Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
igen lelessul es halkabban kezd halatszani es szisszen eggyet
Nyílván a készenléti tápban kattog valami, ha kikapcsolt állapotban is kattog. Mértél már valamit abban a tápegységben?
hat azon kivul hogy megvan a 12v, 5v es 3,3 volt nem , mit merjek meg meg benne a keszenleti 5v nal meregessek , vagy ? azr mondod hogy ez a kattogas az a konikbol johet?
nezzam at az osszes kondikat?
ha szisszen akkor tuti zárlatos valami
mire használnád utána? Ha csak javítani akarod hogy menjen rendesen akkor hajrá, de gépbe nem nagyon raknám vissza ha nem értesz annyira hozzá. Van púpos kondi? zárlatos dióda? tranyó? nézd végig
volt pupos kondi , es rossz tranyo is es dioda is , amiutan ezeket kicsereltem utana indult be , csak nem tom miert kattog , de at nezem alaposan , erteni hozza nem tom mire erted hat pc tappal meg nem volt dolgom , de van egy jo nehany ev a szakmaban a hatam mogott , ez a resz hogy kapcsolo uzemu tap az meg nekem uj de nem lehet bonyolultabb mint az audio , vagy a gsm , mobilok javitasa
![]() ![]()
Ha ennyire nem vagy képben, akkor inkább ne is mérj semmit benne, mert életveszélyes lehet! Mint már korábban is javasoltam, vissza kell rajzolni a gyanús részt, mert több, mint valószínű, hogy nem fogsz rajzot találni hozzá. Javításkor, méréskor meg mindenképpen elválasztótrafót kell használni, mert a hálózati oldalon is kellene mérni.
Egyébként jó lenne a készenléti 5V-ot előállító trafó szekunder oldalán mérni, mert ott nem csak az 5V-nak, hanem egy 10V feletti tápfeszültségnek is meg kellene lennie, amiről a főtáp vezérlése fog majd menni. De mégegyszer mondom, ha nincs ilyenben gyakorlatod, akkor inkább ne mérj a tápban semmit!
nem azt mondom hogy nem volt dolgom nagy aramokkal de nem tappal , szoval az elvet nem ertettem es a sorrendet de talaltam egy rjzot egy taprol es mostmar lassan kezdek kepben lenni , hogy hogyan is mukodik
Üdv Mindenkinek!
Nem vagyok szakember,ezért csak elméleti sikon kérek segitséget. Vásároltam egy pc tápot/nem pc-hez akartam használni/megakartam tudni hányAmp terhelést bir,terhelésnek gkcsi izzót használtam 75watt-ost.A3-ik probálkozás után LEÜLT a táp.Szemrevételezve külsőleg nem látni semmi meghibásodást/ellálás megégve,meg hasonlók /.Mi lehet a probléma?Javitható -e?vagy dobjam a kukába/6500ft-ot? Várom a megoldási javaslatokat. ![]() ![]() ![]()
álltalában rajta van áganként hogy hány amert tud leadni
![]()
nos vegig meregettem mindent, az 5v keszenleti aram az nincs meg csak valami 3,8, a szekunder oldalon semmi fele 10 volt nincs , de erdekes hogy a tap beindul , ratettem egy regi Hdd- t es elindul felporgeti , de megis mi az a kattogas , mar nem sziszeg csak kattog halkan , mikor leveszem aram alol akkor lassul a kattogas es egy szisszenesel vegez
![]()
Esetleg a ventillátor? (Mondjuk Te hallottad, hogy hogyan kattog és szisszen, így látatlanban ez a tippem.)
hat a ventilator az nincs mostan bekotve de ha bekotom prog normalisan , megszokott modon
Hát kidobni biztos nem kell. Ha jól értelmeztem, 12V/75W izzót akartál róla meghajtani. Egy ilyen izzónak a normál üzemi árama 6.25A, ami induláskor, az izzószál hideg ellenállása miatt kb. ennek a tízszerese, 60A körüli áramot jelent. Gyanítom, hogy a 12V-os egyenirányító ezt nem bírta és zárlatos lett, aztán amiatt már nem indul a táp.
Ha nincs meg a készenléti 5V, akkor az a táp félhalott. Addig nem is érdemes tovább kínozni, amíg ezt a részét nem teszed rendbe.
A készenléti táp primer oldalán szokott lenni ilyen 22-47µF elkó, az szokott kiszáradni, akkor billen el az az önrezgő kör, megnő az áram, előbb-utóbb röpül a kapcsolótranyó. Mondtam, hogy azt a részt rajzold vissza, mert különben semmire nem fogsz menni... Egyébként ezek a kondik szeretnek úgy tönkremenni, hogy kívülről nem látszik semmi rajtuk, szóval általában látatlanban csere.
na kicsereltem minden kondit , atmertem minden tranzisztort es diodat minden ok , minden aram megvan ,mikor elinditom a tapot , porog minden ok , de kattog
![]()
Igen rá van irva hogy +12v-nál 15Amp.ez egy Mercury 300w táp.A lényeg:egy ado-vevö cb készüléket akartam üzemeltetni róla. A cb max 10Amp vesz fel csúcsokba amit a táp nem birt,ezért próbálkoztam,az izzóval terhelni.Az Amp mérő 6.5 Amp mutatott,és kb 10mp után a táp meghalt.A próbatesz ezzel befejeződött.
![]() ![]()
Pár naiv kérdésem még lenne.
Házilag javitható-e?/alkatrész cserével/. Segitenél-e levezetni a javitási folyamatot?/PL:melyik,milyen számozásu?........alkatrészt cseréljem. Jobb esetben vegyek használtan pár száz ft-ért. Egyáltalán ez a táp alkalmas -e?egy ado-vevö készülék űzemeltetésére mely üzem közben 10Amp vesz fel. ![]()
Hát, a Mercury pont a legalja ezeknek a tápoknak... Nagyon valószínűnek tartom, hogy a "15A"-es kimenetre 2db 3A-es dióda dolgozik, jobb esetben 2db 5A-es.
Általános receptet nem lehet adni a javításra, de ha szétszeded, általában két hűtőborda van bennük. Az egyik a nagyfeszültségű oldalon van, a másik a szekunderen, az egyenirányítók vannak ráerősítve. A +12V egyenirányítója nagyon sok ilyen tápban 2db hengeres testű dióda egy lemezidommal összefogva, nem pedig olyan TO-220 vagy TO-247 tokozású dupladióda, amilyen pl. a +5V-on szokott lenni. Ha ez szállt el, akkor érdemes normálisra cserélni, mondjuk 2x10A-es, minimum 100V-os, egybetokozott schottkyra. A nagyobb probléma inkább az, hogy valószínűleg ónszippantóval ki kell az összes egyenirányító lábát forrasztani, valamint még a hűtőborda rögzítő lábait is, hogy az egészet ki tudd venni, és mérni/cserélni tudd a hibás alkatrészt. Tehát nem mondom, hogy kis munka, de megoldaható. Amúgy ha rendben van egy ilyen táp, akkor tudja azt, ami rá van írva teljesítményben. Én egy hasonlóan "low-end", talán 250W-os táp kimenetét építettem át kicsit normálisabb alkatrészekkel (pozitív és negatív ágba is TO-220 tokozású schottkyk), és megemeltem a +12V-ot kb. 20V-ra. Ez az összeállítás teszteléskr a +20V-ot és a -20V-ot egyszerre 3.3-3.3 ohm-mal terhelve ment stabilan, folyamatosan órákig. Ez kb. 240W folyamatos terhelést jelentett, az ellenállások fűtöttek is rendesen itt a műhelysarokban ![]()
Üdv Szilva!
Köszönöm a gyors és a nekem is érthető válaszodat. Ugy döntöttem maradok a hagyományos tápnál.Időm volna próbálkozni/nyögdijas vagyok/de azt hiszem a ráforditott energia nem éri meg a javitást.Megnyugtatásomra a válaszod kielégitő.ez volt a tanulópénzem. További szép napokat és kellemes időtőltést. STcastoro ![]() ![]() ![]()
Üdv Szilva!
A kiváncsiságom nemhagyott nyugton,igy kiforrasztottam a diodákat,2db RF302-es van benne.Az a gondom,hogy az én mérésem szerint mindkettő jó.A mellette lévők SBL1640CTésSBL1040CT tipusuak.Azokat nem forrasztottam ki.Légyszives segiteni merre tovább.Bosszanto mert még nagyitó alatt sem látni semmilyen külsérelmi nyomot.A másik elfelejtettem,,, a16-os számu kivezetést a 15-ös vagy a 17-essel kell összekötni,hogy ha jó akkor működjön. ![]()
Hm, érdekes. Egyébként ha végigköveted, akkor ez a két FR302 volt a +12V-on? Az SBL-ek is dupla diódák lesznek, a közepük a közös katód, azokat is érdemes lenne megmérni. A kimeneti kör nyaggatásától nemigen kellene másnak elpukkannia, de persze semmi sem lehetetlen.
Azt még mérd meg, hogy a készenléti 5V (lila vezeték) megvan-e, mert ha nincs, akkor nem megy a készenléti tápegység és akkor a "nagy" sem fog elindulni, mivel annak a vezérléséhez is készenléti táp szolgáltatja az energiát. A 20 pólusú ATX csatin a zöldet (PSON) kell valamelyik feketéhez (GND) kötni, hogy elinduljon a "nagy" táp. Bővebben: Link
Sziasztok.
A kattogásról: Van egy régi AT-s tápom, és ha terhelés nélkül indítom be, egy pillanatra elindul, azután leáll, majd ha kikapcsolom, kattog vagy négyet növekvő szünetekkel. Tudom, hogy ez ATX, ami eléggé más tészta, de hátha eszébe jut valakinek valami erről. (Arra én is kíváncsi lennék, hogy mi kattog.)
Hali.
Nem lehet, hogy csak a biztosíték olvadt ki? Nem nézek hülyének senkit, de néha a legbanálisabb hiba felett is elsiklik az ember.
Sajna jó.A baj az hogy a diodák is jók.igy.a nagyfesz-ig van áram ,de a 3,5,12volt már nem üzemel.Kösz az eddigi infót,segitséget ,egyenlőre feladom.Egy hasonlattal élve:motorbiciklinél Szikra van,benzin van ,mégse indul be.Ha mégis rájövök a táp hibájára közlöm,tanulságnak talán jó lesz.
Üdv STcastoro
Nem emlékszem rá, hogy odáig eljutottál-e vele, hogy a készenléti tápegység működik-e rendesen. Azaz legelőször, hogy megvan-e az 5V a lila vezetéken az ATX csatlakozón. Ha ez megvan, akkor meg kellene nézni, hogy a szekunder oldalon a vezérlés tápfesze rendben van-e, ez szintén a készenlétiből szokott előállni és olyan 12-25V közötti feszültség a tipikus. Továbblépni csak akkor szabad a vizsgálódásban, ha ezek mind rendben vannak.
Üdv mindenkinek!
Egy apróbb malőr következtében a tápegységem egyik 12Vos ágán rövidzár keletkezett, leolvadt a szigetelés de sikerült gyorsan kihúznom a gépet. A tápban valószínűleg a rövidzár-védelem "aktiválódott". Levágtam a sérült ágat, megpróbáltam újból visszarakni a gépbe de a sajnos nem működik. A cooler elindul benne de nem kapcsol be a gép. Kiszedtem a gépből, hogy megmérjem jön-e feszültség a 12Vos ágakon, összekötöttem az ismert módon a zöld vezetéket egy feketével és egy pillanatra kapcsol csak be a cooler aztán semmi. Fesz nem jön... Ha valakinek van valamilyen ötlete, tapasztalata hogyan lehetne orvosolni a problémát, szívesen venném! Segítséget előre is köszönöm! Idézet: c. téma ide áthelyezve. „corsair vx450 számítógép-tápegység probléma”
Hali!
Van egy P2-es Compaq gépem, aminek a tápja (ATX) egyszer azt mondta, hogy innentől kezdve nem működtetem a gépet. Adott ki készenléti feszültséget, de 3-5V között ingadozott. Szétszedtem, és a primer oldali egyik puffer felpúposodott, semmi kapacitása nem volt már. Nem csak ezt, hanem a másikat is kicseréltem, bár a cseredarabok sem valami mai darabok, de a kapacitásuk megfelelő. Most is megmértem a készenléti 5V-ot, de még mindig ingadozik 4-5V között (van egy másik ugyanilyen gépem, ugyanilyen táppal, annak is ingadozik a feszültsége, tehát ráhagytam). Ezután rámértem a primer oldali pufferekre, és meglepődtem, hogy a fesz nem azonosan oszlik el rajtuk. A durván 300V-ból az egyiken 220, a másikon 80V-ot mérek. Eredetileg, és most is 200V-os kondik vannak benne, tehát ez így nem biztonságos. De mégis miért így oszlik el a feszültség? |
Bejelentkezés
Hirdetés |