Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Üdv. Egy ideje Mitsubishi ASX óra néha helyes időt, sokszor más időket mutat véletlenszerűen elugrál más időkre. Pár perc, és több óra időnként változik a kijelzett idő. Hiába állítom be akkor jó, később változik. Ha nem állítom, akkor is néha helyes idő jön be, valahol ezt tudja.
Monitorszerű kijelzős változatban van az óra, a rádió is. Volt amikor megjavult fél évig, most újra előjött. Minden más rendben működik. Mi lehet az oka? Köszönöm.
Tartsd lenyomva a bekapcsol/(hangerő?) gombot ameddig be nem jön a beállítások menü, görgess le a CT beállításokhoz, és azt kapcsold ki. Valamelyik RDS állomásról hibás időt szed le valószínűleg. (nincs ilyen kocsim, csak gyorsan kigugliztam neked)
u.i.: Amúgy hasonlóan jártam én is, csak nekem a gyári navigációból szedi az időt, viszont pár éve az amcsik megváltoztattak a GPS jelekben, ezért teljesen marhaságokat kezdett mutatni. Nálam is az segített, hogy letiltottam a GPS idő szinkront kocsiban (és ez a gyári ajánlás sajnos, nem egy sw .frissítés). A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2024
Idézet: Köszönöm . Próbáltam gugli, de ügyetlenebb voltam nem találtam ilyet. „gyorsan kigugliztam neked”
Csatlakozók széthúzásakor elég ha a gyújtás le van véve vagy az akkusarut is lekell venni (egyiket vagy mind kettőt)? Olvastam a neten olyan hozzászólást sőt YouTube-on is láttam videót ahol levette a két akkusarut és összezárta a két kábelt. Állítólag igy vissza áll minden gyári állapotba. Állítólag márka szervizesek is ajánlottak már 30 perces akku lekötést.
Üdv!
Elektronikai ismereteim szerint a az egyik sarut leveszed, az elég, az áramkör megszakad. Pl a pozitívot negatív testelésű autónál. Ha így összeér a két saru nem szükséges a másikat levenni, így is összeérinthető az elektronika betáp kondijainak a kisütéséhez
Szerintem is felesleges levenni mindkét akkusarut. (Én is csak jó nagy macerával tudnám levenni a negatívot, a hatalmas akkunak csak a + sarkát látom gépházat kinyitva). Nekem még ezzel a módszerrel nem javult meg a hibajelem vagy tünetem sose (viszont régen jártam úgy, hogy ettől elment az alapjárat egy üzemi ciklusra, Ignis-en, na ott talán működött volna ez a módszer).
Hibajel törlésre ott az OBD diag törlés parancsa. De ha azonnal visszajön a hiba, akkor nyilván vinném szervizbe, a fék nem játék, és az ABS/ESP-t sem dísznek rakják kocsikba, engem már jópárszor mentett meg (többről videót is őrzök). Ha egy csatlakozó hibás, akkor úgysem egy ökör árát kell ott hagynod. Régen első két kocsimat még barkácsoltam (de az 25-30 éve volt), maiakba már nem túrok bele, max. kényelmi/vagyonvédelmi elektronikát.
....,most jutottt csak eszembe...,ugy látom van telefonszám is.., nem semmi egyébbként, nemcsoda hogy tetszett.,ha nem sikerülne a kontaktfelvétel ird meg!
Üdv Laci
Sziasztok.
Az az ötletem támadt, hogy öreg autóm (ROVER 25 1.4 2001) műszerfalába beépítek valamelyik vak kapcsoló helyére egy LED kijelzős panel feszültségmérőt, ami az akku állapotáról tájékoztatna. De nem csak úgy, hogy méri és mutatja, hanem csak akkor, amikor releváns az információ, vagyis amikor a gyújtáskulcs „acc” állásban van és működik a rádió stb-stb, illetve ráadott gyújtás, de álló motor esetén, röviden, ha nincs töltés. Ki hogyan oldaná meg a feladatot? Köszönöm a segítséget.
Ennyi erőforrás elpazarlása helyett, inkább felújítanám a generátort!
Álló motornál nem kell órákig rádiózni, ha órákig rádiózol azt nem a kocsiban ülve fogod csinálni, tehát pont senki sem fogja nézegetni a feszültség mérőt!! Egyéb fogyasztóval még elfogadott feszültségre merített akksival már nem fogsz tudni elindulni! Tehát gyakorlatilag felesleges! De ha annyi akarod tegyél be egy Alis feszmérőt ami gyújtásra áramot kap és a téma letudva, nem eszik az annyira sokat!
Szivargyújtóba egy olyan USB-s töltő ami kijelzi a feszültséget is, Aliról fillérekért...
Szia A már említett darab így néz ki. Akkor dugod be amikor csak akarod avagy kintebb húzod az ajazatból és nem fogja meríteni az akkut és még töltőnek is használható. Az enyémben pl. hőmérő is van és felváltva mutatja hol a benti hőmérsékletet hol az akkufeszültséget.
Sziasztok!
Lenne egy Mercedes vitó 110D 97es évjárat 638 tipusjelöléssel. Az lenne a kérdésem hogy valaki esetleg tudna nekem segíteni a hűtőventuilátor relézésében?Rajzot nem találok sehol róla sajnos. A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2024
Saját magadnak válaszoltad meg. Onnan kell a pozitívat kapnia, ahol csak "ACC" állásban van delej.
Én a rádió "ACC" száláról ágaztattam le, ahhoz fértem hozzá legkönnyebben. És ha már ki volt húzva a rádió, hát a negetív szál a rádió negatívjához csatlakoztattatott.
Nekem a műszerfal szivargyújtója a kapcsolt 12V-on van. (2004 V70) Tehát nem kell kihúzogatnom.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, vettem egy menetrögzítő kamerát, és ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. A kamera típusa:70mai, ehhez vásároltam egy hardwire kittet. Ennek a bekötése, ahogy a mellékelt fotón is látható, piros táp, fekete föld, sárga kapcsolt feszültség. A kérdésem, ha csak a sárgavezetéket kötöm be a szivargyújtóhoz, amin csak akkor van feszültség ha ráadom a gyújtást, működőképes lesz a rendszer? "persze a fekete föld az be van kötve" Ui. csak első kamera van, hátsó nincs.
Akkor szerintem a kábel rossz, mert semmit nem csinált. Viszont ha a piros vezetéket kötöm a szivargyújtóra, működik.
Nem értem az egészet.
A sárga szok lenni az állandó.
A piros szokott lenni az "ACC" (azaz a gyújtáskapcsolóval kapcsolgatott szál) A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2024
Mit nem értesz rajta? A piros az mindig ott kell legyen a pozitívon, a fekete meg a negatívon. A sárgát, ha lehúzod testre, akkor elvileg nem ad áramot, ha meg gyújtáson van, akkor igen. A kérdésedre az a válasz, hogy csak a sárga-fekete párossal NEM lesz életképes a rendszer.
@szs: A színeket szépen a leírásból kell venni, nem "szokás alapján". A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2024
A sárát ha leteszed testre akkor a biztosíték keresése következik, cserével.
Szia!
Az utóban nincs földelés. Van minusz a testen eus autótkm99%a, és van két féle pozitív. Ez a3 vezeték a rádiók bekötésénél ott van tutti . A sárga az ACCU, ami állandó+12V (pl a memóriáknak a rádióban (+) (30). És ott van a piros a mi a gyujtás által kapcsolt +12V. (15) A test az (31))
Nézd meg a rajzot, amit csatolt és utána mondd, hogy biztosíték keresése! Annak a kütyünek a színeit kérdezte, nem az autó vezetékeinek színét. Annál a kütyünél, ha a sárga vezetéket ráköti a gyújtásjelre, akkor tudja az a vacak, hogy merre hány méter. Annak a kütyünek a piros vezetékét kell állandó 12V-ra kötni. És annak a kütyünek a fekete vezetéke a test.
Ha pedig azt csinálod azzal a kütyüvel, amit írtam, azaz a piros-fekete párost bekötöd, akkor a sárga állapotától függően fogja magából kiadni az 5V-ot. Ha a kütyü sárga vezetékére ekkor testet adsz, akkor nem jön ki a végén delej. Ha ekkor a sárgájára pozitívot adsz, akkor meg igen.
Ha a rádió sárgáját testeled akkor tutti keresni kell a biztijét . Ezt írtam.
Magyarul jól félreértetted, amit én írtam. Én végig arról a kütyüről írtam, aminek a rajzát felrakta.
Üdv!
Volna nekem egy igen idegesítő gondom, kipróbáltam pár menetrögzítő kamerát, ablakra rögzíthetőst tükröset is, de a saját szivargyújtós tápegysége mindkettőnek olyan szinten zavarja a rádiót hogy néhol be sem jönnek az adók, holott ha kihúzom sztereó mind( na nem sok adót lehet felénk fogni amúgy sem). Én ezt a zaj gondot megtudnám oldani, egy power bankról hajtva semmi zavar nincs, viszont a tolató kamerát nem hajlandó így elindítani, aminek van egy külön kis vezetéke a tolatólámpa kábelén, viszont a szivargyújtós csatival bekapcsolja a hátsó kamerát is. Miért van ez a huncutkodásuk? Van valami jel abból a zajgenerátorból aminek okán észreveszi hogy ott van a kamera és bekapcsolja? Létezik erre valami olyan megoldás hogy ne kelljen lemondani a rádiózásról? Mindenféle javaslatért ezer hálám! ipi A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2024
Szia!
A powerbank nincs kapcsolatba a jármű testelésével, ezért a tolatólámpa jele csak egy lebegő potenciál. Az USB negatívját össze kell kötni a jármű testpontjával.
Hm valóban, ez teljesen elkerülte a figyelmem Köszönöm!
Sziasztok. Megpróbálkozok a lehetetlennel.
Nem-e volt véletlenül dolga valakinek ilyennel? Nem autó. Egy 13 lóerős benzinmotor: Bővebben: Link és a hozzá vásárolt indító: Bővebben: Link9 bekötése. Sikerült bekötnöm annyira, hogy indít, leáll, de az akkut vagy nem tölti, vagy nem mérhető multiméterrel? A töltőtekercsnek egy vezetéke van. Vajon ha nem az indító boxon keresztül vezetem vissza az akkura, hanem direktbe abból lehet-e gond? Köszönöm.
Szia! szerintem ha söntszabályzós akkor nem fontos a gyújtáskapcsolón keresztül vinni azt a szálat de akkor mindenképpen ellenőrizni kell a töltő feszültségét.
Mérj rá a tekercsre menet közben mit ad le váltófeszültségből, utána elég lehet egy sima feszültségszabályzás mint az smkp-ken szokás, 2 utas egyenirányítás után persze, ha semmit nem tudsz mérni kábel és fémváz között akkor ott nem lesz töltés bárhogy kötöd!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |