Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   345 / 345
(#) klaczy hozzászólása Szept 12, 2024 /
 
Üdvözlök Mindnekit!

Segítséget szeretnék kérni. Adott egy egy fázisú, 4 kivezetéses villanymotor ami egy esztergagépen van.
Sajnos a vezetékei szigetelését megette az olaj ami ráfojt és nem igazán boldogulok vele, hogyan tudnám bekötni úgy, hogy a forgásirányát is tudjam kapcsolni. Mivel a kábelek már szinte azonosíthatalanok. Az eredeti kapcsolóról és a motor kivezetéseiről töltök fel képet.
Ebben szeretném a hozzáértők segítségét kérni. Kösznöm szépen előre is!
(#) szikorapéter válasza klaczy hozzászólására (») Szept 12, 2024 / 2
 
Szia, használati utasítás/ szervizkönyve tartalmazza a HYD500 esztergagépnek a motorbekötését.
(Viszont! Ha rám hallgatsz , lecseréled egy 800W 3F motorra és egy frekiváltóra. Nekem ferm FMD 500-on van /kb ugyan az a két gép/ de sokkal-sokkal használhatóbb vele a masina, és vígan lehet vele 2mm -ig fogást venni, a motor bírja a váz nem nyávog. )
(#) Taki33 hozzászólása Szept 28, 2024 /
 
Sziasztok!

Villanymotor kivezetésénél lévő bakelit csatlakozót lehet külön venni? Illetve a motortekercstől kijövő két vezeték összeégett egymással, azt lehet tekercselés nélkül cserélni?

stekker.png
    
(#) VIM válasza Taki33 hozzászólására (») Szept 28, 2024 /
 
Szia! A képen nem látszik semmiféle égés. Ha levetted volna az áthidalásokat és úgy készül a kép akkor jobban látszana, hogy mi látható a képen. A kapocsdeknin már nem szokott előfordulni zárlat de ha mégis össze lenne melegedve a kivezetés akkor le kell venni az egész kapocstáblát és úúgy jobban hozzá lehet férni a vezetékekhez, azok szükségszerű szigeteléséhez. Ez az áthidalási felállás nem szokványos kinézetű és gyanítom, hogy nem működik így a motor.
(#) Taki33 válasza VIM hozzászólására (») Szept 28, 2024 /
 
Szia. Ezt a képet itt a fórumon találtam, csak azért tettem be hogy ilyen a szóban forgó motoré is.
A csavarok annyira el vannak rozsdásodva, égve esély sincs rá, hogy szét lehessen szedni. Illetve a kijövő vezetékekből kettőn le van égve a szigetelés és lehet, hogy az testel le, illetve össze is értek. De az is lehet, hogy le van égve. Elvileg mikor eltették a gépet még működött, elmondás szerint most mikor elővették akkor puffant egyet és leverte a biztosítékot.
(#) VIM válasza Taki33 hozzászólására (») Szept 28, 2024 / 1
 
Miért nem az eredeti kapocslécről csináltál képet? Ötletet adhatok kapocsléc készítéshez is de ha olyan rosszul néz ki ahogyan leírod akkor miét foglalkozol vele? A kivezetésekre kell odafigyelni, hogy azok lehetőleg ne szakadjanak el, ne rövidüljenek meg, mert akkor már ahhoz, hogy bele lehessen toldani ahhoz le kell venni a pajzsot is. Persze mindenek előtt a tekercsek ellenállását kell ellenőrizni ha szét lettek "válogatva", hogy érdemes e tovább foglalkozni a motorral.
(#) Taki33 válasza VIM hozzászólására (») Szept 28, 2024 /
 
Az eredetiről nem készítettem képet, de mondtam a rokonnak vigye el egy tekercselőhöz, az megoldja neki. Azért köszi, igazából csak kíváncsiságból kérdeztem.
(#) david87 hozzászólása Okt 17, 2024 /
 

Villnyany motor

Sziasztok!
Van nekem egy villany motorom és be szeretném kötni 230V - ra.
Most 380V-ra van bekötve.
(#) proli007 válasza david87 hozzászólására (») Okt 17, 2024 /
 
Hello! A kapocstábla szerinti deltába kötöd, R és T pontra rákötsz egy kb. 8µF/400-450V-os "üzemi kondit". (Fehéret.)
Az S pontra kötöd a nullát, a fázist pedig a kívánt forgásiránytól függően az R vagy T pontra.
Mert ha jól látom, ez egy kis áttételes hajtómotor.
(#) david87 válasza proli007 hozzászólására (») Okt 18, 2024 /
 
Igen jól látod ez egy hajtóműves motor.
Következő: »»   345 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem