Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlök mindenkit.
Három fázisu,motorkerékpár generátorhoz kellene épitenem egy 12V-os fesz.szabájzót.(egyenirányító/ szabájzó)A motor max.fordulaton kb.95V-ot ad le,fázisonként.a fogyasztók max terhelése kb.135W. Konkrét kapcsolási rajznak nagyon örülnék.Előre is köszönöm a segitségüket.
Helló, egy MZ fesz.szabályzó van nálam, ha gondolod lekoppintom.
Hello.
Köszönöm,de az MZ-k ben,ha jól emlékszem dinamó volt. Az ETZ-ben generátor van,de az meg gerjesztő tekercses, azért köszönöm.
Szevasz.
Az eredeti fesz.szab. meg van,de nem nagyon lehet vele mit kezdeni.Már több félét is bontottam,roncsolás nélkül nem lehet őket szét szedni.A problémám az hogy a kerskedelmi ára kb.120e Ft.Bontóban 35-40e ft. de garanciát nem adnak rá.Van némi elektronikai jártasságom.Nem akarom el hinni hogy akkora cucc lenne megcsinálni.A motor tipusa Yamaha YZF R6.
Ez generátorhoz van, ami három fázisú és a gerjesztést szabályozz mint az autókban. Szerintem a yamaha-nál is közel ugyan ez van, csak jobb félvezetőkkel.
Pedig nem úszod meg a szétszedést. Ha már bontottál akkor tudod,hogy a tirisztorok,és a diódák nem diszkrét tokozású eszközök,hanem egy-egy vörösréz csikra vannak egyedileg rágyártva,egy egy csikon két dióda és egy tirisztor foglal helyet,és ebből van három.
Nagy valószinűséggel ezek közül rossz valamelyik,viszont javitani nem lehet. Ilyen teljesitményű szabályzónál viszont tirisztorból nem találsz megfelelő terhelhetőségűt csak csavaros tipust. Ha finoman bontod akkor rá fogsz találni a kerámialapkára,amin a vezérlés lesz. Az egész lapka körül van öntve szilikongumival és óvatosan le lehet szedni a körülötte levő kemény műgyantát (bár nekem sem sikerült mindig). Ezt kell aztán visszarajzolni. Szóval nem egyszerű a dolog,de nem is lehetetlen. Konkrét rajzot nem adok,mert nem akarom megkönnyiteni a pénzért való értékesitést,amire már volt példa egy más jellegű áramkörnél. Ne érts félre nem Rólad van szó,csak egyszerűen ez a helyzet. Ezzel együtt ha tudok segitek.
Sajna a Te rajzod nem lesz jó ,mert a szóbanforgó generátor állandómágneses gerjesztésű,tehát nincs gerjesztőtekercse.
Üdv,Meki!
Van egy viszonylag egyszerű rajzom,ami jó lenne Neked.Ha gondolod felteszem.Csináltam már ilyet,de jobban jársz egy bontottal,mert ha nem tudod megfelelően hűteni a diódákat és a tirisztorokat,tönkremegy rövid időn belül.A gyáriban a diódák a hűtőbordás házba vannak sajtolva,házilag ezt nem egyszerű kivitelezni.Egyébként a reális bontott ár kb.30000 ft...
Ok, látom már, ha kell valakinek a motor kapcs.rajza megvan
Szia.
Már van fent az oldalon egy müködő kapcsolás. Meg is tervezték hozzá a panelt. Megépitettem én is és tökéletesen müködik.
Sziasztok!
Nekem olyan kellene ami gerjesztő tekercses, Honda CB400 motorhoz. 136W-os a generátorja. Köszönöm!
Köszönöm a válaszod.Megprobálom ovatossan szét farigcsálni.Veszteni valóm már nincs vele.Közben itt a
forumon belül kaptam két rajzot is,legaláb valamit sejtek a szabájzás mikéntjéröl.ezeket is nagyon köszönöm.Kereskedői ambicióim nincsenek,mindenhogyan meg kell vennem a gyárit,de azért szivessen épitenék eggyet magamnak,ha másért nem legaláb ithoni szerviz célokra.Ezért a mérete sem kritikus.Kössz hogy segitettél.
üdv én ezzel tudnálak támogatni:
Szevasz. Nagyon meg köszönném a rajzot.A kivitelzését
majd csak megoldom valahogy.A bontottal mint irtam az a fentartásom hogy semmiféle garanciát nem adnak rá,(részben jogossan) igy peddig 30000Ft nagyon zsákba macskának tünik.Elnézét a késői válaszért de közben a számitógépem is kimult.
Hello Roka.Kössz a rajzot.Használható.Legaláb kezdem kapisgálni hogy miről is van szó egy ilyen fesz.szab.ban.
Sokat segitettél,köszönöm.
Szevasz Lui3. Kösz a rajzot,ez is használható.
hello mi egy honda 600 ra épitettük meg a céner változtatásával tudod szabályozni mekkora töltésed legyen.üdv
Szevasz Thomas10100.Gerjesztő tekercses generátorhoz
való fesz.szab. kapcsolási rajzot,sokat találtam a Rádio Technika év könyvekben. (1987-97),az autós témáju cikkekben.Szerintem a te motorodhoz azok jók lennének. Interneten biztos hozzá lehet férni.Ha el akadsz vele irjál, és meg probálom be szkenelni,és el küldeni.Üdv
Annakidején a 251-es ETZ-mhez építettem elektronikus fesszabályzót, a relés-mechanikus helyett. 1db ilyenem megmaradt amikor eladtam az ETZ-t, másra nem is jó mert amikor készült kiöntöttem gumival (valami sziloplaszt szerü cuccal), hogy vízálló legyen.
Aki eljön érte, ingyen elviheti, ha ETZ-vel jössz akkor segítek beszerelni is.
Üdvözlök mindenkit.Nem akarok ostobasságot irni,de Skori
fesszabja,szerintem tökéletessen meg felelne Thomas10100 nak.Persze az ETZ-egyenirányitoval eggyüt.Hali
Sziasztok!
Itt van a motor adatlapjából, hogy milyen is volt eredetileg. Ehhez a generátorhoz kellene épitenem vmit. Az egyenirányító hidat is. Köszönöm!
Szia, ha nem akarsz építeni akkor vegyél egy lada fesz.szabályzót kb 1000Ft, diódákat meg egy akármilyen autó generátorból tudsz kibontani hozzá.
Helló!
Guberáltam egy LADA 2104-ből feszültségszabályozót, illetve valószínű hogy ez az. Hogy tudom meg a bekötését? Csináltam képet. Másik, hogy ahogy néztem a LADA feszültségszabályozó a generátor csillagpontját is használja, ami nekem nincs kivezetve. Köszi!
Helló
Nem hiszem, hogy ez fesz.szabályzó lenne(ilyet még nem láttam) egyébként 15: ide jön a gyújtáskapcsolón keresztül a 12V, 67: generátor gerjesztés. (85: csillagpont, de ez a töltésjelző relére megy)
Na igen, de én nekem nincs kivezetve a csillagpot, és nem is tudom megoldani.
a csillagponti kivezetés csak a töltésjelző lámpához kell, ha beéred visszajelzés nélkül akkor nyugodtan használhatod. Vagy csinálsz egy fesz.komparátort és azt használod töltésjelzőként. Pl etz125 nél is ilyen az után gyártott fesz.szab(3000ft-ért adták régen)Ha nem sűrgős akkor le tudom rajzolni.
Ok!
Akkor szerzek LADA feszszabályozót |
Bejelentkezés
Hirdetés |