Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia!
A mellékletben lévő VIN alapján be lehet lőni a pontos motorkódót?? Esetleg rajz ehez? Polo1.2.i. IV. 2003. Üdv! A kúldött nem teljesen passzol..., ugy tünik...
Nem, ez nem az a szám ami a motorkódot tartalmazza, az a forgalmiban van. Ez a szám az alkatrész kereskedőnek hasznos amikor ehhez az alvázszámhoz kell keresnie alkatrészt. Azokat a motorkódokat néztem amik ebbe az 1.2-s kategóriába és évjáratba tartoztak de mindnél azonos az ablaktörlős rész. Ez a rajz is az AD-ban volt fellelhető, mert a másikban csak tömbösített egységek voltak feltüntetve és, hogy azok milyen buszon kommunikálnak egymással. Ehhez a rajzhoz vannak még részletek pl. a műszerfalegységhez stb. "részletes" dokumentáció.
Mi nem stimmel? Vezeték színek? A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2023
most csak ennyit---,állitólag van valami ökölszabályszerüság-----.VIN ben-7-8-9 karakter a Motorszám volna???
akkor ez igy nem igaz.... Pl különbség : A Te rajzodon---szerintem külön van első és hátsó szivattyumúotor jelőlve..., az itt lévő Polóban eg y darab szivattyúmotor van elsőre és hátsóra..... Nincs itt a forgalmi..., A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2023
Ha esetleg segít, a lángnál AWY motorkódosnak hozza.
Aztán:
Vissatérhatnénk a hobbielektronikához? Tehát: nem a professzionális szerelgetők nemtudását segítik masok. A fordítottja lenne itt a lényeg, a profiknak kéne (ha kedvük van és idejük engedi) a hobbizókat segíteni. Nem a hobbizóknak a professzionálist. Te pedig abból kívánsz évek óta pénzt keresni, amit meg kéne tanulnod, ha pénzt kérsz a kundsaft-tól. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2023
Az ne zavarjon, hogy két ablakmosó szivattyú van a rajzon és csak egy van beépítve! A többi az stimmel ugye? Az sincs sokszor közölve, hogy európai vagy tengerentúli piacra milyen felszereltséggel van ellátva egy kocsi.
Visszatérúnk rá részletekig..,ezenkivül van egy fura jelenség CAN busszal kapcsolatban.., holnap mégegyszer leellenőrzöm., mert jelenlegi megállapitásom értelmezhetetlen ..., sajátmagamnak legalábbis.
ÜdvL..
Szia-sziasztok!
Elöször a CAN busz "rejtélyen" legyünk túl : Semmi hibakód-hibajelzés-minden müködik.., rutinból az OBD2 csatiba egy multiméteres elözetes vizsgálatot megejtettem---ma a csak biztonságért harmadizben---.2db Test-. 2db CAN., egy 7-K., és 16-on+12V van bekötve. A 6-os és 14-es CAN PIN teljesen feszültségmentes mindig., kettőközti ellenállás nem mérhető!!! Csak az érdekesség és kiváncsiság miatt a BSG-n lévő csatiban lévó ugyanilyen szinű két CAN vezeték viszont aktiv és normális értékeket mutat.....,Ha tudja valaki hogy mi történik , az ne tartsa magábán.... Ablakmoso+törlő rémtörténet megoldódott: Elözményként: Elől egyik se müködött, hátul csak a mosó nem., ablaktörlőtörlő igen.., hab a tortán ha ablakmosókart fölfelé meghuztad akkor elindult a hátsó motor is....rejtélyesen... Az F16-s biztositékon van a "Duplaablakmosó"..,maga a biztositék jó volt .,átment rajta az áram ., meg még ujra is kicseréltük, de semmi változás....,a biztositék elmenő vezetéke valamiért ellettvágva a tábla mögött., valami hozzálett kötve lazán., ami szétment stb-stb ezért nem ment tovább az áram.... Köszi Mindenkinek aki hozzászólt!!! És lám csodát minden megjavult...
Sziasztok!
Van nekem egy elektromotorom ami 66100 JOHNSON tipusú, sajnos sheetset nem találok hozzá, de ahogy keresgettem Nagyon hasonló a mercinek (E320 Clk320 C280 Clk430 C230) a motorja is. Szerintetek milyen motorral tudom helyettesíteni, ami nyilván árértékben is jó. A méretei átmérő 35,8 mm hossza 57 mm plusz 3,5 mm a tengely kilógó része 3,4 mm átmérője 14,6mm hossz és 7,3 nál van lecsiszolva a tengely. Ez egy Wolksvagen polo III -asnak a vákum központi zárnak a motorja 12V. Segítségeteket előre is köszönöm. ui: közben találtam képet róla de a méretek nem ezek azok azok amiket én leírtam. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2023
Köszönöm a segítséget. Viszont nem szállítanak M.O.-ba.
Na ilyennel még nem találkoztam! ...
Rengeteg mindent rendeltem már az aliról, de senki sem mondta, hogy Magyarországra nem szállítanak ... Persze lehet egy-egy eladó, de akkor keresni kell mást akinél van ugyanaz!
Sziasztok!
Citroen C4 2012 Hdi Startstopos ! Egyetlen-Állandó Hibakód : P1A9C---"Energy Accumlator Failer" hiba+SERVICE világit.., Gyakorlatilag ez a hibakód a bal doblemezre felszerelt nagykapacitású kondenzátorra vonatkozik és nem a gyárilag beépitett AGM akkummlátorra!! Ez kb 5V és 660nf kapacitásu kondenzátor ami ---leirás szerint kb 4-5 autóbeinditásra jó... Kérdésem: Mezei multiméterrel mérvadóan lehetne vizsgálni??? Esetleg tapasztalatok egy uj kondenzátor csere után??? Simán kicserélhető? Vagy Diagbox-s ténykedés elkerülhetlen??? köszi minden segitőkész választ!
A kapacitást sikerült elirnom... nem nanó hanem kb 660 farad...
Szia! Ezt nem nézted véletlenül? Megveszed kicseréled elfogadja a vezérlő és kész. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2023
2020 május 25 azt kell elolvasni még hozzá de le kell fordítani.
Szia! Az ekkora kondikat menet közben, tápfesz alatt seréltük a játékgépekben, mert statikus memórián tartja a tápfeszt amiben pl a beállítások tárolódhatnak. Pl vagy tápfeszt adunk a lábára, vagy még egy ekkora kondit a csere alatt. Így nem törlődnek a benne tárolt adatok.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2023
Fantasztikus vagy!!! Megkezdtem a studirozását..
A csatolt videoban nem a Paksi atomerőmüben egy nagyon sugár- robbanásveszélyes alkatrész semlegesitése folyik szigorú EuNorm szerint...,Hanem egy C4 . Starstop. "ENERGY ACCUMLATOR" a főszereplő... .https://youtu.be/a6y2mktM08I?si=WB4HaNrhfB_EYsAW
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni, mert elakadtam. Adódott egy számomra igen csak érdekes hiba, szüleim Daewoo Matiz (8FCV, 800 cm3, 2004) autójában egyszer csak elment az összes helyzetjelző világítás. Értem ezalatt az első és hátsó lámpát, a rendszámtábla világítást valamint a műszerfal világítást. Eddig átnéztem az összes test kábelt (többet nem találtam) illetve megmértem, hogy az első lámpa helyzetjelzőizzóinak csatlakozója kap-e 12 V-ot. Nem kap. Ezt követően, mai napon méregettem a biztosíték táblát (LH és RH Taillamp, 10 Amperes biztosítékok), és ott sincs meg a 12 V. A kapcsolóra gyanakszom, ezért azt kiszedtem és megpróbáltam multiméterrel, szakadás vizsgálati állásban (bocs, ha nem ez a pontos megnevezése) megnézni, hogy mi történik. A fekete és a fehér (képen sárgás) van összekötve, ha helyzetjelzőre kapcsolok valamint a fekete és a fekete-zöld, ha a tompított világításra. Azt hiszem a kapcsoló testet kapcsol, emiatt nem vagyok benne biztos, hogy ott a hiba. A kapcsoló kábelén van egy narancs színű vezeték, ez fixen áram alatt van. Multiméterrel próbáltam azt, hogy testet vettem az akksiról és hozzáérintettem a másik kábelét a három szálhoz (fekete, zöld-fekete, fehér (sárgás). Ebben az esetben a fekete-zöld mutat 6.1 V-ot alaphelyzetben és helyzetjelző állásban, azonban tompított állásban ez leesik kb. 0.2-0.3 V-ra. A másik két vezeték esetében egyik kapcsoló állásban sem tudok áramot mérni. Képek: https://drive.google.com/drive/folders/1_cOy3lIfYyGFFR6CMHCIBBuQO78...haring Tudnátok segíteni merre tovább, mit kellene még megnéznem? Nagyon köszönöm! G.
Azt remélem, hogy elolvastad ami a második linken volt, hogy:
Idézet: „A PSA-nál nincs szükség bőröndre az elemcsere során. A PSA szerint a P1A9C hibának a következő lehetséges okai lehetnek: Tápkábelek csatlakozásai (a speciális kulccsal, tartsa be a meghúzási nyomatékot), hibás ultrakondenzátor, hibás DMTC (ez a vezérlőmodul, amely közvetlenül mellette található a szuper lakáshoz), kábelköteg és csatlakozók. FIGYELEM: A DMTC/UCAP rendszer minden beavatkozása esetén KÖTELEZŐ az ultrakapacitás lemerítése. Erre van eszköz, de megteheti úgy is, hogy a 2 kapocs közé H4-es lámpát vagy mást köt, és megvárja, míg a voltmérővel mért feszültség 0V-ra csökken. Tájékoztatásul, teljesen feltöltött állapotban 5V-on van, nem tűnik soknak, de rövidzárlat esetén, a belső ellenállása majdnem nulla, felrobbanhat és nagyon mérgező terméket lövell ki. Kevesebb, mint 1 perc alatt feltöltődik, és néhány tizedmásodperc alatt lemerül, hogy segítse az akkumulátort az indító-generátor által az újraindítási fázisban.”
De elolvastam..., kissé elgondolkodo vagyok még...,
Szerinted , milyen böröndre nincs szükség? A kondi kisütő böröndre? Tehát egy ujra való cserénél nincs szükség a böröndre, hasonlóan a hasonló funkcióju H4--ssel 0V- ra történő kisütésre? Vagy ha már elvan döntve a csere., akkor is --- biztonsagért--- célszerü ráakasztani egy H4-st a lekötött kondira? Mellesleg minden összeolvasott link közül messze ez a legszakmaibb.,
Az a diagnosztikai interface a számítógép ("doboz") lenne.
1,A kondenzátort kisütő börôndre/ készúlékre nincs szûkség a kicserélésnél??
2.Valami diagnosztikai eszkõzre, pl Lexix/Diagbox - ra stb nincd szûkség a mechanikus csere utàni esetleges konfiguràlsáshoz??? Elvesztettem a fonalat..
Ilyesmi motorokat törött fényszóróból szoktam bányászni.
Azon az oldalon ezt többször is elismétli a szervízes, hogy nem kell hozzá diagnosztikai segédlet de a videóban sem lehet segédeszközt látni azután, hogy kicserélte a kondenzátort.
Kõszi ..
Igy "okoskodtam" tisztán a googl forditásból kiindulva... A "Bõrönd" szót a box - l tàrsitottam--- a box- t pedig a Diagbox- al mint diagnosztikai eszközzel..,mivel hibamegallapitásnál a Diagbox- ra hivatkoznak... Ez a kisütési figura akkor kiszerelés utáni akció volt.(?)
Hú de bénázok..., nyilván kiszerelés elött történt a kisütés, helyszinen az auton fõlszerelt állapotban!!!
Sziasztok! Megoldódott, a relé egyik kábelének saruja volt meglazulva. G.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |