Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Nem abban látom a legnagyobb bajt, hogy nem olvassa vissza a hozzászóló amit írt, hanem abban, hogy egyik-másik embernek az nem természetes, hogy ha nem tud valamit, akkor megnézze, keresse...
(Ezért örültem ennek a smile-nak: :google: )
Most már értem,min megy a helyesírási huzavona.
Nem arról volt szó eredetileg, amit a legutolsó hozzászólásomban olvashattál. Azt csak hozzátettem, ha már témánál vagyunk.
Ezzel a hozzászólással indult a téma.
Bocs, hogy így utólag beleszólok...
Idézet: „Gondold csak el mi volt amikor még csak a tanártól tudtad beszerezni a tudást esetleg könyvtárakból, de ott is hiányos könyállománnyal. Információs diktatúra.” Nem volt túl régen, de én még így tanultam, azt sem tudtam, hogy létezik net. Így megtanulhattam hatékonyan keresni, sőt tanulni is, és felfogásom részévé vált, hogy bizonyos dolgokért, ismeretekért cserébe olykor többet kell befektetni pár kattintásnál. Nem azt mondom, hogy a mostani lehetőség (a háló) léte helytelen; csak azt, hogy aki tudni akart valamit, és alkalmas volt rá, az régebben is megtanulhatta. Idézet: „Nem tisztelik a tanárt, mert miért is tisztelnék?” Mondjuk, mert tanár... Miért kell több indok, egyáltalán mennyi kell egy ember tiszteletéhez? Ültem én is eleget olyan előtt, aki azzal sem volt tisztában, amit utána számonkért. Ettől függetlenül köszöntünk neki, csendben végigültük az órát, előadást, jegyzeteltünk, ha volt mit, és elvárása szerint teljesítettük a vizsgát, maximum szünetben röhögtünk / anyáztunk a hülyeségein. Ha én állnék a katedrán, ezzel a hozzáállással már elégedett lennék ( Idézet: ). Aki meg azt várja el, hogy leboruljanak előtte, az már eleve embernek is rossz.„ha nem tudod, nem fáj...” Többet nem idézek, pedig lehetne. Nem foglalkozom a NAT rejtelmeivel, én már önállóan próbálok tanulni, gyerekem pedig még nincs. De nem is látok kevesebb bicajozó, motorozó gyereket, mint a NAT előtt, látok viszont iskoláskorúakkal tömött plázákat, ergo ráérnek. Akkor meg nincs ezzel baj. Gyorsan kell tanulni, feladatot beadni, meg még sokat is? Ezt valószínűleg minden korosztály így érezte, amikor tanult (és legalább kisebb meglepetés éri a munkahelyen, mikor ugyanezt a maximumot mindennap elvárják). A Windows meg... Programozó létedre miért a terméket utálod? Emberek fejlesztik. Programozók. Csak - ezek szerint - a butábbak...
Remélem azért érteted a hozzászólásomban a mondandóm, és az ironikus hangnemet?
(És nem mosol össze ezzel a chat-es stilussal?)
Dehogyis! Kiéreztem az ironizálást belőle.
Idézet: „„Nem tisztelik a tanárt, mert miért is tisztelnék?” Mondjuk, mert tanár... Miért kell több indok, egyáltalán mennyi kell egy ember tiszteletéhez?” Bizony, én is álltam (és remélem még fogok is, sokat!) a katerdának az asztal felőli oldalán. Csak remélni tudom, hogy a tanítványaim nem Idézet: Mert az is emberből van gyúrva, aki tanít. Nem vár el többet egy tisztességes, általános emberi tiszteletnél, de azt mindenki (tanár, tanítvány, és mindenki más) joggal várhatja el. Szerintem. :gumicsirke: „szünetben röhögnek / anyáznak a hülyeségeimen.” Idézet: „nem is látok kevesebb bicajozó, motorozó gyereket, mint a NAT előtt, látok viszont iskoláskorúakkal tömött plázákat, ergo ráérnek.” Egyfelől. Másfelől pedig a már korábban említett "Adj Uram, Teremtőm, mindent, de azonnal"-felfogás szellemében türelmetlenül, készen akarnak megkapni mindent. Tudást, hatalmat, életet, élelmet, mindent. (Kis kitérő: A NYÁK készítés topic telis-teli van olyan kérdésekkel, hogy miért kell több perc a levilágításhoz, a maratáshoz, miért nem gyorsabb a marató, stb. Sorolhatnám napestig, de ha valaki bele-beleolvas, érti, mire gondolok.) Mégegyszer hangsúlyozni kívánom: Nagy-nagy tiszteletem a kis számú kivételnek, a többség - sajnos - azonban nem olyan!
Tényleg szomoru, hogy ide jutott a világ, hogy mindenki azonnal akar mindent...
Ha már felmerült a nyák készitése itt egy példa: az én elsö komolyabb panelem több mint 2(!) óra alatt készült. Semmi fotózás meg vasalás csak kézzel 1-2 alkoholos filcel... Azt hiszem néhányuknak ki kellene ezt próbálni és rájönnének mekkora áldás ami ma elérhetö...
Nem rajzoltak nyákot Pelikán tussal, és azt se tudják mi az a csőtoll.... :yes:
Emlékszem, milyen jókat dumáltunk középsuliban, gyakorlaton. Körülültük a vaskloridos vödröt öten-hatan és lógattuk bele félórákon keresztül a paneleket madzagon.
Ez bizony így van! Sokszor halljuk hogy,
Idézet: ilyenkor én sajnálom hogy felgyorsult ez a világ.„felgyorsult világunkban,,,,” Amit ez magával hozott, nem biztos hogy egálban van azzal amit nyertünk vele. Sőt! Ide kívánkozik még az is, amit a tanárok tiszteletéről irtatok. Engem felháborít az hogy ebben is átlendültünk a ló túloldalára! A "demokrácia" már odáig fajult hogy megverik a tanárt? És ezt felelős minisztériumi emberek elintézték egy ejnye bejnyével, meg a nehéz gyermekkorral! Emberek, ez már nagyon durva! Hallottam olyan iskoláról, ahol a "felháborodott" szülő verte meg a tanárt! Itt már látható hogy felnőtt egy tiszteletmentes generáció, akikböl "szülők " lettek. Ááá.. nem is húzom fel magam!
Még belegondolni is rossz, hogy mi lesz ezeknek az "embereknek" a gyerekeiböl.
Rátapintottál a lényegre.
A tanárt, mint ember kell tisztelni, úgy szünetben, mint tanóra alatt. Ehhez sok olyan tulajdonság is hozzá tartozik amit a tanárok a "Címükkel" akarnak elfedni. Nekem anno általánosban a fél tanári kar részeges volt és így nem is nagyon tudtuk őket tisztelni. A maradék kevésnek aki, mint ember is megállta a helyét egy pisszenés nem volt az óráján akár tudott akár nem. Ez kb a papír esete amikor valaki azért akar munkát kapni, mert van egy diplomája. Az még nem végzi el helyette a feladatot. Volt pár jelentkezőm akik jó papírokkal megrakva érkeztek és kiderült, ha felvenném csődbemennék mivel papír az van, de tudás az nincs mögötte. A NAT egyik alapvető hibája ami engem zavar, hogy nagyon kiszorítja a szakmai tantárgyakat és a gyakorlati tudást és nem elég rugalmas. Félre ne érts főként tanárok és tanítók "elemzéséből" vontam le a következtetést mivel el vagyok velük látva családon belül és kívül is. A mai gyerekek meg hát mi milyenek voltunk az előző generációhoz képest? Ahova én jártam szakközépbe az első pár évfolyam szinte kitűnére érettségizett stb... Mi voltunk az áttörés akik módszeresen csak a nekünk tetsző tantárgyakra figyeltek. (programozás kitűnő, történelem bukás és sorolhatnám). Majd mikor már elég érett voltam hozzá átnéztem a történelem azon részeit ami érdekelt. Nem szeretek amerikával példálózni, de ott nagyon jól alkalmazták a tehetséges gyerekek kiemelését és gondozását itt meg beleolvadnak az integrált oktatásba. (az amcsi iskolarendszer úgy rossz ahogy van, de ebben a kérdésben messze jobbak nálunk). A plázázó diákok pedig: Te mit csinálnál amikor azt látnád hazamenve, hogy úgysem tudod megcsinálni a leckét mivel olyan mennyiségű, hogy lehetetlen megoldani? Én is így jártam választanom kellett: 1. éjfélig tanulok és másnap a kialvatlanság miatt bukok meg 2. kitalálok valami módszert, hogy megkapjam a kívánt jegyet tanulás nélkül és csak azt tanulom meg ami engem is érdekel. Sok olyat látok akik az 1. pontot választották most meg nem állják meg a helyüket a való életben (tisztelet a kivételnek). És sok olyat aki a 2. pontot és most azoknak a főnökeik akik cikizték a szorgalmuk miatt. Ez már egy más világ, még ha nekünk nem is tetszik. Ha lesz gyereked rájössz "megszoksz, vagy megszöksz".
De jó neked Nekem az első (ötven...) nyák még ragasztócsíkkal lefedett panelból készült, a ceruzás előrajzolást zsilettel végigvágva, felesleget lehúzogatva... Fúróm sem volt, csak egy darab 2.5 mm-es. Egy nap, egy nyák. De működött
Ma is (ha a tervezést nem nézem) kb. 1-2 óra egy panel, tisztítással, vasalással, marással. De kit érdekel? Írok közben progit, megkávézom, léghengert állítok. Frankye: tagadhatatlanul vannak ostoba, korlátolt emberek, akik tanárnak mentek, róluk beszéltem. Egy alap tisztelet (a korábban említett viselkedés) nekik is kijárt, az meg, hogy a tudását, stílusát nem díjaztuk, már a mi kis ügyünk volt. Biztos vagyok benne, hogy neked nem kell a kinevetéstől félned. Különben is, mivel a tanár kezében van az ellenőrző, index, kétszeresen is igaz a mondás: Idézet: „az nevet igazán, aki utoljára nevet...”
Ja és vissza kéne térni a "Hétfőn nincs TV adás" elvhez .
Egyrészt talán megugrana a népszaporulat másrészt Bele Fogok Őrülni abba, hogy az emberek többségének az élete másról sem szól, mint a TV bámulásából. Nálunk ezért nincs TV sem 3 éve nem néztem kb TV-t csak ha valahol megy és néha belekukkantok. Éppen nem is olyan régen az oviban furcsán néztek a kislányomra mikor bejelentette, hogy nekünk itthon nincsen tv-nk. És akkor is mikor hisztizni kezdett egy rokonnál a mese végén, hogy miért nem azt néz a tv-ben amit akar, őt ez nem érdekli a pom-pom-ot akarja nézni. (hétfő, társasjáték, beszélgetés a családban, TV kikapcsolva ez hiányzik nagyon a régmúltból)
És az este 20h után, 16 évesen nem lehetsz közterületen?
Teljesen, igazatok van, de nekem volt olyan tanítványom aki azért jött a sulinkba mert megverte a tesitanárt az előző helyen. Ennek ellenére, tök tisztelettudó, feladattartó normális gyerek volt, csak ha piszkálták azt nem szerette. Sajnos a tanárok között is akad olyan, aki nem oda való, s nem veszi észre, hogy nem tárgyakkal, hanem emberekkel foglalkozik...
Más: Végre megtaláltam azt a könyvet amit kerestem: Gustav Büscher Rádió- és Elektrotechnika mindenkinek II. 1958-as kiadás. Fantasztikus, és mindent megtanulhatsz belőle, ami az alapokhoz kell. Eláll a lélegzetem amikor olvasom, tele képekkel magyarázatokkal. Egyetlen reklám sincs 375 oldalon, Csak ennyit a gyorsuló világról! (persze tranzisztorról egy szó sincs benne, de ellencsatolásról, frekvenciaátmenetekrő, rádiózás, tv működése stb. Kedvencem az a csöves erősítő, aminek az elvi kapcsolását közlik, lerajzolják kívülről, 20w 4% torzítás 30-15khz es frekvenciamenet... )
Igen a ragaszószallaghoz nekem is volt szerencsém...
Annál szerintem még a lakk filc és a kapargatás is jobb. Az első fúróm 1,5mm, az első panelfúróm pedog egy Piko gyártmányu "fúrógép" volt... Komoly felszerelések nem?
Részeges, órán dohányzó tanárom nekem is volt. Megtanultam tőlük azt (is), hogyan kell másokhoz alkalmazkodni. Szerencsém volt, mert ebből jöttem rá később, hogy hozzám sem egyszerű...
Amerikával sosem túl célszerű példálózni, mivel amilyen messze van, annyira más világ. Itt vagyunk, ebből kell kihozni a maximumot, és ha nem az oktatási rendszer meg az állam segít ebben, akkor muszáj lesz az egyénnek összeszednie magát. Macerásabb, de mégsem vándorolhat ki mindenki tanulni. Ha meg sikerül, a hasonlóakkal együtt egyszer átírhatja a NAT alapjait is. Idézet: „Te mit csinálnál amikor azt látnád hazamenve, hogy úgysem tudod megcsinálni a leckét mivel olyan mennyiségű, hogy lehetetlen megoldani?” Sok ilyen volt... Egyik szakmai tanárom mondta, hasonló mennyiségű feladatok, műszaki rajzok feladása után: egy nap 24 óra, meg egy éjszaka. Én mindig az első pontot választottam, és sosem buktam meg (pedig közismerten kialvatlan vagyok az utóbbi 15 évben). Ennek két oka volt: sem azt nem tűrtem el magamtól, hogy ne legyek készen, sem azt, hogy megbukjak.
Sziasztok,
Keresek egy Logot, de két napja koptatom a Google keresőmotorját, meg a billentyűzetet de semmi,.. Esetleg ha valaki találkozott már vele, vagy megvan neki akkor azt nagyon megköszönném! Egy nagyobbacska méretet keresek, tiszta, sok-sok pixel stb,.. No csatoljam a képet,..
Én sajnos egyszer fizikából félévkor középiskolában.
De aztán együtt zenéltünk a fizikatanárral és egy sörözés alkalmával beismerte, hogy elnézte És ez is mutatja, hogy milyen helyzetben van egy tanár ha nagyon sok gyerekkel foglalkozik, és gyakran örül ha a magatartási problémákkal megbírkózik, s gőze nincs arról mit tud egy csendesebb tanuló...
Igen én is megtanultam a részeges tanártól milyen nem akarok lenni. Csak szülőként ébredek rá mennyire nehéz, ha a tanár így viselkedik elmagyarázni a gyereknek ő miért teheti meg.
Gyerekként még elhiszi az ember, hogy a tanár tudja mit csinál tudja miért kell megtanulni olyan dolgokat amire az életben semmi szükség. Felnőve pedig látja, hogy a tanárok nem tudják mit csinálnak csak robotolnak reggeltől estig és már azt is elfelejtették anno miért is lettek tanárok. Az a mondás, hogy egy nap 24 órából áll plusz az éjszaka ott sántít, hogy minden tanár ezt mondja. Így ha összeszorzod nagyon el tudja keresíteni a gyereket. Úgy képzeld el, mintha egy 30 méteres szakadékon kéne átugranod és közölnék, hogy az ember maximum 10 m-t tud ugrani. Te mit tennél? Valószínűleg nem fogadnád meg a tanár tanácsát és elkezdenél mondjuk hidat építeni ugrás helyett. A legnagyobb probléma ott van, hogy a tanároknak fogalmuk sincs arról egy gyerek mennyire terhelhető így nem is érdekli őket csak feladják a tömérdek anyagot a gyerek meg találja ki hogyan oldja meg. Ez most általános és főleg középiskolára vonatkozik főiskola más tészta ott tanulhatják meg igazán az információgyűjtés módszereit, de odáig el kell valahogy jutni. Az amerikai modellről pedig: Szerintem az társadalom független. Az elv nagyon egyszerű, ha van egy gyerek aki tehetséges valamiből akkor a többi nem lényeges tantárgy nem szabad, hogy lehúzza. Ha matekzseni, de nem érdekli a magyar mi a fenének tanuljon olyan mélységekben magyart amilyenben most elvárják? Ha pedig tökéletesen rajzol akkor rajzot kell neki tanítani nem pedig matekot. (azt ráér akkor is megtanulni amikor szükséges lehet rá). Olyan ez mintha egy processzornak kéne ellátni minden funkciót egy számítógépben, szegény túlterhelődne elég hamar.
És így gyártanak sok kockafejű matekost, akinek gőze nincs az életről. Igenis ismerjen meg a gyerek minél több dolgot! Rajzot, történelmet, matekot sportot...
Attól, hogy programozol még elmész focizni, vagy kirándulni, elolvasol egy regényt stb. Az élet kerek, nem csak egy csík. (Én például szabadidőmben a helyesírásomra ügyelek )
Na még egy utolsó hozzászólás a mai napra:
Én személy szerint az integrált oktatásban látom az egésznek a hibáját. Volt szerencsém egy óvodában végignézni egy esetet amikor egyetlen gyerek magatartása szétszedett egy egész csoportot és a pedagógust is. A gyereket nem lehetett átrakni másik óvodába mivel neki is joga van oda járni alapon a törvény nem engedte. Pedig kellett volna, nem csak a többiek, de a problémás gyerek miatt is. Nem kellett volna semmi más neki csak egy kicsit több figyelem és máris kezesbáránnyá változott. Nade 33 gyerek 2 emberre az már egy kicsit sok és ott már nem lehet ezt a figyelmet megadni. Itt jön be az amikor a pedagógus robottá válik és amikor megbánja, hogy ezt a pályát választotta. És ez még csak egy óvoda ahol nem rúgják fejbe a tanárt. Én már döntöttem, ha ez így megy tovább: 1. sok-sok pénzt kell gyűnteni és a gyerekem magániskolába járatni. Ott sem jobb sokszor a helyzet, de mivel kevesen vannak tudnak figyelni a gyerekre. 2. magániskolát alapítani ahol lehet szelektálni a gyerekeket és ha mondjuk jönne 10 magatartás zavarokkal küzdő gyerek akkor felvenni megfelelően képzett pedagógusokat és külön osztály indítani nekik, ha az én gyerekem is ilyenbe kerülne akkor nyugodt lennék, hogy (remélhetőleg) hozzáértőket kezeibe került és talán segítenek megoldani a problémát velem együtt............
Dícséretes, én pedig könyvet olvasok és gyűjtök.
Amúgy a probléma az ismerje meg és az elemezd a mittoménki versét főiskolai szinten általános iskola 8. osztályában közötti különbségben rejlik. Egy vegyészmérnök ismerősöm mondta, hogy ahogy most tanítják a kémiát az általánosban az merénylet egy szép tudománnyal szemben. Óriási felelősség tanárnak lenni, majdnem akkora, mint orvosnak, ha nem több mivel a tanár egy életre meghatározza az ember sorsát. Attól, hogy progrmozok focizok is, de nem versenyszerűen napi 8 órás gyarkolással.....
Észrevettem itt az oldalon egy reklámot, vajon hogy jöhetett be?
Kérdezd meg tőle,hogy hogy jöhetettbe!
Egyébként fin...om sincs. Írj egy privátot Topinak. Idézet: „Úgy képzeld el, mintha egy 30 méteres szakadékon kéne átugranod és közölnék, hogy az ember maximum 10 m-t tud ugrani. Te mit tennél?” Jártam iskolába, ennyire azért nem idegen ez a téma. Csak lehet, hogy rossz iskolába: ehhez hasonló lehetetlent nem kértek, mert ha megfeszültem is, de meg lehetett csinálni mindent. Jó, volt, hogy nem az első határidőre, ennek természetesen beírták a következményét egy nagy egyes formájában, ettől függetlenül a feladat továbbra is megoldandó maradt. Jellemzően azok szívtak sokat, akik halogatták a dolgot. A terhelhetőségről: az szerinted nem okozna feszültséget, ha az egyik gyerek (mivel kicsit lassabb) feleannyi házival menne haza, mint a csúcstanuló, strapabíró? Semmi motiváció nem volna jól tanulni, mert a jutalom több feladat formájában érkezik. Végül (és én is befejeztem ezzel): nincs olyan, hogy kevésbé lényeges tantárgy. Tudhatja azt egy gyerek, vagy a tanárai, szülei, hogy felnőttként miből fog majd megélni? Nem hát. Ha mindenből van egy kicsi, legalább lesz miből válogatni később, a pályaválasztásnak nevezett borzalomnál. És hogy rossz a rendszer? Rossz. Mint sok másik is, beleértve az amerikait ugyanúgy. Mindegyik valamiért rossz. És ahelyett, hogy egy létező után nyomulnak nagyjaink (mert akárhogy is nézem, gőzerővel ez folyik), inkább azon törnék a fejüket, hogyan javítsanak a mostanin annyit, hogy nekünk, meg a gyerekeinknek jó legyen... |
Bejelentkezés
Hirdetés |