Fórum témák
» Több friss téma |
Ha, sok mindent maga építene, valamivel olcsóbban kijönne.
Oda, viszont, jelentős műszaki háttér kellene. Nem beszélve a némi előtanulmányról. Ahogy kivettem, felvetődhet a kollégában, hogy mi lehet az a trapéz, ami még inverter is? Szóval, szerintem az esetében egy kisebb benzines generátor lenne a járható út.
Én is csak lebeszélni akarlak, és inkább az aggregátoros megoldásra szavaznék.
Ne kezdj bele építeni. Én elkövettem ezt a hibát még augusztusban. Azóta még 10 wattot sem termelt, pedig egy dombtetőn lakok, és mégis vadászni kell a szeles napokat. Hetente 1-2 nap amikor megmozdul a szerkezet. A munkára fogható szeles napok száma eddig 2 !!! Örülni fogok, ha az építéséhez felhasznált elektromos áramot 1-2 éven belül visszatermeli. (Az anyag és munkadíjamról már nem is merek beszélni, hogy azt mikorra termeli vissza, mert szerintem soha ). Töltöttem fel videókat a youtube-ra róla, ha gondolod nézd meg. http://www.youtube.com/profile?user=gezatoth1980&view=videos A videókon folyamatosan lehet szemmel követni, a fejlesztéseket. Még mindig alakítani kell! A következő átalakításom az lesz, hogy lekerül a kormánylapát, és az alapgépen is átalakítások lesznek Iszkakof István és mjoy javaslatára. Nah mind1. Te döntesz, hogy belevágsz-e! Én csak a történetemmel próbáltalak elrettenteni, és reális képet festeni a szélkerék építésről! Szomorúan olvasom soraidat, hát ez tényleg bosszúság... Én abban reménykedem, hogy nekem jut abból a szellőből, ami néhány szomszéddal odébb már évek óta mozgatja a vízhúzó kereket. Szoktam figyelni, hogy szinte minden nap megy, elég ritkán áll meg. Szóval ha a költségeket behozza már az is nagy örömet fog okozni, a többi meg csak hab a tortán. Sokan nem is hinnék milyen sok munka fekszik egy ilyen cucc építésében, nem beszélve az anyagok beszerzéséről, ami nagyon sok utánajárást igényel. Ha az ember látná előre az erdményt tudná, hogy érdemes-e vagy nem beleölni a sok időt. De legalább elmondhatod, hogy ezt te építetted, ami mégis csak siker...
Most,hogy eszembe jut,a garázs amit bérlek,egy patak mellett van.
Nem viccelek!Tényleg! Esetleg ehhez is létezik pótló megoldás? Kösz a tapasztalatokat,de bele szeretnék vágni,és terveket szeretnék kérni! Köszönöm Riggsnek a jótanácsot,nomeg a többieknek is! Az agregátor télleg nem rossz megoldás,de nekem az is drága+ mondtam már,hogy nem akarom szennyezni benzinmotorral a környezetet!!! Lécci tudtok segíteni!
Gyári vízturbina 100 ezer körül már kapható (300W), de lehet az építéssel is kísérletezni. Mindenképpen ejtetni kell a vizet bizonyos magasságból (min. 2méter), lehetöleg egy csőbe, aminek az alján van a lapát. Pl: kiszuperált motorcsónak hajócsavarja. A generátor lehet a szélgenerátorokhoz használatos (autógenerátorhoz áttétel kell, nem hiszem, hogy ekkora nyomatékot ki lehet hozni belőle). Szerintem itt még senki nem épített ilyet, ezért konkrét méretek nemigen vannak, de itt a lehetőség előtted. Semmi sem lehetetlen.
Tanulmány céljából:
http://www.permanent.hu/vizturbina.php
Köszi.
Már csak azt kéne tudnom,hogy építsek generátort,mert ehhez az kell. Mekkora generátorral lehet akkor feszt termelni,amit egy trafóval felnyomok 220-ra,15amperre,és kb minimum 400w-ot? És ezt kössem fel párhuzamban egy aksira,vagy hogy? Milyen sorrendbe kössem be? generátor- >aksi->párhuzamban trafóval,aminek 220 a kimenete,vagy hogy,és mit csináljak?
Ez így van! A széltől függ az egész!
Ha nem vágok bele, soha nem tudtam volna elképzelni sem, hogy milyen. Amikor belekezdtem, akkor úgy terveztem, hogy 1 hétvége alatt összedobom. Előtte már hónapokkal gyűjtögettem az infókat, leírásokat, képeket, videókat. Ezt az hétvégés elgondolást ma már jómagam is megmosolygom . Augusztus óta szinte minden szabad hétvégémet ráfordítom, és alakítok rajta valamit. Most abban bizakodom, hogy ha lekerül róla a kormánylapát akkor talán jobb lesz, és nem kavarnak be a talaj közeli légörvények. Jah a szomszédomnak van egy vízhúzó szélkereke. Amikor az övé igencsak "termel" pumpálja a kútból a vizet, akkor az enyém csak forog, de nem termel. Az áramtermeléshez nagy fordulatszám kell, ahhoz pedig nagy szél. Most hogy így eszembe juttattad a szomszédom gépét, teszek is fel róla egy pár képet, hátha valakinek segítségére lesznek a látottak! Ha valakinek kellenek még képek az szóljon, mert van még!
Innen ki lehet indulni a generátorhoz:
http://www.otherpower.com/turbineplans.html A generátorral tölteni kell egy(vagy több) akkumulátort és az akksira van kötve az inverter ami a 12 vagy 24V-ból 220V-ot csinál. 600W-os inverter 15 ezerért van (de lehet, hogy olcsóbb). Minél nagyobb kapacitású akksit használsz, annál hosszabb lesz a töltés nélküli áthidalási idő. A Te esetedben elegendő egy 12V 120Ah-s akksi. Nagyobb teljesítményhez már legalább 24V-ot kell használni (két akksi sorba)
A lemaradt képek:
Szerintem az autógenerátor hibáztatható azért, hogy nincs rendes termelés. A neodym mágneses generátorok(Hugh Pigott féle) már alacsony fordulaton is termelnek. Ha jól emlékszem elég neki 70 fordulat percenként (persze ez csak az üzemkezdet, ennél azért több kell) A nagyobb fordulathoz pedig nem nagyon jó a sok lapát.
Igazad lehet, de a viszonylag nagy teljesítmény miatt, és a nemes egyszerűsége miatt választottam az autógenerátort. (A kezdeti terveimben nem szerepelt a generátor/dinamó építés.) A következő időszakban mechanikailag lesz átalakítva, majd ha ettől sem változik érdemben a hatásfoka, akkor hozzányúlok a generátorhoz. (Először csak a forgó részt fogom átalakítani fix neodym mágneses forgóra, és ha a helyzet megkívánja, akkor építek egy dinamót. Bár nagyon nem fűlik a fogam a tekercselgetésekhez. )
Imádlak Riggs!Köszönöm!Végre valaki,aki vágja a témát,mint a Gilette!
Köszi,köszi,köszi!!!!
Üdv
Géza80, tudnál esetleg közeli képet arról, hogy hogyan van megoldva az erőátvitel, és a függőleges tengelyű elforgatás? Köszi
Itt van a kép, de alulról nem sok minden látható. Egy sima forgó tengely egy zárt házban, két vége golyóscsapágyakkal csapágyazva. Egyik végén a rotor, a másik végén az ékszíjtárcsa.
Szia! Géza80. Tudnál abban segíteni hol találok ilyen autógenerátor neodym mágneses átalakításhoz leírást, rajzot, fotót. Egyszer láttam a eBay-en egy kész forgórészt, de már azt sem találom. Előre is köszönöm.
Mitől lesz jobb a generátor?
Olvastam már több helyen ezt a nem minősítem, hogy mit. Az autó generátorának a vastest a gyengéje. Mit fog ezen segíteni egy állandó mágnes?
Az autó generátorának ebből a szempontból az a gyengéje, hogy nincsen benne állandó mágnes...
Vagyis mivel magától nem lesz benne egy mágneses mező, amiben forgatva a forgórészt feszültség indukálódna, létre kell hozni, amit meg egy gerjesztő tekercs folyamatos gerjesztésével lehet elérni, ami egy szempontból nem is rossz, mert a ez állítható, más szempontból viszont nagyon rossz, mert +veszteség...
wow, aszittem ki van belőle szedve a gerjesztő tekercs... de akkor csak át van alakítva soros gerjesztésűre?
Nem néztem ugyan utána, de nem gondolnám, hogy a gerjesztésre fordított teljesítmény vágná agyon a dolgot.
Az is lehet, hogy kíváncsiságból is kipróbálom, pedig szerintem meddő próbálkozás az állandó mágnes. A forgórészt kellene alapvetően átvariálni, de még nem tudom, hogy hogyan.
Érdekes szempont ez is.
Szerintem a gerjesztő tekercs adna nagyobb mozgásteret. Úgy képzelem, hogy a gerjesztést egy bizonyos fordulatszám után adnám rá. Akkor, amikor már termelni is tudna. Ha, már elektronikánál tartunk, nem egy nagy mutatvány ezt megoldani. Egy komolyabb lapáttal, egyébként is, 24Voltos generátorra gondoltam. Az sem biztos, hogy ragaszkodni kell az eredeti felálláshoz. Nevezetesen. Ha, kihagyjuk a diódákat és három fázisban gondolkodunk, akár öngerjesztő is tudna lenni. Egy trafóra termelne. Ezek, csak ötletek. Ezeket és hasonlókat próbálgatok, azért haladok lassan.
Ezt most nem értem. Váltó árammal hogyan gerjeszted a forgórészt?
Sehogy.
Míg, fel nem gerjed, váltóáram sincs. A forgórész tekercsét rövidre zárva a visszamaradó mágnesességre hagyatkozva. A dinamókat is fel lehetett gerjeszteni áramforrás nélkül.
Én sem szeretek tekercselgetni, föleg az utóbbi néhány évben sokat romlott a látásom, így nehézkesek az apróbb munkák. Egy tekercs elkészítés 5 perc, így hamar megvan. Stabil tekercselő kell hozzá és erős oldaltámaszok. Az én tekercseim 1,3mm huzalból vannak(had szaladjon az amper) , a kezet igénybe veszi rendesen. Annyira nem kell ügyelni, hogy szépen egymás mellett legyenek a huzalok, hisz az oldaltámasz lebontásakor egy kicsit szétesik az egész, de ez nem probléma mert valahogy ki kell venni belőle a magot is. Utána összekötöm, megformázom.
Teszek fel képet róla
Szerintem ugy nem oké. A dinamó eleve egyenáramot ad le a kommutátorelrendezés miatt. Tehát ott nincs dióda. Viszont ott az állórész és a forgórész párhuzamosan van kapcsolva(teljes gerjesztésnél) igy kezdetben minden termelt áram rákerül a gerjesztőtekercsekre. Utána aztán szabályozva van.
Mit szóltok a dinamóhoz vagy a szervomotorhoz. Készen van és nem kell bíbelődni vele. Igaz méreteihez és súlyához (No meg az árához!!) képest kicsi a kivehető teljesítmény, és indulástól termel. (Ha jól emlékszem)
Jah és nem kell gerjeszteni!
Szépen megcsinálod a dolgokat.
Láttam már ezt a variát és állítólag, ez a legjobb elrendezés a szélkerékhez. Hasonlókra jutottam én is, de mégis más lesz a dologból. Másképpen akarom elrendezni a tekercseket és a mágneseket. Az autó generátorral az a hátrány a szélkeréknél, hogy kicsi a rotor kerületi sebessége a rotornak. Éppen ezért, fél méter és egy méter között gondolom a megoldást. |
Bejelentkezés
Hirdetés |