Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   214 / 214
(#) Landsmann válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 3, 2024 /
 
Számomra az a furcsa, hogy a memória vezeték nélkül nem is működik a készülék, a kijelző csak ezzel világít. Olyan, mintha a kijelző meghajtása arról menne, az indokolja a viszonylag nagy áramfelvételt. Nem tudom, hogy más márkánál is így van-e megoldva, de számomra nem logikus az ilyen működése. Két rádióval is ezt tapasztalom, szóval nem műszaki hiba, hanem ilyen a felépítése, legalábbis a Sonyknak.
(#) Uviktor válasza Landsmann hozzászólására (») Dec 3, 2024 /
 
Szia,
Régebbi Sony fejegységeken van egy kis kivagás a házon talán az alsó fedlapon,alatta egy kis dip kapcsoló az a neve hogy power select switch.
Talán még bele is van ütve vagy matricázva a házba.
Mint a neve mutatja itt kell kiválasztani hogy állandó vagy ACC a tápfeszültsége(a memória értelemszerűen állandó)
Ez befolyásolja az elölap vilagítását,kijelzőt.
Esetleg ha ennek a kapcsolónak az érintkezői már nem a legbiztosabbak,és állandó tápon van,akkor okozhat ilyesmit.
(#) Landsmann válasza Uviktor hozzászólására (») Dec 3, 2024 /
 
3 típus is volt a kezem ügyében, nagyjából egy korból valók lehetnek. CDX-GT24, 25, 210. DE egyiken sincs DIP kapcsoló.A rádió menüjében sincs ACC beállítás. Nekem a kocsiban lévő Panasonicon van.
(#) szs válasza Landsmann hozzászólására (») Dec 3, 2024 / 1
 
Idézet:
„A memóriához szüksége szálon érdekes árammozgások vannak.”

Pontosítsunk: az nem memóriaszál (bár a képen is az a felirat), hanem azon kapja a rádió az áramot. ( a rajzon látható is, hogy ő az állandó pozitív, 15A-re biztosítva).
De ha az ACC(aki csak 1A-re van biztosítva) le van kapcsolva, akkor tényleg csak arra szolgál, hogy "emlékezzen" a beállításokra, mert az ACC rákapcolása engedi meg, hogy bekapcsoljon a rádió, csak bizonyos dolgokat enged, ha nincs ráadva.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2024
(#) szs válasza szs hozzászólására (») Dec 3, 2024 /
 
Na, a kép elég láthatatlan lett
Itt van láthatóan:
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2024
(#) Landsmann válasza szs hozzászólására (») Dec 3, 2024 /
 
Valóban. Én ezt a biztosíték dolgot nem is figyeltem. Akkor tulajdonképpen az az ACC szál mintegy kapcsolójel funkcionál. Ha azon megvan a +12 V, bekapcsol a rádió. Így aztán meg végképp nbem értem miért lett így megbonyolítva a memóriatárolás, ha már nem olyna memória van benne, hogy áram nélkül is eltárolja az adókat.
Másik, aminek nem látom, nem értem az értelmét, az első 6 memóriarekesz úgynevezett előre programozott, azaz áram alá helyezés után nem 87,5 MHz-en állnak, hanem amit előre beprogramoztak. De minek? Tulajdonképpen sehol sem jók azok a frekvenciák. A használati útmutatóüból nem derül ki, hogy ezeket az előre programozoitt frekvenciákat meg lehetne változtatni. Pedig jó lenne.
(#) Inhouse válasza Landsmann hozzászólására (») Dec 4, 2024 /
 
Az nem memória szál, hanem Menory... Komoly egy rádió lehet ez.
Sok FM készüléknél vannak így előre tárolva és nem 87,5MHz-el. Talán az lehet, hogy nem a sáv elejéről kell kezdeni a keresést, hanem valami közelebbiről. Nem láttam olyat, hogy ne lehetne megváltoztatni. Ami inkább bosszantó a japánoktól, hogy Sony és talán Panasonic fejegységeknél is van olyan, hogy az alap beállítás mély és magas maxon!!!!! Műhelyrádiónál, a rendszeresen megszakított áramellátás miatt ez bosszantó, de amúgy is értelmetlen.
(#) Landsmann válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 4, 2024 /
 
Úgy értem a nem megváltoztathatóságot, hogy áramtalanítás után mindig ugyanazokkal a beállított frekvenciákkal jön be a rádió. Teszem azt 1-es memóriahelyen 103 MHz van. Persze ezt át tudom programozni, működik is. De ha tápellátás nélkül marad a rádió és újra áramot kap, megint 103-on áll. Tehát ezt a "beégetett" értéket nem lehet megváltoztatni, hogy áramszünet után ne 103-al jöjjön vissza, hanem amire átállítottam.
(#) Udvari Zsombor válasza Landsmann hozzászólására (») Dec 4, 2024 /
 
Nekem régi Volkswagen Alpha autórádió van szobai használatban. Van a 12V táp, erről üzemel, valamint valamelyik lábára pluszban kell pozitív, annak jelenléte kapcsolja a háttérvilágítást, de mást nem befolyásol. Teljesen áramtalaníthatom, akár meghatározatlanul hosszú időre is, a memóriába beállított adókat megjegyzi. Bár az autórádióm olyan régi, hogy még kazettás.
(#) Inhouse válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Dec 5, 2024 /
 
A VW Alpha, Beta, Gamma rádiók mind ilyenek. Az első Alpha-k igen kis felszereltségűek voltak, de az általad említettek miatt sokunknál teljesített második szolgáltatot. Bár talán már ezek is DC vezérelt hangerőszabályzóval voltak megépítve.
(#) akos512 hozzászólása Sze, 9:10 /
 

RNS-E hangerő enkóder csere

Sziasztok!
Audi RNS-E-vel kapcsolatos kérdésem lenne. Szokásos módon behalt a hangerő enkóder, a probléma csak annyi, hogy a forgalmazó már nem tud hozzá csere alkatrészt adni. Első körben az lenne a kérdésem, hogy passzolhat-e bele bármilyen más Kínából beszerezhető kapcsoló (példa: Bővebben: Linkez )
Különbözhet e a pinout, vagy esetleg van e köztetek olyan aki már cserélte ezt másik fajta enkóderre.
A másik kérdés pedig, hogy véletlenül nincs e valakinek az eredeti gerner eletronicsos polcon?
Következő: »»   214 / 214
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem