Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „ékszíjtárcsát tudok házilag gyártani” Milyen géppel ? Üdv
Hát úgy konkrétan fogsz egy ékszíjtárcsa vastagságú, alumínium korongot. kb a közepébe fúrsz egy olyan furatot amilyen vastengelyed van (ez a megmunkáláshoz kell) a furatba belehelyezed az alukorongot, és jól ráerősíted(célszerű jól kicsit túlméretes tengelyt választani, aztán a korongot jól felmelegítve ráütni). A vasrudad végét fúróba teszed, és máris kész az esztergaüzem. Ha jó fúród van alig lesz ütése a tárcsának. Innentől kezdve már csak a fantáziád szab határt a megmunkálásnak. De a sarokcsiszoló a legcélravezetőbb...a megfelelő alak elérése után kiütöm a tengelyet és a furatot tovább lehet bővíteni a kívánt méretre. Persze akinek van otthon esztergája annak könnyebb.
Aha, azt hittem, vassal nyomulsz (heggeszthetőség..)
kössz a tippet. Üdv
Hogyan lehet a sebessége növelni e kerékpárnál ?
Persze elektronikával. Minden kedves érdeklődőt várok a topikra!!!!
Sebességet, csak többlet feszültséggel tudsz elérni, ilyenkor a motor esetleg melegedhet jobban, mint a megszokot.
Vagy peddig nagyobb teljesítményű motor, ez lehet 36V vagy 48V-os.. ekkor több aksi kell, esetleg másik vezérlés. Üdv
A vezérlés, PWM általában, bármilyen frekvencia lehet illetve min 400Hz, a sebesség nem függ a frekvenciától, kizárólag a kitöltési tényezőtől függ, ami 10-100%-ig terjed.
Üdv
Láttam olyan szabályzót, ami ilyen rendszerben működik. A "felderítés" nem semmi, mert tenyérnyi méretű dobozban iszonyatosan összepréselve van minden. A lényeg : pl. 6 db fet, amiket ki kellene mérni, hogy melyik döglött (valszín). A vezérlő IC és a sleppje neten megtalálható, de ez neked túl sok. Azonkívül a motorban jeladók is vannak, tehát modellezni sem egyszerű feladat a működést; nagyon összetett téma... ( nem figyeltem.. ha a motorod szintén 3 fázisú...).
Hellótok!
Velox mini tip elektromos kerékpárt hibája, hogy nem veszi fel az üzemi fordulatot. Üresben sem. Olyan hangokat ad, mint ha elszabadult volna benne valami. Szét szedtem és ezt találtam. El igazítottam a tekercseket, összeraktam , de nem változott semmi.Kép: Hivatkozás Mit kéne még megnéznem?
Hali Mindenki !
A probléma az, hogy simán fordul a hátsókerék. Áram alatt is, de ha felpörög kattogó hangot ad. A hang a forgással együtt gyorsul. Olyan, mint ha hozzá érne valamihez. Esetleg elszabadulhatott a külsö/kerák agyon/ a mágnes -ék?
Hali köbzoli !
Már szét szedtem,de nem találtam semmit a feltett képeken kívül. Le kéne szednem az agyat, de szinte lehetetlen a mágnesek miatt.
Köszönöm az ötletet .
Eszem a kefét vele pedig csak az aksikat cseréltem le. Nem engedtem, hogy így járjanak vele.
szerintem a hall ic-ket kellene megvizsgálni1:fekete-piros között kb 5v-ot kell mérni Aztán a kereket lassan forgatva a hall ic-k kimenete 0-5V között kell változni(kék, sárga-zöld) 3 mérés amelyik nem változik, az rossz,és TLE4935L-el cserélhető. Persze a hajtásvezérlés 6 db power fetjeit is le kell ellenőrizni. S-D között dióda állásban a műszeren kb 0.5 V-ot kell mérni, és G-S között sem lehet 0 Ezekböl lehetnek a tipikus hibák...
Üdv mindenkinek! Az a helyzet nállam hogy egy TORNÁDÓ TRD 012 -es elektromos kerékpár jut a kezem közé. A helyzet a következő, a műszerfal halott, illetve a világítás, és az index. Nekem nem probléma, javítani/cserélni. A motor jó benne, és az inverter is.
Amit viszont nem tudok, milyen akkumlátor (-ok) kellenek bele, ill. mekkora Ah -at lehet belerakni max. Van egy bazinagy műanyag tok, amiben gondolom 3db sorbakötött 12V -os akksi van benne, feltehetőleg száraz ( zselés ). illetve az inverter mekkora összeköttetésben van a bicikli többi részével. Ugyan is a műszerfalat teljesen "lepusztítom" rólla, és teljesen mást raknék fel oda. Nagyon megköszönném, ha egy kis információval tudna nekem valaki segíteni, hogy mire hozzám kerül, addigra, össze tudjam szedni hozzávalókat, ha erre van szükség. Mindent köszönök eddig is!
Kössz az információt! Azért is kérdeztem, hogy mennyire van összeköttetésben, a műszerfal elektronika az inverterrel, mert azt onnét meg akarom szüntetni, pont azért, mert az egész halott.
Ok! OK! Mindent köszi!
Üdv minden kinek! Lenne nekem is afélle tornádó trd12, vagy hasonló nevezetű, eletromos biciklim. A következő lenne a kérdésem. Hogan lehet az invertert tuningolni, hogy nagyobb frekvencián tudjon dolgozni, illetve ezt a terhelés el is birja hosszú távon. Hogy érthető legyen a kérdésem: a sebbességét szseretném növelni! Jelenleg 23,457Km/h -nál nem megy többet, még a teknős is gyorsabb nállam, pedig csak 70Kiló vagyok, a kerékpár meg 30Kg, mert "lepusztíttoam egy csomó föl9ösleges dolgot rólla, többek között a műanyag borítást, és azok tartó konzolait, pedál lánc, stb. Így sikerült 13Kg-mal csökkentenem az önsuját. Képet nemtudok (még) felrakni, mert az adatkábelem nem találom, illetve készítek az egész kerékpárról, egy bekötési, ill. kapcsolási rajzot, hogy ha elszállna valami akkor lehessen tudni mi volt ott elötte.
Hello!
11*-re is leírom, nem számít... Frekvenciamódosítással nem érsz el semmit! kitöltési tényezőtől függ a sebesség, ami amúgy is 10-100% között mozog. Nagyobb sebességet, csak nagyobb feszültségről lehet elérni....... Üdv
Értem és kösz az információt! :yes:
Elkészült elektromos motorkerékpárom, ami autó önindítóval működik, még a motorvezérlő áramkört kell elkészítenem. Jelenleg 30 km/h a végsebessége, és egy öreg autóakksiról kb. 200m-ert tud megtenni... de nem adom fel. Akit érdekel a dolog, annak szívesen segítek, és hozzászólásokat is szívesen fogadok.
Jó választás volt az indítómotor? Inkább rövid idejű, de nagy igénybevételre tervezték, nem percekig (órákig...) történő folyamatos üzemre. Áramfelvétele is nagyon nagy, terhelés nélkül meg annyira megszaladhat, hogy mechanikailag is megsérülhet.
Lehet, hogy a vezérlés megépítése előtt érdemes volna egy alkalmasabb motor után nézni.
Köszi! Ez tetszik. Amint lesz pénzem, beszerzek 2 olyan mocit. Nem tudom mennyibe kerülhet, de az önindító 5000 volt bontóban. Az áramát még nem volt szerencsém megmérni, ilyen áramú műszerem még nincs. Szóval aszongyátok, hogy egy önindító rossz hatásfokú. Pénz híjján, egyelőre marad az önindító. A sebváltó, meg....akinek volt már rigája, az tudja, hogy elég tré. Ha nem vagy ügyes simán átugrik magától 1-esből, 2-esbe. De van egy szimó blokkom is, abban jó a váltó. Tényleg, te hogyan kötnél össze motort?
Szia!
Ventilátor motort csak akkor vegyél, ha nem állandó mágnesű! Mi régebben Trabant dinamóból csináltunk kerekes székhez motort, csak az állórészt át kell tekercselni, és a motort sorba kell kötni.
Nagyon köszönöm a segítségeket!
Ebből a szempontból oké, de mivel nem tudod sorosan kötni kicsi lesz az indító nyomatéka! Szerintem pedig itt pont az lenne a lényeg!
Mivel az állórészen nincs gerjesztőtekercs nem tudod sorbakötni a forgórésztekercsével. Így tulajdonképpen egy párhuzamos gerjesztésű motornak felel meg ami nem éppen a nagy indítónyomatákáról híres. Nem véletlen hogy az elektromos vontatásban kizárólagosan ezt használták egészen addig amíg a korszerű félvezető-teljsítménykapcsolók meg nem jelentek!
Nem semmi kütyüt raktál össze, habár többiek már, elmonták az amit mondtam volna én is.
Érdekesség: T72 -es tankindítómotort, és 2X110Ah akkumlátort képzelj el simson vázon! Úgy 65km/h max sebességgel, akkora nyomatékkal, hogy szaltózni lehetne vele helyben! Még egy szabályzás nincsen rajta csak ON-OFF -és ennyi! Ezt a kütyüt nem én csináltam meg(pedig dejó lett volna),viszont láttam a tulajával eggyütt átszántani a kerítésen, hát a kerítésnek ott nyoma nincsen már.
Üdv mindenkinek most beleolvasgattam a témába,és feldobnék egy másfajta megoldást hátha valakit érdekel.Egy alap scooter burkolat alá építve eggy újj alváz,az akuk mérete miatt,meg a benzin motor miatt.
Igaz ezek a képek még csak az építési szakaszt mutatják félkész állapotban./ha valakit érdekel rakok fel kész képeket is/De a kész verziónál elektrodinamikus fék van.Mellesleg egy akufeltöltéssel 60-70 KM-t lehet megtenni lenerülés előtt viszont az MTD790-es motorral /benzin/50-60-al lehet menni,/mellesleg az aksikat fél óra alatt feltölti (1,5 dl benzinnel)és megint lehet vele 60-70 KM-t menni.
Szia!
A képekből nem derül ki: hogy váltasz benzin és elektromos üzem közt? Vagy a benzinüzem csak töltésre van?
Szia!
Idézet: „Hogy az állórészen,mágnes tekercs,vagy állandó mágnes van,annak semmi köze,a két motor funkcionális működéséhez!” Hogyne lenne! Pontosan ez határozza meg mire jó egy motor! Nézd meg a karakterisztikákat, a párhuzamos gerjesztésű motornak szinte nulla az indító nyomatéka, szemben a soros gerjesztésű motorral, aminek állóhelyzetben a legnagyobb! A párhuzamos gerjesztésű motorokat alacsony fordulatszámon nem tudod terhelni, csak ha elért egy bizonyos üzemi fordulatszámot! |
Bejelentkezés
Hirdetés |