Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Két kérdést szeretnék feltenni. Van egy gyújtótrafóm, amiben lötyög valamilyen folyadék. Rázhatom akárhogyan, nem csöpög, nem ereszt. Multiméterrel mérve a primer tekercs 3,5Ohm, a szekunder 6,2KOhm. Ezt a trafót soha nem használtam, több mint 20 éve tartalékban volt. Van egy másik hasonló típusú gyújtótrafóm ami 30+ évig be volt építve autóba és tette a dolgát, ebben nem lötyög semmi. Ennél 3,7Ohm-ot és 7KOhm-ot mértem. A lötyögős trafó lehet ettől jó, vagy autóba már nem érdemes beszerelni? 12V-os, bolgár gyártmány, B117-A típusú. Egy kiszerelt Lada 2107-es műszerfal fordulatszámmérőjének működését szerettem volna demonstrálni egy fénykép erejéig. Úgy próbáltam, hogy adtam neki tápot, a jelnek pedig egy 9V-os trafót egyutasan egyenirányítva kötöttem be úgy, hogy pozitív fél hullámot lássa a műszer. Szkópon is megnéztem, kb. 12,7V csúcsfeszültség jutott így a műszerre, a tápot pedig kicsit magasabbra vettem, de 14V alatt tartottam. Fokozatosan haladtam, néhány 68 Ohmos teljesítményű ellenállással csináltam egy feszültség osztót. Ezt raktam a trafóra, és erről adtam utána a jelet a műszerre fokozatosan lépkedve a fenti értékig. A műszer meg sem nyikkant, de amikor még autóban volt akkor jól működött. Milyen jelet kellene neki adni, hogy megmozduljon? ("Labor" körülmények között. Autót most nem fogok tudni köré építeni.) Hátuljára ez van írva: 1513801; TY 37.003 - 954 - 79, 16000 Imp. Elejére a számlap peremére: 24 3813 12V;TY 37.453.049-81
Sziasztok!
Esetleg rejtőzik köztetek egy-két MB spéci.., Clk W208 2000 puha tető müködésre vonatkozó speciális ismeretekkel? A tetö nyitás-zárás funkció egyáltalán nem müködik-magyarul el sem indul!!! Biztositékok 100% jók.., elektromos ablakemelök mindkét üzemmódban jók, MB Start és hasonlót ismerjük és végsőesetben tudunk kérni kölcsönbe ., de eddigi guglizásom szerint jelentős segitség ellenére annyira mégsem mindenható.., egy gyakorlati tanács nyilván többet ér.., legalábbis ez jött le idáig Kérdésem: 1. Milyen " biztonsági" feltételeknek kell "együttállni" egy kifogástalan rendszer esetén., a korrekt müködtetés lefutattatásához?? Nyilván vannak néhányan...., 2.Milyen tipikus hibák tudják leggyakrabban blokkolni a mükődés elindulását??? Minden segitséget nagyon szépen köszönök!!!
Idézet: „MB spéci.., Clk W208 2000 puha tető” Vászontetős kabrió?? És merci? Mint kabriós, de Peugeot, nem nyílik a tető ha: -jár a motor(Lehetséges variációk: sebességben van, nincs behúzva a kézifék, túl gyorsan halad) -nyitva van a csomagtér ajtó -félautomata réven nincs kicsatolva, megnyitva az eleje Inentől hibák: -lemerült az akku -valamelyik véghelyzet érzékelő nem ad be -hidraulikus esetében nincs elég olaj -és még bárakármi is
Szia!
Üdv mindenekelött..., Mercédesz., vászontetős cabrió..,az általad emlitett fennálló feltételek megléte itt is szúkségesek., plusz még egy csomó., pl ablakemeløk-- fejtámlák mükődøképessége -- tucatnyi mikrókapcsoló szintén helyes mūkődése..,guglizunk kőkeményen...fõlõttébb komplikált technika... A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2024
Kell egy kapcs.rajz...
Illetve azt is tudni kellene, hogy hagyományos vezetékes, vagy buszon keresztül kommunikáló a tető modul..
Jó kérdés...,most néztem még a 38 TÜS diag csatlakozója van., Ide egyenként kúlön van kihozva minden diagnosztikaképes vezérlö "K" kommunikációs vezetéke.., CAN szerúséget eddig nem láttam.., bár valahol mintha emliették volna ezt a fajta kommunikáció meglétét is..., gari nélkül..,.
WIS volna a gyári adatbázis.., free downloadot nem láttam..., A gyári diag sem mindentudó ezt biztosra olvastam.., kivált ha egyáltalán nem müködik a rendszer..,a tucatnyi mikrokapcsoló ellenörzésére pl állitólag egy spec MB tesztert használnak...
Jó kérdés...,most néztem még a 38 TÜS diag csatlakozója van., Ide egyenként külön van kihozva minden diagnosztikaképes vezérlö "K" kommunikációs vezetéke.., CAN szerúséget eddig nem láttam.., bár valahol mintha emliették volna ezt a fajta kommunikáció meglétét is..., gari nélkül mondom.,.
WIS volna a gyári adatbázis.., free downloadot nem láttam..., A gyári diag sem mindentudó ezt biztosra olvastam.., kivált ha egyáltalán nem müködik a rendszer..,a tucatnyi mikrokapcsoló ellenörzésére pl állitólag egy spec MB tesztert használnak... Időközben kiderült hogy van CANB és CANC tipusú CAN busz is a W208-n..,noha nem emlitik mint relváns hibaokokot....
Egyébként kézzel nyitható a tető?
Ha igen, akkor legalább a tetőben lévő kapcsolókat ki lehet keresni, és ellenőrizni!
Hello! Leszimuláltam a fordulatmérőd bemenetét, ezzel működnie kellene. Egy 24V-os trafó kellene hozzá.
Igen nyitható manuálisan.., egyelőre infógyüjtésbe vagyunk., mikrókapcsolo hibákat erőteljesen emlegetik---- több "ezer" más között..,pl ugy kezdődik a nyitási cilus hogy a négy ablak és fejtámaszoknak automatikusan lekell menni-- jelenleg ebből csak annyi történik hogy elől manuális nyitáskor összes ablak lemegy,( le kell menni gyárilag!) ., de a fejtámaszok meg se mekkennek.,Egyébbként ezeket külön kapcsolóval müszerfalról mozgatni tudni kellene külön is..,de csak gyenge relékattanàsszerüséget lehet hallani a csomagtérböl..,itt egy elválasztófal mögött van minden- hidraulikaszivattyú stb.., kb 20 db 6- s csavar és egyebek kibontása stb után lehet egyáltalán hozzáférni..., youtube szerint...
VIM, még1MbR, proli007 köszönöm!
A CPI-1280 cikket már megtaláltam, csak ott a rajzon nem voltak alkatrész értékek. Abból már sejtettem, hogy a 12V-os jel kevés volt hozzá, de nem tudtam mennyivel kell többet adni neki, meggyötörni pedig nem akartam. 24V AC-t tudok csinálni, illetve a környékén lépkedni egy kicsit erre-arra. Hamarosan kipróbálom.
Biztos megvan az oka, de ettől függetlenül számomra érthetetlen, miért kell az ablakoknak, és fejtámláknak lemennie a tető nyitásakor? Mit csinál az esetleg ott ülő ember fejével?
azt olvastam hogy a tetővédelem stb miatt abszolult előfeltétel a tető lehuzási folyamat indulásához,,videon is igy van...,ha manuálisan elől elforditom a tetőkapcsolot elől hogy kicsit fölnyiljon. .,már most is lemegy mint a négy ablak.., fejtámla nem ---de kellene annak is..,ha fönnt volna...
A CPI-1280-nal lenne könnyű meghajtani, annak elég a bemenetére rákötni egy 12V lüktető egyenáramot és szépen csattogtatja a szikrát plusz kergeti a fordulatszámmérőt is jó esetben.
Persze némelyiknél nem működött ez a kimenet (gyanítom azért, mert ha nem volt rácsatlakoztatva a gyújtókábel a gyertyára, akkor a brutális szikra át tudott húzni az rpm kimenet felé is és tönkretette azt)
Szervusztok!
Toyota Auris (2018) 1,6 biztosítéktábla kiosztását keresem. Menetrögzítő kamera táplálását szeretném megoldani. Üdv, Bencsik
Amikor kinyitod, nincs ott a műanyagba öntve?
Szia! Az autó használati utasításában benne kell lennie. Ez vagy a kesztyűtartóban van, vagy az interneten.
Sziasztok!
Sikerült összehozni a képet. Megépítettem Proli007 áramkörét próbapanelen, ami szkópon nézve szépen tette is a dolgát, de a fordulatszámmérő meg sem mozdult. 30V~ -ról hajtottam, a kimenete ekkor kb. 35-38V-ig jutott. Lehet, hogy meg kellett volna még építeni a Ladás oldalon lévő NE555-re épülő jelformáló-t is, de ahhoz még nem volt kedvem, ezért megpróbáltam máshogy. Közben multiméterrel és alkatrész teszterrel rámértem a fordulatszám mérő bemenetére a földhöz képest. Az ellenállásmérő szakadást mutatott, a teszter pedig 3,6nF-os kondenzátort látott. Ebből annyi kiderült, hogy belül más felépítésű mint a Ladás oldalon bemutatott fordulatszámmérő. Ettől még valószínűleg ugyan olyan jelet vár, mert a valós környezetük is közel azonos. A lényeg, hogy 2-300V-os feszültség impulzusokat kaphatnak, ezért végül én sem kíméltem, leválasztás után ráeresztettem a 230V~ -ot. Ha fixen rákötöttem akkor maradt a mutató nullán, de ha csak hozzáérintettem, vagy elvettem akkor a mutató kilendült egy picit. Ha egyutasan egyenirányítottam a 230V~-ot, akkor meg sem mozdult a mutató, bárhogy állt a dióda. Ahhoz, hogy komolyabban kilendüljön a mutató azt kellett tennem, hogy a műszer mérő bemenetét kivezettem egy vezetékkel és annak a végét simogattam finoman a merőzsinórral, amin 230V rajta volt. Így néha 2000 fölé is kilendült a mutató egy-egy pillanatra. Ezt videóra vettem, és ebből készült a mellékelt kép is. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2024
Hello! Sajnálom, akkor nem az a bemeneti egysége, mint ami a rajzon volt..
A kocsiban amikor a kalapács záródik, akkor a gyújtótekercs felmágneseződik és mikor bont a kalapács, akkor van a primertekercsen a nyitási indukció. Tehát a jel, egy 12V-os négyszögjel, de a felfutó élén egy kb. 400V-os gyors tranziens van. Akkor a műszer bemenete, erre az impulzusra van "érzékenyítve". Feltehetően ezért nem működik. Főleg hogy kondival van a bemenetén. De azért nem működik 230V-al sem, mert az 50Hz szinuszos és ennek meredeksége nem olyan gyors, hogy "átmenjen" a kondin.
Szia! Én azért továbbra is köszönöm a segítségedet, mert fáradtál vele, és a cikkben szereplő mérőhöz még másnak jól jöhet. Közben belegondoltam, hogy használhattam volna egy gyári, vagy házilag rögtönzött rotary enkódert is "megszakítónak" ahelyett, hogy a vezetékeket kézzel sercegtetem, akkor egyenletesebb impulzusokat kaptam volna.
Szia. Ez a műszeregység nagyon hasonlít a gazella kiss teherautóéhoz, ami velem is sokat szórakozott. Szét kell szerelni és a fordulatszám mérőt is szét kell szedni, és a potmétert ki kell cserélni. Én még az összes forrasztást is át forrasztottam mert már többször volt olyan mint a mesében hol volt hol nem volt. Nekem is proli007 segített annó.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2024
Szia! Köszi! Nekem szerencsére nem kell szétszednem, mert működik. Csak egy képet szerettem volna róla készíteni amin ez látszik, de autóba már nincs lehetőségem beszerelni. A kép megvan, ezért én már rendben vagyok.
Sziasztok!
SEAT toledó poroblémám van. Márol holnapra a müszerek és az ikonok nem működnek. Egyébként az autó rendesen müködik. A használati leírásban külön biztosíték nincs jelölve. Ha valakinek ismerős, és tud valami megoldást azt szivesen venném. Előre is köszönöm.
Szia! Menj át a Skodás topikba és ott keresd meg a képek között a műszeregységről szóló hibajavítást, valószínűsíthető, hogy ennek a VAG csoportbélinek is ez a hibája.
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, mert már teljes a tanácstalanság! F8CV Matiz nem indul. Próbálgattam amit tudtam, néztem szikrát a gyertyáknál, ami hol volt, hol nem, néztem a tekercsnél (tekercsből jövő kábelt lehúzva annak végén figyeltem a szikrát), ez is hol volt, hol nem, de inkább nem, cseréltem is gyújtótekercset, de eredménytelenül, szétszedtem a gyújtáselosztót, megpucoltam a három kis lábat, amivel kontaktol a rotor, megpucoltam a rotort is, de nem indul a nyavajás . Üzemanyag ellátás szerintem van, mert nagyon benzin szag van mikor indítózok, illetve a gyertyákat kivéve is benzinszagot érezni. Tudnátok tanácsot adni, mit nézzek még meg? Gondoltam arra, hogy nem kap tápot a tekercs, emiatt kerestem és találtam egy relét a motortéri biztosíték dobozban. Ezt kivettem, betettem helyére a hűtő ventillátor relét, de továbbra is csak teker az önindító, de nem indul a nyomorult . Van még egy tippem, az immobilizer hiba, de nincs check engine, szóval gondolom a kulcsot felismeri. Bár az utastérben van egy security lámpa, ami folyamatosan világít, ezt nem tudom hova tenni, hogy miféle szerzet ez, mi a funkciója. Nagyon köszönöm a tippeket! G.
Felétek az összes autószerelő kihalt??
Megfelelő diagnosztikai eszközök nélkül vajmi esélyed sincs rájönni a hibára!! Nem ártana egy gyújtásvizsgáló strobi.. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2024
Szia!
A hiba oka nem egyértelmű, de a visszajelző folyamatos világítása nem túl bíztató. Szokott lenni az űlés alatt a sofőr oldalon egy "borulás kapcsoló", esetleg azt érdemes megnyomni, ha van neked is alatta. Találtam egy nagy doksit a kocsihoz de nem néztem bele, csak belinkeltem, hátha segít. matiz manual |
Bejelentkezés
Hirdetés |