Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Lapozás: OK   16 / 17
(#) VIM válasza mraulajos hozzászólására (») Feb 21, 2022 /
 
Szia! Az volna DE ott van az adattáblán, hogy S3 azaz szakaszos üzemre készült és nem állandóra. Az előnyben részesülő ciklusidőtartam tényezők a 15, 25, 40, 60%-ok. Ezeket a ciklusidőket az ITT leírtak szerint kell értelmezni.
(#) mraulajos válasza VIM hozzászólására (») Feb 22, 2022 /
 
Hali!
Hú-ha. Ezt nem igazán értem. Dalander motorral már volt dolgom. Ez valami hasonló lenne?
(#) GPeti1977 válasza uniman hozzászólására (») Feb 22, 2022 /
 
Kondenzátor helyett induktivitást is lehetne használni?
(#) uniman válasza VIM hozzászólására (») Feb 22, 2022 /
 
Kiváló észrevétel!
"A 40% bekapcsolási idő azt jelenti, hogy 10 perces ciklusidőből 4 percig üzemel teljes terheléssel, majd 6 percig áll a villanymotor"
(#) uniman válasza GPeti1977 hozzászólására (») Feb 22, 2022 /
 
Ilyenről (ezidáig) még nincs tudomásom...
(#) kadarist válasza uniman hozzászólására (») Feb 22, 2022 /
 
Sőt, még ohmos ellenállást is használtak, például háztáji terménydarálókban.
(#) Chipmunk1960 hozzászólása Márc 14, 2022 /
 
Hello, Adott a mellékelt 3 fázisú /direkt deltába kötött/ 1,85Kw-os 60Hz -es motor. sPWM frekvencia váltót akarok rákötni, még készül kérdésem, hogy a 360V- DC -ről meghajthatom a végfokot, vagy csökkentsem le 230 V-ra? Köszi!
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2022
(#) Ódenka válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 14, 2022 /
 
A gyári frekvenciaváltó, amelyik 1-ről 3 fázisra alakít, a DC köre 230x1.41.
Miért csökkentenéd 230 V DC-re?
(#) Chipmunk1960 válasza Ódenka hozzászólására (») Márc 14, 2022 /
 
Akkor a 360-400 V ot simán ráköthetem, nem lesz baja. A230V -os jelölés, csak azt jelenti, hogy deltában kötve 1 fázisról 230V is üzemel.
(#) pipi válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 14, 2022 /
 
Na várjál... Honnan van az a 360-400V? Mint Ódenka írta a 230V csúcsa 320V körül van, ebből dolgoznak a "szokásos" frekiváltók, ill ha a konnektorba dugod is ezt kapja....
A 400V-ot ha visszaszámolod az 290V eff, ezt a motorod nem fogja kamálni...
(#) Chipmunk1960 válasza pipi hozzászólására (») Márc 14, 2022 /
 
Bocsi elírtam 320V Dc pufferelve. Ez megy a 3xH hídra.
(#) Chipmunk1960 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 19, 2022 /
 
Mennyi egy ekkora motor Ohmos ellenállása a 2 fázis között? Én olyan 2Ω körül mértem, mindegyik között, csak nagyon kevésnek tartom. Egy ősrégi futópadból bontották, sajna a vezérlő részét kidobták.
(#) vorosgy hozzászólása Márc 15, 2023 /
 
Sziasztok!

Segítséget kérnék: a képeken látható motor milyen teljesítményű lehet? Üzemi kondi kell hozzá, a jövőben 1 fázisról fog üzemelni. (Adattábla hiányzik..)
Köszi előre is!
Gy.
(#) majkimester válasza vorosgy hozzászólására (») Márc 15, 2023 /
 
Szerintem 370W-os, legalábbis kinézetre megegyezik az alábbival.
(#) vorosgy válasza majkimester hozzászólására (») Márc 15, 2023 /
 
Köszi a gyors választ!
(#) erbe válasza majkimester hozzászólására (») Márc 15, 2023 /
 
Egyáltalán nem hasonlít hozzá. Az az emelőfül nem ok nélkül van az egyiken és nincs a másikon.
Ilyen kérdésnél illene megadni a méreteket, de a súly is támpontot adhat. Kimenő tengely nem biztos, hogy mérhető, itt a súly se igazán. Ahhoz le kellene szerelni. Motor hossza, átmérője, rögzítő talp méretei, amiből már lehet következtetni.
(#) Bkrisz válasza erbe hozzászólására (») Márc 15, 2023 /
 
Így igaz!
Volt belőlük egy "kevés"...
Link
Annyit még ha át volt már tekerve akkor nem biztos hogy ki van hozva a 6 szál.
(#) majkimester válasza erbe hozzászólására (») Márc 16, 2023 /
 
Igaz, ez nagyobb lesz.
(#) kerékjoe válasza erbe hozzászólására (») Ápr 3, 2023 /
 
Üdv,
Ez a csepel 111-re is érvényes ? (szemre ez a motor van rajta)
köszönöm!
(#) kerékjoe válasza kerékjoe hozzászólására (») Ápr 3, 2023 /
 
Ugyanez a motor van a csepelemen: dnk 130/2-s3
Vagy öszvér gépem van, vagy ez egy kgst közös alkotás
Az tárcsa átmérő ~100mm.
(#) erbe válasza kerékjoe hozzászólására (») Ápr 3, 2023 /
 
Ha ugyanolyan a motor, ugyanazok a feltételek érvényesek. Az eredeti csepel motort már biztos cserélték.
Ügyes vagy, hogy 10 éves hozzászólást megtaláltál.
(#) szamóca hozzászólása Máj 22, 2023 /
 
Tekercselésben járatos kollégáktól kérdezném, hogy egy adattábla nélküli háromfázisú villanymotor tekercseinek egyenáramú ellenállása 6Ohm, és 1,3mm huzalátmérőt mérek rajta. (állítólag 1,1kW-os 2960f/min)
Kérdésem, hogy e-két adat alapján, közelítőleg mekkora teljesítményű lehet ez a motor?
(#) granpa válasza szamóca hozzászólására (») Máj 22, 2023 /
 
A 1.5 lovat biztosan tudja.
(#) Alkotó válasza szamóca hozzászólására (») Máj 22, 2023 /
 
Ismeretlen motort az alakja (pl. talpas vagy peremes), a méretei és a fordulatszám alapján is viszonylag jól be lehet azonosítani (rövidrezárt forgórészű asszinkronmotorról beszélek). Nem tudom van-e rá szabvány, de az azonos méretű és fordulatú motorok, gyártójuktól függetlenül egymással cserélhetőek. Általában elég a tengelymagasság, és a vastest hossza.
A vezeték átmérő esetenként csalóka, mert összefoghatnak több szálat, sőt még azok átmérője sem mindig azonos. Persze 1,3-as átmérőnél ez valószínűtlen.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2023
(#) szamóca válasza Alkotó hozzászólására (») Máj 31, 2023 /
 
Ebben egy tekercseléses szál van. Megküldtem deltába egy 230V-os frekiváltóról, mérve a felvett áramot. Az 0,6A volt üresjáratban, 50Hz nél. Egy régi, (szerintem magyar) talpas motor. A kapocslécet, deklit már én raktam rá egy KEB-ről, mert hiányzott.
(#) VIM válasza szamóca hozzászólására (») Máj 31, 2023 / 2
 
Szia! Ha ez segít, nekem van egy szinte ugyanilyen méretekkel rendelkező EVIG motorom ami 1.1kW-os, 2860f/p, 220/380V-os. A tengelye 20mm, magassága 80mm a motor hossz 220mm, csillagban üzemeltetem.
(#) szamóca válasza VIM hozzászólására (») Jún 1, 2023 /
 
Szia! Ez is hasonló méretekkel van megáldva. Csak 19-es a tengelye. Azért kíváncsiskodom, mert a a frekiváltóm 1,1-es, és nem szeretném felülilleszteni ha 1,5-ös lenne mégiscsak. Régen egy fűnyírót hajtott jó húsz évvel ezelőtt, most meg egy szalagcsiszolót építek, ahhoz kellene.
(#) fapocok hozzászólása Aug 29, 2023 /
 
Sziasztok!
Nálam 3 fázis van 2 6 amper 1 20 amperes biztositék
Vettem egy gépet már sajnos nem az eredeti kapcsolo van rajta egy nyomó gomb és egy ganz mágneskapcsoló
De veria biztosítékot elméletileg a gépet 220voltrol is lehet üzemelni de nem tudom hogy kell bekötni.
Mi lesz nulla kell e trafó ilyesmi.
A villanymotorba a belsejéből 2*3 vezeték megy be vagy jőn ki.
Ha valaki még módja hogy kösem megköszönöm
Az a lényeg ne verje le a biztit
(#) Johnycorp válasza fapocok hozzászólására (») Aug 29, 2023 /
 
Szia.

Kicsit szalad az írásod, de jól értem, hogy 2 x 6A és 1 x 20A van, így áll össze a 3 fázis otthon?
A motort igen nehéz lesz elindítani, még 3 fázison is.
A mostani csillagba kötéssel és 3x380V (3x400V) esetén 6,4A az üzemi árama.
A Deltába kötéssel 3x220V vagy 2x220V (230V) és segédkondi használatával menne, de az áram az adattábla szerint 11A lenne. Talán az 1x20A fázisról elindulna így. A delta bekötés kell (220V alatti ábra és megfelelően átrakott áthidalások). Ekkor az első és második bekötővezetékre megy a fázis és nulla 230V. A harmadikra megy a kondenzátor. A kondenzátor másik kivezetése meg a fázis vagy nulla pontra (forgásirány).
De azért lesz indulási áramfelvétel...

Megfontolandó lehetne egy 3F lágyindító inkább, bár a 2 fázisban csak 6A van, ami kevés lehet, ha más is menne. Meg nem is terhelhetnéd a motort teljesen.
(#) Tomi111 válasza Johnycorp hozzászólására (») Aug 29, 2023 /
 
Deltában a 11A 3*230V-os hálózatra vonatkozik! Ami nálunk ugye nincsen, csak frekvenciaváltóval. Egy fázisról kondenzátorral több lesz! Persze meg kell próbálni a 20A-esről, hátha.
Következő: »»   16 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem