Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Üdvözlök Mindnekit!
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy egy fázisú, 4 kivezetéses villanymotor ami egy esztergagépen van. Sajnos a vezetékei szigetelését megette az olaj ami ráfojt és nem igazán boldogulok vele, hogyan tudnám bekötni úgy, hogy a forgásirányát is tudjam kapcsolni. Mivel a kábelek már szinte azonosíthatalanok. Az eredeti kapcsolóról és a motor kivezetéseiről töltök fel képet. Ebben szeretném a hozzáértők segítségét kérni. Kösznöm szépen előre is!
Szia, használati utasítás/ szervizkönyve tartalmazza a HYD500 esztergagépnek a motorbekötését.
(Viszont! Ha rám hallgatsz , lecseréled egy 800W 3F motorra és egy frekiváltóra. Nekem ferm FMD 500-on van /kb ugyan az a két gép/ de sokkal-sokkal használhatóbb vele a masina, és vígan lehet vele 2mm -ig fogást venni, a motor bírja a váz nem nyávog. )
Sziasztok!
Villanymotor kivezetésénél lévő bakelit csatlakozót lehet külön venni? Illetve a motortekercstől kijövő két vezeték összeégett egymással, azt lehet tekercselés nélkül cserélni?
Szia! A képen nem látszik semmiféle égés. Ha levetted volna az áthidalásokat és úgy készül a kép akkor jobban látszana, hogy mi látható a képen. A kapocsdeknin már nem szokott előfordulni zárlat de ha mégis össze lenne melegedve a kivezetés akkor le kell venni az egész kapocstáblát és úúgy jobban hozzá lehet férni a vezetékekhez, azok szükségszerű szigeteléséhez. Ez az áthidalási felállás nem szokványos kinézetű és gyanítom, hogy nem működik így a motor.
Szia. Ezt a képet itt a fórumon találtam, csak azért tettem be hogy ilyen a szóban forgó motoré is.
A csavarok annyira el vannak rozsdásodva, égve esély sincs rá, hogy szét lehessen szedni. Illetve a kijövő vezetékekből kettőn le van égve a szigetelés és lehet, hogy az testel le, illetve össze is értek. De az is lehet, hogy le van égve. Elvileg mikor eltették a gépet még működött, elmondás szerint most mikor elővették akkor puffant egyet és leverte a biztosítékot.
Miért nem az eredeti kapocslécről csináltál képet? Ötletet adhatok kapocsléc készítéshez is de ha olyan rosszul néz ki ahogyan leírod akkor miét foglalkozol vele? A kivezetésekre kell odafigyelni, hogy azok lehetőleg ne szakadjanak el, ne rövidüljenek meg, mert akkor már ahhoz, hogy bele lehessen toldani ahhoz le kell venni a pajzsot is. Persze mindenek előtt a tekercsek ellenállását kell ellenőrizni ha szét lettek "válogatva", hogy érdemes e tovább foglalkozni a motorral.
Az eredetiről nem készítettem képet, de mondtam a rokonnak vigye el egy tekercselőhöz, az megoldja neki. Azért köszi, igazából csak kíváncsiságból kérdeztem.
Villnyany motorSziasztok!Van nekem egy villany motorom és be szeretném kötni 230V - ra. Most 380V-ra van bekötve.
Hello! A kapocstábla szerinti deltába kötöd, R és T pontra rákötsz egy kb. 8µF/400-450V-os "üzemi kondit". (Fehéret.)
Az S pontra kötöd a nullát, a fázist pedig a kívánt forgásiránytól függően az R vagy T pontra. Mert ha jól látom, ez egy kis áttételes hajtómotor.
Igen jól látod ez egy hajtóműves motor.
Előre is köszönömTisztelt fórumtagok.Lenne egy olyan kérdésem,hogy vettem egy Hunday csendes kompresszort amit szeretnék bekötni.Csak a kéthengeres kompresszor minden nélkül.Van öt vezeték kivezetése.Semmi tábla leirás.Kettő vezeték piros kettő fekete egy sárgafekete.Adtak még egy 25 mikros kondenzátort hozzá.Szeretnék tanácsot kérni a bekötéshez.A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2024
Hali!
Méricskélj elennállásokat a kivezetések között. A "sárgafekete" gondolom a zöldsárga - ez a védőföld-fémház. A kondi hogy néz ki?
Szia! Az egyik nem zöld-sárga? Mert akkor az a védővezető. A kisebb ellenállású a főfázis tekercs. Bekötés: Bővebben: Link
Igen zöld sárga rosszul irtam,az tiszta.Kondi25 mikro450VAC két kivezetéses.
Két fekete a kisebb ellenálásu,akkor az a főfázis?Két piros a nagyobb ellenálásu az a segéd fázis?Rajz szerint akkor piros kötve kondi egyik szála kondi másik szála feketéhez,ez igy dugvilla egyik szála.Dugvilla másik szála maradék fekete piros összekötve.
Igen, az a fő és kösd a rajz szerint. Main=fő, auxiliary=segéd.
Valami nem kerek,mert csak bug,valamit nem jol kötöttem.
Uj kérdés.Szakadás vizsgáloval nézve piros,és fekete vezetékek mind vezetnek,vagyis piros feketével nézve is sipol.
Akkor meg belül össze vannak kötve, így kell hozzáállni.
Belül a tekercselésnél össze van kötve a főtekercs és a segédtekercs egy-egy vége. Ennek ellenére kihoztak két vezetéket onnan. Másként nem tudom elképzelni.
Igen, nincs ellentmondás. A belső összeköttetésről elhoztak kettőt, egy pirosat és egy feketét. Ha nem sikerül elindítani a kis ellenállásúra kötött feszültséggel, akkor próbáld meg a nagy ellenállásúra kötni a betápot.
Szia! A leírásod és a mérésed alapján a fekete szálak tartoznak a főfázishoz tehát ide kell kötni a 230 voltot. A fekete/pirossal közös szálra nem kell kötni semmit de a szabadon maradó piros szálra megy a kondenzátor egyik szála és a kondi másik szála a szingli feketére.
Köszönöm mindenkinek a segitséget sikerült.
4kw-os villanymotor, 16 amperes biztosítékokTisztelt fórumtársak!Adott egy 4kw-os körfűrész motor (2890-es fordulatú). Sajnos leveri a 16 amperes biztosítékokat (B). Mi lenne a megoldás? Bővítés 3x20 amperre, vagy csillag/delta kapcsolós indítás? Kép: Hivatkozás Üdvözlettel
Szia! Mutasd a bekötését is! Ha kinn van a 6 kivezetés és deltában van ( gyári a tekercselés), akkor megoldás lehet a csillag delta indítás. Esetleg valami lágyindító ( azokat nem ismerem).
Megvan minden tekercsvég, ezért ezt akár csillag-deltában is megpróbálhatód elindítani. Ehhez vagy egy célirányos kapcsoló kell, vagy valamilyen relés automatika. De mielőtt beruházol, célszerű kipróbálni, hogy csillagba kötve felpörög-e, és ezt bírja-e a nálad lévő automata.
Fontos részlet (saját tapasztalatom alapján, mert szinte minden gépemen egységes 3,3-4 kW-os motor van), hogy ez átkapcsolás nélkül is zökkenőmentesen elindul 3x16A-ről, de motorindító automatákra van szükség. Én eleve ilyeneket szereltettem fel.
Köszönöm szépen!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |