Fórum témák
» Több friss téma |
Tudnátok olyan lépcsőházi automata típust javasolni, ami jobb, megbízhatóübb mint a Tracon?
Használatában nincs tapasztalatom, csak javítottam néhányat. Amit meg javítani kell, ...
Idézet: „Amit meg javítani kell, ...” Kitalálom: Az meg...
Esetleg ilyen, ez magyar :
Ganz KK GI/UNI/230V AC Időrelé multifunkciós Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2023
Azért ez lépcsőházi automatának túlzás.
Megijednek tőle a lakók. Na nem az árától, hanem a kezelőfelületétől. A lépcsőházi automata legyen egy zárt doboz, amin semmit nem kell állítani. Ha mégis, csavarhúzóval tudja tekerni a szakember.
Ilyet mi is tudunk funkciójában. Csak nem ennyire robusztus a kinézete.
Sziasztok!
A Bakony művek no. 22-L-es jelölésű kismegszakító, vajon bírja a folyamatos 22A-es terhelést? Tudom, hogy névlegesen csak 16A-es. A szolgáltató oldalán van. Ha nem lenne muszáj, akkor nem cseréltetném 20A-esre. A tanúsítvány, meg a rengeteg utána járás. És még lehet, hogy gyengébb is lenne. A kérdés az lenne, hogy mennyi ampert bír, folyamatos terhelés mellett ez a kismegszakító? A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2023
Csatoltam, persze kérdés, hogy milyen állapotú úgy 40 év után.
Szuper köszönöm!
Ebből azt veszem ki, hogy 20A alatt nem nagyon old ki 8-10 óra alatt sem. A 22,4A lehet a 4 órás kioldás. A 40 év az inkább növelhette, vagy csökkenthette ezeket a számokat?
40 év után a műanyag már annyira öregedett, hogy tilos beépíteni. Egy életciklus 25 év. Utána kötelező lenne a felújítás. A saját bőrömön tapasztalom, hogy hiába tettem meg mindent annak idején az örökélet+1nap garanciáért, az anyagok, főleg a szigetelőanyagok, öregszenek. A rugók a fémek, a rézvezető nem akkora gond, ha jól meg van kötve.
Kissé megkésve de csak megmutatva, hogy milyen volt az a kábel ami meghibásodott. Nem is MTK hanem MBCu (elírtam), hát így néz ki. Az új pdig a feliratozott a dugvillába kötve.
Sziazstok!
MAKITA HR2652X2 porszívós fúrógépről van valakinek tapasztalata? Téklafalhoz kellene főleg. Nem hullik ki mellette semmi?
A 221-es wagoban a rugórésznél réz lap van és az érintkezne az aluminiummal. Ha belevilágítasz Te is látni fogod . Ezért van a tiltás.
Én úgy látom, nem tökéletes de a semmitől bőven több: HR2651 Makita Combination Hammer with Vacuum Attachment, YouTube.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2023
Meg tudná mondani valaki, hogy az éjszakai, kedvezményes áramra mik a szabályok?
Rakhatók rá dugaljat, elektromos autót tölteni? Vagy a bojleren kívül bármi egyébre használhatom?
Ha jól tudom pont azért előírás a bojler fix bekötése, hogy ne lehessen a külön mértet másra használni. Valahol mintha olvastam volna hogy tilos is másra használni. Sokra nem is mész vele mert csak akkor tudsz tölteni ha épp bekapcsolják. Nálunk lehetett használni "akármire" mert fűtésre is ki volt építve a 3 fázisú vezérelt, hőtárolós kályhák mentek róla abban az időben amikor még 70-80 fillér körül volt a tarifa.
Ó, ez is jó válasznak néz ki!
Érdeklődésből mégiscsak szét kell majd szednem mindkét fajtából egyet. Nem, mintha hazudósnak tartanálak, csak érdekes, és akkor már tudom, mit kell keresnem - Köszönöm ezt a választ is. A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2023
Igen, tilos fűtésen kívül másra használni. A fűtés lehet vízmelegítő vagy elekektromos fűtőtest és csak fix bekötéssel, külön csövezve az órától. A dugaljért büntetés jár.
Szia! Nekem a DHR 243 ZJV van, a függőleges mototos, kb 4 óra után forró, folyamatos véséssel, igaz, nem erre való, de golgozik. Konrékt hibája az volt, hogy időszakosan nem ment. A szerelő nem tudta megcsinálni. Kapcsolóra, elektronikára hivatkozott az időszakos hiba miatt. Berágtam, szétkaptam, látható hibája azon kívül nem volt, hogy az autósarukat lazának találtam. Finoman összenyomtam őket azóta nincs gond vele...
A Németek el vannak szállva tőle mert a Bosch hasonló akui sz@rok. Egy nap 3 akku, az enyém meg 4 napig megy 6 Ah-s akkuval. A vezetékes az hibátlan. (Az is van.) A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2023
Érdekes jelenségbe futottam bele nemrég. Szomszéd megkért, rakjak össze másik elosztószekrényt. Már kicsi a régi. Hozta az anyagokat. 5 db különféle 3f dugalj + 4 db ipari 2+f dugalj. Sodrott vezetékkel nekiálltam. Érvéghüvellyel, ahogy illik. Nem volt gond egészen az ipari 2+f-es dugaljakig. Minőséginek gondolt préselőfogóval (bár a vályúk mérete nem mindenhol igazodott a jelölt hüvelymérethez. ) dolgoztam. A 2+f-es aljzatban a csavar 2 lemezt szorít össze. Oldalról is behatárolt a hely, ne tudjon kifordulni alóla a vezeték. A 2,5-ös U alakra sajtolt, 3 helyen csúccsal benyomott hüvelyt megszorításkor négyzet keresztmetszetűre "igazítja". Ekkor a vezetéket simán ki lehet húzni belőle (ha előtte magától ki nem csúszik). Hiába tekerem a csavart, amíg bírom, nem tudja megszorítani. Pedig jó masszív a csavar meg az anya menete is, nem hagyja el magát, mint sok kommersz kapcsoló vagy dugalj. Kénytelen voltam hüvely nélkül befogatni a sodrott vezetékvégeket. Úgy viszont tökéletesen fogja.
A kengyeles vezeték befogóju biztosítéknál sem kell hivatalosan érvéghüvely sodrott vezetékhez /ha csak nem eztrahajlékony/ persze érvéghüvellyel sokkal profibb. Így ha lemezes az aljzat befogó akkor odasem kell. Elvileg az aljzat leírásában kell is neki szerepelni.
Ha nem olyan formára nyom a fogó mint amilyen formájú a fogadó rész akkor szoktak lenni meglepetések. Azt szoktam csinálni, hogy adok a sodratnak nagyon vékonyan ónt, épp csak annyit ami elszínezi és végigfut rajta, utána mivel az ón képlékeny, olyan formára alakul az egész amilyenre csak kell.
Hm... Ha jól tudom pont ez az ami tilos...
Jól tudod.Tilos a forrasztóón használata. Hiszen terhelés,melegedés hatására kilágyul.Megég a kötés és keresheted a hibát.
Kilágyul... Majdnem mondtam mi... Ha 30 év alatt nem lágyult ki akkor ezután sem fog. Emberek, láttatok már ilyen ónozott véget egyáltalán? Szerintem nem. Inkább nézegessétek a csoda wago belsejét, na a saját lakásomban az az ami tilos.
Megmondom őszintén én is jobban hiszek az összetekert és leforrasztott kötésben. De mivel tiltva van így nem alkalmazom. A wago előbb elmelegszik mint a forrasztás.
Láttam nem egyet, illetve kínaiak szeretik a trafókat is ónozott kábelvéggel bekötni, mindig laza és látszik hő nyoma is rideg szigetelésvégen és olvadt csokin.
Az összeforrasztás a legjobb, de nem szabályos, csokiba viszont nem rakható akkor sem ónozva, mert lelazul. Sőt autóban az ónozás végén megtörik a vezető is, jó szórakozás amikor valaki mindent leónoz, mert az majd nem lesz kontakthibás, aztán törik le az összes kábel sorra. Persze ha olyan vékonyan ónozod, mint a gyári ónozás, akkor kevésbé jelentkezik, de ugyanúgy atrendeződnek az elemi szálak es lelazul. A rugós kötőelemeknek kicsi a felülete, de legalább nem tud lelazulni. Egyik sem tökéletes, de nem lehet a technológiákat vegyíteni.
Szia!
" Egyik sem tökéletes, de nem lehet a technológiákat vegyíteni" Pedig deogynem!! több helyen láttam Alu vezetéket érvéghüvelybe ,--de még saruba is beleforrasztva. A forrasztásról; Nem egy templomban láttam 100-120 éves forrasztást.Igen a levego + a szigszalag kikezdte, más baja nem volt ! S az orvosi elektronika,repülés-űrhajózásban , katonai elektronikánál ---miért megengedett/kötelező a forrasztás??
Azért, mert keveritek a szezont a fazonnal. A szokásos módon előhozakodsz speciális területekkel, amelyeknek semmi köze a témához, egy-két jól sikerült darabbal próbálod elfedni az általában igen ócska forrasztásokat. A forrasztás "ahogy sikerül" rendszerű, iparban ilyen nem megengedhető.
Az sem mindegy, hogy üzembiztosan napi tíz forrasztást csinálsz meg, vagy 1000 forrasztásmentes kötést. |
Bejelentkezés
Hirdetés |