Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Audiofil, High End Audio
Elvben lehet, habár ez már egy határeset, mert a hang sok mindenben függ a zenésztöl, de azért a hangszer elektronikája nem jobb, mint egy modern rögzitö berendezés elektromikája, söt gyakran rosszabb, igy müszakilag aligha lehet probléma a hangot rögziteni.
Az már egy másik kérdés, hogy ugyanugy szolal-e meg a hangszer egy más alkalommal, más helyen, más környezetben stb. Miután elektronikus hangszerröl van szo, mindig kell hozzá helyi erösités és a zenésznek mindig kell a visszacsatolás, hogy jol hallja magát a hangszerét. ( lényeges különbség egy hasonlo akusztikus hangszerhez képest, mert az elektronikus maga nem ad kis semilyen hangot a zenész orra elött.). Ez meg nem mindig egyszerü kérdés. Láthatod a modern koncerteken, van aki fülhallgatoval dolgozik, amiben egészen biztosan a hangszer nyers elektronikus hangja van, a terem hatása nélkül, mások monitorokkal dolgoznak ahol a hallott hangra sok más dolog is hatással van és abbol jön ki valamilyen eredö hang ( a zenész fejében). A hozzászólás módosítva: Sze, 13:58
A téma peremén egyensúlyozunk, de jól ide illik még egy kérdés. Ha célunk egy elektromosan létrehozott hangokat produkáló zenekeltő eszköz "hangjának" a rögzítése, akkor azt közvetlenül egy belőle kinyerhető vonali jel felvételével célszerű megtenni, vagy egy hangszórón megszólaló hang mikrofonos rögzítésével? Előbbi lesz a legkevésbé terhelt mindenféle hatásoktól, viszont elég steril is lesz, utóbbiban pedig benne lesz a megszólaltató elektronika, akusztika, esetleg a beállítások is, amitől életszerűbbé válhat.
Mikor hogyan. Sok hangszernek a része a hangszoro. ( a rock gitárnak valamilyen Marshall, Vox stb, a Hammondnak a Leslie stb). Ilyenkor mikrofon kell. Másnak nem okvetlenül ( szintiknek, elektromos zongoráknak stb). Ezt láthatod a koncerteken is. Vannak komoly rockzenészek akik meg a koncerten is hagyományos zongorán játszanak, de pontosan megmondják milyen és hány mikrofonnal kell bemikrofonozni a zongorát és melyik mikrofon hang kerüljön abba a monitorba amit elsösorban a zongorista hall stb. De ez gyakran már tulzás, de hát ök a müvészek.
A hagyományos rock zenekarok szinte mindig mikrofont használnak a gitárhangokra, a modern zenekarok meg képesek erösitö nélkül kiállni a podiumra, és minden hang a keverökön jut el hozzájuk is meg a nézökhöz is. A studioban általában mind a két hangot felveszik ( a direkt hangot ami az erösitöbe megy, meg azt is ami a hangszoron hallhato, zenei stilus függvénye is). A hozzászólás módosítva: Sze, 15:56
Remélem, az érintettek értik, miért került eltávolításra a hozzászólásuk!
"még mindig megverik élményben a konzerv adathordózókat "
A szűk felső határfrekvenciával együtt. A hozzászólás módosítva: Csü, 8:21
Tudod, a hozzászólásod alapján, Te nem nagyon szoktál manapság rádiót hallgatni, de el tudom képzelni, hogy igazából nincs is mivel. Ami meg a sztereóadást illeti, annál nagyobb badarságot ...
Kiváló az egyes műsoranyagok feldolgozása, ami adásba megy. Persze korán sem mindegyik, ugyanis egy vacak felvétellel nem lehet mit kezdeni. Illetve az ilyet egyszerűen kikapcsolom.
Lemaradt, nem csak a sávszélességben rejlik a minőség, hanem abban is, ami közte van.
Idézet: „... nem csak a sávszélességben rejlik a minőség, hanem abban is, ami közte van.” 2015 HiFi Show Audio Hobby: Live Broadcast Listening (Bartók Rádió műsora mint demonstrációs zenei anyag) TJ. A hozzászólás módosítva: Csü, 9:24
Nem értetted meg a lényeget (most sem). Skori leírta a technológia sajátosságait, se többet, se kevesebbet. Ebből annyi a tanulság, hogy ezek a paraméterek alatta maradnak az ebbe a fórumtémába illő egyéb eszközök paramétereinek.
Ha ennek ellenére mégis tetszik neked az adás, akkor az felveti a kényelmetlen kérdést, mitől is jó egy hallott produkció.
Van egy kis probléma a beleszólásoddal! Észre vehetnétek magatokat a személyeskedésben, mivel látható módon nem vagyok én a tapasztalataimmal olyan egyedül. Nem de?
Megint ismeretlenül minősítesz, és olyasmit állítasz amit nem tudhatsz (ahogy szoktad).
Az pedig hogy egy FM adás (ami valószínűleg átesett az útja során sokféle módosításon, dinamikakompresszión, mpeg kódolás-dekódoláson, stb... amit korábban felsoroltam) is kielégíti az audiofil igényeidet, kb. azt jelenti, hogy ugyanerre egy mp3 is tökéletesen alkalmas, ha az adásban használt bitrátának megfelelő beállításokkal készült... Ez egyúttal a dolog technikai oldalának komolyságát is megvilágítja. Minősítenem sem kell a dolgot, a hozzászólásid alapján mindenki le tudja vonni a következtetéseit. Nyilvánvaló, hogy szereted a zenét, és az is nyilvánvaló a hozzászólásidból, hogy a digitális technikával, számítástechnikával, a szoftverekkel, meg (pl. műsorszórás, és egyéb) technikai dolgokkal milyen viszonyban vagy, és mekkora a szaktudásod. Amiket leírtam azok egyszerű száraz tények, technikai részletek. Persze lehet(ne) vitatni, csak ahhoz érveket kellene tudni felsorakoztatni. Felmerül számomra némi ellentmondás is az mp3 leszólása, majd egy kvázi mp3 kódoláson átesett adás minőségének dicsérése. Hasonló ellentmondások fedezhetők fel pl. egyes vallásokban, ill. hit kérdéseiben is, (persze ettől még működnek) de nem véletlen, hogy néha párhuzamot vonnak ezek között - és erre (talán nem szándékosan, talán igen) teljesen jó példát mutatsz be.
A mult héten hallottam egy „szakembertöl“, hogy már sok helyre megy optikai szálon a jel, amitöl jelentösen javul az internetes rádiok meg TVk sugárzásának a minösége. Érdekes.
Valószínűleg javul, mert az optikában nem koszolódik a sugárzás. A levegőben meg van mindenféle más rádióhullám meg füst is. Ezért jobb a terjedés éjjel, mert éjjelre hagyják leégni a kályhát és kevesebb a zavar.
HangfalSziasztok!Szeretnék valami iránymutatást, ajánlást kérni. Valami kisebb hangfal beszerzésén gondolkodom. Mindenképpen valami kisebb méret (polcsugárzó) lenne a ideális. Nem baj ha kicsit nagyobb, de álló semmiképpen sem, a hely adottságai miatt. Nincs szükség hatalmas teljesítményre sem. Tudom sokmindentől függ, hogy mikét fog szólni, nincs univerzális megoldás, de annyira sok féle kapható ma már, olyan márkák is, amit az életbe nem hallottam. Nem ragaszkodom új termékekhez, régebbi, már csak használatan kaphatóaktól sem riadok vissza.
Ilyet hallgattam élőben, nem tűnt rossznak:
https://www.hazimozistudio.hu/webaruhaz/markaink/lyngdorf/lyngdorf-...ngfal/ ( már, ha a "hangfal" passzív hangsugárzót jelent...) Idézet: „már, ha a "hangfal" passzív hangsugárzót jelent...” Igen arra gondoltam. Köszi az ajánlást, de ennek az ára messze meghaladja az ingerküszöbömet.
Populáris, komoly, akusztikus, stb műfajra?
Elöször tudni kéne milyen erösitöd van. Manapság kapni néhány készletet a játékkomputerekhez/ házimozikhoz. általában 3 (esetleg 5 ) egységböl állnak. Egy nagyobb dobozban egy mono basszus meg hozzá 2 vagy 4 passziv szatelit. Vannak jo márkák is, de valoszinü az neked tul drága, de az olcsobbak között is ki lehet fogni aránylag jo rendszert. A szatelitek kicsik igy nincs különösebb gond az elhelyezésükkel a mélynyomoban van az erösitö a szatelitekhez is..
Ilyet szereltem pár éve a fiamnak, meg van elégedve a hanggal. Márkát nem mondok, mert igy külön nem kaphato a rendszer. Egy japán márkás házimozihoz tartozott eredetileg. És csak egyben árulták, de PC-khez van több rendszer a kinálatban. A hozzászólás módosítva: Csü, 19:40
Valami linket vagy típust mondhatnál, mert ebből így nem sok mindent tudtam kihámozni. Sztereó rendszerben gondolkodom.
Az a lényeg, hogy sok mindent kellene tudni (nem nekünk, hanem elsősorban neked) hogy el lehessen kezdeni válogatni.
Milyen az erősítőd? Hány wattos, mekkora impedanciájú terhelést vár? Mekkora a szoba, ahol hallgatni tervezed, milyen a burkolat? Hova tervezed a ládákat? Írtad, hogy polcsugárzó kellene, de mégis? Sarok, fal, állvány? Ezek nélkül csak ködszurkálás lesz az összes ajánlat. Idézet: Házi gyártmányú csöves, ha jól emlékszem 2×10W/8Ω vagy ilyesmi.„Milyen az erősítőd? Hány wattos, mekkora impedanciájú terhelést vár?” Idézet: „Mekkora a szoba, ahol hallgatni tervezed, milyen a burkolat?” Jelenleg egy kb 2,5×7m hosszúkás alakú szoba. A bukolat elég vegyes. A padló fa, a mennyezet beton, két fal hagyományos tégla, kettő gipszkarton. Idézet: „Hova tervezed a ládákat? Írtad, hogy polcsugárzó kellene, de mégis? Sarok, fal, állvány?” Van egy 50×150cm-es alapterületű, kb 70cm magas komód, annak a telejére szánnám a dobozokat. Remélem minden kérdést sikerült megválaszolnom.
B&W DM602 S3. Nagyobb méretű, első baszreflexportos monitor hangsugárzó. Elég mélyre lemegy és nem annyira érzékeny a faltól való távolságra, mint a hátsó portos társai. A magasával azért barátkozni kell. 80 környékén szokott időnként feltűnni.
Feljebb menve, az USHER X-719-es egy meglepően jól megépített hangsugárzó, meglepően jó alsó, felső tartománnyal, térérzettel bír, bár kissé érzéketlen a 88dB-jével. Hátsó bassr.portos, ezért érzékeny az elhelyezésre. 300 környékétől lehet időnként felfedezni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |