Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Köszönöm hogy feltetted ide ezt, nagyon hasznos mindannyiunk számára. Egy dologra azonban szeretnék reagálni:
Idézet: „6/1990 115. § (2) Segédmotoros kerékpárra csak jóváhagyási jellel ellátott fényszórót, helyzetjelző lámpát és irányjelző lámpát szabad felszerelni. Segédmotoros kerékpáron mind a segédmotoros kerékpárhoz mind a gépjárműhöz jóváhagyott lámpák alkalmazhatók. ” Az első mondat egyértelmű, ami az újonnan felszerelésről szól. A második mondatban azonban már nem szerepel a jóváhagyási jel, ami azokra a régebben gyártott SMKP-kre vonatkozik amiken még nem volt ilyen. Pl: Simson, Babetta, Puch, stb. Az idézett paragrafus szerint ezekre utólag csak jóváhagyási jellel ellátott készülékeket szabad felszerelni, ami akár LED-es is lehet.
De, ott van a második mondatban is az, hogy csakis jóvájagyott. Es jól értelmezed, bármilyen gépjárműhöz jóváhagyottat fel szabad tá szerelni, így LED-est is akár.
És tudhatod, nem ellensege vagyok a dolognak, sőt, eddig is úgy besuéltem, hogy ha többé-kevésbé igyekszünk a szabály betűjét betartani, akkor kisebb (nem ordító) változtazás is elcsúszhat. Nem baj az, ha JÓL barlácsol az ember.
Igen, csak nem ebben az országban...
"Az StVZO engedély Németországon belüli legális használatot jelent az Osram által megjelölt autó típusok esetében. A termék a jelenleg érvényes jogszabályok szerint kizárólag Németországban használható legálisan.": Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2024
Ne a kauffer oldalnak higgy, hanem az osramnak. Nem csak a németeknél használhatod legálisan, az eu-n belül van még pár ország, ahol ez működik (kb. rajtunk kívül mindenhol): országlista.
"Nem baj az, ha JÓL barlácsol az ember."
Én ezt ugyanígy gondolom. Már 6 éve ledes világítás van a kismotoromon, semmi gond nem volt még vele, se nekem, se a szemből jövőknek, még a rendőröknek sem. Csak nappal járok vele, ezért nekem az a legfontosabb hogy látnak. Talán 2x fordult elő hogy sötétben értem haza, de akkor is tapasztaltam hogy nagyon jól világít, sokkal jobban, mint a 35W-os halogén.
Elnézéseteket kérem, de nagyon elkalandoztunk a fórum témájától.
Engem az érdekelne hogy sikerült bárkinek csinálni egy jól működő LED-es indexet? Akár barkácsoltat is? Főleg inkább az érdekel, nem a gyári megoldások.
"Rajtunk kívül"...ez a lényeg. De átnéztem/letöltöttem a cseh listát: ott is eléggé bonyolult, az újabb kocsik pontos évjárata és a fényszórójuknak pontos E-száma ha stimmel, akkor jó bele.
Persze az Osram kifizeti-e vajon a büntetést, ha mégis megkapjuk? Vagy küldi az ügyvédgárdáját a pereskedéshez...
Ezt jobb lenne 2 részben tárgyalni: külön a LED világítótestet és külön a ledes index relét (ez akár készen is megvásárolható)
Igazad van. A LED-es világítótestet nehezebb beszerezni, mint az indexet. Index relé, meg a lámpa beszerzése már nem probléma. Ebben a fórumban szerintem is maradjunk a fórum témájánál.
Ennek a fórumnak a "problémája" az első 4 oldalon megoldódott , az a 3-4 kapcsolás lefedi a probléma 99% át . Mit is tárgyalunk mostmár ? Csináljunk inteligens mikrovezérlős indexrelét ?
Minden megvásárolható készen , világítótest és az indexrelé is , már csak ízlés kérdése ki mit szerel a cangára . Van amit szerelni sem kell Tökéletesen látható és nem szólhat érte a rendőr sem
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
A maradék 1% ban el tudnék képzelni (és ha valaki benne van) megvalósítani egy mikrovezérlős kétgombos giroszkópos relét . Ez e kormányon lévő két gomb megnyomásával indítja leállítja a villogást de ha elfelejtenéd kikapcsolni a bedőlés (kanyar)és 30 s eltelte után kikapcsolna .Félreértés ne essék , nekem nem kell de segítenék a tervezésben (kapcsirajz-picprogram) csak a vicc kedvéért
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Szia! Na, ez tényleg teccik (még nekem is )!
Tehát, ha "fényhacukában" közlekedünk (hazafelé a diszkóból), akkor az rendben lenne? Némi kétségem volna ugyan...de ez nem "kéken" villog.
Ha "fényhacukában " közlekedsz akkor látnak ... Ha a nyíl kék-zöld sárga kit érdekel ha mutatja az irányt amerre valószínűleg fordulni akarsz ?? 100* jobb mint fekete ruhában vodkásüveget lóbálva nagyhangon énekelni a felezővonalnál (találkoztam ilyennel, az isten mentett meg mindkettőnket)
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Ez egy régebbi Projektünk
Nem az első 4 oldalon, de még a 14-dik oldalon sincs egyetlen használható kapcsolás. Amit én tettem fel, az működik. Inkább azt nézd meg és arról írj véleményt.
Holvan ? Miért véleményezzem ? Ha működik akkor jó , inkább azok véleményét kérd ki akik megépítették .
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Egy 555 meg egy relé és készen van a cuccos , lényeg hogy a kitöltés 50% és a frekvencia 1Hz legyen .Nincs ebben semmi mágia .
A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Led-es indexnél már nem kötelező a gyorsabban villogás, ha nem működik valamelyik irányjelző?
Régebben volt valami ilyen előírás, de nem tudom a mostani CAN-buszos világban még érvényes e.
Nincs nekem semmi bajom Veled. Én úgy gondolom hogy Te egy értelmes, hozzáértő szakember vagy. Azok a régebbi kapcsolások semmire nem jók. Elszaladt velük az idő. Ha megnéznéd, amit én építettem ( Jul.8 2020 Hsz), ami nálam ma is működik. Kíváncsian várnám a véleményed. Egyébként sokaknak megépítettem, nekik bevált.
A ledeseknél , sőt szerintem a régi mechanikus reléknél sem kötelező (csak mellékes + ) De szerintem ha zárlatos valamelyik világítótest akkor gyorsul a bimetálos relé működése .
Legalább azt megmondhatnád hányadik oldalon keressem ne kelljen 2006 tól végignéznem .
Idézet: Ezt viszont nem értem . Ha valami jó akkor mindegy mikor tervezték (szerintem) . „Azok a régebbi kapcsolások semmire nem jók. Elszaladt velük az idő” Idézet: „Egy 555 meg egy relé és készen van a cuccos , lényeg hogy a kitöltés 50% és a frekvencia 1Hz legyen .Nincs ebben semmi mágia .” Így van, de ehhez még hozzátenném azt is hogy ha kapcsolok, akkor rögtön világítással kezdjen, ne sötéttel. Ja és a villogás frekvenciája percenként 90 ±30. A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Bocs ! Lehet hogy a frekvenciára nem jól emlékeztem . Az azonnali világítást szerintem "nem nagy durranás" megoldani addig világít a led amíg a relé el van engedve . De mint írtam ha kell tervezek (sőt már terveztem is) mikrovezérlős kapcsolást ami azt fogja tudni amit a kedves megrendelő kér . Akár gombnyomással indítható és időzítve vagy giroszkópra kikapcsoló megoldás is elképzelhető (de minek ?)
Soha nem volt kötelező a gyorsabban villogás, -csak az volt, és ma is a kötelező: visszajelezzen a működésről és a hibáról. A gyorsabban villogás is visszakelzés, és a relé működésével együttjáró visszajelzést ad. De ha másként van megoldva a vossuajelzés, az is megfelelő.
Ezt a szabályrészt hadd ne kelljen már bemásolnom.
19-dik oldal.
A régebbi kapcsolásokkal az a baj hogy nagyon gyengék. Még hagyományos izzókkal is. A ledes 3W-os ledekkel lényegesen nagyobb a fényerő. Magas fényerejű ledekből 30 db kell, ami eléri a 3W-os COB led fényerejét. Én ilyent építettem be az indexlámpáimba. Nappal is jól láthatók.
555-el úgy is meg lehet csinálni, hogy rögtön világítással kezdjen, és úgy is, hogy sötéttel kezdjen. Ízlés szerint.
De a szabál szerint 1 másodpercen belül kell megkezdődni a bekapcsolás után a villogásnak -tehát mindkettő szabályos.
Itt van az a rajz: Bővebben: Link
Nem azért, de én már a 70-es évek végén hasonló kapcsolásokkal villogtattam az első csehszlovák ledeket... Egy előnye van a kapcsolásnak: sorosan van kötve az "izzókkal", mint a bimetálos szaggató. (Sajnos az akkori beírásokból az is kiderül, hogy hiába győzködjük közel 5 éve a kollégát.) Külön dolog a ledes világítással kiguruló új járgányok, és megint más dolog a gyárilag izzólámpás világítótestekbe beszerelt "powerledek"-kel kigurulni a közutakra... De témánál maradva, én inkább a fényforáshoz raknám a villogtató elektronikát, külön-külön minden egyes lámpához. Szereltem amcsi autók ledes lámpáit, azokban is a lámpa elektronikája végezte a villogtatás, az indexkapcsolóról fix táp érkezett. A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2024
Nagyon jó de az első oldalon lévő 555 ic vel készült rajz is beköthető ugyanígy , és még a frekvenciája is tökéletesen kézbentartható . A kéttranzisztoros ütemadó sem profibb" mint az 555 ös időzítő . Mindkettő tökéletes a feladatra , nem kell egyiket sem favorizálni .
Semmi baj a régebbi kapcsolásokkal, ugyanazzal az 555-el, vagy egyszerű astabillal ugyanúgy lajet vezérelni azt a COB LED-et is. Csak nem bc337-en keresztül -de azt már megoldja az emberfia, ha már hobbizik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |