Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
De úgy nem tudom használni, mert egy higrosztát kapcsolja ki, meg be.
De az összes ilyen megoldású, szóval valamit ki kell találni helyette!
Meg lehet erről a panelről mondani, hogy mi csinálja a kimeneten a nagy frekvenciát?
Van rajta egy tekercs egy 5v-os feszültség stabilizátor és egy hat lábú smd ic, amin nincs felirat. Az IC-nek ha jól látom csak négy lába van bekötve. Tudnak a passzív alkatrészek ilyen frekvenciát maguktól csinálni és az ic csak a ki/be kapcsoláshoz kell, vagy ahhoz is van köze az IC-nek?
Mi az a "higrosztát"? Esetleg mikor a "higrosztát" kapcsol akkor valahogyan egy másodpercre zárni kellene a gombot, a modul tápellátását pedig fixre kötni.
Mindenképpen van köze az Ic.-nek a frekvencia előállításához, csak passzív alkatrészekkel nem lehet.
Az IC akár mikrovezérlő is lehet. Két láb a tápnak és marad kettő portnak is.
Az IC-nek (ha erösitö) elég ha csak 4 lába van bekötve, mivel igy már
lehetséges oszcilátorként üzemeltetni ! (Pozitiv táp, Negativ táp, Bemenet, Kimenet) Hogyha a piezotárcsán keresztül megy a visszacsatolás a kimenet és a bemenet közt akkor garantáltan a piezo rezonáns frekvenciáján fog müködni a kapcsolás és akkor a felvett energia maximálisan hasznosul.
Még egy kis olvasnivaló, erösen hasonló piezoporlasztóról
irnak a kinaiak mint amilyet Fidel barátunk beszerzett: https://cjme.springeropen.com/articles/10.1186/s10033-021-00635-7
Üdv.
3x4 Keypad 7 kivezetéséhez kellene egyszerű dekódoló ami 4 bitesre dekódolná. PIC -hez kell, hogy 7 láb helyett csak 4 lábat foglaljon. Csak akkor érdekes, ha nagyon egyszerű megoldás van erre. Ha nincs, akkor használok nagyobb PIC -et. Köszönöm.
Ellenállásokkal megoldható, lásd itt: Bővebben: Link. Egy analóg bemenet fog kelleni. Azt nem tudom, mennyire tartósak ezek a billentyűzetek és idővel mennyivel nő meg az átmeneti ellenállásuk, később (egy-két év) ez gond lehet.
Én másik (több lábbal bíró) kontrollert használnék. szerk.: Jah, hogy négy láb már jó. Akkor rolie javaslata. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2023
rolie
Bakman Mindkettőtök megoldása tetszik, belemerülők. Köszönöm.
Üdv mindenkinek,sziasztok! Lehet,nem jó helyen teszem fel a kérdést,sorry...Adott egy négy "szálú" ,úgymond "univerzális" lambda szonda. (univerzális: nincs a kábelek végén "hülyebiztos csatlakozó") Ki lehet mérni az ECU felől érkező "jeleket" egy sima -egyszerű multiméterrel,vagy sem? Köszi!
Az ECU felől a szondára nem érkezik jel. A szonda feszültségét érzékeli az ECU. Két szál a fűtés,
másik kettő a λ érték, kb 1V körül kel lennie. Ha eltér, ez alapján módosítja a keveréket az ECU. Ui.: Multiméterrel sima feszültségmérő állásban mérni lehet. A fűtés az nem tudom, hogy direkt 12V -on megy e, vagy PWM jellel szabályozott. A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2023
Srácok, képen látható PZEM-021 panelmérő tápfesz korlátozó R1 előtét ellenállása másnál is beolvadt a sorkapocsba? Vagy csak nálam fűt mint az állat? Érdekes, mert youtubon sokan próbálták ezt a műsz*rt, de nem láttam, hogy másnál is olvadt volna.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2023
Moderátor által szerkesztve
Köszönöm szépen,akkor majd "próbálkozom"
Hali!
Nem lehet hogy zárlatos/átvezet a sárga kondi? Mérted mekkora áramot vesz fel?
Áramot nem mértem, de kiforrasztottam az egyik lábát, és a műszer szerint 1µF a kondi értéke,
szóval elvileg jó. Mondjuk annyi van, hogy ez a kínai csoda szerintem a saját áramfelvételét is beleméri így hibás a mérés. Azt hiszem 10-20mA -t mutat terhelés nélkül is. A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2023
Zöld matrica alatt nem púpos? Mérj áramot.. Lehet áthúzott, utána meggyúgyult...
"Az X1, X2, X3 kondenzátort a fázis és nulla között alkalmazzák, illetve fázis és fázis között ( háromfázisú rendszereknél ) ( across the line ~ a fázison keresztben ), ahol a kondenzátor meghibásodása nem okozhat áramütést. Ezeknél a kondenzátoroknál megengedett, hogy meghibásodás esetén a kondenzátor átüssön, rövidzárlatot hozzon létre." Nekem ez a kondis táp nem tetszik, ezért nem vettem belőle, gondolkodtam rajta.
Nincs evvel a kondival semmi baj még látszatra sem. Ez a műsz*r már itt áll nálam vagy x éve, nem is igen volt használva. Mikor megjött kínából, kipróbáltam, és ment, de el is tettem, mert a projekt amihez vettem jeleglve volt. Most elővettem, és készítettem egy dobozkát, amibe bekötöttem ezt a panelmérőt, elé egy kapcsoló, mögé egy konnektor, hogy megmérjem egy szünetmentes táp kimenetét mit bír.
Tehát az UPS kimenetére volt rákötve a panelműszer, és nem tudom, hogy most azt nem tetszett neki, vagy a normál hálózatról is megsült volna az előtét ellenállás. A terhelés amit rátettem se volt túl sok, 15-20W LED -es lámpa. Ui.: Az UPS egyébként egy ezer éves Effekta ME1500, még trafós szerkezet. A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2023
Moderátor által szerkesztve
"Tehát az UPS kimenetére volt rákötve a panelműszer,"
Akkor a kutya itt lesz elásva. Ott nem szinuszos jel van és annak felharmonikusai, sokkal jobban átjutnak a kondin. Mert ugye Xc=1/2*Pi*f*C. Amiben a freki vastagon benne van. Az ellenállás meg nagyon tud örülni a megnövekedett áramnak. Egyébként én sosem díjaztam a 470nF-nál nagyobb kondikat a 230V-on.. Az 1µF-al már mindig csak a baj volt.
Az lehet. Akkor elvileg csökkentenem kellene a kondenzátor kapacitását, ha jól értem.
A kondi kapacitása az energiaszükséglet szerint van megválasztva. Ha mondjuk 50Hz helyett 400Hz-en kellene hogy menjen, akkor ez lehetne a megoldás. De ha a frekvencia összetevők változnak a terheléssel, akkor nem tudsz kondit számolni hozzá.
Én általában nem szimpatizálok ezzel a kondis megoldással. Igaz, olcsó, kicsi de rossz. A kondi úgy van elkészítve, hogy ha átüt, elpárolog a fém és meggyógyítja önmagát. Csak közben folyamatosan csökken a kapacitása. Már pedig a hálózaton elég egy rossz kapcsoló, egy kontakthibás lámpafoglalat és a tranziensek felszaporodnak, az élettartam pedig jelentősen lecsökken. Mai hálózat tele van egyenirányítókkal inverterekkel, mindenfélével, ami torzítja a szinusz hullámot. Az pedig a felharmonikusok tartamát növeli, vagy is idegen frekvenciákkal terhelt a hálózat. Én tartós üzemnél egy kis trafót tennék be, bármennyire is fájó dolog ez..
Baromi egyszerű, 2 kábel a fűtés, azon pár ohm van, a maradék mega többi. Ha 4 vezetékes akkor 2 fehér fűt, szürke a gnd fekete a jel.
Igen-igen,a színkód valóban egyezik,de nem az "ecu felől"(ott van egy fehér,narancs,fekete,lila)...Azért is érdekelt volna,hogy lehet -e mérni valamit,mert ebben (suzuki liana 1 gen.) van kontrollszonda is. Gyanítom,hogy a katalizátort kéne cserélni,csak hülyén írja ki az obd.Illetve meghibásodhat-e az ecu ÚGY,hogy a fűtő kör rossz,minden más működik...Szóval fejvakarós a sztori...Gondolom az első lépés,hogy mindentől függetlenül,tutira jól legyen bekötve a szonda...
No jó, akkor vagy nézek valami nyáktrafót, és implementálom azt,
vagy direktben adok neki egy 9V -os elemet a táprész pufferkondira, a felesleget meg kiszedem.
A vezetékeket simán végigmérheted a kábelkorbácsban, nem zárlatos vagy szakadt e.
Ezt a szondán is megteheted.
Sziasztok!
Egy MOSFET kapcsolási részben kérnék egy kis segítséget! Van ez a kis MPTT vezérlés akku töltéshez. Amit nem értek, hogy a Q1 MOSFET HO (magas oldali) meghajtásánál, miért van D-S felcserélve? Azt tudom, hogy azért van benne a Q1 , hogy ha a napelem nem termel , akkor az akku fesz ne jusson vissza a napelemre, ez így rendben is lenne. Mi történik, ha megcserélem a Q1 S-D lábat? Most nem érdekes az akku védelem.Az a problémám ezzel a kapcsolással, hogy mi történik ha a Q1-Q2 átmegy zárlatba, akkor mi védi meg a nyáklemezt , áramköröket? A Q1 S-D dióda ugyanis tolja befelé az áramot, tehát minden éghet ami a legyengébb lácszem a panelen. Az áramkörbe helyezett bíztosíték napelem oldalon ilyenkor nem sokat érhet, ugyanis a napelem nem ad mindig azonos áramot, mert függ a nap erejétől! Tehát a bíztosíték legyen 15A a napelem meg csak 10A áramot ad le abban pillanatban, mikor a zárlat bekövetkezik, tehát ez nem tud kiolvadni. Erre keresek valami megoldást, hogy valami le kapcsolja a naplem betáplálását. Azért gondoltama Q1-ben levő D-S megfordítására, mert ha így is működne, akkor teszek bele még egy Fet-et meg IR2104-et amit az ESP32 fog vezérelni. Szerintetek járható ez az út, vagy keressek más megoldást a védelemre? A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2023
Ki kell mérni a csatlakozót. A GND az egyértelmű, kikapcsolva is gndn van. A 3 nem gndn lévő közül kettő között 12V fűtés lesz bekapcsoláskor, a maradék meg a jel...
Ha a szondán rossz a pinout, a szines kis pöcköt kihúzod és utána lehet a pineket variálni.
NNNaaaggggyyyyoooon köszönöm szépen! Siker! Kicsavartam a szondát a leömlőből,hogy "ellenőrizhessem kézzel is..."és működik! Hibát vissza dobja,de ezt sejtettem,katalizátor tisztítás,vagy csere...DE a szonda működik rendesen!!!! Még egyszer köszönöm szépen!
Sziasztok!
Egy egyszerű kérdésem lenne. Találtam néhány elektret mikrofont, ahol az alábbi képen látható módon egy 10 és egy 33pF kondenzátor párhuzamosan van bekötve a mikrofon kimenetére. A kérdés az, hogy mi a funkciója, tudja-e valaki? (azon kívül, hogy magas impulzust megfoghatja, gondolom én) |
Bejelentkezés
Hirdetés |