Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Nyomógombos indítás és lakatfogós méréssel.
Hellotok
Röviden, adott egy egyfázisu 60Hz-es motor, ha ezt 50Hz -es hálozaton müködtetem ?, lehetséges ? Megjegyzem, nem fog folytonosan müködni, csak rövid időközöket. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2024
Nyugodtan használhatod 50 Hz-ről, a fordulatszáma lesz csak kevesebb.
Örvényáram, mágneses telitettség , meg mit tudom hogy mi, nem tesz kárt benne ?
Egy ilyesmiről van szo. 50Hz -et irnak de 60 -ast küldenek.
Ha haladni szeretnél, akkor a válasz: használd nyugodtan.
Nyugodtan használd. Remélhetőleg három egyirányú válasz már elég a boldogságodhoz.
Egy motor adattáblája. Alkalmas 50-60 Hz-re, de megadták 87-re is.
Köszönöm fiuk.
Nem ide vág de azért megprobálom: Szerintetek ha H46 hidralikus olaj helyett 5W30-as motor olajat teszek bele, elmegy ? Megbírja ? A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2024
Hali!
Nem! Nem lesz jó. A hidraulika olaj, egy vékony olaj. A Motorola sokkal sűrűbb, ragadósabb. Teljesen más a viszkozitás.
Sziasztok. Egy fúrógéppel lenne gondom, konkrétan a villany motorjával. Komutátornál okádja a szikrát. Egyik szénkefén kevéske volt már, de azért még volt rajta. Ki is cseréltem, az eredmény ugyanaz. Nem egy olcsó hobbi fúró, márkásabb makita. Átpucoltam a komutátort, átnéztem vizuálisan a sztator-rotor tekercselését, nem látszik hogy meg lenne éve a húsa, nem látszik a tekercsen túlmelegedés. Nem azt mondom hogy nem lehet baja ezeknek, de nem egy játék fúró, gondolom a tekercsek nem zárlatosak. Mitől lehet hogy új kefékkel, tiszta komutátorral még mindig okádja a szikrát?
Forgórész zárlatos tekercse(i) miatt szokott szikrázni veszett módon.
Erre gondoltam én is, csak nem tükrözi a vizuálisan láttottakat a forgó részen. Kimérhető?
Kimérhető, induktivitás méréssel, még 1 menet zárlata is mérhető. Az egyik ismerősöm évekig kisgépeket, szénkeféseket javított és eleinte ellenállás méréssel operált, ami egy hurkos forgórésznél egyébként egy jó tekercselésnél is eltérő értéket mutat. Amikor meg mérhető, jóformán szemre is észlelhető a hiba. Aztán a tanácsomra vett egy kis induktivitás mérőt és minden hiteles lett.
Akkor egy pár voltos szekunder tekercsű kistrafóval, AC és árammérés a szeletek között.
Hogy kell mérni, melyik kettőt? Kettő szemben lévőt?
Zárlatot nem találtam, de szakadást igen. Ahol mértem a szakadást, jobban megnézve tényleg le van szakadva a komutátorról a drót. De szakadás okozhat ilyen problémát?
Na mondom kipróbálásból vissza forrasztom, tartott is. Próbáláskor ugyanúgy szikrázik. Ujra átmérem, megint van máshol szakadás. Vissza forrasztom, újra körbe mérem, megint egy szakadás. Próbálom nagyíttó alatt a komutátor azon részén, ahol a drót oda van csípve a komutátorhoz, csomó helyen nagyon könnyen elválik a komutátortól. Tehát ez a rotor kuka ahogy van. Kérdés az, hogy szakadt tekercselés okozhat e szikrázást forgáskor?
Nem venném meg bele feleslegesen a rotort, ha nem csak az a baja.
Szevasz!
A szakadt kivezetéskor szintén szikrázik. ? hol fog a tekercsben lévő áram lecsökkenni, a levegőben? Hát ekkor keletkezik túlfesz és szikra kiséri. Üdv. M.
Régen használt módszer a gyáraknál a kommutátor szeletbe mart kis horonyba rakott vezetékvég, majd préseléses módszer. Nem vesztes semmit, forraszd végig valamennyit kiellő hővel, aztán, ha akkor se jó, akkor vége a lehetőségeknek. Lehetőség szerint a szokásosnál nagyobb olvadáspontú ónnal.
Kb sorra szedeem le őket, ami egy nagyon könnyű mozdításal történik. Szóval nem fogok babrálni 10 drót visszaforrasztásával, elég apró dolog. Nekem anyni is elég, ha szakadt a szál, akkor is szikrázhat a komutátornál. Akkor megveszek bele egy rotort, csak jó lesz.
Hali! Tekercselőbe meg tudják javítani. 10-12e. Ft.
Itt a pont! Ha menetzárlat van akkor a fordulat is beesik.
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2024
Sziasztok! 1F sszinkron villanymotorra hány fokos hőkioldót szokás tenni a túlmelegedés, és az ebből kifolyólag bekövetkező károsodás elkerülése érdekében? A vasmagra tudok ragasztani, nyilván a tekercshuzaltól ez hűvösebb és 2KW-ot kellene szakítania...
Szia.
Mire a motor külső hőmérséklete megugrik, már leég a tekercselés. Ezért is van a hőmérő szonda, vagy hőkioldó elem a tekercs közé rakva. Esetleg a kapocsdobozban próbálhatod meg elhelyezni a tekercselés felé tolva, de az is több kérdést vet fel. Egyébként pedig nem közvetlenül szakítjuk a motor áramát, hanem a vezérlésbe kötjük be.
Szia!
Ez egy jól működő kész motor, aminek az alkotója sajnos nem tett a tekercselés közé hőkioldót mikor készült. Kapocsdoboz sincs, mivel nincs külső héj a vasmagon. Gondoltam hátha van valami íratlan sacc, amit hozzáértők alkalmaznak ilyen esetben, hogy egy adott hőfokú vasmagban mennyi lehet a tekercs hőfoka, vagy megmérte már. Ilyen kisteljesítményű 1-2kW-os gépekben túl sok vezérlést nem látni a ki-be kapcsolón kívül, ezért én sem tervezek ilyesmit.Rákerestem, vannak klixonok amik 25A is szakítanak. Legvégső esetben a tekercsre és a vasmagra is ragasztok 1-1 szondát és terhelés közben nézem mi mennyire melegszik így lesz a legbiztosabb. Mindenesetre köszönöm a választ!
Sziasztok
Építek egy fa eszterga gépet A kérdés varrógép szervó motor az megfelelő lehet https://shop.comelux.hu/1200W_servo Valami ilyesmi Vagy maradjak a hagyományos mellet Mert nem tudom isten igazából mi a különbség Jó dolog az egyszerű fordulatszám szabályzás |
Bejelentkezés
Hirdetés |