Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Szia! Ne haragudj de telefonon nem megy nekem a linkelés. A 74. oldalon 2022 szept 27. hsz-t olvasd még el. Lehet, hogy csak azt a kondenzátort kell kicserélned, mert a kazánodban nincs ventilátor.
Ez az eltömődés mennyire jellemző, ha csak hmv készitésére van használva a kondenzációs kazán? Azóta amúgy nincs hibám.
Nekem nincs ilyen tapasztalatom, ehhez kellene egy tapasztalt szakember véleménye, hogy milyen időközönként kell karbantartani ezt a részt, hogy zavarmentesen üzemeljen ebből a szempontból. Az első szétszedésnél és az eltelt időt figyelembevéve lehet véleményt mondani az elszennyeződésre és a továbbiakban a karbantartási ciklusra, hogy milyen gyakoriságra van szükség.
Szia!
Semmi gond, nagyon Köszönöm így is a segítséget. Holnap megyek pestre, aztán ha minden jól megy, másnap hazafelé jövet kibontom a panelt és itthon átnézem az érintett alkatrészeket és környéküket. Megpróbálok feltenni még egy videót is, ha sikerül. A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2024
Szervusztok kedves fórumozók!
Köszönet micsnek , a topik indítónak ; a különböző hibák - többé kevésbé jól körül írt - amatőr leíróinak ; a hozzáértők türelmes és számomra érthető hibaelhárítás javaslatait , leírásait . A nálam jelentkező hiba ( Westan Energy 240 Fi ) : a fűtés eleinte meleg víz elvételre indult ( később már csak arra ) . Követve az itteni tanácsokat : tágulási tartály ellenőrzése leeresztett víz mellett , nyitott leeresztő csap mellett - mikor a szelepet megnyomtam , megint folyt a víz (a gumi valószínűleg már behorpadt annyira kiment belőle a gáz és mikor levegőt kapott szívott be egy kicsit ). Felpumpáltam 0,8-1 bár közé , majd a leeresztőt elzártam és lassan feltöltöttem a rendszert . Jobb lett , de nem az igazi . A következő lépés a szivattyú kondi kimérése volt : ( nehezen lehetett kiszedni ) Az elmúlt 21 év alatt " leeresztett " 2µF-ról 0,6µF-ra . A lomosból beraktam -ideiglenesen- egy 3,14µF-ost , amit tegnap kicseréltem 2µF-ra . Azóta rendesen teszi a dolgát . Kérdezni is szeretnék a hozzáértőktől : A vezérlő panelon levő két trimmerpoti P3 , P4 mire való ?
Az előző folytatása : A HMV hőcserélők különböző lemezszámmal vannak forgalomban , ezeknek
mi a hossza ; szélessége ; vastagsága . Nem tudom most a helyén megszámolni , de kb.: 24cm , 8cm , 3 cm amit mérek , kb. 3 cm hely van még plusz vastagságnak . Nincs vele "még" probléma , de beszereznék egy vastagabbat , mert a gyerekek - nem zuhanyoznak , hanem lecsapatják magukat , amit a kazán nem bír követni , ezért panaszkodnak , hogy hideg a víz . Hiába mondom , hogy az 5-6 C fokos vizet nem tudja max. víz elvételnél felmelegíteni . Nekem megfelelő , mert kád fürdőzöm , lassabban engedem a vizet .
Szia!
Idézet: A minimális és maximális teljesítmények értékeinek beállítására szolgálnak a vezérlő számára. Ne tekergesd el egyiket sem! A hőcserélő az lemezenként 1kW-ot jelent de általában olyan 10 tagosakat raknak be és fojtást a HMV bemeneten a vízáramlás kapcsolónál ami lekorlátozza a kazán teljestőképességére a megfelelő melegvíz hozamot cca. 11liter/percre. A nem megfelelő hőmérséklet a lemezes hőcserélő primer oldali elszennyeződésére utalhat ha a kazán vasiszapos űtővizet keringet ami ebben a másodlagos hőcserélőben lerakodik, lerontva ezzel annak hatásfokát. „A vezérlő panelon levő két trimmerpoti P3 , P4 mire való ?”
Köszönöm hozzászólásod .
Nem volt szándékomban tekergetni a trimereket , a kazán jól működik . A hőcserélő tiszta . Mikor hazajönnek a gyerekek nyáron - bejövő víz 18 C fok - nem panaszkodnak , télen - bejövő víz 5-6 C fok - panaszkodnak . A leírása szerint :HMV teljesítmény delta T 25C 13,7 l/perc , míg delta T 35C 9,8 l/perc . Azt hiszem látszik , hogy télen nem győzi .
Szerintem egyszerűen csak annyit kell tenned, hogy a zuhany gégecső csatlakozójába teszel egy korlátozó gyűrű tömítést és az le fogja korlátozni az átfoyást annyira, hogy melegebb lesz a víz de nem spriccel olyan intenzíven a fejnél. Az a zuhanyfej ugye nem hőfokszabályzós típus? A korlátozó átmérője legyen 6mm.
Nem hőfokszabályzós . De ha a csapot átváltja zuhanyra , a váltó gomb fennragad , amire nem mindig számítasz , és mikor megnyitod a nyakadba spriccel a víz ( a páromnál nincs ilyen ) .
Végig olvastam a topikot , és volt olyan rész , ahol taglalták a PWM szabályzást . Ezért gondolom , hogy ha nagyobb a hőcserélő az NTC ( ami nálam ~20 C-n 15 Kohm ~55 C-n 6 Kohm ) is lassabban melegszik , ezért lassabban modulálja le a lángot. Ez a rész -szerintem- jól működik , csak valahogy át kéne verni ( nagyobb hőcserélővel ? ).
Az lehet, hogy azt az NTC-t ki kellene cserélni, hogy melegebb legyen a víz?
Köszönöm a linket . Lehetne vele próbálkozni , de ahhoz előbb látnom kéne a karakterisztikákat .
A linken is van fehér ; piros ; kék , láttam már feketét ; sárgát is , de a karakterisztikájukat még nem láttam . Leginkább 20Cfok 40Cfok közti rész érdekelne . Ha tudsz ilye oldalról , megköszönném .
A linket az értékek miatt mutattam volna, hogy többségük abban az értéktartományban van és nem esik szó a karakterisztikáról. A gyártók használnak eltérő színeket de szerintem ehhez és a Baxihoz ezek a fehér színűek vannak rendszeresítve. Nálunk pl. a Junkers Euroline-ba is fehér van. Azt nem tudom, hogy Bitron vagy Honeywell vagy SIT. Ez is pl. 25 fokon 10kΩ de bármelyiket is nézem az olasz kazánokhoz ezeket gyártják és kínálják eladásra. Az, hogy melyik gyártmány a megbízható azt viszont nem tudom. Nem lesz melléfogás ha fehér színűt veszel de kérdezz rá a gyártóra hátha "prc"-s (People's Republic of China) darab.
Szervusz
Ma délután szórakoztam egy kicsit , mértem . A kazánt bekapcsoltam felfűtöttem kb. 90C-re ( a kazán hőmérőjét használtam , ezért kb. minden hőfok ) . Az ellenállás ekkor 1,75 Kohm volt , ahogy hűlt : 85C- 2K ; 80C-2,35K ; 75C-2,7K ; 70C-3,2K ; 65C-3,4K ; 60C-4,25K ; 55C-4,93K ; 50C-5,73K ; 45C-6,8 ; 40C-7,88K ; ! 35C-10K ! ; 30C-11,5K ; ! 25C-13,3K ! ; 20C-15K . 35C-ről nagyon lassan hűlt lejjebb . Már arra gondoltam , hogy kimegyek egy marék hóért . Az NTC az fehér , remekül működik . A hőmérő klipsszel van felfogatva , hőpasztázva . Belátható , hogy nem pontosan követik együtt a hőváltozást . Marad a nagyobb hőcserélő .
Szervusztok . Westen Energy 240 Fi .
Egy régebbi hibát is leírok , hátha másnak is hasznára lesz . Még két éve nyár végén , még nem volt fűtés . Fürödni készültünk . Meleg víz vétel ; csap kinyit ; szivattyú elindul turbó elindul gáz nem gyújt be . Szétszedem a kazánrészt kipucolom , presszosztátot leellenőrzöm , működik . ( Vakarom a fejem .) Ahogy matatok a turbó körül , kifordul a turbót a könyökkel összekötő bilincs , amit - ahogy mondani szokták - rendesen körbe röpködte az idő vas foga . Leszedtem , a szomszéd srácot megkértem ,hogy csináljon egy olyat , de nem baj , ha egy kicsit erősebb . Másnap mikor megkaptam , beraktam a helyére , összeszereltem a kazánt ami meleg víz vételre rendesen bekapcsolt .
Szerinted ha nagyobb hőcserélőt építesz be azzal megoldódik a problémád? Az a kazán az adott teljesítményéhez képest csak akkora hőcserélőn keresztül áramoltatott vizet tudja az előírásnak megfelelő hőmérsékletűre melegíteni. Ha növeled a méretet azt elfelejetetted, hogy annak a szekunder oldala ami a HMV-t szolgáltatja az is megnő ..... ami ugye mostanában cca. 6 fokos. Szerinted mi fog történni a vízzel?
Az elképzelésem az , hogy nagyobb felületen adja át a a kazánban felvett hőt a HMV körnek .
A kazánból kijövő meleg vízre van ráakasztva az NTC ami a PWM szabályzást végzi , ami a gázszelepen lévő segédszelepet vezérli . Csak egy példa : _------ , __----- . ___---- , _____--- , Ez a kb. jelsor aminél az alsó vonás a 0 feszültséget a felső vonás a max. feszültséget jelöli . a jel átlaga adja a tekercs mágneses erejét , ami a láng modulációját végzi . Ha az NTC lassabban melegszik a moduláló jel is lassabban változik . Tovább van nagy lángon . Ezt hívják kitöltési tényezőnek : https://hu.wikipedia.org/wiki/Akt%C3%ADv_ciklusid%C5%91 . De ezt csak akkor tudom igazolni , ha kipróbáltam .
Csak, hogy nem egészen így működik ahogyan elképzeled. Ha növeled a hőcserélő nagyságát azzal a belső térfogat is megnő ahol viszont lelassul az áramlás az adott teljesítményhez képest és nem fogja tudni felmelegíteni megfelelően a HMV-t. Ha fentebb állítod a főégő teljesítményét a gyári értéknél akkor pedig számolni lehet a primer hőcserélő idő előtti elhasználódásával, ki fog égni. Azzal próbálkozz, hogy fojtod a csap kifolyási keresztmetszetet ill. azt nézd meg, hogy eredetileg benne van e a kazán HMV bemetén a gyári korlátozó gyűrű ami éppen azért van benne, hogy a garantált melegvíz hozamot biztosítani tudja. Azok a néhány száz óhmok, kilóóhmok nem elhanyagolható értékek az NTC kiindulási értékénél, mert az előre megadott léptékben kell, hogy emelkedjen a vezérlő számára és csak úgy tudja a gázszelepet megfelelően kezelni. Az sincs kizárva, hogy kellene csinálni egy jusztírozást a gázszelepen egy gyári nyomásmérővel és ha szükséges után kell állítani és rendben lesz minden.
Szia,a kémény függőleges vagy "vízszintes"?
Függő, de azóta szépen teszi a dolgát.
Elkiabáltam, most a ventilátor kezd el nyikorogni ritkán, hol rövidebb, hol hosszabb ideig, de csak hmv vételezés közben,fűtés üzemben síri csend, füllre a ventiből jön a hang, szerelhető?
Sziasztok!
Westen Pulsar Condens fali gázkazán (talán a hőcserélő) fűtés bekapcsolásakor csepeg. Javítható vagy csere?
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni. Westen 240 fi melegvíz hőfok beállítási probléma. Középső 60 C fok körülire volt beállítva a potméter. Nem akar begyulladni csak kattog valami, a szivattyú elindul. Amikor felteszem magas hőfokra elindul a lángképződés igaz kicsit hullámzik a láng és folyamatosan ég. Arra lettem figyelmes, hogy nem akar kikapcsolni 90 C foknál sem. Levettem minimumra, itt pár másodpercig van láng és lekapcsol. 1-2 mp múlva újra indul. Visszateszem közép állásba nem tud gyújtani csak kapcsol.
Mit kell cserélni? Vagy tisztítani? Szívesen fogadok megbízható szakember ajánlást is Újpest közelében. Köszönöm, hogy elolvastad.
Sziasztok!
Hogyan lehet Fég c18-as gázkazánt PB gázzal üzemeltetni? Milyen fúvókát, milyenre és hol kell kicserélni? Előre is köszi
Sziasztok,az mitől lehet,hogy a kazán bekapcsol ha a termosztát indítja,de csak egy "csík" gyullad be a az égőtérbe,ha megnyomkodom a szilikon csövet amin a gáz megy akkor az összes beindul.
Westen 1.240 fi kazán. Köszönöm.
Szia! Az a depressziós csöve a gázszelepnek. Ha megfelelő az égéstemék elszívása az égőtérből akkor az a csőösszeköttetés beleszól a gázszelep mennyiségi gázszabályzásába. Ha meglazítod a zárt égőtér savarjait, hogy több levegőt kapjon vagy lehúzod a csövet a borítás aljáról, akkor is fennáll a bizonytalan főégő működés?
Szia VIM! Lehúztam az aljáról a csövet,egy fokkal jobb a helyzet,már 3 sor ég,reset után már 6,de még mindig nem az összes.
Az lehet a megoldás, hogy egy gázszelep beállítást (jusztírozást) kellene megcsinálni, mert a tűztéri depresszió nem megfelelően hat a szelep szabályzására. Egy kazánra szakosodott emberkének van digitális nyomásmérője és azzal profin be lehet ezt állítani.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |