Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Számomra az a furcsa, hogy a memória vezeték nélkül nem is működik a készülék, a kijelző csak ezzel világít. Olyan, mintha a kijelző meghajtása arról menne, az indokolja a viszonylag nagy áramfelvételt. Nem tudom, hogy más márkánál is így van-e megoldva, de számomra nem logikus az ilyen működése. Két rádióval is ezt tapasztalom, szóval nem műszaki hiba, hanem ilyen a felépítése, legalábbis a Sonyknak.
Szia,
Régebbi Sony fejegységeken van egy kis kivagás a házon talán az alsó fedlapon,alatta egy kis dip kapcsoló az a neve hogy power select switch. Talán még bele is van ütve vagy matricázva a házba. Mint a neve mutatja itt kell kiválasztani hogy állandó vagy ACC a tápfeszültsége(a memória értelemszerűen állandó) Ez befolyásolja az elölap vilagítását,kijelzőt. Esetleg ha ennek a kapcsolónak az érintkezői már nem a legbiztosabbak,és állandó tápon van,akkor okozhat ilyesmit.
3 típus is volt a kezem ügyében, nagyjából egy korból valók lehetnek. CDX-GT24, 25, 210. DE egyiken sincs DIP kapcsoló.A rádió menüjében sincs ACC beállítás. Nekem a kocsiban lévő Panasonicon van.
Idézet: „A memóriához szüksége szálon érdekes árammozgások vannak.” Pontosítsunk: az nem memóriaszál (bár a képen is az a felirat), hanem azon kapja a rádió az áramot. ( a rajzon látható is, hogy ő az állandó pozitív, 15A-re biztosítva). De ha az ACC(aki csak 1A-re van biztosítva) le van kapcsolva, akkor tényleg csak arra szolgál, hogy "emlékezzen" a beállításokra, mert az ACC rákapcolása engedi meg, hogy bekapcsoljon a rádió, csak bizonyos dolgokat enged, ha nincs ráadva. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2024
Na, a kép elég láthatatlan lett
![]() Itt van láthatóan: A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2024
Valóban. Én ezt a biztosíték dolgot nem is figyeltem. Akkor tulajdonképpen az az ACC szál mintegy kapcsolójel funkcionál. Ha azon megvan a +12 V, bekapcsol a rádió. Így aztán meg végképp nbem értem miért lett így megbonyolítva a memóriatárolás, ha már nem olyna memória van benne, hogy áram nélkül is eltárolja az adókat.
Másik, aminek nem látom, nem értem az értelmét, az első 6 memóriarekesz úgynevezett előre programozott, azaz áram alá helyezés után nem 87,5 MHz-en állnak, hanem amit előre beprogramoztak. De minek? Tulajdonképpen sehol sem jók azok a frekvenciák. A használati útmutatóüból nem derül ki, hogy ezeket az előre programozoitt frekvenciákat meg lehetne változtatni. Pedig jó lenne.
Az nem memória szál, hanem Menory...
![]() Sok FM készüléknél vannak így előre tárolva és nem 87,5MHz-el. Talán az lehet, hogy nem a sáv elejéről kell kezdeni a keresést, hanem valami közelebbiről. Nem láttam olyat, hogy ne lehetne megváltoztatni. Ami inkább bosszantó a japánoktól, hogy Sony és talán Panasonic fejegységeknél is van olyan, hogy az alap beállítás mély és magas maxon!!!!! Műhelyrádiónál, a rendszeresen megszakított áramellátás miatt ez bosszantó, de amúgy is értelmetlen.
Úgy értem a nem megváltoztathatóságot, hogy áramtalanítás után mindig ugyanazokkal a beállított frekvenciákkal jön be a rádió. Teszem azt 1-es memóriahelyen 103 MHz van. Persze ezt át tudom programozni, működik is. De ha tápellátás nélkül marad a rádió és újra áramot kap, megint 103-on áll. Tehát ezt a "beégetett" értéket nem lehet megváltoztatni, hogy áramszünet után ne 103-al jöjjön vissza, hanem amire átállítottam.
Nekem régi Volkswagen Alpha autórádió van szobai használatban. Van a 12V táp, erről üzemel, valamint valamelyik lábára pluszban kell pozitív, annak jelenléte kapcsolja a háttérvilágítást, de mást nem befolyásol. Teljesen áramtalaníthatom, akár meghatározatlanul hosszú időre is, a memóriába beállított adókat megjegyzi. Bár az autórádióm olyan régi, hogy még kazettás.
A VW Alpha, Beta, Gamma rádiók mind ilyenek. Az első Alpha-k igen kis felszereltségűek voltak, de az általad említettek miatt sokunknál teljesített második szolgáltatot.
![]() RNS-E hangerő enkóder csereSziasztok!Audi RNS-E-vel kapcsolatos kérdésem lenne. Szokásos módon behalt a hangerő enkóder, a probléma csak annyi, hogy a forgalmazó már nem tud hozzá csere alkatrészt adni. Első körben az lenne a kérdésem, hogy passzolhat-e bele bármilyen más Kínából beszerezhető kapcsoló (példa: Bővebben: Linkez ) Különbözhet e a pinout, vagy esetleg van e köztetek olyan aki már cserélte ezt másik fajta enkóderre. A másik kérdés pedig, hogy véletlenül nincs e valakinek az eredeti gerner eletronicsos polcon?
Ilyen fejegységet még nem csináltam, de ha van kéznél egy bármilyen univerzális enkóder próbáld meg vezetékkel ráforrasztani s próbáld tekerni, hátha reagál rá. Volt már rá példa, hogy fogtam az enkódert, a kis fém füleket felfeszgettem, majd megtakarítottam minden részét, gépzsírral bekentem a tengelyt, összeraktam s ment mint az új. Ugyanis gyakori hiba szokott lenni, hogy a gépzsír a tengelyről befolyik az érintkezőkre, s utánna nem csinál kontaktot.
Idézet: „...fogtam az enkódert, a kis fém füleket felfeszgettem, majd megtakarítottam minden részét...” Igen... rendszeresen így javítom én is az enkódereket, eddig mindig bejött. A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2025
Köszönöm szépen a választ. Közben találtam olyan enkódert, ami pici átalakítással bepasszolt a helyére.
A fórum egész területén tilös az apróhirdetés!
Mitsu Lancer 2DIN Androidos fejegység beszerelésSziasztok!Ezzel a problémával küzködünk. Noname 2DIN fejegység lett Mitsu Lancerbe beszerelve .,autótipus adapterkábelszettel---minden létető funkció müködik , kivéve a tolatókamera funkciót---rendszámkeretbe épitett kamaraszett lett beépitve--a kamera önmagában kifogástalanul müködik!!!AV pozicioba bekapcsolható Végleges rendszámtáblára való felszerelés elött kiakartuk probálni plussz--minusszal megtáplálva a kamerát., de semmi kép sincs!!!!Sajnos egy szál bekötési rajz nincs a fejegységhez., de még valami felhasználható gyártási szám sincs! Beállitások közt van olyan opció ,hogy a tolatójel levétele direkt tolatólámára való rákötéssel történik-e., vagy a CAN Bus modul olvassa ki a tolatás jelet..., próbáltuk mindkét beállitás., és egy gyári resetet is .., de semmi változás-továbbra sincs kép!!! Minden segitséget köszönünk!! A kameránál lévő rövid piros tápkábelra is adtunk +12V-t a biztonság kedvéért..
Még azt is ki kell választani, hogy milyen a kamera, CVBS, AHD, stb... De ha berakod hátramenetbe, akkor átvált, csak nincs kép?
Nem vált át --semmi se történik..,pontossabban egy pillanatra mintha bejönne egy kameraféle.., de tényleg egy pillanatra, nem lehet megfigyelni...
ez a rendszámtáblás verzio milyen kamera tipus lehet...??
Nem tudom, ebből így nehéz megmondani, nálad van. De ha a sima AV bemeneten meg bejött a képe, akkor amilyen jelet az várt, olyan.
Üdv!
Nekem a V7íembe a tolató kamera a tábla világításban van. A kábelei: RCA sárga dugó=komőpoyit video. Fekete táp dugó test és tolató lámpa izzó + Ez a hozzáadott vezetékkel gyári helye a bal küszöb melletti csatornában a helye, felvive a rádióg. Ott a Rear canere a sérga RCA aljba megy a fekete a test (-), a piros a barnára. A barnára ha +12V lerül akkor indul a tolató kamera képe a tádióm. Ez a szín a rádión szabvány tolató kamera kapcsolójam ha Androidos, ha microsoft.
Vannak autók, ahol nem alkalmas a tolatólámpa a kamera táplálására, mert nem +12V.
Ez most valószinüleg nem aktuális, mert combos plussz és minusszal próbáltuk beizgatni..., A tolatókamerán lévő rövid piros vezetéket mindenképp bekell kötni +12V-ra???
"Normális" vezérlésű hátramenet izzó esetében ezt lehet közösiteni--vagy kell közösiteni a másik plussz vezetékkel ami a tolatóizzóra lesz kötve??? Ugy rémlik hogy ezt a rövid piros vezetéket nem szoktuk bekötni..., mondom ugy rémlik csak... üdv C
Talán ideje lenne megmutatni a fejegység (hátulját is) meg a kamera fotóját.
A fejegységen a "Reverse" bemenetről nem írtál...
Oksi---de jelenleg nincs itt a mitshu--a kamera egyébbként egy mezei rendszámkeretbe épitett verzio..
köszi
Ezeknek a 12V-os kameráknak 3 vezetéke szokott lenni,
piros +12V fekete test, 0V sárga kompozit videó jel Ha nem kap tápot a piroson, nem fog menni. Ha összekötöd a tolatólámpa plusszát a fix +12V-al, akkor állandóan világítani fog...vagy mi a kérdés?
Sziasztok!
Egyébbként uj Mits.SpaceStar volt a delikvens nem M.Lancer..,igy lett jó a tolatókamera bekötése :Gyári rádioköteg stekkerében megvolt a Pink/fekete csikos vezeték ,mint a tolatókapcsolóról jövő +12V. .A vele szembelévő stekkerében viszont nem volt folytatása--üresen volt hagyva!!! A fejegységben lévő stekkerben a szélső Fekete test mellett ,a 3.PIN-ben lévő Barnára lett rákötve a Pink/Fekete..,ez a vezeték a CAN Dekoderből jött..,Ott kilett csipve. Minden tökéltesen mükődik--nem tudok semmi azonositót irni a fejegységre ....,egy db betü nincs rajta.., köszi Mindenkinek a segitséget!!! Stereo adásTöbbször észrevettem a kocsiban, hogy a rádió sztereo hatása elég érdekesen érvényesül. Nem csak egy adónál tapasztaltam, tehát nem az adó miatt van. A lényeg bizonyos helyeken a rádió sztereo hangzása sokkal élénkebb. Így tudom megfogalmazni. Tehát intenzíven hallatszik, hogy van ami inkább a bal és van ami inkább a jobb hangszóróból hallatszik. Egyéb esetben olyan, mintha mono lenne, de nem az, mert amikor átkapcsolom arra, akkor érződik, hogy van különbség a mono és a sztereo között. Általában viszonylag közel az adóhoz amikor ezt tapasztalom. Például egy debreceni rádiónál amikor Berettyóújfalunál az M4-re felhajtok, akkor a felhajtón (30 km az adó távolsága) lehet tapasztalni, de később már nem. Sőt, hiába közeledek Debrecenhez, vagy aztózok a városban, nemigen tapasztalom. De ugyanez a helyzet a Petőfivel is, annál leginkább a 47-esen a Zsáka és Furta között átvezető útszakaszon tapasztalom. (térkép szerint ez a pont van legközelebb a komádi adóhoz, 10 km) Mitől lehet ez? Bonyolítja a helyzetet, hogy a debreceni adó 800 w-os és irányított az antenna, de nem a felhajtó irányába van a sugárzás. A Petőfit meg vagy 30 kW-al adják és csak 10 km közelségben tapasztalom. További adalék, hogy van egy antennaerősítő a rádió előtt. Enélkül egyáltalán nincs intenzív sztereo hangzás sehol.
"Ha nem kap tápot a piroson, nem fog menni.
Ha összekötöd a tolatólámpa plusszát a fix +12V-al, akkor állandóan világítani fog...vagy mi a kérdés?" Nyilván világitáni fog állandóan stb, de nem jól tettem fel a kérdést.., nem igy értettem..,félreértés volt... De ha már itt tartunk.., tudja valaki ,hogy a kamera vezeték két végén lógó kb 10cm hosszú ,piros vezetéknek milyen funkciói lehetnek??? Még sose használtuk--- mert eddig semmi szükség nem volt a használatukra!!! Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |