Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Audiofil, High End Audio
Már megbocsáss, de miért tartod értelmetlennek?
A hangot a levegő közvetítésével érzékeljük. A hang terjedési paraméterei nagyban függenek a levegő fizikai állapotától. A hőmérsékletétől, a nyomásától, összetételétől, a pára és egyéb szennyező anyagok jelenlététől. Ezek változásainak a hatása igenis érzékelhető változásokat eredményez a hallásban. Mégis inkább gondolod, hogy a gránit öregszik, mintsem hogy a légköri körülmények változtak?
Nem lehet, hogy be kellene járódnia cd lemeznek? Hátha...
Ezekre és még pár körülményre magam is rájöttem sok évvel már ezelőtt...
Sok vájtfülűvel találkoztam és meg kell mondanom Audiofilia sosem lesz mert ez olyan, mint a placebo hatás. Volt olyan Hifista nálam, akitől megkérdeztem, ha a Zeneakadémián hallgatna egy szimfónikus zenekart, azt hifinek tartaná? Nem, mondta. Neki az a hifi, amit otthon hall a berendezésén. Valaki eljött hozzám megvásárolni egy detektoros rádió korabeli tekercsét. Kérdeztem, rádióhoz viszi? Nem, mondta, ezt ő otthon letekercseli, mert mivel az 1920-as években készült vezetékből volt, majd összesodorva hangfalkábelt készít, hiszen az ilyen régen húzott vezetékben a molekulák már megnyugodtak a húzástól a huzalban és nem visz zajt a hangképbe!!!! Mivel csöves erősítője volt, mondtam neki, hogy a kimenő trafó is esetleg újabb rézből van, a forrasztások cin, a hangváltó is új rézből van stb. stb. stb. Volt nálam hifi erősítő és amit az egyik vájtfülű remeknek tartott......egy másik lesz@rozta......Ennyit az "audiofiliáról"
Békéscsabai találkozóra azért csak el fogol látogatni?
A másik, hogy kinek fogom én mondani, hogy tranzisztortemetőt csinál?
Szerintem Karesz Suba53 törlésére gondolt. Akinek, ha megnézed a hozzászólásait, más topikokban teljesen normális, de erősítők közelében finoman szólva, csak egyhelyben pörög a saját farka után kapva.
Talán mert ezen a területen fogalmazódnak meg leginkább a valóságtól elrugaszkodott elméletek?
Van olyan videó a világban, amin különféle változtatásokat hallgat meg öt-tíz ember egy szeánszon "vakon" és legalább a kétharmaduk egyformán nyilatkozik arról, hogy volt-e változás vagy sem? Az, hogy milyen lett a hang és mihez képest, mindegy is. Tényleg érdekel, ha vannak ilyenek, de elsőre nem akarok magam keresgélni, hátha.
Végül is igazad van!
Egész szép kis trollcsapat jött össze, mint a parlamentbe az ellenzék. Hiába mondja nekik az ember, hogy ez a téma nem nekik lett nyitva. Ugyanazt halandzsázzák, mintha ezen már nem lennénk túl. Dehát ennyire telik tőlük e témában karácsonyra...
Tudod ezzel csak egy baj van, honnan tudod, hogy Kareszéknál, milyen a háttér a zenehallgatáshoz? És nem tudom hányszor kell elmondani, hogy ez nem a feltételezések témája, hanem a gyakorlati tapasztalatoké. Már szó volt róla, mért nem nyittok magatoknak egy elvi építési témát! Lehet, hogy számíthatnátok Kareszre is. Én biztos, hogy nem vesztegetnék ott időt.
Tudod, ha végig olvastad volna e slamasztikát, akkor nem álltál volna elő ezzel a ki-mikénttel. Ugyanis ez nem a megoldhatatlansági, hanem csupán egy általános figyelembevételi tényező, ami nemcsak a zenehallgatásra érvényes. Vannak akik ezt demokráciának mondják.
Azonban e témára is vonatkoznak játékszabályok. Jó lenne, ha ezt figyelembe vennétek! No meg azért mindenkinek KKÜ, és BUÉK! Elek
Elek te egy külön kategória vagy.
Nem akarok fizika professzort játszani, mert a fizikusok százszor többet tudnak erről a témáról. De próbáljuk meg alap műszaki ismeretekkel megfogalmazni, mi is a zene hallgatás fizikája, ami az audiofília rajongóinak a fókuszában van. A hang maga egy mechanikus rezgés különböző közegekben, gázokban, folyadékokban különböző sűrűségű anyagokban. Ebből bennünket a hallható tartományban előforduló rezgések érdekelnek, jellemzően a földi légkörben, főleg úgy hogy a szenzor a hallásnak nevezett fiziológiai folyamat. Legyen egy forrás, egy a rezgést a közegnek átadó szerkezet, mondjuk egy hangszóró membrán. Ez már kérdéseket vet fel, mennyire tudja alakhűen átadni az elektromos gerjesztő jelet a közegnek. Majd következik az átvivő közeg, jellemzően a levegő. És itt van egy olyan dolog, aminek a tulajdonságai döntő jelentőséggel bírnak a hangnak nevezett rezgés átvitelében. Mind a terjedési sebesség, mind a frekvencia függő csillapítás függvénye a közeg pillanatnyi fizikai állapotának. Ez minden közegre igaz, de a levegőnek óráról órára tudnak változni a paraméterei. Elég egy szellőztetés, hogy a feldúsult szén-dioxid helyére friss oxigéndús levegő áramoljon. Elég egy gyors vihar, hogy a légnyomás jelentősen változzon. Elég az, hogy a konyhában főjön egy leves, hogy a páratartalom növekedjen, és még számtalan tényező lehet befolyással. És most gondoljuk át a következő esetet. Valaki meghallgat egy rendszert hétfőn délelőtt egy párás borongós hideg napon magas légnyomású időszakban. Majd meghallgatja ugyanazt a következő héten egy front átvonulás után verőfényes száraz időben, szellőztetés után alacsonyabb légnyomásos időszakban. És eltérést tapasztal a két meghallgatás során a hallottakban, és ez tetszik neki. Szeretném, ha mindenki aki szereti járatni a billentyűjét, leírná, hogy mi a legvalószínűbb oka az esetnek. ( Én borítékolok néhány válasz típust a eddigi tapasztalataim alapján. ) A hozzászólás módosítva: Pé, 13:18
Pedig én még szeretnék tőle ellesni egy-két trükköt.
Én is sajnálnám, ha Karesz törölné magát, mert bár nem értünk mindenben egyet, de értékelem a munkásságát. Kár lenne érte, bár ahogy exabit linkjeit nézem, ez a habitusa nem mostani eredetű.
Mar en is sokszor megfigyeltem, levego paratartalma jelentosen befolyasolja az adott szoba akusztikajat. Nejem kimosta nagy ablakokon levo fuggonyt, nedvesen visszatette, mindenki erzekelte a paratartalom novekedesenek hatasat.
Nekem az emlékezetes egy nagylemez hallgatásánál történt.
Meghallgatva fantasztikusan magával vitt a zene, az az anyag. Pár nap múlva, boldogan bemosakodva újra meghallgattam, elvileg ugyanolyan körülmények mellett. Pocsékul szólt, felénél abbahagytam. Aztán nem volt művészet rájönnöm, nem kijáratódott valamelyik alkatrész, egyszerűen nem tudtam figyelni a zenére, mert az a pár tucat dolog keresztbe vert mindent, hogy miket kell még megcsinálnom... Azóta már ezen nem aggódom, csak a nyugalom hiányát fájlalom, hogy csakis a zenére figyelhessek. Jutott még eszembe a jólhallókkal kapcsolatban, akik a CD, erősítők hálózati csatlakozását - fázis-nulla meghallják, elhiszem, irigylem, remélem nem fantazmagória. Más: Az alkatrészek bejáródásában nem hiszek - a KRESZ-ben - sem - én annak tudom be túlnyomó többségében a vélt változásokat, hogy megszokja a fül. Aztán, ha van bejáratódás, miért ne lehetne kijáratódás is? Amikor az előszörre jónak tűnik a hangzás, aztán meg nem, újat "kell" (erősítő, hangdoboz, kábelek) alkotni? Milyen "szerencse", hogy a sokadik x után, amikor 8-9 kHz-ig hall az ember, egy gonddal kevesebb az audiot tekintve...Még valami, van akik ugyanazt a zenei részletet számtalanszor meghallgatják, fülelve a különbségeket. Vagy ca. 160 LP-m, 15 évenként végighallgatom őket és újabb másfél évtizedig emlékszem rájuk, minek hallgassam. Amikor megjelent a Fal LP, hetekig hallgattam újra és újra. Ennek 45 éve, azóta se hallgatom meg, emlékszem rá. Aztán kicsit elmentem a jazz irányába, azt változatosabbnak találom, de az egy másik történet.
Azért egy alapvető különbség van köztetek, akár tetszik ez neked akár nem. Ő a tapasztalatait osztja itt meg, legyenek azok akármilyenek is, míg ezzel szemben te csak elméleti síkokon filozofálsz, az általad írt szavakból is tökéletesen átjön, mint: "gondoljuk át", "legvalószínűbb ok".
Idézet: Miből gondolod, hogy eltérést tapasztal? Írt itt ilyet bárki? Senki, de te ide vizionálod. „És eltérést tapasztal” Fordítva ülsz a lovon, de nagyon! Hogy érthető legyen, ez pont olyan, mintha arról vitatkoznátok, hogy a párod milyen az ágyban. Te leírod a tapasztalataidat, ő meg, azt, hogy szerinte miért nem olyan. Ugye milyen vicces? Kíváncsian várok tőled akár csak egyetlen olyan mondatot, hogy fiúk, én ezt tapasztaltam. Tehát nem azt hogy mit nem, hanem hogy mit! Arról is lehet agyalni, hogy milyen lehet az űrben sétálni, meg tudományos és áltudományos magyarázatokat is lehet hozzá fűzni, de ugye az nem tapasztalat, azok csak gondolatok, amik elszállnak pont úgy mint a szellentés. A magam részéről ki kell ábrándítsalak, én nem szoktam a rendszerem hangját másnak hallani az időjárás változásától, de attól se, ha a konyhában főzőcske van, és nem csak azért mert annak a gőzéből ide semmi nem jön be, mert ilyenkor télen a száradó ruhákból meg sok víz kijön, de az sem rontja el a hangzást.
Köszönöm, ez is egy vélemény, de olvasgasd csak a hozzászólásokat.
Minek? Az olvasgatást meghagyom inkább neked, mert nekem attól nem fog jobban szólni a rendszerem. Ellenben, ha kicserélek egy kerámia kondit fóliára, attól biztosan. Meg attól is, ha kiveszem az erősítőm elől a hangerőszabályozó potit. Stb stb.
Inkább megyek oszt hallgatok egy kis jazz-t a sok hülyeség olvasása helyett. Ja, meg a bejglit is be kén tölteni, hogy holnap délelőtt ki lehessen sütni, mert hát annak is pihenni kell pár órát. Ha nem pihen, fáradt lesz, nem lesz meg benne az ízek harmóniája.
Soha nem készítettem magam a bejglit. Most is a Lidl-ben vettem pár mákos, meg gesztenyés darabot. Boldog karácsonyt, neked és mindenkinek.
Kedves Subika!
Én fülessel szoktam zenét hallgatni. Ott a gond csak a fülpárna betörésével lehet a fejem melegére. A többi nincs. No meg bélelt bőrtokot vart az asszonykám neki, nem valami mutatós fülestartón porolódik. De a nem használt hangfalaimon is huzat van, hogy a nagyját a lakás klímájának kizárjam az ő tekintetükben.
Elek!
Én az alapvető műszaki ismeretek hiányára azért nem lennék ennyire büszke. Szerinted a fejhallgató membránja, és a dobhártyád között mi közvetíti a hangot? Figyelj jól: bizony a levegő. Ugyanaz a levegő, ami a szobát is kitölti. Ha világűrben szeretnél fejhallgatóval zenét hallgatni, nem hallanál semmit. És nem azért, mert csonttá vagy fagyva, hanem mert nincs közvetítő közeg, ami a membrán rezgését eljuttatja a füledig. A hozzászólás módosítva: Szo, 12:55
Attól mert a hangdobozokat (aligha hiszem, hogy az említett "hangfalaid lennének", hiszen az egy speciális külön kategória) letakarod, még a membrán és a füled között ott lesz a több méternyi levegő, és akár tetszik akár nem, ez a levegő fogja vezetni a rezgést. És szintén akaratunktól függetlenül, ez a közvetítő közeg (akár kábelnek is felfoghatod egy kis fantáziával) több paraméterét is folyamatosan változtatja (nyomás, hőmérséklet, páratartalom, összetétel, stb.).
A hozzászólás módosítva: Szo, 12:55
Csak kérdés: elvileg a sztereó hangfelvételek nem fejhallgatóhoz készülnek, hanem hangszórós visszaadáshoz -mikrofonok elhelyezése stb.. Fejhallgatóval csak a "műfejes" felvételek adják vissza a sztereó teret rendesen, vagy legalábbis sokkal jobban. Ilyen minőségigényhez jó ez, ahol még a kábelek bejáratása is számít? Hozzáteszem, én is fejhallgatóval hallgatok, de a két fülem közötti sztereó csapnivalóan rossz az igazihoz képest, amikor előttem szólnak a hangfalak.
A hozzászólás módosítva: Szo, 13:21
No ezért nem használok fejhallgatót és fejezem be a 15 éve elkezdett fejhallgató erősítőt.
Aztán amikor a basszus rezgeti az egész belsőmet...fejhallgatóval azt tudom elképzelni, hogy ütemesen düllednének a szemeim...
Már megint kevered a szezont a fazonnal. Ki állította, hogy így hifizek.
Ha már kérdeztél...
A felvételek milyensége, jaj... Ezerféle, mint a velejáró problémák. Véleményem szerint, nem vagyok a műfejes felvételek híve. Nem tartom reálisnak azt véleményt, miszerint egy fülessel ez lenne a legjobb térhatású lehetőség, mivel nem biztos, hogy szimpi az adott terem akusztikája. És rögtön ez a probléma egy hangversenyterem akusztikai tulajdonságaival is, adott felvételen. Visszatéve a műfejre, mindenkinek van egy beidegződött hangképe a saját füle sajátosságai szerint. Egy úgymond műfejnek nem lehet mindenki számára megfelelő hatása. Nevezzük jópofa kísérletnek, vagy üzletnek. Az meg, hogy neked mi a megfelelő térhangzás, az csak a te dolgod. Legyen benne örömöd!
Emlékeztetőül:
Audiofil, High End Audio Válaszok: 778, Olvasva: 72181 ... Arról szeretnék információt, hogy ki milyen audiofil, high end rendszert használ, milyen műsor forrást, erősítőt, hangsugárzót. ... Házi és/vagy gyári rendszerek előnyei, hátrányai. |
Bejelentkezés
Hirdetés |