Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   589 / 591
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Szo, 17:18 / 1
 
A tartály érzékelőt ne vedd le! Ahol csatlakoztatva van a panelhoz ott vedd szét vagy ha van külön csatlakozója ott próbálj meg bekötni, csatlakoztatni potmétert. A szivattyú kondenzátorát megvizsgáltad esetleg mérted, hogy meg van e a ráírt érték vagy jelentősen kevesebb, mert akkor a HMV szivattyú keveset szállít? "pherbiehu"-nál éppen ennek a szivattyúnak a kondenzátora volt jelentősen érték vesztett.
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Szo, 18:33 /
 
Van csati, írtam is hogy ott szedtem szét, ott mértem amit mértem, de ugye ez az érték így nem kezelhető.
Nem vizsgáltam, azt sem tudom hol lehet. A motoron lévő dobozkában, vagy esetleg a panelen?
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Szo, 18:45 / 1
 
Ezt a fehér csatit ha szédhúzod, én oda készítenék egy plusz toldást, amire rá tudod kötni az ellenállásméréshez a műszert, vagy pedig ahogy VIM javasolta, egy potmétert, amivel szimulálod a tartály hőmérsékletet a vezérlésnek (min. 22KOhm vagy egy 10KOhm amivel sorbakötsz egy 5K ellenállást).

A kondi a fekete dobozban van.

Az amúgy nem lehetséges, hogy a tartály NTC nem teljesen érinkezik a tartály külső falával és nem ad jó értéket? Ez valami ragacsos rögzítés, ami talán a sok-sok év alatt már nem olyan, mint kellene legyen?
A hozzászólás módosítva: Szo, 18:48
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Szo, 18:57 /
 
Gyors vagy! Köszi!
Igen megvan, azt a csatit húztam szét, de nem tudom milyen értékeknek kellene lenni. Ha nem érintkezik a kazánnal, akkor szerintem pont fordítva lenne a dolog, nem kapcsolná ki, hisz nem érzékelné a víz melegedését.
És Te cserélted ezt a kondit? Mi volt a hiba jelenség, és a csere megoldotta?
Ezt találtam, mondjuk nem egy horror összeg.
Mint írtam nem értek az elektronikához (-sem), hogyan kell kimérni a kondit? + egy pirulós szmájli.
Hogyan mérjem ki? Ez a műszerem van... Mire állítsam, hogyan mérjem?

IMG_2929.JPEG
    
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Szo, 19:05 /
 
Ezzel nem tudod sajnos. De ha a tied is 18+-os kazán, fogadnék, hogy nálad is jelentősen megfogyatkozott a kapacitása. (Ha cseréled, van az olcsóbban is, meg horror drágábban is... )
Azt még nem tudom megmondani, mi volt a hiba, mert sajnos még nem tartunk ott...

Az nem lehet, hogy fűti a vizet, de mivel nem emelkedik a tartályban az ntc-je szerint, ezért leáll, majd újra próbálja. (Mert ez egy buta kazán, nem okos kazán, mert ha az lenne, rájöhetne, hogy felesleges próbálkoznia végtelenszer, mert valami hibás...)
A hozzászólás módosítva: Szo, 19:09
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Szo, 19:41 /
 
Nekem novemberben volt 22 éve beüzemelve. Akkor majd kérek a melóhelyen szerelő kollégáknak van, hátha az alkalmas lenne. Mit kell tudnia mérni?
Most hogy VIM fórumtárs ezt felhozta, lehet még ez is hiba.

De az is lehetséges hogy csökkent a hőcserélő vagy a 3 járatú szelep áteresztő képessége? Mindegy, kap megint egy erősebb tisztítást a hőcserélő, meg megpróbálom a járatú szelepet kivenni, és azt is kitisztítani.
Te hol vetted ezt a kondit? Tudsz adni hozzá linket? Vagy leolvasva az értékét, rákeresek, aztán megveszem? Legfeljebb a fizikai mérete lehet még kérdéses. Ha esetleg nagyobb méretű lenne, akkor esetleg ha a fekete dobozon kívül lenne, az okozna valami hibát? A dobozhoz erősíteném kivülről.
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Szo, 20:25 /
 
Kapacitást kell tudnia mérnie, a 0 .. 2µF (vagy nagyobb) tartományban.
(#) VIM válasza pherbiehu hozzászólására (») Szo, 20:40 /
 
A tartály érzékelőnek elég volna egy jégkocka is próbálkozásnak, hogy akkor hogyan viselkedik a melegítés. Ahogy említésre került a tartálytól való eltávolítás, hogy akkor a levegőt érzékelje az nem jó ötlet, mert az cca. 20°C-ról indul de a csapvíz az csak 8-10°C-os. Tehát minél jobb kontaktusnak kellene lenni a tartály falára ragasztva, hogy a felületről közvetlenül értékelje ki a változást. Szerintem a visszaragasztáshoz elég a hőálló ragasztószalag pl. az a fekete széles.
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Szo, 20:52 / 1
 
A kondenzátor ami jó lesz a szivattyúhoz ha neked is megfelel az ára. Remélem olvassátok egymás hozzászólásait amire megpróbálok tőlem telhetően válaszolni, mert nem lenne jó ismételni és külön-külön magyarázni hiszen azonos készüléketek van és a probléma is azonos.
(#) Hutty válasza pherbiehu hozzászólására (») Vas, 7:41 / 1
 
Ne méregesd, cseréld ki. Már rég kizártatok volna egy hibát. Ezek tudnak kb. 1000-10000 órát szobahőmérsékleten, de a szivattyúban 40-60 fokon vannak.

A ti hibátokat ( gyors ki-be kapcsolása a főégőnek ) okozhatja:
Nem megfelelő vízáramlás ( nagyon gyors hőmérséklet emelkedés ):
- elzáródott, beszűkült keresztmetszetek a víz útjában
- Kevés hőleadó felület, elzárt radiátorok
- gyenge szivattyúteljesítmény
Hibás mérés:
- NTC hiba
- rossz kontaktus cső-NTC között
- kontakthibás csatlakozások
Hibás vezérlés
- panel tápfeszültség hiba ( kiszáradt táp kondenzátorok )
(#) VIM válasza Hutty hozzászólására (») Vas, 8:28 / 1
 
Szia! Mindkét készüléknél csak a HMV körrel van probléma a tartályos körrel (a fűtési kör az jó). Haladnak szépen sorban és a tőlük telhető módon próbálnak utánajárni, hogy a készülékeikben hol lehet a hiba. Ha már egyszer olyan mértékben szét lettek szedve a kérdéses részek akkor már ki is lettek tisztítva. Akinek válaszoltál Ő vette a bátorságot és kicserélte az anódot, kitakarította a tartályt és az oda csatlakozó csöveket. Legalább lassan megismeri a készüléke működését és átadja a tapasztalatait ezzel a készülékkel kapcsolatban. Így egymásnak is segíteni tudnak és majd az utánuk következőknek is hasznos lehet amit leközölnek.
(#) Hutty válasza VIM hozzászólására (») Vas, 11:23 /
 
Rendben, csak nem biztos, hogy fűtésszezonban a teljes szétszedéssel kell kísérletezni, a célirányos és egyszerű hibajavítás helyett.
(#) VIM válasza Hutty hozzászólására (») Vas, 11:42 /
 
Ennek a készüléknek van egy ismert (most már) lerakódásra hajlamos csőszakasza ami áramlási hibát okoz, mert a tartály alján a visszahajló csőszakaszba a HMV szivattyúja be tudja szívni a tartály aljára leülepedett vízkődarabokat. Hát nem egyszerű azt a részt sem szétszedni pláne nem egy hétköznapi embernek. Az már kiderült, hogy több mint valószínű az áramlási probléma és ha már a csövek és a tartály tiszta akkor már csak a szivattyú van hátra és annak a közismert kondenzátor hibája. A régi kondenzátorokon nem is volt feltüntetve az üzemidő de a mostaniaknál már ráírják. Az az óraszám amit feltüntetnek az kb. jó ha három évet kiböjtöl a szivattyúban.
A hozzászólás módosítva: Vas, 11:43
(#) Hutty válasza VIM hozzászólására (») Vas, 11:48 /
 
Ez az, én az egyszerűbb irányából szoktam haladni.
(#) VATU hozzászólása Vas, 22:03 /
 

Ariston kombikazán ki-be kapcsol

Sziasztok !
Ariston Genus 23 MFFI kazánunk van.
A hiba a következő: Miután a termosztátot feltekerem a kazán elindul egy darabig megy(de nem mindig), amíg el nem ér egy bizonyos hőfokot, aztán utána el kezd ki-be kapcsolgatni egyre sűrűbben és ezt csinálja a végtelenségig. Meleg víz is csak szakaszosan van.
A kazán semmilyen hibakódot nem ír ki.
Válaszokat előre is köszönöm.
(#) VIM válasza VATU hozzászólására (») Hé, 9:14 /
 
Szia! Van kettő NTC a baloldali ("ufós") hidroblokkon. Abból az elöl lévő tartozik a fűtési előremenőhöz ami feltételezhetően felelős lehet a ki-be kapcsolgatásért, mert ez van a lemezes hőcserélő primer oldalának keringésében a HMV készítésekor is. A HMV NTC az ugyanennek a blokknak a jobb oldalába van becsavarva. Mielőtt bármit is venni próbálnál előbb mérni kellene ellenállást az érzékelőn. Lehúzod a csatlakozót és a két tüskére rámérsz ellenállás mérővel kΩ-os méréshatárba kapcsolva (szobahőmérsékleten 10-12kΩ az értéke). Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Hé, 9:16
(#) speedbump válasza VIM hozzászólására (») Hé, 9:20 /
 
Gondoltam futok még egy kört, hátha tudok valami plusz infót adni, ami neked támpont lehet, hogy mit is kellene csinálnom. Ahogy írtam a szerelőhívás teljesen benne van a pakliban, nem lehet minden ember kazánszerelő, pláne én nem.

Annyit csináltam, hogy megnyitottam a fürdőszobában a zuhanyt és lefényképeztem azt, ahogy a kazán viselkedik. Először elkezd felfűteni, kigyullad a 45fokos led aztán később kigyullad a sárga led és hangra olyan mintha lekapcsolna a fűtés. Ez elég valószínű, mert ilyenkor kezd kihűlni a víz. Aztán nem sokkal később visszakapcsol és újból fűt.
(#) VIM válasza speedbump hozzászólására (») Hé, 10:39 /
 
Ne törődj vele, annyiszor írok ahányszor kell csak mindig vissza kell nyomoznom a hozzászólásokat, hogy mit is beszéltünk meg. Pedig már mondtam az abbéli aggodalmadat beszélve, hogy a hőcserélő el lehet szennyeződve. Milyen a víz színe ha kiengedsz a egy kicsit a rendszerből? Ha szutykos akkor sanszos az elrakódás. Említed azt is, hogy az R(x)-el már volt probléma pár évvel ezelőtt. Az az NTC a fűtési előremenő a "főfő" NTC. Az, hogy milyen értékű az lehet, hogy akkor is kontakthibás volt belül vagy érintkezési a csatlakozóban. A szivattyú gyengesége, annak kondenzátor kapacitásvesztése is okozhat pl. áramlási elégtelenséget nem csak a hőcserélő szennyezettség és ugyan ez lesz az eredmény. A 40°C-nál a visszatérő cső az milyen hőmérsékletű ha megnézed? Ezt persze csak levett burkolat mellet lehet ellenőrizni, mert a szivattyú nyomó ágában kell nézni. Azt nem tudom, hogy mondtam e már, hogy ha ismétlődőleg van ez az állapot elzárt HMV csap mellett akkor fel lehet akadva a váltószelep rúdja amit a motor nem tud kezelni megfelelően. Ilyenkor a kis körön kering a víz a kazánban és a fűtés nem nagyon akar melegedni.
(#) speedbump válasza VIM hozzászólására (») Hé, 10:43 /
 
Szia. A fűtész szerintem rendben van, a HMV-ben van a hőmérsékletingadozás
(#) VIM válasza speedbump hozzászólására (») Hé, 10:58 /
 
A szivattyún a kapcsoló az milyen állásban van ott alul?
(#) speedbump válasza VIM hozzászólására (») Hé, 11:05 /
 
2-es (85W-os) állásban.
(#) VIM válasza speedbump hozzászólására (») Hé, 11:16 /
 
Ha felveszed a III. állásba akkor is ki-be kapcsolgat? Szerintem nagy térfogatú a rendszered és azért is van a II. állásra kapcsolva. Az olyan 900 liter/h a szállítása de ha fentebb veszed csak 1000 liter/h lesz. Ha nem változik a helyzet akkor szerintem a fűtési NTC lehet hibás, mert a HMV-t kicserélted (vagy nem?).
(#) speedbump válasza VIM hozzászólására (») Hé, 11:25 /
 
Valószínűleg azért van kettesre kapcsolva, mert a kazánnal voltak már korábban is problémák, és összevissza kapcsolgattam, hátha megoldok vele valamit. Mindenesetre kipróbálom 3-asban is, hátha akkor elmúlik a probléma. Visszajelzek majd.

Nyilván amatőr a kérdés, de mi köze a fűtési NTC-nek a HMV-hez?
(#) speedbump válasza VIM hozzászólására (») Hé, 11:35 /
 
Átkapcsoltam 1-es és 3-as állásba is, sajnos ugyanaz a helyzet. Igen a HMV NTC-jét kicseréltem, de nem oldott meg semmit ezért visszaraktam a régit.
(#) VIM válasza speedbump hozzászólására (») Hé, 11:47 /
 
Hmm, hát elmondtam, hogy az a főfő de mindkét üzemállapotban. A fűtésben az nézi az előremenő vízhőmérsékletet de olyankor a HMV lemezes hőcserélője nem játszik szerepet és vele együtt az NTC-je. A HMV csap nyitásakor a motoros váltószelep átáll a kis körre azaz a szivattyú nyomó ága a primer hőcserélőn át a lemezes hőcserélőbe annak is a primer oldalán át vissza a szivattyú szívó oldalába és keringeti a fűtővíz ezen kis hányadát aminek a teljesítménye átadásra kerül a lemezes hőcserélőben ellenáramoltatással.
Ennek fényében ha a HMV értéket fentebb veszed a potméterrel és az nem teljesül (mert az NTC a kifolyón mér), akkor azért a fűtési NTC "okolható", mert lekorlátozhat a hibás értéke miatt, ezért keringet a szivattyú, hogy le tudjon hűlni az a csőszakasz amin az NTC van.
(#) speedbump válasza VIM hozzászólására (») Hé, 12:05 /
 
Értem. Van valami mód arra, hogy a főfő NTC-t valahogy kiiktassam egy teszt erejéig? Pl lehúzom, vagy rövidzárba teszem, le- vagy feltekerem a HMV hőmérsékletét stb

Egy ilyen NTC hogyan tud meghibásodni? Mert ugye rámértem pár nappal ezelőtt és olyan 9-10k közötti értéket adott. Biztosan nincs rövidzárban és nem is szakadás.
(#) VIM válasza speedbump hozzászólására (») Hé, 12:16 /
 
Az emelkedő hőmérsékletre nem az előírt módon reagál azaz nem csökken az ellenállása az idő arányában és ezért modulálhat le a főégő. Ha leveszed a csőről a klipszet (de nem kell lehúzni róla a csatlakozóját) és HMV csapot nyitsz akkor nem volna szabad, hogy az említett korlátozás megismétlődjön (ki-be kapcsolgatás) és ha visszateszed akkor azonnal le fog állni a főégő.
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Hé, 21:55 /
 
Igen én is arra gondoltam, azt említettem, hogy vannak erős ragasztószalagok, lehet odatudják ragasztani az oldalához. Na majd meglesem ezt.
A 3 járatú szelepet akkor ( korábban említetted) lehet nyugodtan vízkőoldóval mosni? Persze kiszerelt állapotban. Ha sikerül kiszerelem, aztán átmosom azt is.
Ez valóban kedvező ár a kondira. Köszi! Majd hozok egy ara alkalmas műszert, és kimérem.
Megpróbálom a gyári adatait leolvasni. Vagy ezt már tutira mondod hogy jó hozzá? Ezek beforrasztva vannak, vagy valami sorkapocsba csatlakoztatva általában?

Huttyy: Köszi az infót! Én pl. már vettem gyári új HMV és fűtési NTC-t, kontakt hiba nincs náluk. A csöveket illetve a hmv hőcserélőt már tisztítottam. De neki esek megint, és a hőcserélőt bátrabban fogom megkínálni a vízkőoldóval. Illetve a 3 járatú szelepet is.
A hozzászólás módosítva: Hé, 22:02
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 12:54 /
 
A kondi amennyiben olyat veszel, ami a link-ben is van, abból kijövő vezeték vagy tömör vagy a vége cinezve van, így csak a régit kihúzod az újat meg be a helyére. De vigyázat a műanyag csatlakozóknál! Mivel ezek már régiek, rettenet könnyen törnek.

Nálunk a vadi új HMV hőcserélőből is jöttek ki törmelékdarabok (talán vízkő,anódmaradvány), mivel már korábban lett beszerelve, mint a tartály kitakarítva. Ezért szerintem minden alkatrészt, csövet érdemes kitisztítani, amin a HMV keresztülmegy.

A csatolt fotón a HMV szivattyúban lévő műa. csati látszik, a zöld nyilakkal jelölt helyre csatlakoznak a kondi fehér vezetékei. Ezek akkor jönnek ki illetve lehet beilleszteni az újat, ha a pirossal jelölt részt óvatosan kihúzod a nyil irányában, majd ha bentvannak az új vezetékei, akkor visszazárod.
A VIM által linkelt kondi tökéletes ide. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Kedd, 13:04
(#) VIM válasza pherbiehu hozzászólására (») Kedd, 13:31 /
 
Sikerült már összerakni a készüléket vagy már ki is tudtad próbálni?
Következő: »»   589 / 591
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem