Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó akkumulátor töltése 230V nélkül
Lapozás: OK   2 / 3
(#) szs válasza Atis57 hozzászólására (») Kedd, 6:53 /
 
Nem, nem elég. Talán melegen eleg lehet, de hidegen egyáltalán nem biztos. Nekem a Ducato-t nem indította a 30Ah-s akku. Az Otto-motoros Robur-t a 44Ah-s indította ugyan, de kínlódva.
(#) Bakman válasza szs hozzászólására (») Kedd, 6:54 /
 
Idézet:
„A kis powerbankod nem fog segíteni ebben”
Miért nem? Ha hetente egyszer leviszi, még mindig nagyságrendekkel jobb, mint a semmi. Nem a nulláról kell feltölteni az akkut, hanem a veszteségeket pótólni.
(#) uniman válasza szs hozzászólására (») Kedd, 7:13 / 1
 
Haverom egy régi Banner power booster "bikázót" használ (csúcsban 2300A-t tud betolni). Ezen nincs semmi, csak a két csipesz...na az a gyenge akkus dízel traktorát is elsőre beindítja. Persze ez nem 20 dekás, hanem 12-15 kilós! Ez lenne a kérdezőnek a tuti, 100%-os megoldás (százezerért!)
A hozzászólás módosítva: Kedd, 7:13
(#) uniman válasza szs hozzászólására (») Kedd, 7:47 /
 
A rendes indításrásegítőtben (Jump Starter) van egy "combos" feszültségemelő elektronika is...ezt remélhetőleg mindenki tudja. A gagyikban csak egy akku kapcsolódik párhuzamosan az autó akkujával.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 7:56
(#) Atis57 válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 8:18 /
 
Szia!

Talán ezért nem elég ; (csak a rásegitésről van szó +az inditás -3-4Ah!)

fogyasztás---- 24h-1nap -------- 164h -1 hét -------- 328h -2 hét
20mA --- 0,48Ah-5,76Wh ------ 3.28Ah-39.36Wh -------- 6,56Ah-78,72Wh

50mA ---- 1,2Ah-14,4Wh ------- 8,2Ah-98,4Wh ----- 16,4Ah-196,8Wh


200mA ---- 4,8Ah-57,6Ah ------ 32,8Ah-393,6Wh ------- 65,6Ah-787,2Wh

Ehhez pluszban még egy kis veszteséget hozzá kell adni Powbank kisütése 5-8%-Pb akku töltése 20% --azaz kb 1/3al még több kellene.
Ezeket a kis zsebben hordozható 1-2-4 cellás powerbankok nem tudják.
S mint irtam előbb , nem mindegy 12,2V-s akkura akarsz rá tölteni vagy 9v--10,5Vsra!
De ki kell próbálni s 100 eset után már szakértő is lehetsz?S nem árt" egy szivargyujtó Voltmérő" se. (a nagy átlag szerint; 11,8V v. alatta már nem indul be a benzinmotor sem, a dizelnek több kell. )

Hiába huzom szét a táblázatot "összezagyválja"!
A hozzászólás módosítva: Kedd, 8:24
(#) Bakman válasza Atis57 hozzászólására (») Kedd, 8:28 /
 
Nem rásegítésről, hanem pótllásról van szó. Az sem érdekel senkit, "mennyibe kerül" az indítás, mert utána a generátor dolgozik.

Nem akkor akar pótólni, amikor már 9 - 10.5 V-os az akksi, ezt is leírta. Nem csak egyszeri töltésről van szó, ez is elhangzott már. Nem tudom, hogyan lehetne világosabban leírni, hogy szakértő legyél.
(#) Atis57 válasza uniman hozzászólására (») Kedd, 8:29 /
 
Szia!
Igen ilyet kell megvenni . Bár az energiaigényen ez sem tud változtatni , ezért ebből is a 10Ah/120Wh -nál nagyobb kellene.

Az emlegetett 78Wh -s esetleg 1 napra elég.Mert ez sem sül ki Nulláig , másképpen kb a 80%a használható fel a ráirt értéknek.
(#) Atis57 válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 8:32 /
 
Szia!
Ehhez;"Nem tudom, hogyan lehetne világosabban leírni, hogy szakértő legyél."

--Azért jó sok évig akkus targoncákkal foglalkoztam , tehát ehhez sem értek.
De nem sértődök meg !
(#) Bakman válasza Atis57 hozzászólására (») Kedd, 9:11 /
 
Nem is kell megsértődni, csak különbséget tenni egy targoncaakku és egy személyautó akkuja között.

Nem értem, miért szokás minden témában elefántot ajánlani díszletként egy bolhacirkuszhoz.
(#) lazsi válasza dawe hozzászólására (») Kedd, 10:06 / 1
 
Azt gondolom, a legnagyobb probléma itt nem a 2 hetes állás, hanem a kéthetente egyszer (sőt! kétszer) megtörténő indítás!
A riasztó és a központi zár készenléti elektronikájának a 2 hetes fogyasztását még lehetne kompenzálni egy izmosabb powerbank-kel. Értsd: a két hét alatt minden nap este leviszed a pb-et a kocsiba, az éjszaka tölt, reggel visszaviszed a lakásba és napközben újratöltöd.
De amikor beindítod a kocsit, maga az indítás kb. annyi energiát visz el, amit nem tudsz 5-10 km-es úttal visszatölteni! (Gondolom az a minimum, hogy az alatt a rövid út alatt nem kapcsolod be a világítást, a rádiót, nem használod az elektromos ablakemelőt, gyakorlatilag semmi létfontosságút, ami áramot fogyaszt...) És ugye kétszer is be kell indítani a kocsit, hiszen a vásárlás alatt leállítod, tehát inkább csak 5 km alatt kellene visszatölteni az indításkor elfogyasztott energiát.

De ha félévente kicsit nagyobb útra is mész a kocsival, ahol sikerül az akkut teljesen feltölteni, akár még működhet is... (Közel sem biztos, hogy addig kibírja, de tegyük fel!)
Végülis annyit nyerhetsz vele, hogy nem kell 3 havonta felvinned a 20 kilós akkut, hanem elég naponta a 20 dekásat levinned.
Kisebb tömeget kell mozgatnod, de időben, felhasznált áramban ( közvetlenül az akkut töltöd vagy több lépésben a powerbank közvetítésével - hatásfok! ), ráfordított ember-energiában ( 3 hónap alatt a nem 20kg-ot, hanem 90x0.2 = 18kg-ot... DE emellett pluszban a saját tömegedet 89x )

Szerintem felejtős...
(#) Bakman válasza lazsi hozzászólására (») Kedd, 12:16 / 1
 
Idézet:
„Kisebb tömeget kell mozgatnod, de időben, felhasznált áramban ( közvetlenül az akkut töltöd vagy több lépésben a powerbank közvetítésével - hatásfok! ), ráfordított ember-energiában ( 3 hónap alatt a nem 20kg-ot, hanem 90x0.2 = 18kg-ot... DE emellett pluszban a saját tömegedet 89x )”
Ez meg a másik szokás az over engineering mellett, semmi köze a kérdéshez. Ha naponta kétszer kell meglátogatni az autót, akkor kétszer, de az eredeti felvetésre igen a válasz, miszerint működhet a dolog egy powerbankkal is.
(#) uniman válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 13:01 /
 
A "Powerbank" egy telefonok (pót)töltésére alkalmas eszköz 5 V-os kimenettel...ez így alaphangon nem fogja tölteni az auóakkut! Valami más az amiről beszéltek, illene a nevén nevezni...vagy nem?
(#) lazsi válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 13:10 /
 
Teljesen igazad van!
Ha szigorúan technikai oldalról nézzük, akkor igen. De ha a kérdezőnek probléma néhány havonta felvinni az akkut a kocsiból, akkor legyen azzal is tisztában, hogy a powerbank-os dolog esetén a napi kétszeri kocsilátogatás is szükséges lehet.
(#) Ge Lee válasza lazsi hozzászólására (») Kedd, 13:33 / 2
 
Már miért lenne? Azt írta, hogy 74Wh a power bankja. Ha feltételezzük (mert mérés híján nem tudjuk), hogy 20mA-t fogyaszt az autója, akkor az durván 40Wh mínusz hetente, tehát elég hetente egyszer levinnie a power bankot és még az átalakítási veszteségekkel együtt is pótolni tudja a heti fogyasztást.

Érdekes dolgok történnek azért itt (is), egy egyszerű kérdéstől sikerült eljutni odáig, hogy inkább adja el az autót mert minek az neki. Ennyiből a lakását is eladhatná, hiszen jurtában is éltek népek, az sem lehetetlen.
(#) lazsi válasza uniman hozzászólására (») Kedd, 13:37 /
 
A kérdező az eredeti kérdésében USB-ről tölthető powerbankról írt, tehát igen, arról az eszközről beszélünk...
És úgy fogja tölteni, hogy az 5V-ból egy transzverterrel felviszi a feszültséget a megfelelő értékre (ami a töltendő akkunál magasabb). Durva közelítéssel mondjuk 3x-osára, így a powerbankból kivett áramot megháromszorozza. Ezzel a 20Ah kapacitás már inkább csak ~ 6.5Ah...
És akkor még nem vettük figyelembe a töltés - tárolás - feszültség-növelés - töltés lépéseinek a hatásfokát; azt, hogy a powerbankból a kapacitásának mekkora részét lehet ténylegesen kivenni, az hány töltés - teljes kisülés ciklust bír, milyen ütemben csökken majd a kapacitása, stb...

Sok minden megvalósítható, de nem biztos, hogy (a kíváncsiság kielégítésén túl) bármiféle gyakorlati szempontból értelmes...

De ha kéthetente csak 5-10 km-t kocsizik, akkor simán megérné neki az is, hogy ne menjen a benzinkútra tankolni, hanem helyette gyalog menjen egy kis kannával benzinért... Ez a powerbankos dolog kb. ugyanilyen...
(#) Bakman válasza lazsi hozzászólására (») Kedd, 13:42 /
 
Egy olyan Powerbankkal sétálni, aminek a kimenetén van egy DC-DC konverter, azon pedig egy szivargyújtó dugó (vagy bármilyen csatlakozó), kicsit kisebb macera, mint kiszerelni az akksit az autóból. Másrészt autóakkut lakásban tölteni...
(#) Bakman válasza lazsi hozzászólására (») Kedd, 13:45 /
 
Idézet:
„nem biztos, hogy (a kíváncsiság kielégítésén túl) bármiféle gyakorlati szempontból értelmes...”
És már itt is vagyunk a harmadik örökös témánál.
Nem ismerünk minden körülményt, miért éppen ezen fáradozik a kérdező. Technikai oldalról ez éppen mindegy is.
(#) Massawa válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 14:08 /
 
Mi lesz ha majd az autoban nemcsak az immobilizer igényel rendszeres töltést, hanem maga az auto is (e-auto). Akkor majd ugye vödörben fogják a boldog tulajdonosok hordani az elektromos energiát…
(#) Atis57 válasza Massawa hozzászólására (») Kedd, 14:20 /
 
Szia !

Nem lehetetlen már ma se ....
De inkább ilyen "banyatankos" megoldással



De vannak kisebbek is.
(#) Ge Lee válasza Massawa hozzászólására (») Kedd, 14:23 /
 
Nem. Akkor majd eladnak neked felárral olyan darabot aminek a tetejébe a napfénytető mellé be lesz építve a napelem ami azt a folyamatos fogyasztást pótolni fogja. Kivéve ha pincegarázsban vagy a fa alatt állsz vele.
(#) somitomi válasza lazsi hozzászólására (») Kedd, 14:30 / 2
 
A kétheti egy/két indítás sem lenne baj, ha utána menne annyit az autó, hogy a generátor visszatöltse az indításkor kivett töltést, ennél szerintem több állást is ki kéne bírnia az akksinak. Csak hát 5-10 kilométer városban kolbászolás ezek szerint kevés ehhez, valószínűleg már leállításkor sem túl acélos az akkufeszültség (ezt amúgy én megmérném, az is kiderülhet, hogy nem tölt jól az autó).
(#) nagym6 válasza somitomi hozzászólására (») Kedd, 16:23 /
 
Pár ilyen eset után az akkutöltöttség a kb.: nulla és 10% közöttire esik, mivel sosem lesz feltöltve, illetve pótolva az állásban veszett, és indítási energia. Ehhez pedig combos power bank kell, mint írta Atis57 kolléga. Utána le ne álljon a motor pár kilóméterig, mert megint nem indul.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 16:24
(#) Bakman válasza nagym6 hozzászólására (») Kedd, 16:45 /
 
Az autó két hetente van használva, jelen állapotban töltögetés nélkül is bírja. Két hét alatt van idő töltögetni, nem kell combos powerbank.
(#) szs válasza somitomi hozzászólására (») Kedd, 16:53 / 2
 
És még azt nem szeretik az indítóakkuk (sem)
A mai indítóakkuk pár másodpercig nem bánjak, ha akar közel 100A is megy belejük (szépen, és GYORSAN csökkenve az), de a bikázás utáni közel egy óras, (de volt már, hogy a 11V-ra merült akku többórás, 100 km utan sem volt szinten), na azt nagyon nem szeretik. Minél több ilyen indítás, gemerátorról töltődés, annál rövidebb lesz az élettartama.
A kérdező is ezért szeretné inkább szintentartani valahogy.
Csak az a powerbankos ötlet nem jó hozzá.
Fentebb íták is: nem elég a Wh-kat összehasonlítni, (névleges) 12V-on nem ugyanannyi amper az, ha eleve egy 5V-os powerbankból indulunk.

Én ha az ő cipőjében járnék, és tényleg szükséges az autót fenntartanom, (sok oka lehet rá, ezért mondtam, hogy "nem foglalkozom tovább ezzel"), akkor vennék egy molnárkocsit (nekem mondjuk van is), vagy egy banyatankot, amiről leoperálnám a szatyrot, aztan begurítanám leálláskor a liftbe (ahol van 7. emelet, ott van lift), és feltenném a lakásomban a fenntartó kis töltőmre. Az 1A alatti is lehet, házilag összehozható.
Gyorscsatlakozót az akkuhoz árulnak.
Ez az életképes megoldás az esetében.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 17:01
(#) szs válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 17:05 /
 
Hát...
Épp azt írta, hogy leesik 11,5V-ra. Azaz nem bírja (legalabbis nagyon nem bírja) már most sem.
(#) lazsi válasza somitomi hozzászólására (») Kedd, 17:21 /
 
Végre valaki megértette, amit írtam! Köszönöm!!!

Értem én, hogy a Toyota általában jól tölti az akkut... DE
- indítózás, majd 8-10 perc autózás esetén simán lehet negatív az egyenleg
- negyed-fél óra múlva ugyanez megismételve -> a gyengébb töltöttségű akkuból ismét kivenni és nem visszatölteni
- valószínűleg városi (és hideg motorral történő) körülmények között a töltése sem annyira jó, mint amire üzemszerűen tervezték
- 22 év alatt sok minden tönkremehetett kicsit (éppen csak annyira, hogy ne legyen tökéletes, de durva hibát még ne produkáljon - generátor, töltésszabályozó, kábelek és csatlakozói, ékszíj, stb...)

Nekem volt olyan kocsim, amivel pár hétig úgy közlekedtem, hogy az akkuja gyakorlatilag meghalt, mert egyetemistaként nem volt pénzem új akkut venni...
(#) Bakman válasza szs hozzászólására (») Kedd, 17:28 1 /
 
Nem figyelsz, mire válaszoltam.
Idézet:
„Pár ilyen eset után az akkutöltöttség a kb.: nulla és 10% közöttire esik”
Erről nincs szó, ettől sokkal jobb a helyzet a leírás szerint.
(#) szs válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 17:32 / 1
 
A kérdező, a topikindító által írt 11,5V az bizony 0-10% körülinek tekinthető egy pb akkunál.
Azaz körülbelül a kérdező felállásánál tartunk.
Persze, nem mindig azt értjük a folyamatos válaszokból, amit a másik épp mondani akart , de a lényeg (0-10% es 11,5V) erre vezetett engem.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 17:37
(#) Bakman válasza szs hozzászólására (») Kedd, 17:50 /
 
Olvastam, csak nem jön ki a matek, mert "pár ilyen eset után" nem indulna az autó, az akkut meg minden második hónapban cserélni kellene.

Meg aztán nem is ez volt a kérdés, megint elkanyarodik a téma.
(#) szs válasza Bakman hozzászólására (») Kedd, 19:25 /
 
Szerintem nem kanyarodtunk el, csak körbejárjúk (helyesen) a témát. Ahhoz nem baj, ha a felvetett szamokat is összehasonlítjuk.
A témat annyira nem kerülöm, hogy (bár en is a megoldáskeresést szeretem, nem azt, hogy mit miért nem lehet) csak azt látom (az eddigi tapasztalatokból, és a powerbank nagyságából és az autó "akkumerítésből): ezt NEM ÍGY kell megoldani.

De a 11,5V-ra merült akku elég bizonytalanul indít egy Otto-motoros autót is, valószínűleg azért is mérődött meg az a feszültség.
Mindenesetre: van lehetőség a szintentartásra, csak nem az ereteti felvetés szerint. Amiről szó volt, hogy naponta kétszer vigye le azt a powerbankot, az segíthetne talán. (A megfelelő átalakítójával együtt).
Csak életszerűtlen rabszolgamunka.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 19:28
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem