Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
digitális kilométerórákCsak kíváncsiságból. A digitális kilométerórák, hogyan tárolhatják az állást?
Tekergethetően.
Bosch-nál fejlesztik és tartják a szoftverét karban, a KÖKI center melletti kampuszon lehet érdeklődni.
Több helyen is az elektronikában, némelyek még az autókulcsban is. Mint írták nem akadály visszatekerni.
Lebontani a kilométerspirált, befogatni a fúrógépbe, visszatekerni (furi, olyanról nem hallottam, hogy előre tekerték volna ) visszaszerelni a spirált. Nem eccerűbb egy dugás, némi pötyögés és kész?
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2024
Idézet: Pedig de. Évtizedekkel ezelőtt egy időszakban munkahelyi autóknál -teher stb.- üzemanyag elszámolási rendszer volt. Ha túlfogyasztás volt amiről a sofőr nem tehetett, zsebből fizette a többlet üzemanyagot ami igen nagy összeg is lehetett. Ezért kényszerültek előre tekerni az órát miszerint a 40Km út 50Km, több üzemanyag jár, nem kell zsebből fizetnie. Egyébként totál abnormális dolog volt ez az elszámolási rendszer. „olyanról nem hallottam, hogy előre tekerték volna” Idézet: „(furi, olyanról nem hallottam, hogy előre tekerték volna )” Szolgálati Pannónia motorkerékpár menetlevelébe kamu utat beírva. Vonatkozó kilómétert a fúrógéppel betekerve, a különbözetet saját motorbicklibe átfejtve nem volt meg? Komoly bukta egyszer volt belőle, amikor a kollégánk a spirált nem jól tette vissza, és a kormányt csak az egyik irányba lehetett elfordítani. Végülis nem lett belőle üzemi baleset, de még most is koncogással tölt el.
Most, hogy mondod ... csak olyanra emlékszem, (városi legenda?) hogy a BKV buszokon azért nem ment a klíma, vagy a fűtés, hogy túl ne lépje a sofőr a normát.
Annak idején (sereg) a rogyásig pakolt kék lámpás Nivával a mindenféle szorzóstul 14 literes norma helyett sikerült 17 litert elérnem. Jött az üzemanyagos, hogy lopom a drága benzint ... mondom, akkor próbatankolás, beült mellém, mentünk egy 60 km-es kört, 11 liter, azaz 18l/100km. Azt mondta, hogy legközelebb akkor szól, ha átlépjük a 18-at.
Központilag voltak meghatározva a normák. Csak sok mástól is függött a fogyasztás. Ez lehetetlen követelmény volt. Volt amikor 20 liter norma, és a valóság kb. 80 liter mert méteres süllyedésű sárban ment a kocsi teljes súlyterheléssel. Csak a többlet -amit fizet a sofőr- jóval több egy napra mint az arra eső fizetés. Jöhetett a tekerés.
Japánok meg a miniatürizácio.Japán tele van számunkra alig felfoghato érdekességgel, nemcsak az elektronikában.A 200 millios ország még ott is sporol ahol nem igen kell. A egyik felsökategoriás szállo szobája a 7. emeleten éppen csak 2 méter magas plafonnal rendelkezik, csak az ágy felett magasabb kb 230 cm. A fürdöszobában még 2 métert sem éri el mert ott meg a padlo 10 cm magasabb mint máshol. A kád alig 140 cm hosszu, de vagy 70 cm mély. Élvezet be meg kimászni. A házaik is ugy össze vannak tologatva, hogy 2 ház között még a bicaj kormányát is el kell forditani, hogy át lehessen tolni a 2 fal között. A csucsot egy garázsban láttam. A náluk divatos mini SUV kb 20 cm kisebb mint a garázs. Erre a tulajdonos. 2 vezetösint erösitett a padlora hátul meg csörlö egy kötéllel huzta be ill ki az autot. ( elöl egy csiga segitségével). Az elektronikárol meg csak annyit, hogy az egyik japán kamerámban haldoklik az akku, gondoltam, hogy itt minden sarkon tudok venni - hát nem.
Műszakilag érdekelt volna, eprom, sd kártya szerűség, stb....
Nem tudom, de gondolom eeprom lehet. Simán átírják akik be tudnak lépni a rendszerébe, nem kivehető kártya, panelen fix. Lehet tán a prociban is. Jól ismerik a rendszert, elektronikájában több helyen is tárolt a Km, ezt tudnia kell a gazembernek hol vannak. Típusspecifikált felkészültség kell ehhez.
Idézet: „Típusspecifikált felkészültség kell ehhez.” Az meg nem feltétlenül fog vele hencegni a fórumon. Idézet: „nem hallottam, hogy előre tekerték volna ” Nem láttál még teherautósofőrt? Ha rátekertem, akkor annyi km-el több volt (látszólag), tehát annyi gázolaj ára maradt a zsebemben. Ez egy bizonyos cégnél (hm.. cég... állami volt.) plusz egyhavi fizetésnek megfelelt. Valójában úgy érzem: céges autónál a sofőrök előretekerése, és a tulajdonos visszatekerése a valós kmóraállásra lukadhat ki A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2024
Jópár km-óra(tachográf) tekerőt csináltam úgy 20-25 éve. Egyik végén szivargyújtós dugó vagy krokodilcsipeszek, másik végén szintén csipesz vagy 3,5-es jack dugó. A régi mechanikus-mutatós tachográf órába szokták bedugni vagy a vezetékére és már tekerte is előre. Vitték buszsofőrők, kamionosok. Amíg kitakarította nap végén a buszt, teherautót, negyed óra-20perc alatt beletekert plusz 25-40 km-t. Ennek a gázolaja megmaradt.Egy egyszerű áramkör volt, 555-ös IC úgy 120Hz-re belőve.
Én az USA-ban a tökéletes ellentettjét tapasztaltam. Szinte minden hatalmasnak, túlméretezettnek tűnt. A WC-ben is annyi víz állt, hogy más országban megfürdenének benne. Az energiával sem spórolnak, szigetelés alig, a légkondik éjjel-nappal mennek, 40 fokban is 18 °C körül tartanak mindent. A mosőgépeik is akkorák, hogy egy fél magyar falu ruháját ki lehetne mosni benne.
Őszintén, valahol azért tetszett, hogy nemcsak a spórolásról szól az egész, mint ahogy megszoktuk, hanem szempont a kényelem is. Ami viszont meglepett, hogy a bagóért árult benzin ellenére ma már az autók nagy része hasonlóan pici mint nálunk, és rengeteg a japán márka, sőt a villanyautók is terjednek. A Covid előtt voltam, azóta persze ott is más lehet a helyzet. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2024
Hány Suzuki Splasht, vagy Chevrolet Sparkot láttál?
Nem sokat, Suzukit talán egyet se. Inkább Mazda, Honda, Toyota van többek között.
Ha már a japánokat ekézzük (nem kell egyébként, minden nemzetnek megvan a maga kultúrája, meg szerintem jó fejek), valós alapon nyugszik az alábbi eset:
Segítséget kértek, meg kell menteni a világot. Tanúlt kollégám kiutazott Japánba, megmenteni. Becsattogott az irodába, ahogy imformatikushoz illik: farmer, póló. Jöttem megmenteni a világot. Jön a fogadó kolléga, öltöny, meg minden: Ma így, ide be nem teszi a lábát. Mi van? Akkor most mi fog történni? Elmegy a boltba, vesz rendes ruhát (szövetnadrág, minimum galléros póló) és rendesen felöltözve jön vissza, de gyorsan, mert meg kell menteni a világot.
Ez bizony nagyon igy van. Munkanapon az utcán csak fekete meg fehér ruházatban járo tömeget látni. A villamosvezetö vagy kalauz diszesebben van felöltözve mint mifelénk egy tábornok. Érdekes megfigyelni a gimnasztikai mutatványokat amiket elvégeznek minden feladat elött, még akkor is ha csak a nejemmel ültünk a jármüben.
Azért van Suzuki is, igaz megfirdultam abban a várisban is ahol van Suzuk8 gyár. De ami sokkal érdekesebb van egy mi szemünkkel nagyon csunya auto, egy kétajtos szekrény elforditva kerekeken. Nos ebböl a tipusbol a nejem már vagy 6 márkát számolt össze…
Ma eltöltünk egy fel orát egy fehér árut árusito boltba. Ott meg amerikai viszonyok voltak a mosogép nagyobb mint a szállodánk fürdökádja és elsö nézésre a lakások központi butora lehet ha befér a 60 cm széles ajtokon. Nem értjük vajon kinek kellhet itt egy mosogép 22 kg mosandó ruhára. De találtunk akasztot a szállitando ruhákra, ami kb 40x40 cm helyet foglal el, de 2 méter ruhát lehet ráakasztani. Összecsukva meg akkora mint egy ruhafogas a szekrényben. Akkut nem tudtam szerezni a japán kamerába…. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2024
Idézet: Ha van 32-32 inged-pólód-gatyád-zoknid, plusz pár nadrág, miegymás, elég egy hónapban egyszer mosni. „... mosogép 22 kg mosandó ruhára ...”
Érdekes, én bőven Covid után jártam ott és pont azt néztem, hogy mekkora autókkal járnak ezek, hogy a kint élő tesóm RAV4-e ott kábé közepesnek számít. Két hétig röhögve álltam be vele mindenhova, akkora parkolóhelyeik vannak. Toyota Camry/Honda Accord jellegű szedánokat láttam még valamennyit, annál kisebb autót már ritkán. Ellenben rendes teherautónak beillő méretű full-size pickupot viszonylag sokat.
Mondjuk Amerika iszonyat nagy ország, én nagyrészt Denver környékén mászkáltam egy nagy úttal Yellowstone-ba. Utóbbi nyilván elhúzza a mintámat, mert oda mindenki nagy autóval viszi a kempingcuccait vagy a kisebb háznak beillő lakókocsit. Idézet: „Két hétig röhögve álltam be vele mindenhova, akkora parkolóhelyeik vannak.” Legenda szerint tolatva parkolni nem is tudnak.
Parkolás segéd. Hosszirányú parkolónál tolatás helyett.
Ezzel sem fognak megtanulni: (BYD) YangWang U8.
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2024
Japán garázs
A bejárat elött egy tolopad meg egy forditokorong, a garázsajto mögött meg 12 szintes páternoszter meg ki tudja meg mi van. Fényképezés is jó szórakozás ámReggelinél olvasom, hogy...Fórumtársunk rögtön eszembe jutott, ott a Tiszatónál, mennyi szép képet szokott csinálni. Meg a tanúlt kollégám, amikor szokta mondani, hogy kimegyek a telekre, kicsit fényképezni.
Japánban minden négyzetméter ki kell használni, de hasonló már Budapesten is van 15 éve. Például: Franklin ház
Egyszer kipróbáltam, nem lesz a kedvencem. JapánEzt is megéltem. Tokioban egy robot hozta a táblagépen megrendelt a kaját az asztalhoz. Igaz meg a rendszer nem tökéletes mert egy pincér volt az inasa aki a leszedte rola a tányérokat és a vendég elé rakta. Az üres robot meg elvonult a parkoloba és várta az ujabb feladatot. Édekes modon sem a hasonloszőrü bajtársaival sem a vendégekkel nem futott össze, pedig hely az alig volt az étteremben. |
Bejelentkezés
Hirdetés |