Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Konkrétan nem tudom, de szerintem pl. egy 1 kW-os gyárilag 1 fázisú, és egy 3 fázisú motor hatásfoka kb. ugyanannyi.
A jelentős különbség akkor jelentkezik, ha egy 3 fázisú motort üzemeltetnek 1 fázisról, kondenzátorral. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2024
Ezen kalkulátor alapján kiszámolt kondenzátorral, praktikusan és hamar ócskavasat lehet csinálni egy motorból
Elfogadom, ha leírod miért, mert én is csak két perc keresés után találtam rá.
Kérdés szerint, 12 V-os kefés motor zavarszűrőjével kapcsolatban osztjátok itt az észt.
Nem osztok én semmit, mert nekem is kevés van.
DE én erre: Idézet: válaszoltam. Nem árt ha értelmezzük is amit elolvasunk.„Ui.: Ha már itt tartunk, kb mennyi a hatásfoka egy 1 fázisú motornak?” A kefés motoron már rég túl vagyunk. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2024
Úgy van, azon már túl vagyunk.
Csak közben bejött egy másik mellékszálon az AC egyfázisú villanypörgeny is.
Egy gyári motor, gyárilag alkalmazott 20µF üzemi kondenzátora helyett, 68µF-et számolt
Üdv!
Ma éjjel megálmodtam, hogy szeretném, ha a kocsim csomagtér ajtaja láblengetésre nyílna fel. Nyilván ehhez kell valamilyen szenzor a hátsó lökös alá. Valami olyan, ami kicsi (max 10cm) távolságból érzékeli a lábat. A bekötést majd megoldom, de mi a neve az ilyen rövid érzékelésű szenzornak? A cégnél, ahol dolgozom, rengeteg ilyen van csövekbe építve, érzékeli, hogy van-e anyag a csőben, gondolom, valami hasonló elvű lehet. Ez valami jelenlét szenzor? Ultrahanggal? Olyan mint a tolatóradar, csak kicsi hatótávval? Hogy keressem az ebayen? (A célom az, hogy minél olcsóbban megépítsem Kínából, nyilván gyári alkatrészek arany áron nem érdekelnek). A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2024
Autóban azért kicsit minden más: kell gondolnod a nedvességre, porra/sárra, a kánikulára és hidegre is. Tehát egy Kínából rendelt egydolláros ultrahangos távmérő szenzor bajban lesz.
Létezik vízhatlan kivitelben is, kicsit többért, ez 20cm-tôl tud mérni, ebből már kiindulhatsz. A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2024
Gondolj arra is, hogy valahogyan tudnia kell deaktiválódni is, mikor éppen nem kell, nehogy valami olyan fals érzékelésre nyissa fel a csomagtér ajtót, amit nem te idézel elő.
Azokban a csövekben valószínűleg kapacitív szenzor van. Üzembiztos (ipari) dolgok, cserébe jó drágák.
Sziasztok! Mennyit kérhetnék ezért a labortápért, úgy, hogy a vevő is jól járjon? Köszönöm!
Azt hittem ennél azért valamivel konkrétabb megoldást hozol. (Olvastam este mit írtál, aztán meg úgy látom kitörölted.) Ennyiből nem feltételezném, hogy leégne a kalkulátorral számított értékű kondenzátorral. Természetesen a gyárban sem hasraütésre jött ki a 20µF. Például előfordulhat, hogy más üzemi körülményekhez más értékű az üzemi kondenzátor is. Ez tulajdonképpen csak annyit csinál, hogy a segédfázison lévő áramot tolja el bizonyos szögben a főfázishoz képest. Tehát különböző értékű kondenzátorok különböző értékű szögeltolódást eredményeznek a mágneses térben. Ezzel gyanítom a nyomatékviszonyok változnak.
Tehát a példádnál maradva, a betonkeverőnek nem szükséges nagy nyomaték, mert a hajtó kerék apró, a hajtott fogaskoszorú meg hatalmas, ezért már az áttételezés is sokat segít az erőátvitelben. Ellentétben a szivattyúval, aminek nincs áttétele sem, mert a lapátok direkt hajtásúak. Ebben a felállásban azért eléggé le van terhelve a tengely, mivel alapból áttétel sincs, ráadásul ha 20-30-40 akárhány méter vízoszlopot kell felnyomni, azzal azért meg kell küzdeni, ráadásul egyfolytában nagy terhelés van.
Semmit nem töröltem ki, hiszen Itt van amit írtam. Nem tudom leég-e, mert nem használom a kalkulátort amit linkeltél, viszont azt tudom, hogy 3-4 szer nagyobb érték mint amit a gyár ajánl, nem tesz jót neki. Tulajdonképpen ez a jóslatokkal vagy a horoszkóppal egyenértékű fejtegetés míg senki nem tudja kiszámolni....a kalkulátor se ezekszerint.
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2024
Épp erre volnék én is kíváncsi, de úgy látom mások nem akarnak okot fejtegetni ebben a témában.
Így ezt akkor jegelhetjük is.
Szia ! Első körben nem lőnék ágyúval a verébre, az ultrahangnak amúgy sem erőssége a közellátás. A tárgyrefexiós infra is megteheti, de arra gondolni kell hogy egy fűcsomó vagy járdasziget ne okozzon nyitást. Pl: két impulzus (lábelhúzás ) vagy csak ha nem jár a motor, esetleg kér érzékelő és azok alatt kalimpálsz a cipőddel.
Az pedig hogy olcsóbb lesz e mint a gyári ?? Max a felhasznált anyag, de a saját építmény sikerélménye kárpótol.
Hozzám került egy hosszabb led szalag. Életembe nem foglálkoztam ilyennel. Minden led párhuzamosan van kötve vagy van közte szakasz átvágás? 4 csatlakozási pont 3 színnel.
Szia! Ott lehet vágni, ahol a réz forrpontok vannak olló jellel. Hármasával vannak sorban a ledek, ezért a 3 db ellenállás. A hozzá csatlakoztatott vezérlő ( távirányítós) tud a három színből ( szinte) bármilyet kikeverni. Sajnos igazi fehér ez sosem lesz. Arra vannak ilyen led szalagok 4( vagy 5 ) leddel, amiből az egyik csak fehér. ( ha 5 ledes, akkor hideg és melegfehér is)
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2024
Ha ingyen jött, nyugodtan játszhatsz vele.
Jelölt részen ollóval darabolható/forrasztható/csatlakoztatható? 12 Voltos tápról no para.
Új 25.000ft postával.
8-10 + posta.
Köszönöm!
Alacsonyabb feszültséggel ellenőrizheted a pinek kiosztását, elvileg egy közös-, piros+, zöld+ és kék+ láb van, szabvány 12V LED szalag, minden ✂ jelnél elvágható, ehhez való vezérlővel keltheted életre vagy te is csinálhatsz saját vezérlést.
Én ezt építettem meg, végtelenítve áttűnéssel lépeget a színek között, 12-9V tartományban működőképes, a kondenzátorok értéke befolyásolja az effekt sebességét.
Sziasztok! 42db ledet szerettem volna megvilágítani aljzatból. Használtam a soros előtét ellenállás kalkulátort. Beírtam, hogy 120V (egy diódát használok egyenirányításra, multival rámértem 120 körül volt az érték), 2.2V (zöld led), 42db és 20mA-es led áram. 1.38kohm, 600mW-os eredményt kaptam ellenállára. Régi orosz ellenállásokat használtam, a vörös típusból, elég nagyok, minimum 1W-osra mondanám őket. Párhuzamos kapcsolás után 1.7kohm ellenállást értem el, így összesen 2W teljesítménnyel, mégis miután bedugom a ledeket, 10 mp után totál forrók az ellenállások, valószínűleg 1 percig nem bírnák a munkát. Segítsetek kérlek, mi lehet a gond?
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2024
Belebonyolódtál a csúcsfeszültség/effektív érték/mit mutat a multiméter kérdéskörbe.
42 x 2.2 = 92 230 x 1.41 = 324 Használj sokkal nagyobb ellenállást, mert nem csak az ellenállás, de a sok LED is elpusztul...
De DC állásban mértem a multiméterrel egyenirányítás után. Az akkor nem a valós egyen?
Az egyenirányítás után van kondenzátor? A LED-ek feszültsége mért, becsült vagy katalógusból származó érték?
Nincs kondi, egy alap dióda-ellenállás összeállítás. Becsült, a zöld led nyitója általában 2.2V .
Alap, hogy az egyenirányítás kimenetére teszünk szűrőkondenzátort.
Nem feltétlenül kell az egyenirányító után puffer (nem szűrő) kondenzátor. (szűrő kondenzátor az egyenirányító áramkör után kapcsolt RC, vagy LC szűrő kondenzátor tagja)
Természetesen pufferkondenzátor nélkül más feszültség, átlagfeszültség mérhető. Quantumlight Amire figyelned kell (Gafly felhívta rá a figyelmedet) Digitális feszültségmérő (multiméter) csúcsfeszültséget mér, effektív értéket mutat, szinusz hullámú váltakozó feszültség mérés esetén. Állandó mágneses analóg (Deprez) műszer átlag feszültséget mér, effektív értéket mutat. Lágyvasas analóg műszer effektív értéket mér, effektív értéket mutat. (onnan ismerszik meg, hogy a skála eleje nyomott, nem lineáris osztású. A különböző értékek között a formatényező ad kapcsolatot. Vedd figyelembe, hogy a LED -ek az egyenirányított áram (feszültség) effektív értékével arányosan fognak világítani, de a csúcsértéket is el kell viselniük. Ha csak egy egyszerű diódával van egyenirányítva a szinuszos váltakozó feszültség, akkor a teljes dióda láncolatnak, a LED -ek + az egyenirányító diódáknak együtt el kell viselniük a teljes szinuszos csúcsfeszültséget záróirányban. A LED -ek záróirányú feszültsége kb. 5 V, és semmi sem biztosítja az egyenletes feszültség elosztást. Ezért az ilyen kapcsolás a LED -ekre nézve életveszélyes.
Sziasztok
Hát én még eggyáltalán nem foglalkoztam elektronikával először ide irok hátha tudtok segiteni . Szeretnék épiteni egy fermentációs dobozt . Az elképzelés az lenne ,hogy veszek egy kb 40 liter ürtartalmú hungarocel dobozt amibe elfér egy 15 literes erjesztővödör, a fermentor a vödörben lévö fojadékot (sör készitek) tartaná egyenletes meghatározott hömérsékleten . A hütést előre összerakott peltier elemekkel oldanám meg monduk 2 Bővebben: Link ilyennel . Itt jönek a kérdéseim . Ez igy egyáltalán müködni fog e ? Ha szeretném hogy szabályozható legyen a hömérséklet meg ha lehet akkor a modulok teljesitménye akkor pluszban mit kell hozzá beszereznem . A modulok tápellátásához mi kell hogy műkodjön a 220-as hálozatról. És hogy mennyire nehéz egy ijet összerakni electronikai ismeretek nélkül ? Köszönöm ha válaszoltok . |
Bejelentkezés
Hirdetés |