Fórum témák
» Több friss téma |
Van még a qvadróhoz Shibata tű is. Nyolcszögletű, és bielliptikus. Ez is kompatibilis minden lemezhez.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2023
Hát igen a gramofontüböl valamikor csak egyfajta volt és minden lemezt lejátszott. Ez az elv a mai napig megmaradt.
Én azt értem kompatibilisen, hogy be lehet tenni a másik helyére, és tartósan működni is fog vele (pl. hosszabb távon sem reped szét az oldala, ami apró méret-eltérés esetén megtörténhetne a műanyag kerettel). Az, hogy a tűhegy geometriája milyen, a hangszedőnek már mindegy kéne legyen, ha a mechanikus méretek és a mágnesek azonosak.
Hangminőség terén persze lesz különbség, de annyira azért a kúpos sem vállalhatatlan, hogy az ismerősnek, aki az 1983-as Videoton torony eredeti lemezjátszóját bízta rám, és azokkal az eszközökkel is fogja hallgatni, ne felelne meg teljesen. Pláne korabeli pop-rock lemezekkel, nem audiofil jazzkiadványokkal - sőt amennyire tudom, még az elhasználtabb lemezekre a klasszikus geometria kevésbé is háklis. Azért is a kérdés, mert én tudom, hogy amit a sajátomról hosszas szemrevételezés után átraktam rá próbára, az 95E - az Akaiban levő hangszedőn viszont nem találtam semmi feliratot, csak külsőre teljesen olyan, mint a saját hangszedőm, és működik is szépen a tűjével. (A rajta levővel csak a fele szólt, mert az egyik pici mágnes valahogy letört a tűszárról.)
Szia!
Ez ide pont telitalálat lesz: utángyártott... Szóval egy valóban eredeti tű megéri azt az 1-2 eFT többletet ha kapható. Csak szemléltetésnek: gyári Ha van hozzá gyári doboz, papír leírás, gyári tűvédő, az már igencsak esélyes, hogy gyári. "az elhasználtabb lemezekre a klasszikus geometria kevésbé is háklis" Ez így igaz, de ha egy lemezt mindig kúpos tűvel játszottak pl le (ahogy a linken olvasható erről az Akai hangszedőről), akkor egy másik tűprofil olyan helyen tapogatja le a lemezt ami még nincs agyon koptatva, így esetleg új részletek kerülhetnek elő egy kúpossal koptatott lemezről is. Kieg: Utángyártott tűben is vannak jók, van amikor nincs is választási lehetőség, mert gyári már nem érhető el, de egy névtelen utángyártott tű zsákbamacska, csak a használat során derül ki, hogy mit is vettél. Természetesen a döntés joga a tiéd. Üdv.
Sziasztok! Került hozzám egy ilyen szerkezet, a pecsét alapján 1986 márciusi. Annyit mondtak róla hogy minden működik, kivéve a lemezjátszót, "csak egy tejgumi" kell hozzá ráteszem és annyi. Nos. Belelestem, a biztosító zégergyűrű levétele után leemeltem a tálcát. Hááát.. khm.. hogy is van ez? Csak nekem tűnik elsőre hiányosnak?
A tálca alsó felén van a gumi helye. Először oda kell a gumit tenni, utána a tálca lassan helyére téve, amikor még beférünk kézzel vagy valami eszközzel a gumi kihúzva a motorra.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2023
Pont most nézegetem, tényleg lehet hogy az alján van a gumi helye.. érdekes hogy hogy fér oda az ember, na mindjárt megnézem. Talán bontható is, de nem akarom még most tudatlanul annyira szétbombázni.
Na, most esett le hogy mit is írtál, de már módosítani nem tudtam, megpróbálom. Nőgyógyász kezek kellenek hozzá.. vagy valami kampós vacak.. minden bizonnyal.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2023
Gyanítom, ez a gumi kicsi lesz, nagyon feszülni fog. Nyávogás, és gyors motorcsapágy kopás lehet a következménye.
Gondolom hogy ez nem a gyári gumi. Lehet még ilyet kapni valahol?
Nem tudom. Ha nincs, olvastam itt valahol, hogy gyártanak méretre de nem tudom hol.
Hátha valaki itt mond valamit.
Talált süllyedt, egy régi szemüvegnyél segítségével simán rátettem, de veszem is le, mert szinte húzza a tányért oldalra, annyira feszül, nyávogással honorálja, pont ahogy írtad.
Szétnézek a befőttes üvegeimben, régen a hungarocell "zümi" nevezetű gumimotoros repülőkben pont ilyen lapos tejgumikat használtunk. Illetve kókány, de ezt is nyújtom.. hátha.
Tejgumi sem jó, nagyon nyúlékony. Ide merev alig nyúlós gumi kell, ilyenek a gyári gumik. Tejgumi ha éppen jó hosszúságú, akkor is nyávoghat.
Szia!
Nincs a tányér felületén némi anyaghiány rendezett formában ami pont hozzáférhetővé teszi az alsó tányéron a szíjat és a motor tengelyét is megfelelő pozícióba forgatva? Szerencsésebb csillagzat alatt született példányoknál így szokták ezt megoldani... Üdv.
Szia!
A tejgumit felejtsd el! Mérd le a hosszát, és vegyél egy lapos szíjat, ami nem nagyon nyúlik. A szélessége akkora, hogy a motor görgőjén alul, felül +ban fele, fele hely még legyen. Szerintem a hosszát gépkönyvében kellene megnézni, mert nem mindegy. A hosszra a tipp. akkora legyen, hogy tányéron, ahol fut, még megálljon. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2023
A szíj hosszának meghatározásához használd ezt a segédprogramot. Az átmérőket és a tengelytávolságot talán nem olyan nehéz lemérni.
Azt nem tudom hogy létezik hogy a motor tengelyéről közvetlen hajt a szíj, vagy onnan hiányzik valami "tárcsa" féleség? A motor tengelyén ugyan van valami kis vájat, nút, ahová befekszik a szíj, de.. hm..
Motor tengelyről így közvetlenül hajt, hogy van a tengelyen az a vájatos izé. Általában hordó alakú szokott lenni a szíj felfekvő felülete, de itt nem olyan.
Pl itt van ez, a géphez adták. Ami a kezemben van, az mi? S vajon hová való..? Először azt hittem hogy a kis lemezekhez valami közdarab, de nem az. Szerintem az a fekete az a lemezjátszó testbe süllyesztve. Ez nem az, de akkor ez mi? Akárhová "matekolom" nem adja ki, pedig biztosan hogy "valami", s valahová való.
Az a kislemezekhez valo dugo. A kislemezeken ( 5 collos) gyakran volt nagy lyuk, ezért ezt rá kellett dugni a tányérra majd feltenni a kis lemezt.
Voltak gramofonok, ahol ez a tányér része volt és fekete, ami mondjuk agyrém egy diszkoban, ezért sokan a fehéret, világosat szerették ( én is). Voltak ettöl szebbek is. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2023
Akkor a másik micsoda? A géptestbe süllyesztve van a helye, onnan két ujjal kiemelhető. Mérete lyukátmérője, átmérője ugyanakkora.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2023
Az ugyanaz, talán elég magyarul irtam.
Oks, már látom. No akkor mérés, aztán lapos szíj vadászat, rendelés, van a neten mindenféle méretben ahogy láttam. Aztán vagy jó lesz, vagy nem, majd kiderül.
Most látom a jobb képen, itt is hordó alakú a szíj felfekvő felülete.
Közvetlen.
A kislemezekhez kell felrakni, hogy centerben legyenek.
Ez így normális. Nagyobb terhelésnél, pl induláskor kimegy a szalag a szélére. Normálisan középen fut
Nem egészen van ez igy, és már vagy 200 éves találmány az akkor gyárak központi transzmisszion szerkezeteiböl. Ahol a plafon alatt forgo tengelyböl hajtották szijakkal a munkagépeket.
Azért hordo alaku a szijtárcsa, mert az automatikusan középen tartja a szijat, és az nem vándorol össze vissza. Ugyanilyen okokbol a vasuti kerék futofelülete sem lapos, hanem egy kup szelete és a jármü igyekszik beálni a két sin közé és nem csikorog mint pl a villamos, aminek a kerekei egy rud szeletei és a villamost a kerékkarima vezeti. Ezért okvetlenül nyekereg meg csikorog minden ivben. ( ma már zsirozzák a karimát, hogy csökkentsék a nyikorgást).
A villamos kereke is kúpos (egyenesben nem is csikorog), csak villamospálya kis sugarú ívein ez nem tudja megtartani a járművet (nagyon nagy kúpszög vagy bazi széles kerék kéne hozzá), úgyhogy ott jellemzően valóban a karima vezet. Kisebb sugarú ívekben (pl. pályaudvarok tárolóin) nagyvasúton is előfordul néhol, ott szintén szokás nyomkarimakenőt telepíteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |