Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   55 / 507
(#) watt válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Jut eszembe még valami a generátorokkal kapcsolatban. Megnézted már, hogy milyen fordulaton adja le a teljesítményt(kb. 3000rpm)? Valószínű elég nagy áttételt kell alkalmaznod, hogy egyáltalán töltsön valamit! Végeredmény, vödör kevés!
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
4 jegyű fg tábla.. máshol nemigen láttam még,
legkisebb a K ja egy cseppalaknak szemből, de ugye csepp nem lehet, mert hátulról meg nagy K kell legyen, ami homorú alakot feltételez szerintem, így marad egy cső félbe vágva és mindkét alapjával, szerintem
(#) szsrobert válasza watt hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Azért kérdeztem, mert a szélben lévő lapátoknak a szélirányra merrőlegesnek, a vissazforduló lapátoknak a szél irányába állónak kell lenniük a kis légellenállás érdekében.
Most sem teljesen értem, majd megnézem a fényképeket, amiket készítesz.
Generátor-téma: én az állandómágneses villanymotorokat ajánlom.Vettem autóhűtő- ventillátormotort 3 darabot.ebből 1-en maradt a venti, ez a szélgép, a másik kettőve kísérletezek.Gumicsővel közösítettem a tengelyüket az egyik a másikat hajtja.Számítógéptápról üzemeltetve 12,7V kapocsfeszültségnél az másikon 12V-ot mértem, 1,5A-nél 9V, 4A-nél 6,5V(csökken is a motorok fordulata).
A járműben 4A körül alakul az üzemi áramfelvétele, üresen 1A.
Ami nem tetszik: perselyes.Az egyik kicsit ki van kopva.Át kellene alakítanom golyóscsapágyasra.
Ma elfűrészeltem kézifűrésszel a 40cm-es 160-as csövet két egyenlő részre, lett mindenféle alakja.
Hogy oldjam meg a tengelyt?alul-felül golyóscsapágyat akarok, középen fogassam fel a lapátokat laposvasra?
Kíváncsi vagyok, mekkora teljesítményt tudhat.
Macerás ez a fűrészelgetés, nagyobb méretőt eleve félkör alakú elemekből készítek.Nehéz milliméterre pontosan dolgozni.
Szóval én a 12V-os autóhűtő ventillátorát ajánlom neked szélgépként.
(#) szsrobert hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Autógenerátor kb. 1500/min-től felfelé ad gazdaságos teljesítményt.Meghajtáshoz valamiféle bordázott szíjat picit lazán ajánlok.(autók vezérműszíjai)
(#) szsrobert hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Azakkuk túltöltését (14,4V feletti feszültség) mindenképp el kell kerülni.
Egy olcsó megoldás lehet 50-230V AC generátor, mely egy számítógéptápra kapcsolódik, és a számítógéptáp nem enged túlfeszültséget az akkura.IC szabályozó lábával belőhető a feszültség.kérdés, hogy az adott táp hány V feszültségen indul el.Az enyém 8A felett letilt, ha jól emléxem.De az is 13,8Vx 8A=110W.
Üresjáratban 4W-ot vesz fel, és 1W a ventillátor.
(#) pudding1 válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
üdv Bonanza02. Olvass egy kicsit utána ennek a függőleges tengelyűnek, mert a felsorolt anyagokkal nem fog működni. Nézd meg az oldalamon annak a képét amit én csináltam. Azon olyan generátor van ami már sokkal alacsonyabb fordulaton termel mint az autóba való, és annak is 10x áttétel kell ahhoz hogy komolyan termeljen. A 8 vödör helyett 80 kellene és autógenerátor esetében 20x áttétel, de még így sem merem állítani hogy biztosan termelni fog. Viszont ha termelne akkor meg az említett akku lesz kevés.......Ja és a lényeg. A műanyag vödröket szándékosan nem UV álló anyagból csinálják, hogy ha eldobták vagy összetört akkor lebomoljon. Nálam max 2-3 év alatt miszlikbe törik az összes amit kint használok, mert rideggé-törékennyé válik.
(#) kissanyi válasza watt hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Nem kellene ez a nagy mellény a részedről.

Mintha, el lennél tájolódva kicsit.
Szerintem, nem én vagyok az, aki nem érti miről van szó.

Veled kapcsolatban feladtam.

(#) watt válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Idézet:
„Azért kérdeztem, mert a szélben lévő lapátoknak a szélirányra merrőlegesnek, a vissazforduló lapátoknak a szél irányába állónak kell lenniük a kis légellenállás érdekében.”

Ez szép álom, de nem megvalósítható! Vagy neked van ötleted? Rajzold le!

Van Lada ventillátorom, de nem az igazi, mert nagyon szűk sávban nyomja. Egy méréshez nagyrészt homogén szél kell, mert nem csak a kereket mérem, hanem az irányfüggetlen gyűjtőt is.

(#) watt válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Hajtogatod a magadét de egy fél rajzot nem vagy képes betenni. Érthetetlen amit írsz és nem vagy képes felfogni, hogy semmi szükség a függőleges csövedre! És még én nem értem...
(#) watt válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Idézet:
„majd megnézem a fényképeket, amiket készítesz.”

Most akartam képeket készíteni, de tegnap valami miatt nem töltődtek fel az akkuk. Elnézést, majd holnap pótolom...
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Igen a cső félgömb eleje a csepp forma elejéhez hasonlít. Ezzel nincs is gond, csak a leválló levegő turbulenciája okoz némi veszteséget a cseppalakhoz képest.
A nem félkör alakú és nem a széllel szemben álló lapátok úgy gondolom kisebb felülettet mutatnának a szélnek, de a másik oldalon is sokkal kisebb lenne az ellenerő. Lehet persze, hogy csak sebességet nyernénk nyomatékot nem, de ezt majd kipróbálom. Találni kell egy optimumot.

A cseppnek mennyi a K értéke(ha fejből tudod, nem keresgélnék utána)?
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
van itt pár formatényező 4jegyűben
érdekes hogy a félgömb szemből (konvex) 0,34
hátulról (konkáv) 1,33 tehát 1 a különbség..

csepp szemből 0,05!
full heger 0,68

arról is van szó hogy egy kör keresztmetszetű tárgy után csak nagy sebesség esetén keletkezik örvény. kis sebességeken nem
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
szerintem alapvetően rosszul közelítetek a méréshez, nem fújni kell a levegőt a mérés helyére, hanem éppen elszívni onnan, úgy sokkal homogénebb lesz a légáram,
nem lesz benne spirális csavarodás meg naggyából az egész keresztmetszetben állandó lesz a sebeség.
persze ehhez elég hosszú csőszakasz kell legyen a mérés helye elött...

ja és nem csak levegőben lehet ám mérni!!
kell egy vizes gyűrű egy szakaszon üveggel. vizet bele megszinezni forgatni és máis láthatóak az örvények..
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Köszi az infót!

Ez érdekes, főleg a henger borzasztóan rossz tényezője!

Ezt az 1,33-at nem nagyon tudom értelmezni. Meddig megy ez a skála? Én úgy gondoltam eddig, hogy ez az érték 1-nél nem lehet több!?
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Nekem az egésszel csak az a bajom, hogy a tölcsért nem nagyon lehet torló nyomás nélkül vizsgálni.

A vizes elképzelésed nem értem teljesen. Egy kád vízre gondoltál, abban mérni a kerekeket?
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
nem nem kád hanem egy "árok" amiben a víz körbe körbe folyik mint vasban a fluxus, a tárgyat meg a vaskeresztmetszetébe tennénk..
egy kis malomkerékkel áramlásra kényszeríted a vizet.

ez a tényező függ a közeg sűrűségétől, sebességétől, és a test felületétől valamint a rá ható erőtől (amit a közeg fejt ki rá)

egy egszerű rugós erőmérővel és egy libikókakarral egyszerűen lehetne mérni a tárgyre ható erőt a vízes csatornában....

ja nem az egész kerékre gondoltam, hanem egy lapárta de ha van türelmed egy egész makettet öszerakni, akor....
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Idézet:
„a félgömb szemből (konvex) 0,34
hátulról (konkáv) 1,33 tehát 1 a különbség..”

Ezt hogy értelmezed kp/m-re?

A szemben forgó lapátot a saját sebessége miatt kétszeres nyomaték éri, mint ami a K értékéből adódna a szél sebességéből, ezt is figyelembe kell venni, ha jól sejtem.
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Idézet:
„ez a tényező függ a közeg sűrűségétől, sebességétől, és a test felületétől valamint a rá ható erőtől (amit a közeg fejt ki rá)”

Itt valami sántít, mert egy tényező egy adott közegre vonatkozik egy adott állapot szerint. Ehhez képest kell számolni, de a tényező ettől nem változik, tehát csak a tárgy alakjától függhet!

Mit ír a függvénytábla, milyen a mértékegysége a K-nak, ill. milyen körülmények között van meghatározva?
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
ja jól gondolod..
amúgy az van ide írva hogy:
erő=K*1/2*ró*V^2*A
ahol:
K a tényező..
ró a közeg sűrűsége
V a közeg sebessége
A a test homlokfelülete (szemből látszólagos?)

ez a turbulenciás sebességre vonatkozik már

kerestem a K dimenzióját de nincs, tehát csak egy szám..
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
ha átrendezed az erő képletét K ra, akkor kijön, hogy azoktól függ amit írtam..
(#) szsrobert hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Ítt a függőleges tengelyűhüz a lapátfordítgató megoldás a jó légellenálláshoz:

hoel5.gif
    
(#) gulyi88 válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
ez jól néz ki, de nagy sebességen működne?
biztos csörög zörög kattog..
amikor a támasztott állapotból átfordul egy lapát az elég veszélyes lehet...
(#) szsrobert hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
nézzetek szét itt is, rengeteg jó ötletet írtak le:
Szeleskedés a köbön: jó ötletek, jó szélgenerátorok
(#) szsrobert válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Szivacsot kell alátenni.
Semminek nem tudtok örülni?
(#) gulyi88 válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
hát jójó.. de ha ugy rendesen fúj a szél az hétszencség, hogy a közelébe nem mennék xd
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Idézet:
„ha átrendezed az erő képletét K ra, akkor kijön, hogy azoktól függ amit írtam..”

Persze, de ha belegondolsz nagyon sok olyan érték behelyettesíthető a különböző változókba, ami kiadja ugynaazt a K-t! Ezért a K-t nem bármilyen paraméterek között veszik fel. Én csak így értettem, hogy a K nem függhet a vizsgált egység körülményeitől. Lényeg, hogy értjük egymást!
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Köszi! Közben ezt találtam!
- Aerodinamika -


Idézet belőle:
Idézet:
„Az ellenállás-tényező lényegében azt mutatja, hogy az egységnyi felületű testnek egységnyi nagyságú torlónyomás esetén mekkora ellenállása van. Nagysága főként a test alakjától függ, de a Re szám (sebesség) tartomány is befolyásolja.”
(#) watt válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
off: Használd a "válasz" gombot, mert nem tudjuk kinek válaszolsz! köszi!
on:
Ismerem ezt a förmedvényt, és láttam működés közben is, egyszerűen nem működik! Próbálj keresni ilyen jellegű videókat, nagyon vicces, mikor a lapátok csattognak mint a veszedelem, és a kerék össze vissza kalimpál!
(#) szsrobert válasza watt hozzászólására (») Nov 24, 2008 /
 
Nekem úgy tűnik, tudjátok kinek válaszoltam.
Megnézted az infókat az általam írt linken?
(#) watt hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Összedobtam egy excel táblát. Ha hibát láttok benne, jelezzétek, én a jelenleg összeszedett infók alapján póbáltam a képleteket kialakítani. A lap le van védve, de nincs jelszó. Köszönöm mindenkinek, aki segített ezt megalkotni, külön gulyi88-nak!
Bármilyen érdemi javaslatot, cáfolatot szívesen várnék, ha a dolog előre halad tőle!

Csatoltam mégegyszer a töcséres sebességtranszformátort, berajzolva az áramlásirányt, ami szerintem kialakul(elnagyoltan!). Az egész építény felülről zárt!
Következő: »»   55 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem