Fórum témák
» Több friss téma |
Hát, én azért kipróbálnám azt a PC tápot is, némelyiknek meglepően jól terhelhető a 12V-os kimenete is.
Az 5V-ra elég egy 6...12V-os izzót tenni, pl. gépkocsi izzó, de még ezt sem mindegyik táp igényli. a párhuzamos kapcsolástól sem fog elszálni, legfeljebb nem egyenletesen oszlik meg a terhelés, és emiatt nem egyformán melegednek a tápok. (na és, kit érdekel, nem?) Azért a 12V-ra nem árt egy nagyobb kondit rátenni, hogy a zene ütemében folyamatosan változó áramerősséget kicsit "elsimítsa".
Nem akarok nagyon hitetlenkedni, de biztos elég lesz 3-4db 16v 47000µF-os kondi?
Amúgy köszi szépen hogy ennyit segíttettek nekem, nem gondoltam volna hogy valaki is viszaírna pár napon belül. Remélem sikerrel járok
Vehetsz 10db-ot is, csak a te pénztárcád a tudója!!!
/ a több sose rossz, még nőből sem... / Mellesleg az is a pénztárcádon múlik! Amúgy szívesen...
Ja!
A lágyindításról meg ne feletkezz, mert a töküres sokszázezer µF RÖVIDZÁR! Hamar repül a drága graetz! Ha érdekel, szólj!
Hello mindenki!
Mivel eladtam a kocsit, itthonra használnám én is az erősítőmet, csak kéne neki egy táp. Arra gondoltam, hogy aksitöltő - MNC 1F kondi - erősítő lenne a "képlet" Azt kérdezném hogy ez így jó lesz? Amit így átfutásra leszűrtem a topikból, az az, hogy a kondi túltöltődhet magas feszültségre, és akkor megöli az erősítőt. ezt el szeretném kerülni! Mit csináljak hogy jó legyen?
Ennyi infót tudok róle leolvasni:
Emot LG 612 Savas aksitöltő, még egy csomó mindent ír, de azt nem hogy autómatikus töltő lenne. 6/12V kapcsolható, van ranta egy amper mérő, az 12-ig van skálázva. Még ezek az infók vannak rajta: 230V ~ 50/60Hz - 50W - T400mA - KI F 6-12V === 2,5A arth.- min 25A/h **Ez a három egyenlőségjel igazából ez: Kép: Hivatkozás Kép: Hivatkozás
bocsi!!!!!!
a kép picit nagy lett Job gombbal mentsd el és úgy nézzd meg. akkor látszani fog az egész. (azért van negatívban, mert így jobban le lehet olvasni azt amit kell)
még annyi lenne a kérdésem, hogy a földet simán köthetem a töltőre?
Szia! Külömben mekkora erősítőt akarsz erről a kb. 30W-os töltőről üzemeltetni?
Szia!
230V ~ 50/60Hz - 50W - T400mA - KI F 6-12V === 2,5A arth.- min 25A/h Max 50w-ot vesz fel a töltő, ezzel számolva, meg a trafó, graetz veszteségével, nincs messze SzMacsek! Ezzel jó ha egy rádiósmagnót el tudnál hajtani, márha letekered, mert a töltéshez, biztos jön belőle vagy 15v üresjáratban, kondi nélkül is, hát még azzal! FELEJTŐS!
Ezeket a kondenzátorokat sem kell túlmisztifikálni. Olyan szempontból gondolom, hogy saját tapasztalataim szerint egy akkumulátorral semmiképpen nem összevethetők, így fel sem cserélhetők. Arról nem is beszélve, hogy minden üzembehelyezéskor ellenálláson keresztül lehet csak feltölteni őket, egyébként szép nagyot tudnak pukkanni, a lakás meg tiszta trutymó lesz tőle. Saját konkrét példát mondok: bekötöttem egy Dietz 1F-os kondit egy VHF adóvevő táp-puffereként. Az akku sarut levéve 15 mp.-ig működött a készülék, vétel üzemmódban, színtiszta 500 mW mono audio-végfokkal... A saru visszarakása előtt persze megint fel kellett tölteni. Mondjuk megépíti a srác az említett konfigot: lehet, hogy csatornánként 5-10 Wattal még menne is a cucc, de a töltő kikapcsolása után kisül a kondi és már csak veszélyforrásként szerepel az áramkörben. Abba meg rossz belegondolni ni történik, ha kevesli a hangerőt? Nem tudnám így látatlanban megjósolni, hogy a lomha 400 mA-es bizti, vagy valami egyéb károsodna-e a töltő elektronikájában.
A 15 V-tól kevésbé félteném az erősítőt, szintén saját tapasztalat, hogy túltöltés esetén az erősítők ritkán hibásodnak meg. Ezt persze, már most letagadom, nehogy bárki kipróbálja! ( Sőt, néhány éve kiállításon láttam olyan autós végfokot is, amelynek 18-19 Volt-ra adták meg a teljesítmény-paramétereit gyárilag, 1 Ohmon (hidalva) pár 10kW-ban. De most biztosan nem ilyen kategóriájú erősítőről beszélgetünk. )
köszönöm mindhármótoknak a választ!
akkor elfelejtem a dolgot
Szia!
Ezért mondtam, hogy kell lágyindítás! Nálam a primerkörben/230v/ volt egy soros 330ohm-os 15w-os ellenállás, amin keresztül kapta a trafó a delejt, és amikor a kondi a szekunderen feltöltődött, egy relé a szekunder/már 10v-járól is!/ feszültségről behúzott, és rövidrezárta az ellenállást. Ennyi a késleltető!
Idézet: „A 15 V-tól kevésbé félteném az erősítőt, szintén saját tapasztalat,” Ezt a lüktető egyenfeszre mondtam/15v/, ennek a kondin a csúcsértéke jócskán 20v felett van, amit már biztosan nem fog szeretni egyetlen erősítő sem!!
hi,
autós aktív mélyládám szeretném használni szobámban. ( http://www.sal.hu/termeklap.aspx?term_id=5421 ) számítógépes táról gondoltam, hogy meghajtom. olvastam , hogyha nincs terhelve az 5v-os ága akkor megnőhet a 12v-os ágán akimenő fesz. mit kellene tennem vele , hogy stabil 12v maradjon? és a vezérlésre mit kössek , hogy beinduljon majd az autós mélyláda (nem a számítógépes táp)? ( piros (+) fekete(-) kék(vezérlés) Vezérlésre külön fesz ? vagy földre kössem le ?
Heló! Látom, kicsit halott a fórum, de én azért még beírnám a személyes véleményem az autós erősítős házi zenehallgatásról, persze csak ha megengedik!
A lényeg: néha szoktam házibulit csinálni itthon, viszont sokszor előfordult az a probléma, hogy hangfal ugyebár volt, de meghajtó erősítő annál kevésbé. Én a következő képpen oldottam meg: autóból mac audio MP8000-es "2x500 vagy 1x1000w" teljesítményre képes(pappíron) erősítő, és egy "1300w"-os 5 csatornás erősítő hajtotta a hangfalakat(7db) az erővel nem volt gondom, nagyon jól szólt, disco-feelinges volt. A 2 erősítő 2db akksiről(74, és 80Ah), és egy töltőről ment(6A), egy 'F-os kondenzátor segítségével. Kb. 5 óra folyamatos, szinte teljes hangerő leadására volt képes, persze utána egy 24 órás "gyógyító" töltést kaptak az akksik. Itt fontos még megjegyeznem a kábelméreteket a megfelelő keresztmetszetűre méretezni, mert ez a megszolalásban is nagyon fontos(tapasztalat: "1kw"-os erősítő pillanatok alatt rézgolyóvá alakítja a vezetéket). További jó... ! heló
Helló mindenkinek! Van egy 260w-os kocsi erősítőm és egy 450w-os ATX-es tápom! És ha ezeket összekötöm akkor szól ! DE hangosabbra veszem betorzít! Mi lenne ha 1 Farados kondival pufferolnám???? Jobb lenne???
Ha kicsit is utána olvasol, akkor meglátod, hogy a pc tápok az 5V-ra vannak kihegyezve, nem a 12V-ra. Ott simán eshet a feszültség és akkor torzítani fog a telejes kivezérlésnél...
Ha megnézed a táp adatlapját, akkor láthatod, hogy a teljesítmény szétoszlik a különböző feszültségek között, az 5V szokott lenni a legerősebb... Át lehet alakítani a tápokat, hogy a 12V része legyen stabil, csak kicsit utána kellene ITT a fórumon... Üdv Inhouse
Idézet: [/quote]Nem!!! :bummafejbe: Ejnye! „Mi lenne ha 1 Farados kondival pufferolnám???? Jobb lenne???”
Hello! És 300-400w-os toroid trafó kb~12v egyenáramba 17V és azt pufferolnám 1Farados kondival??
Bőven elég lesz 10V-os trafó is. Az autós kondit meg hagyd ki a témából, mert azokat általában ellenálláson keresztül kell feltölteni üzembe helyezéskor. Ha csak úgy rákapcsolgatod a trafót, előbb-utóbb pukkan egy szép nagyot.
És ha lehet, használd a válasz gombot hogy tudjuk, kitől kérdezel! Ugyanis van, aki csak azokról a hsz.-okról kér értesítést, amelyek neki szólnak.
SzervízMacska kollega jól mondja, de ha csak kicsit visszaolvasnál, látnád, hogy miképp lehet nagy, és erős 12-14,4v-os tápot csinálni!
Én pont most csinálom, sorozatban már a 5.-et.../1db40A,1db 70A, 1db 210A, 1db60A-es/ és ez is durván 50-60A-t fog elviselni. Egy 700VA-es trafó van megtekerve 2db 3mm-es dróttal 10/11/12v-osra ( a primer gerjesztés függvényében ekkorák a szekunder feszültségek) 2db 50A-es Graetz van hűtve a végén, és egy 1F-os DLD kondi. Okos emberek nem a nagy kondit töltögetik lassan a szekunder oldalon, és kapcsolják rá bazinagyáramú relével a körre, hanem a primer oldalon lassítják az áramfelvételt, majd kapcsolnak fixre. Jóval kisebb relét igényel, és egyszerűbb kapcsolástechnikát. Ezt már előbb leírtam! De akkor mégegyszer: A primerrel sorban van egy ellenállás /esetemben 120ohm 15w/ bekapcsoláskor a kondi igencsak rövidzár, és nem is kis ideig. A primer a töltetlen kondi töltődése alatt az ellenálláson keresztül kapja a 230v-ot, mindaddig, míg a kondifeszültség el nem éri a 2/3 szintet, ez 8v. Ezen a feszültségen már egy 12v-os 10A-es relé behúz, és ezzel rövidre zárjuk /átkötjük/ az ellenállást. Innentől kezdve teljes energiabedobással üzemelhet a trafó. A kondi itt már töredékét veszi a töltetlen állapot áramfelvételének. És ha eddig nem lett volna egyértelmű, azt a relét a szekunder oldal feszültsége fogja behúzni 8v-nál, és behúzva tartani 12v-al. A több kivezetés a primeren, a terhelés függvényében történő feljebb kapcsolásra hivatott. 10v szekunderből graetz után k.b. 14v lesz, de terhelésre leeshet még az is 12-11v-ra. ekkor kell esetleg fejjebb kapcsolni, a feszültség megtartás érdekében...Ha nagyon érdekel valakit, tudok feltenni képeket a mostaniról, meg a 210A-esről... De a 210A-est talán inkább külön cikkben kéne előadjam, csak még nem írtam cikket ide, és azt sem tudom, hogy kell...
Oké! Köszönöm a segítségeteket! Szerintem inkább eladom az autó erőlködőt! Sajna
nem nem nem adom el! veszek egy toroid tranyó!!! 400w-osat! valaki tudna mondani hozzá egy diódahidat és egy jó kis puffer kondit???? 12-16DC Köszi!
Helló! tudnál képet küldeni hogy oldottad meg ?? Erősítő belsejéről!!!
A 15db smile törölve. -szamóca
Köszönöm! "hogy itt milyen rendes emberek vannak" :eek2:
szerintetek egy autóerősítő elbírna MAX 17dc-t??? Mert mindenhol van 12v toroid tranyó de 12AC-ból lesz kb 17 DC
|
Bejelentkezés
Hirdetés |