Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Foglalkoztatok már a plazma gyújtással? Állítólag 30%-os teljesítmény növekedést igér, és 20%-os üzemanyag megtakarítást. Csináltatok már ilyet, hogy kell?
szia!
mi az a plazma gyújtás? még nem hallottam róla. mezőgazdasági gépész szakmám van, meg elektronikai műszerész, jelenleg ipari elektronikával foglalkozom, de még ilyen gyújtásról nem hallottam.
Hello, ez a belső égésű motorok egy hatékony gyújtásának egyik módja. Csekély kiegészítő elektronikával ilyenkor a gyertyán nem csupán szikra keletkezik, hanem egy nagyobb energiájú és kiterjedésű plazma, amely az üzemanyagot hatékonyabban gyújtja be, ami által a motor hatásfoka megnövekszik.
Szia!
Szerinted ez egy mostani ECU-s autóban házilag átalakítható?
Szerintem igen, a kérdés az az , hogy milyen kondit kellene a gyertya elé kötni.
Erről találtam egy amcsi oldalt : http://www.directhits.com/
szevasztok
valaki leírná bővebben hogyan is néz ki ez a gyújtás?
Ez tök jó!! Ilyen kell nekem is!
Állítólag van egy olyan hátránya, hogy jóval hamarabb tönkre megy tőle a gyújtógyertya. Legalább is a csere periódus sokkal de sokkal rövidebb.
Szia!
Ha még nem ismernéd az oldalt itt sok infó van róla:Link
jah hogy erről van szó! így már ismerős..
gyertyát tuti jóval hamarabb szétküldi! (gyertyákat melegpontról a hidegpontra kilépő elektronokra tervezik. ennek megfelelően csak a melegpontjuk van valami platinaszrű ötvözetből, ami jobban ellenáll az szikra anyagfogyasztó hatásának) próbátam, a gyertyán tényleg vastagabbnak néz ki a szikra, motorra gyakorolt hatásáról viszont nem tudok semmit mondani..
Mit gondoltok, két ütemű motorral hogy működne ez a kondis dolog?
Nőne vajon a teljesítmény valamennyit?
Szerintem ha ez akkora forradalmilag jó dolog lenne, már a szériagyártású autókban is ezt alkalmaznák.
Sziasztok!Megmondom öszintén, hogy a gyakorlatban én még nemtalálkoztam ezzel a gyujtással!Ezért elnézést a tudatlanságomért!A csatolt mellékletben,ill. annak sematikus rajzán úgy nézem a nagyfesz.körben van ez a fekete doboz.Ez lehet egy több tiz KHz -es nagyfesz generátor aminek a feszültsége kissebb a gyujtószikra feszültségénél,de annak ionizáló hatására indul be a nagyteljesítményű iv,de,hogy a halmazállapotváltozás hogy jön létre és ehhez a milliószoros energia honnan van azt nem értem.A demó görgős teljesítmény mérés az elég meggyöző, de hát ilyet amúgy is lehet csinálni. Talán ha építenénk annyi generátort ahány gyertya van ,TV nagyfesz trafóval a végén,ill. hasonlót, modelezhető lenne,csak a gyujtásvégfokozatra ható önindukció hogyan hatna!Üdv!
Jó dolog is ez, verseny és dragster autókba, motorokba ilyenek vannak. Lehet venni gyári a gyújtókábelbe épített verziót én ilyet akartam venni régen a 2 ütemű motoromba, van valami magyar oldala ahol forgalmaznak ilyet csak sehol nem találom, ha jól emlékszem akkor olyan 10-15e körül lehet az ára és ebből annyi kell ahány hengered van.
A gyertyát meg biztos eszi, de az irídiumos biztos jóval tovább bírja, igaz az árából már akár 3-4 normál gyertyát is vehetünk.
Valaki használt már ilyet? Fogyasztás csökkenés terén mennyivel eszik kevesebbet a verda?
Véletlenül megtaláltam ezt a gyújtókábelbe épített plazmaboostert: Link
Szerintetek ez hogy van megoldva? Kondenzátor lehet benne?
http://metroman.addel.hu/detailproduct.php?productid=423690
Gyakorlatilag ha a gyertya elé kötnék egy kondenzátort sorosan, akkor működne a dolog?
A gyújtógyertyával párhuzamosan kell kötni a nagyfeszültségű ( pl. 15kV kerámia kondenzátort ) soros kapcsolású kondikat. Két azonos kapacitású 15kV kondi sorba kötve 30kV lesz, de a db kapacitásuk feleződni fog.. pl. 2db 15kV 220pF sorba kötve 30kV 110pF értékű lesz.. Ha bírja a nagyfeszültségű gyújtó trafó, lehet nagyobb kapacitás értékű kondikat is használni ( pl. 2x 15kV 1nF ) vagy több pár kisebb kapacitás értékű ( 100pF , 220pF , 470pF ) kondit is használni..
http://www.szuts.com/plasmabooster/ ez tényleg működik, tapasztaltam.
2 éve használom, nagyon durva.
Még megdöbbentőbb saját gyátrmányú gyújtókábellel! FONTOS: 0 Ohmos kábel, 0 Ohmos gyertya, különben sz@rt se' ér! Most alakítom át, mert a régi csak egy olcsó sufnituning (1.600,- Ft/kocsi, azonnal fele, harmada fogyasztás, kétszer jobb gyorsulás; ezt tudta a régi vacak) Videó, fotók, beszerzési helyek, elkészítési mód készül. Ha vkit érdekel: ervin.mach@gmail.com Üdv: mach ervin
Szia Ervin!
Valóban így van, egy barát sima megszakítós gyújtásra szerelt gyertya kapacitást. Nagyon nehezen tudta csak beindítani a motort, de ha elindult nagyon harapós lett. A gyári gyújtókábelek szinte majdnem mind ellenállásosak. Ez pedig a nagyfesz útjába van. Javaslatomra kicserélte a gyújtó kábeleket réz erűre, és probléma mentes lett az indítás. Elektronikus gyújtással pedig még hatékonyabb, nagyobb a gyújtás energiája és feszültsége.
Engem is nagyon érdekelne a dolog. Már régóta szeretném összehozni. Egy 126p-be, ami egy Renault Espace elektronikus ikertrafóval megy. Azt egy Szamara modul hajtja, amit egy Roxel VGC-240 vezérel. Hallos főtengely jeladó alapján.
Szóval az enyém már nem rotoros, megszakítós, röpsúlyos, trafókondis őskövület. Csak azt nem tudom ikertrafóhoz is lehet-e, ilyen plazma gyújtást használni. Kicsit tartok tőle, hogy problémát okozna az egy trafón 2 rezgőkör. Meg azt se tudom mit szólna hozzá a Szamara zárásszögvezérelt, primeráram határolós modul. Valaki próbálta már ikertrafóval a dolgot?
Szia József!
"Takarék" rendszerű trafóval még nem próbáltam. Ha már ennyire átalakítottad a gyújtásod próbáld meg először kisebb kapacitás értékű kondival: 100pF 15kV x 2 sorba kötve, vagy 220pF 15kV x 2 sorba kötve. Mérd meg a gyújtó gyertyáid középső elektróda ellenállását, és a gyújtó kábelek ellenállását is, 0 ohm legyen! Ha nem ilyen a gyújtógyertyád, cseréld le 0 ohm értékűre. A gyújtókábelt lehet neked kell házilag elkészíteni 0 ohm réz erű gyújtókábelből. Ne PVC gyújtókábelt használj, az csak 90'C hőálló, a polszki motor meg mivel léghűtéses, elég jól felmelegszik 130'C-ra is! Használj szilikon gyújtókábelt, az 220'C hőálló és 35kV elektromosan is szigetel! Érdemes megcsinálni. Ha van gyertya pipád az is 0 ohm ellenállású legyen. Ezek után megpróbálhatod a kerámia kondik mit kezdenek az iker szekunder trafóddal. Lehet, hogy sikerül, mivel a Szamara elektronika kb. 8A primer árammal dolgozik és megtáltosodik a pici Renault trafód is. Ha működik így, apránként növelheted a gyertya kondenzátor kapacitás értékét. Én visszaalakítanám gyújtás elosztósra és pl. Szamara nagy trafóval komoly szekunder köri munkát lehetne alkotni gyújtógyertyánként 1nF 15kV 2db sorba kötött gyertyakapacitással.
Valaki próbálta már mérni hogy mit tudnak ezek a cuccok? Az a 30% enyhén szólva is csacsiságnak tűnik...
További kérdések: -Rádiózavar nem jelentkezett? -Motor fizikai igénybevétele nem emelkedik? (élettartam nem csökkan?)
Köszönöm a választ!
És köszönöm a tanácsokat is. A rotort semmi kép nem szeretném vissza tenni. Az volt a lényeg, hogy egy mechanika nélküli gyú. rendszert összehozzak. Lehet inkább majd később áttérek a hengerenkénti gyújtásra. Akkor hengerenként lesz egy Szamara trafó, vagy valami másból pipatrafó. A plasma gyú. tervben van mindenképp. Mert az etanolhoz jól jönne a nagyobb, biztosabb szikra. Főleg hidegindításnál. Találtam magyar Pulstar oldalt, kértem is tőlük árajánlatot. Kíváncsi vagyok mennyit mondanak.Bővebben: Link Gyertyából Brisk, gyűrű alakú testelektródásat szeretnék (Bár még nem tudom van-e köztük nekem megfelelő tulajdonságú, főleg 0 Ohm-os. Majd ha oda jutok vadászok gyertyát is.) Még egyszer köszönöm a segítséged!
Szia József!
Csak az elosztót szereld vissza, a szekunder kör miatt írtam, az ott levő szikraköz pedig még jól is jön. A két Szamara trafót már próbáltam, szerintem hülyeség, mivel az elektronika a primer áramot szakítja meg, így a gyújtás primer ágon 16A zabál, és csak hővé elfüstöli az energiát. Nem lesz tőle jobb a motor, elhiheted. Hengerenkénti pipatrafóra nem tennék kondenzátor kapacitást. Minél kisebb a trafó, annál gyengébb is lesz. A Szekunder feszültség nő, de az amper közben elmarad. Bármelyik pipa trafód meghibásodik, egy hengerrel már nem sokra mész. A gyújtáselosztó rém egyszerű és megbízható. Az elosztó masszív, a fedél és a rotor pedig könnyen cserélhető, ha szükséges.
Én úgy értettem a 2 trafót, hogy külön vezérelve. Egy henger - egytrafó, másik henger - másik trafó. A két trafó (és a hozzájuk tartozó modulok) egymástól külön kapnák a jeleket. Mindig akkor amikor az adott henger éppen gyújtási ütemben van. Amolyan hengerenkénti gyújtás szerűen.
Azért azt jó tudni, hogy pipatrafóval nem érdemes kísérletezni. Köszönöm a tippet!
Sziasztok!
Egy kis segítség az építéshez! Bővebben: Link Érintés videlemre mindenki nagyon vigyázzon! Nagyon magas feszültség!
Szia József!
Én úgy építettem meg még régen, hogy a polszki elosztóba egy db szamara hall jeladót szereltem és egy kétnyílású harang vezérelte a két szamara elektronikát 1x-re. Két szamara trafó két külön gyújtókábel. A szamara elektronika megszakítja a primer áramot, és amikor az összeomlik a primer tekercsben, akkor indukál a nagyfesz trafó szekunder tekercsében áramot – és nagyfeszültséget. A primer áramot csak rövid időre szakítja meg a gyújtás elektronika, ha két ekkora nagy trafót használsz, azok fűtenek ám rendesen! Ha még külön - külön vezérled a trafókat a 2db szamara elektronikával, akkor még tovább áll az áram fűtő hatása a primer tekercseken. Energiapazarlás. +8A kidobsz feleslegesen az amúgy se sok 34A generátorból. Inkább azzal a megmaradó 8A bonts vizet, a durranógáz jobban hasznosul a motorban. 1 erős nagy trafó és a gyújtás elosztó. Ha kondenzátoros elektronikus gyújtást használsz a szamara elektronika helyett, a primer áram jelentősen lecsökken, a szekunder feszültség rendesen megugrik. Etanolra javasolják. |
Bejelentkezés
Hirdetés |