Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Én személyesen leginkább itt szoktam vásárolni.
Nem kis részben azért, mert eléggé használható a web lapjuk (ide a fórumba is azért linkelem előszeretettel, mert egyben szokott lenni az ár, műszaki adatok kivonatolva, fénykép és jó esetben még adatlap is. Ezen felül ebédszünetben (kaja után), kis sétával elérhető. ![]() Amúgy van az utcában még kettő bolt...
Sziasztok.
Van egy illuminátor háttér világítású autós órám. Ami gomb nyomásra pár másodpercig világít majd lekapcsol. Kérdésem az lenne az ilyen háttér világítás bírná-e a folyamatos üzemet éjjel? Ha az autó világítás kapcsolóra kötném 3 voltos stab ic-n keresztül Köszönöm a válaszokat.
Meg kell nézni a fényforrást. Ha LED (egy vagy több), bírni fogja, de nem 3 V-os stbilizált feszültségről, be kell állítani a LED áramát.
Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne hogy valaki tudja mi egy LED "szett" alap színe miután 230v-ra kapcsolom? Úgy jártam hogy vásároltam 2 szett "noname" LED szalagot 44gombos vezérlővel táppal, és miután kipróbáltam 230v után az első dolga változtatni a színeit R G B-re míg meg nem nyomom a kívánt színt vagy a power gombot. A célom pedig az lenne hogy vagy egy mentett szín vagy fehér legyen az első. Rengeteget keresgettem a témában de nincs eredmény. A 230 kapcsolása fontos lenne mert a konyha már bevan vezetékezve. Köszönöm ha segít valaki.
Sziasztok!
TDA7057 QA IC-s erősítővel kapcsolatban szerencsétlenkedek. Az eredeti IC-vel a panel meg sem nyekken, kiszedtem már minden alkatrészt, leteszteltem, megfelelő mindegyik. Mivel ez valamiért kikerült a készülékből amiben volt, ezért úgy gondolom, hibás lehetett. Rendeltem hozzá IC-ket aliexpress-ről. Tudok mérni ezeken kiszerelt állapotban valamit, hogy ezek nem e valami kamu ic-k, mert nem működik ezzel sem a panel, pedig nem tűnik egy bonyolult áramkörnek. Mindenhez van csatlakozó és kábelei is eredetiek, csak a DC-volume részhez kell beraknom a potmétert. Azzal az 1-es és 7-es lábon tudom állítani a feszültséget 0-a és 1,2V közt. Nélküle 0,6V-ot mérek a lábakon. A kimeneten ott a 6,5V, ahogyan az szóba került, hogy ha hibás, akkor az nincs meg. Van valami módszer ennek a mérésére? Gondolkozom rajta, hogy félbehajtom, és nem szórakozok már vele többet!
Szia! Látni kéne a panel színét és visszáját, mert lehet olyan hiba amire egyébként eszünkbe sem jutna rákérdezni. Ha csak az IC-n múlik, felajánlok egyet ingyen elvihetőbe.
Abban teljesen igazad van, hogy azt szeretik.
Sőt, szerethetjük mi is. De attól még jó, ha tudjuk, hol van. Mert 2500ft házhozszállítást nem szeretünk akkor fizetni, amikor félóra buszozással is hazavihetjük ![]()
Én ajánlanám a HQelektronikát. Bp-n van, a 13.-ban. Kerekes utca.
Mivel van weboldaluk, annyiban én is szoktam segíteni a dolgot, hogy előre kiszemelgetem, mit szeretnék, összeírom. (Cikkszám szerint hamarabb megkeresi) A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2023
Szétkaptam az órát és nem a klasszikus led van benne hanem egy lap mely 0.3 volton világít.
Szerinted ezt a feszűltséget stabilan autóban 12 voltról meglehet oldani?
Meg lehet oldani, de gyaníthatóan valamilyen mérési hiba lesz, 0.3 V nagyon kevés.
Így néz ki a fény lapka:
Ez EL fólia? Annak kb. 80 - 100 V és kb. 2 kHz-es váltófeszültség kell.
Sziasztok!
Van egy vissza térő audió zavar problémám, amire képtelen vagyok rájönni, honnan eredhet. Itt csak azért teszem fel a kérdést, hátha találkozott már valaki ilyen jelenséggel, és tudja mi okozza. Szóval adott az én sztereó mikrofonom, ami teljesen logikátlanul, alaptalanul produkál, az alábbi képen látható hirtelen impulzus kiugrást, teljesen véletlenszerűen. Én két dolgot tudok elképzelni. 1. a mikrofon köré tekert alufólia mozdul egyet, és ez okoz egy impulzust 2. vagy statikus kisülés??!?!
Az elsőt ki tudod zárni úgy, hogy leveszed a fóliát a teszt időtartamára. Ha tudod, hogy kb. milyen időközönként jön az impulzus, könnyű dolgod van.
Nem tudom, mennyire látszik a képen akármi is?
A beültetés felől a borda alul: Jobbra: audio bemenet Piros Fehér: Volume control Zöld Fekete, Sárga Fekete: Hangszóró kimenetek Sárga Fekete bal oldalt vastag: Power
A forrasztási oldal fotója sajnos nehezen kivehető. Próbáld meg átvilágítani az alkatrészek felől!
IC szemből nézve, lábak lefelé állnak, a bal oldali az egyes láb. A jel föld (6) és a teljesítményföldek (9), (12) egymással össze vannak kötve? Ez lehet a panelen kívül is.
Ic 7. lábán szerintem lehet nincs is meg a vezetősáv.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2023
Sziasztok.
Egy 3W-os kis erősítőhöz szeretnék egy piezo-gégemikrofont illeszteni, ahol az illesztést egy előerősítő oldaná meg. (a konkrét darabok alább a linken). A két egység közé tettem egy 10 mikrós kondit egyenáram leválasztásnak. Viszont túl nagy az erősítőbe a bemenő jel (a kis trimerpotméter tekergetve is). Illetve folyamatosan perceg, kattog az előerősítőből kijövő jel. (Powerbankkal meghajtva, ruha alatt hordva -tehát lényeges a miniatürizálás. A hangminőség nem fontos.) Mit javasolnátok megoldásképpen? https://www.aliexpress.com/item/4000926622398.html?spm=a2g0o.order_...HHrRtV https://www.aliexpress.com/item/1005004678811781.html?spm=a2g0o.ord...HHrRtV Elvágva a kábelt és direkt használva a mikrofon jelét: https://www.aliexpress.com/item/33039619982.html?spm=a2g0o.order_li...HHrRtV
Hello!
- A nagy jel miatt tehetnél feszültségosztót az előerősítőd kimenetére (kondid után). - Lehet az előerősítőnek nem megfelelő a tápelnyomása, RC szűrést tenni az előfok tápjához. - Mikrofon kábel árnyékolását bekötni a GND-re.
Szerintem a 6-os láb a bemenet gnd-je, a 9,12 van összekötve és az megy a kimenetekre, de a 6-ossal nincsenek összekötve. Ez lehet probléma, majd kipróbálom!
Elég valószínűnek tűnik!
Van egy a képen látható Pwm jelem. Be kellene kötnöm egy szivattyú vezérléséhez, de amikor bekötöm akkor letöri a feszt 4V-ra. Még egy optó csatoló sem tudok vele meghajtani.
Nem vagyok műszerész de kész kapcsolást meg tudok építeni. Kellene egy olyan kapcsolàs amit jobban tudok terhelni. Köszönöm a segítséget!
47kHz-en nem szoktak motort hajtani... De gyanus hogy a tápegység is kis teljesítményű.Se tipus, se foto semmi lényeges paramétert nem adsz meg, mit vársz?
- Van egy Wilo szivattyú 230V-os betàpal és várja a Pwm jelet, hogy milyen fordulattal menjen.
- van egy ilyen àtalakító https://www.elektrobot.hu/termek.php?filename=4816.html&i=4816 - illetve egy s7-1200plc ő adja a 0-10v-ot
Ha jól látom, most 4.2 V környékén van a csúcs, ha azt letöri 4 V-ra, mennie kellene, hacsak nem sokkal nagyobb, pl. 12 V-os PWM jelet vár a szerkezet.
Közben találtam kapcsolási rajzot, már ha ehhez a modulhoz való, lásd melléklet. A kimenetet egy komparátor hajtja, az pedig nyitott kollektoros. Az optocsatolót, már ha azt akarsz használni, nem a GND és a kimenet, hanem a tápfeszültség és a kimenet közé kell kapcsolnod. Elvileg 20 mA-t bír a komparátor kimenete, egy optocsatoló LED-jéhez bőven elég.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2023
Köszönöm holnapután megpróbálom. Egyenlőre beraktam egy másik PLC-t . A két eszköz etherneten beszélget. Második plc-n van pwm kimenet.
Hello! Mondjuk azt nem tudom miért írják azt, hogy 0..10V az 0..100%. Mert ez, nem igaz. Inkább 2,5..10V felel meg a 0..100%-nak.
PCI-E 8 tűs csatlakozó kiosztásának mi értelme van? Szóval a +2 GND szál mire jó?
Hmm.. Még sincs igazam!
![]() Nem vettem figyelembe, hogy 46kHz-en működik a kapcsolás. A kisütő tranzisztor, nem képes 250ns-nál gyorsabban kikapcsolni, így a kondi, nem a Cv érték felére (1,65V) fog kisülni. hanem közel 0V értékre. Persze ha a PWM frekvenciát alacsonyabbra választjuk, akkor már borul az egész, mert fűrészjel Cv és Cv/2 érték között fog változni és 5..10V között lesz meg a 0..100% kitöltés.
Sziasztok!
Egy gyors kérdésem lenne hozzátok. Hogy lehetne minél egyszerűbben egy jelre állandó 0.2-0.3V feszültséget adni? Azaz, mikor 0 értékű a jel, akor ezután 0.2-0.3V legyen. Műveleti erősítővel meg tudom oldani a dolgot, de ahhoz megint plusz táp, meg foglalat kell. Nincs erre egy trükkösebb megoldás? Köszönöm! Azt el felejtettem mondani, hogy fontos lenne valami olyan megoldás, ami nem mászik el a hőmérséklettől, és nem kell kimérni nagyon. Valami diódás megoldás lenne jó, aminek a nyitó fesz adja ezt az értéket például. Nem ragaszkodom a 0.2-0.3V-hoz, lehet 0.6-0.7 is, csak stabil legyen és kellően pontos. Nem kell mV pontos, de lehetőleg minél pontosabb. Esetleg egy tranzisztor valamelyik pn átmenete erre a célra? A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |