Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   336 / 340
(#) nagym6 hozzászólása Márc 31, 2024 /
 
Üdv. Egy ideje Mitsubishi ASX óra néha helyes időt, sokszor más időket mutat véletlenszerűen elugrál más időkre. Pár perc, és több óra időnként változik a kijelzett idő. Hiába állítom be akkor jó, később változik. Ha nem állítom, akkor is néha helyes idő jön be, valahol ezt tudja.
Monitorszerű kijelzős változatban van az óra, a rádió is.
Volt amikor megjavult fél évig, most újra előjött. Minden más rendben működik.
Mi lehet az oka? Köszönöm.
(#) KBal76 válasza nagym6 hozzászólására (») Márc 31, 2024 / 2
 
Tartsd lenyomva a bekapcsol/(hangerő?) gombot ameddig be nem jön a beállítások menü, görgess le a CT beállításokhoz, és azt kapcsold ki. Valamelyik RDS állomásról hibás időt szed le valószínűleg. (nincs ilyen kocsim, csak gyorsan kigugliztam neked)
u.i.: Amúgy hasonlóan jártam én is, csak nekem a gyári navigációból szedi az időt, viszont pár éve az amcsik megváltoztattak a GPS jelekben, ezért teljesen marhaságokat kezdett mutatni. Nálam is az segített, hogy letiltottam a GPS idő szinkront kocsiban (és ez a gyári ajánlás sajnos, nem egy sw .frissítés).
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2024
(#) nagym6 válasza KBal76 hozzászólására (») Márc 31, 2024 /
 
Idézet:
„gyorsan kigugliztam neked”
Köszönöm . Próbáltam gugli, de ügyetlenebb voltam nem találtam ilyet.
(#) hzsiga válasza KBal76 hozzászólására (») Ápr 3, 2024 /
 
Csatlakozók széthúzásakor elég ha a gyújtás le van véve vagy az akkusarut is lekell venni (egyiket vagy mind kettőt)? Olvastam a neten olyan hozzászólást sőt YouTube-on is láttam videót ahol levette a két akkusarut és összezárta a két kábelt. Állítólag igy vissza áll minden gyári állapotba. Állítólag márka szervizesek is ajánlottak már 30 perces akku lekötést.
(#) Joe_001 válasza hzsiga hozzászólására (») Ápr 6, 2024 /
 
Üdv!
Elektronikai ismereteim szerint a az egyik sarut leveszed, az elég, az áramkör megszakad. Pl a pozitívot negatív testelésű autónál. Ha így összeér a két saru nem szükséges a másikat levenni, így is összeérinthető az elektronika betáp kondijainak a kisütéséhez
(#) KBal76 válasza hzsiga hozzászólására (») Ápr 6, 2024 /
 
Szerintem is felesleges levenni mindkét akkusarut. (Én is csak jó nagy macerával tudnám levenni a negatívot, a hatalmas akkunak csak a + sarkát látom gépházat kinyitva). Nekem még ezzel a módszerrel nem javult meg a hibajelem vagy tünetem sose (viszont régen jártam úgy, hogy ettől elment az alapjárat egy üzemi ciklusra, Ignis-en, na ott talán működött volna ez a módszer).
Hibajel törlésre ott az OBD diag törlés parancsa.
De ha azonnal visszajön a hiba, akkor nyilván vinném szervizbe, a fék nem játék, és az ABS/ESP-t sem dísznek rakják kocsikba, engem már jópárszor mentett meg (többről videót is őrzök). Ha egy csatlakozó hibás, akkor úgysem egy ökör árát kell ott hagynod. Régen első két kocsimat még barkácsoltam (de az 25-30 éve volt), maiakba már nem túrok bele, max. kényelmi/vagyonvédelmi elektronikát.
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Ápr 8, 2024 /
 
....,most jutottt csak eszembe...,ugy látom van telefonszám is.., nem semmi egyébbként, nemcsoda hogy tetszett.,ha nem sikerülne a kontaktfelvétel ird meg!

Üdv Laci
(#) SteveRawen hozzászólása Ápr 9, 2024 /
 
Sziasztok.

Az az ötletem támadt, hogy öreg autóm (ROVER 25 1.4 2001) műszerfalába beépítek valamelyik vak kapcsoló helyére egy LED kijelzős panel feszültségmérőt, ami az akku állapotáról tájékoztatna. De nem csak úgy, hogy méri és mutatja, hanem csak akkor, amikor releváns az információ, vagyis amikor a gyújtáskulcs „acc” állásban van és működik a rádió stb-stb, illetve ráadott gyújtás, de álló motor esetén, röviden, ha nincs töltés.
Ki hogyan oldaná meg a feladatot?
Köszönöm a segítséget.
(#) dB_Thunder válasza SteveRawen hozzászólására (») Ápr 10, 2024 /
 
Ennyi erőforrás elpazarlása helyett, inkább felújítanám a generátort!
Álló motornál nem kell órákig rádiózni, ha
órákig rádiózol azt nem a kocsiban ülve fogod csinálni, tehát pont
senki sem fogja nézegetni a feszültség mérőt!!
Egyéb fogyasztóval még elfogadott feszültségre merített akksival már nem fogsz tudni elindulni! Tehát gyakorlatilag felesleges! De ha annyi akarod tegyél be egy Alis feszmérőt ami gyújtásra áramot kap és a téma letudva, nem eszik az annyira sokat!
(#) Lamprologus válasza SteveRawen hozzászólására (») Ápr 10, 2024 / 1
 
Szivargyújtóba egy olyan USB-s töltő ami kijelzi a feszültséget is, Aliról fillérekért...
(#) VIM válasza SteveRawen hozzászólására (») Ápr 10, 2024 / 2
 
Szia A már említett darab így néz ki. Akkor dugod be amikor csak akarod avagy kintebb húzod az ajazatból és nem fogja meríteni az akkut és még töltőnek is használható. Az enyémben pl. hőmérő is van és felváltva mutatja hol a benti hőmérsékletet hol az akkufeszültséget.
(#) Pisti27 hozzászólása Ápr 13, 2024 /
 
Sziasztok!
Lenne egy Mercedes vitó 110D 97es évjárat 638 tipusjelöléssel. Az lenne a kérdésem hogy valaki esetleg tudna nekem segíteni a hűtőventuilátor relézésében?Rajzot nem találok sehol róla sajnos.
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2024
(#) szs válasza SteveRawen hozzászólására (») Ápr 13, 2024 /
 
Saját magadnak válaszoltad meg. Onnan kell a pozitívat kapnia, ahol csak "ACC" állásban van delej.
Én a rádió "ACC" száláról ágaztattam le, ahhoz fértem hozzá legkönnyebben. És ha már ki volt húzva a rádió, hát a negetív szál a rádió negatívjához csatlakoztattatott.
(#) Joe_001 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 14, 2024 /
 
Nekem a műszerfal szivargyújtója a kapcsolt 12V-on van. (2004 V70) Tehát nem kell kihúzogatnom.
(#) devergo74 hozzászólása Ápr 16, 2024 /
 
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, vettem egy menetrögzítő kamerát, és ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.
A kamera típusa:70mai, ehhez vásároltam egy hardwire kittet. Ennek a bekötése, ahogy a mellékelt fotón is látható, piros táp, fekete föld, sárga kapcsolt feszültség.
A kérdésem, ha csak a sárgavezetéket kötöm be a szivargyújtóhoz, amin csak akkor van feszültség ha ráadom a gyújtást, működőképes lesz a rendszer? "persze a fekete föld az be van kötve"
Ui. csak első kamera van, hátsó nincs.
(#) zolika60 válasza devergo74 hozzászólására (») Ápr 16, 2024 /
 
Igen, ha rajta van a gyújtás.
(#) devergo74 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 16, 2024 /
 
Akkor szerintem a kábel rossz, mert semmit nem csinált. Viszont ha a piros vezetéket kötöm a szivargyújtóra, működik.
Nem értem az egészet.
(#) szs válasza devergo74 hozzászólására (») Ápr 16, 2024 /
 
A sárga szok lenni az állandó.
A piros szokott lenni az "ACC" (azaz a gyújtáskapcsolóval kapcsolgatott szál)
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2024
(#) bbb válasza devergo74 hozzászólására (») Ápr 17, 2024 /
 
Mit nem értesz rajta? A piros az mindig ott kell legyen a pozitívon, a fekete meg a negatívon. A sárgát, ha lehúzod testre, akkor elvileg nem ad áramot, ha meg gyújtáson van, akkor igen. A kérdésedre az a válasz, hogy csak a sárga-fekete párossal NEM lesz életképes a rendszer.

@szs: A színeket szépen a leírásból kell venni, nem "szokás alapján".
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2024
(#) Joe_001 válasza bbb hozzászólására (») Ápr 20, 2024 /
 
A sárát ha leteszed testre akkor a biztosíték keresése következik, cserével.
(#) Joe_001 válasza devergo74 hozzászólására (») Ápr 20, 2024 /
 
Szia!
Az utóban nincs földelés. Van minusz a testen eus autótkm99%a, és van két féle pozitív. Ez a3 vezeték a rádiók bekötésénél ott van tutti . A sárga az ACCU, ami állandó+12V (pl a memóriáknak a rádióban (+) (30). És ott van a piros a mi a gyujtás által kapcsolt +12V. (15) A test az (31))
(#) bbb válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 20, 2024 /
 
Nézd meg a rajzot, amit csatolt és utána mondd, hogy biztosíték keresése! Annak a kütyünek a színeit kérdezte, nem az autó vezetékeinek színét. Annál a kütyünél, ha a sárga vezetéket ráköti a gyújtásjelre, akkor tudja az a vacak, hogy merre hány méter. Annak a kütyünek a piros vezetékét kell állandó 12V-ra kötni. És annak a kütyünek a fekete vezetéke a test.
Ha pedig azt csinálod azzal a kütyüvel, amit írtam, azaz a piros-fekete párost bekötöd, akkor a sárga állapotától függően fogja magából kiadni az 5V-ot. Ha a kütyü sárga vezetékére ekkor testet adsz, akkor nem jön ki a végén delej. Ha ekkor a sárgájára pozitívot adsz, akkor meg igen.
(#) Joe_001 válasza bbb hozzászólására (») Ápr 21, 2024 /
 
Ha a rádió sárgáját testeled akkor tutti keresni kell a biztijét . Ezt írtam.
(#) bbb válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 21, 2024 /
 
Magyarul jól félreértetted, amit én írtam. Én végig arról a kütyüről írtam, aminek a rajzát felrakta.
(#) villanyipi hozzászólása Ápr 21, 2024 /
 
Üdv!
Volna nekem egy igen idegesítő gondom, kipróbáltam pár menetrögzítő kamerát, ablakra rögzíthetőst tükröset is, de a saját szivargyújtós tápegysége mindkettőnek olyan szinten zavarja a rádiót hogy néhol be sem jönnek az adók, holott ha kihúzom sztereó mind( na nem sok adót lehet felénk fogni amúgy sem).
Én ezt a zaj gondot megtudnám oldani, egy power bankról hajtva semmi zavar nincs, viszont a tolató kamerát nem hajlandó így elindítani, aminek van egy külön kis vezetéke a tolatólámpa kábelén, viszont a szivargyújtós csatival bekapcsolja a hátsó kamerát is.
Miért van ez a huncutkodásuk? Van valami jel abból a zajgenerátorból aminek okán észreveszi hogy ott van a kamera és bekapcsolja? Létezik erre valami olyan megoldás hogy ne kelljen lemondani a rádiózásról?
Mindenféle javaslatért ezer hálám!
ipi
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2024
(#) Kinka István válasza villanyipi hozzászólására (») Ápr 21, 2024 /
 
Szia!
A powerbank nincs kapcsolatba a jármű testelésével, ezért a tolatólámpa jele csak egy lebegő potenciál.
Az USB negatívját össze kell kötni a jármű testpontjával.
(#) villanyipi válasza Kinka István hozzászólására (») Ápr 22, 2024 /
 
Hm valóban, ez teljesen elkerülte a figyelmem Köszönöm!
(#) Kolti0 hozzászólása Ápr 26, 2024 /
 
Sziasztok. Megpróbálkozok a lehetetlennel.
Nem-e volt véletlenül dolga valakinek ilyennel?
Nem autó. Egy 13 lóerős benzinmotor: Bővebben: Link és a hozzá vásárolt indító: Bővebben: Link9 bekötése. Sikerült bekötnöm annyira, hogy indít, leáll, de az akkut vagy nem tölti, vagy nem mérhető multiméterrel? A töltőtekercsnek egy vezetéke van. Vajon ha nem az indító boxon keresztül vezetem vissza az akkura, hanem direktbe abból lehet-e gond? Köszönöm.
(#) VIM válasza Kolti0 hozzászólására (») Ápr 27, 2024 /
 
Szia! szerintem ha söntszabályzós akkor nem fontos a gyújtáskapcsolón keresztül vinni azt a szálat de akkor mindenképpen ellenőrizni kell a töltő feszültségét.
(#) villanyipi válasza Kolti0 hozzászólására (») Ápr 27, 2024 /
 
Mérj rá a tekercsre menet közben mit ad le váltófeszültségből, utána elég lehet egy sima feszültségszabályzás mint az smkp-ken szokás, 2 utas egyenirányítás után persze, ha semmit nem tudsz mérni kábel és fémváz között akkor ott nem lesz töltés bárhogy kötöd!
Következő: »»   336 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem