Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Témaindító: Papp Ferike, idő: Jún 5, 2008
Témakörök:
Szia! Az volna DE ott van az adattáblán, hogy S3 azaz szakaszos üzemre készült és nem állandóra. Az előnyben részesülő ciklusidőtartam tényezők a 15, 25, 40, 60%-ok. Ezeket a ciklusidőket az ITT leírtak szerint kell értelmezni.
Hali!
Hú-ha. Ezt nem igazán értem. Dalander motorral már volt dolgom. Ez valami hasonló lenne?
Kondenzátor helyett induktivitást is lehetne használni?
Kiváló észrevétel!
"A 40% bekapcsolási idő azt jelenti, hogy 10 perces ciklusidőből 4 percig üzemel teljes terheléssel, majd 6 percig áll a villanymotor"
Ilyenről (ezidáig) még nincs tudomásom...
Sőt, még ohmos ellenállást is használtak, például háztáji terménydarálókban.
Hello, Adott a mellékelt 3 fázisú /direkt deltába kötött/ 1,85Kw-os 60Hz -es motor. sPWM frekvencia váltót akarok rákötni, még készül kérdésem, hogy a 360V- DC -ről meghajthatom a végfokot, vagy csökkentsem le 230 V-ra? Köszi!
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2022
A gyári frekvenciaváltó, amelyik 1-ről 3 fázisra alakít, a DC köre 230x1.41.
Miért csökkentenéd 230 V DC-re?
Akkor a 360-400 V ot simán ráköthetem, nem lesz baja. A230V -os jelölés, csak azt jelenti, hogy deltában kötve 1 fázisról 230V is üzemel.
Na várjál... Honnan van az a 360-400V? Mint Ódenka írta a 230V csúcsa 320V körül van, ebből dolgoznak a "szokásos" frekiváltók, ill ha a konnektorba dugod is ezt kapja....
A 400V-ot ha visszaszámolod az 290V eff, ezt a motorod nem fogja kamálni...
Bocsi elírtam 320V Dc pufferelve. Ez megy a 3xH hídra.
Mennyi egy ekkora motor Ohmos ellenállása a 2 fázis között? Én olyan 2Ω körül mértem, mindegyik között, csak nagyon kevésnek tartom. Egy ősrégi futópadból bontották, sajna a vezérlő részét kidobták.
Sziasztok!
Segítséget kérnék: a képeken látható motor milyen teljesítményű lehet? Üzemi kondi kell hozzá, a jövőben 1 fázisról fog üzemelni. (Adattábla hiányzik..) Köszi előre is! Gy.
Szerintem 370W-os, legalábbis kinézetre megegyezik az alábbival.
Köszi a gyors választ!
Egyáltalán nem hasonlít hozzá. Az az emelőfül nem ok nélkül van az egyiken és nincs a másikon.
Ilyen kérdésnél illene megadni a méreteket, de a súly is támpontot adhat. Kimenő tengely nem biztos, hogy mérhető, itt a súly se igazán. Ahhoz le kellene szerelni. Motor hossza, átmérője, rögzítő talp méretei, amiből már lehet következtetni.
Így igaz!
Volt belőlük egy "kevés"... Link Annyit még ha át volt már tekerve akkor nem biztos hogy ki van hozva a 6 szál.
Igaz, ez nagyobb lesz.
Üdv,
Ez a csepel 111-re is érvényes ? (szemre ez a motor van rajta) köszönöm!
Ugyanez a motor van a csepelemen: dnk 130/2-s3
Vagy öszvér gépem van, vagy ez egy kgst közös alkotás Az tárcsa átmérő ~100mm.
Ha ugyanolyan a motor, ugyanazok a feltételek érvényesek. Az eredeti csepel motort már biztos cserélték.
Ügyes vagy, hogy 10 éves hozzászólást megtaláltál.
Tekercselésben járatos kollégáktól kérdezném, hogy egy adattábla nélküli háromfázisú villanymotor tekercseinek egyenáramú ellenállása 6Ohm, és 1,3mm huzalátmérőt mérek rajta. (állítólag 1,1kW-os 2960f/min)
Kérdésem, hogy e-két adat alapján, közelítőleg mekkora teljesítményű lehet ez a motor?
Ismeretlen motort az alakja (pl. talpas vagy peremes), a méretei és a fordulatszám alapján is viszonylag jól be lehet azonosítani (rövidrezárt forgórészű asszinkronmotorról beszélek). Nem tudom van-e rá szabvány, de az azonos méretű és fordulatú motorok, gyártójuktól függetlenül egymással cserélhetőek. Általában elég a tengelymagasság, és a vastest hossza.
A vezeték átmérő esetenként csalóka, mert összefoghatnak több szálat, sőt még azok átmérője sem mindig azonos. Persze 1,3-as átmérőnél ez valószínűtlen. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2023
Ebben egy tekercseléses szál van. Megküldtem deltába egy 230V-os frekiváltóról, mérve a felvett áramot. Az 0,6A volt üresjáratban, 50Hz nél. Egy régi, (szerintem magyar) talpas motor. A kapocslécet, deklit már én raktam rá egy KEB-ről, mert hiányzott.
Szia! Ha ez segít, nekem van egy szinte ugyanilyen méretekkel rendelkező EVIG motorom ami 1.1kW-os, 2860f/p, 220/380V-os. A tengelye 20mm, magassága 80mm a motor hossz 220mm, csillagban üzemeltetem.
Szia! Ez is hasonló méretekkel van megáldva. Csak 19-es a tengelye. Azért kíváncsiskodom, mert a a frekiváltóm 1,1-es, és nem szeretném felülilleszteni ha 1,5-ös lenne mégiscsak. Régen egy fűnyírót hajtott jó húsz évvel ezelőtt, most meg egy szalagcsiszolót építek, ahhoz kellene.
Sziasztok!
Nálam 3 fázis van 2 6 amper 1 20 amperes biztositék Vettem egy gépet már sajnos nem az eredeti kapcsolo van rajta egy nyomó gomb és egy ganz mágneskapcsoló De veria biztosítékot elméletileg a gépet 220voltrol is lehet üzemelni de nem tudom hogy kell bekötni. Mi lesz nulla kell e trafó ilyesmi. A villanymotorba a belsejéből 2*3 vezeték megy be vagy jőn ki. Ha valaki még módja hogy kösem megköszönöm Az a lényeg ne verje le a biztit
Szia.
Kicsit szalad az írásod, de jól értem, hogy 2 x 6A és 1 x 20A van, így áll össze a 3 fázis otthon? A motort igen nehéz lesz elindítani, még 3 fázison is. A mostani csillagba kötéssel és 3x380V (3x400V) esetén 6,4A az üzemi árama. A Deltába kötéssel 3x220V vagy 2x220V (230V) és segédkondi használatával menne, de az áram az adattábla szerint 11A lenne. Talán az 1x20A fázisról elindulna így. A delta bekötés kell (220V alatti ábra és megfelelően átrakott áthidalások). Ekkor az első és második bekötővezetékre megy a fázis és nulla 230V. A harmadikra megy a kondenzátor. A kondenzátor másik kivezetése meg a fázis vagy nulla pontra (forgásirány). De azért lesz indulási áramfelvétel... Megfontolandó lehetne egy 3F lágyindító inkább, bár a 2 fázisban csak 6A van, ami kevés lehet, ha más is menne. Meg nem is terhelhetnéd a motort teljesen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |