Fórum témák
» Több friss téma |
A termosztát zöldsárga vezetékén mindig van feszültség, a barnán sosincs, a feketén akkor van, amikor NEM megy a kazán.
A kazán vezérlő dobozfedelében benne kéne legyen a bekötés. Könnyen lehet, hogy a második hozzászólásodban levő látszólagos ellentmondást az okozza, hogy fordítva van bedugva a konnektorba a kazán (így felcserélődött a fázis és a nulla), és nullát szakított meg a termosztát a méréskor. Működésileg nem befolyásolja, de azért illik a fázist szakítani. Szerintem jól kötötted be az újat...vagy mi a kérdés?
Itt van egy hasonló kérdés. A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2024
Ahogy bekötöttem úgy nem működik sajnos.
Megnézed a kazánnál levő doboz fedelében a bekötést. Onnan megnézed, melyik 3 eres kábel megy a termosztáthoz. Abból kiderül, hogy melyik a nulla, melyik a fázis és melyik a kapcsolt fázis. Így az újnak adni kell nullát, fázist és ahogy csináltad, átkötöd a fázist az érintkező egyik felére, a másik a kapcsolt fázis lesz.
Az MMG-nél a helyes bekötés: 1 - nulla (nálad zöld/sárga) 2 - kapcsolt fázis (nálad barna) 3 - fázis (nálad fekete) Tehát szinte biztos, hogy fordítva van bedugva a kazán a konnentorba, mivel azt írtad: - a Z/S-n mindig van fázis, tehát ez lesz a fázis, fordítva van, mint kéne... - a barnán sosincs, ez kétesélyes, nullának kéne legyen, de akkor rossz helyen van... - a feketén nem lehetne sosem, mert ennek kéne legyen a nulla...de ezek szerint ez a kapcsolt Így ezek alapján nagyon nehéz elképzelni, hogy a képen mutatott állapotban ez működött... Keresd meg a kazán panel panelján a megfelelő szálakat és az alapján kösd be! De eséllyel, akkor a Z/S a fázis, a barna a nulla és a fekete a kapcsolt szál... A fásisceruza mellett kéne egy műszer, amit ACV legnagyobb állásban (nagyobb, mint 240V) meg kéne mérni, hogy van-e 230V a Z/S és a barna között. Közben ne érj hozzá! Ha van, akkor valószínűleg stimmel amit írtam, de akkor a fotódon egy elkötött MGM látható... A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2024
Sikerült, a kazán fordítva volt bedugva a konnektorba. Megfordítottam a dugvillát, így már a Z/S lett a nulla, barna a fázis és a fekete a kapcsolószál. A kapcsolószálon akkor van áram, mikor megy a kazán.
Így a nullát (Z/S) az N-re A fázist (barna) az L-re A kapcsolt fázist (fekete) az 1 NO-ra És fázis átkötést egy darab vezetékkel az L-ről a 2 COM-ra Kötöttem és tökéletesen működik! Köszönöm szépen Inhouse a segítséget. Eszembe sem jutott volna, hogy fordítva van bedugva a kazán dugvillája, ezer hála.
Sziasztok,
Van egy C24 gázkazánom egy eredeti MGM termosztáttal. A termosztátot szeretném lecserélni, mert az érintkezői már odavannak. Vásároltam egy Computherm TR-010 termosztátot, de bizonytalan vagyok a bekötést illetően. Tudnátok segíteni?
Az MGM-ből az 1-es kimarad, az a nulla, és a 2-3-at (Z/S és barna) kell zárni egymáshoz.
A Computhermnél meg az 1 és a 3-as helyre kell kötni. Áram alatt nem szerelünk! Óvatosan! A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2024
Nagyon köszönöm! Szép estét!
Megvan.. a fotó! Mohog, ég.. ezt csinálja, de csak néha.
Szerintem két lehetőség van. Az egyik, amit VIM már említett, hogy ez a fúvóka kissé félre "fúj" sorja, vagy valami kosz miatt. A másik, a kazántest ezen részén több lerakódás a tagok között, ezért kisebb sebességgel viszi a huzat, vissza tud égni.
De lehet az is, hogy ehhez az égőtálcához a szakinak csökkenteni kellett volna az automatikán a teljesítményt (gázmennyiséget).
Említettem a nyomáscsökkntőt is. Bővebben: Link A régi égővel is előfordult ez az eset, hogy "mohogott".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |