Fórum témák
» Több friss téma |
Hát én kinéztem magamnak azt a kategoriát amit nem igazán szabályoznak, igy legalább az engedéjekkel nem kell vacakolni. (L6e jármű osztály kismotor kategória)
Én is szerettem volna egy motor nélküli AIXAM JDM típust venni, már 250E forintért meglenne, 4kw-os motor bele, 40db 7Ah-s zselés akksi, és már kész is...
De így a trabi után már nincs sok kedvem hozzá, meg ha ezeket is megregulázzák, és tényleg rendszámossá teszik, akkor ...aszhatjuk, mert műszaki kötelesek lesznek. Akkor meg ugyanaz van mint egy normál autónál...
Raktam föl a YOUTUBE-ra, még két kisfilmet!
Trabant EV1, és Trabant EV2 névvel. Arról, hogy miként készült el, milyen buktatókkal, és arról is, miként szedtük szét a több éven át tervezgetett, gyüjtögetett, több héten át összeszerelt művet , szűk 3 óra alatt darabokra!
Hát igen. Hmmmm... Az ötlet nem rossz és miért szedtétek szét? Keveset megy egy feltöltéssel? Vagy miért? Én mondjuk egész más irányba indulok el. Egészen az alapoktól építenék egy verdát. Nem tudom érdekelhet-e valakit az építés a tervezéstől. Ha igen akkor asszem csinálok én is videókat meg blogot. Írjatok.
Akkor nosza! Van egy ismerősöm akinek az ismerőse... szóval ipari formatervező. Vele tervezzük közösen a kasznit. Első körben annyit hogy a 3 kerekű "verolex" elrendezést favorizáljuk és egy városi parkolóhelyre 2 nek kell beférni, max 2 fő kis csomagtér. Na mit szóltok? Így is tettszik?
A 'verolex' leginkabb igazi torvenynek lenne fordithato, mig az eredeti 'velorex' a sebesseg kiralyakent ertelmezheto, szoval nem mindegy
A haromkereku a varosban szerintem nem jo. Miert akkora gond a negyedik kerek? A cseppforma elonye joval inkabb a magasabb sebessegeken jelentkezik A harmadik kerek elol vagy hatul van? Melyik a kormanyzott? En negykereku, viszonylag magas dobozt csinalnek, a negy kerekkel a negy sarkan. Itt nalunk a sorhaz udvaraban van egy haromkereku dizeles mopedauto, (elol az egy kerek) hat valami baromi nyomorekul nez ki....
Azért szedtük szét, mert lejárt a játékidő!!
Értsd: Fél évre ki lett vonatva a műszaki lejárta után, február végén, azért, hogy "játszhassak" vele!! Áprilisban /27-én/ kész is lett, és elindult.. Azóta mindenkit elvittem vele egy körre, a két utcával arrébb lakó Apósomékhoz csak ezzel mentünk, de levizsgáztatni a karosszéria hibái miatt sem lett volna ésszerű! Nameg ha elolvasod Bence60 home-lapján, az üzembe helyeztetés rögös útját, és költségeit, akkor te is kétszer meggondolod!! Szerényen kasztniztatásostul szűk 300E Ft-ot még rá kellett volna költeni. Most lejárt a fél év kivonás, ezért /meg mert senkinek nem kellett/ szétszedtük, az alkatrészeket, ami teljesen kompatibilis, és bármikor beszerelhető egy trabiba, "lezsírozva" eltettük, és legnagyobb bánatomra, az éppen nagykorú /19 éves/ pakkundeknit elvittük a bontóba... Persze csak egy töküres kasznit kaptak, és még profitáltunk is belőle, mert 5000-et adtak érte!!! Idézet: „Persze csak egy töküres kasznit kaptak, és még profitáltunk is belőle, mert 5000-et adtak érte!!!” Ha nem is sok, de valami csak visszajött belőle... Sajnálom szegény villanyjaguárt!
Igazad van maradjunk a "velorexnél" elöl 2 kerék hátul egy elsők a kormányzott. Váz egyszerű mint a népdal. Tehát hátul egy kerék középen, vagy lehet kettő is de akkor egymás mellett. Miért? Mert lehet hogy nem olyan praktikus, viszont feltünő, szokatlan és mert nekem tettszik. Amúgy meg olyan autót építeni amilyen másnak is van szerintem nem akkora kihívás! Nem akarok olyat építeni hogy " jé ez az új peugeot?" Na ezt nem! Éljen a forma szabadsága! Na ez kijött belőlem!
Hanem jeee, ez az uj BMW Isetta...
Talán valami ilyet képzeltek el? Bővebben: Link
Hát valami halványan hasonlót , igazából sokkal sokkal szebbet, "kicsit" több fantáziával!
Hát nem igazán, ez talán közelebb áll hozzánk!
Bővebben: Link
Srácok!
Legyetek szívesek, és használjátok az URL gombot a linkek beszúrására! Köszönöm.
Nagyon szép animáció!
De mikor lesz ebből élő jármű????? Megrajzolni könnyű! De egy ilyen kasznit, csak üvegszálas műanyagból sem kis feladat elkészíteni... Nade a gyárak majd...
Hát asszem úgy mondta egy nagyon okos bácsi, hogy Legyenek nagyok a terveid és akkor a tetteid is nőni fognak! :worship: Egyenlőre még csak tárgyalok a tervezővel, de igérem ha lesznek saját konkrétabb tervek megosztom veled-veletek! :awink:
En viszont az idogep formatervevel szeretnek egy kicsit foglalkozni...a reszleteket majd mas kidolgozza...
Szoval miutan ez egy elektros forum, jo lenne, ha a technikai reszletekkel is untatnal bennunket...
Oks Először is az l6e járműkategóriában fog megépülni. Jelenleg a szabájozása annyi hogy nem lehet 4KW nál erősebb motorja, nem lehet 45KM/h nál nagyobb a tervezett végsebessége, meg az aksi nélküli súja nem lehet 300Kg nál nehezebb. Se rajz se műszaki leírás nem kell, csak egy vizsga állomáson beleütni az asszem CM50 számot, kötelező rá oszt had mennyék! Műszaki paraméterről annyit, hogy egyenlőre 2KW motor, sejtszerkezetes üvegszál kaszni, zártszelvény váz, vákumszívott plexi szélvédő. Látványterv meg készül!
A kismotorra (robogóra) érvényes paramétereket írtad le, de nem CM50, hanem 50ccm (köbcentiméter) a jelölése. (Ez a maximális lökettérfogat jelölése). Mivel nem robbanómotoros jármű lesz, így nem biztos, hogy megkapod rá ezt a jelzést! Mindenesetre előbb utána érdeklődnék a helyedben! (Ha megtetted, akkor bocs!)
Nem haragszom, de a közlekedésfelügyeletnél kaptam az infót. Bár az is igaz, nekem azt mondta a bácsi, "Még csak 18 éve vagyok itt, ugy hogy nem biztos hogy jól tudom!" Viccet félretéve ennyire nincs szabályozva, mert még ennyire nincs képbe a villanyautó! Kérlek kérdezz te is utánna!
Az igaz, hogy a villanyautó nincsen szabályozva. Ahogy a villanybringa sem, meg a 4 kerekű, de kismotorral működő kisautó sem (a franciáknál ilyen vol a Méhari - ha jól írtam a mevét), ami szintén műanyag kasztnis volt, de leálltak vele, mert üzemveszélyes volt! (Kigyulladt a kasztni a motor hőjétől...)
Na de a témához visszatérve: Ha a KF-nél azt mondta az "illetékeselvtárs", hogy OK, akkor hajrá, mindent bele! Végül is Ők fogják eldönteni, engedik-e forgalomba. (Azért azt jó, ha tudod, hogy minden valószínűség szerint hamarosan a robogók, kismotorok, segédmotoros kerékpárok, motoros triciklik, stb. is rendszám-kötelesek lesznek, annak minden "csodálatos" együttjárójával a forgalmitól a zöldkártyán át az időszakos vizsgáztatáson keresztül a súlyadóig... )
Hello! A villanytrabi készítőjétől kérdezném, hogyan lehet "feltuningolni" a mágneskapcsolókat? Milyen tipusúakat érdemes beszerezni? Nekem ugyanolyan 6,5kW-os Balkan motorhoz kellene valami olcsó egyszerű soros-ph átkapcsolós megoldás. Egy Ford Fiestába menne.
Kérdés mennyiért. Ezeket általában használtan sem mérik olcsón.
Jah és gondolom az érintkezők szép lassan fogynak is azért....
Az biztos, hogy azokba nem sajnálták az anyagot
|
Bejelentkezés
Hirdetés |