Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 12V-os hálózat otthonra
mert ráadásul az autóakksikat CSAK szellőztetett helységben illik tölteni mert a töltés-merítés során talán ha jól emlékszem durranógáz is felszabadul... az meg bizonyos töménységben csodákra képes
Ajjaj kezdem érteni miért olyan nehéz ez az energiatárolás .
Egy problémát megoldasz és másik 1000 szakad rád.
A legújabb trendek szintén jósolnak a lakásokban egy alacsonyfeszültségű, egyenáramú sínt, többnyire kisteljesítményű fogyasztók táplálására.
Ez abból a koncepcióból indul ki, hogy nagyon sok fogyasztónk úgy indul, hogy a tápban egy trafó fogadja a 230-at, és kapásból letranszformálja a félvezetőtechn ikában használatos szintre, aztán egyenirányítés stb..... Ez minden eszközünkben benn van, ennyi trafó, táp, stb kell, ami energiaveszteség, és plusz gyártási költség miegyéb, most nem akarom részletezni a témát. Ez a sín valószínűleg viszont nem 12Vos lesz, mert ezen a feszültségen igen költséges közepes teljesítményt is szállítani (egyrészt a drót elfűti, másrészt a réz is egyre drágább). Tudtommal nincsen még szabvány, de a 48V-ot rebesgeti egyre több fejlesztőcég, mivel ez kellően magas fesz az alacsony veszteségű szállításhoz, kellően alacsony (törpe) biztonsági szempontból, és elérhetők/készíthetők olcsó DC/DC konverterek az egyes fogyasztókhoz (12, 5, 3,3V) vagy más, speciális fogyasztók (pl LED array) áramgenerátoros táplálására. A szokásos akku technológgiákkal is "kirakható" a 48V. Szerintem jó az alapötlet, de a helyedben nagyobb "hálózati" feszültséggel számolnék, amit megspórolsz a rézdróton, abból is akkut lehet venni Csatlakozóügyben érdemes szétnézni a nagyfrekvenciás elektronikában használatos, teljesítményátvitelre is alkalmas csatlakozók között is (pl N-csatlakozó, vagy UHF), ez ráadásul csavaros, nem lönyög, nem húzódik ki.
Normál 230V-os falicsatlakozókat használhatsz(közepe +, földelés -), ha van elég.Vagy szivargyújtót.Amelyik olcsóbb.
Az akkuk gőze nem marja szét a kaját.A durranógáz fejlődés miatt ügyelni kell a jó szellőzésre, valamint robbanásveszélyre. A lakószobádba lehetőleg ne tedd, az ólom, és az esetleges kénsavgőz nem egészséges. Nálam bent van a pakk a szobámban, de inkább műhely, nem alszok ott.És 13,8-ra töltöm, nincs gázfejlődés.
valószínű a legegyszerűbb az lenne, ha a szolgáltató a villanyóráig hozná a nagyobb feszt, mint most, de ott átalakítná több fajta feszültségre, egyen 5,12, 24, és maradna 220 is...így a dugvilla és a aljazat változna csak, és el lehetne felejteni egy csomó tápegységet, trafót, egy lenne a villanyórában
a 12 voltos másodlagos hálozattal ugyanazok a problémák, mint a tiszta energiás rendszerekkel...szeretnéd egyre több mindenre használni, növelni a kapacitást, és jön a biztonság kérdése, vagyis a fogyasztók folyamatos üzemelése, a hálozatra visszakapcsolhatóság, ami ha nem 220as a rendszer, akkor meg kell oldani a letranszformálást, és a rendszer töltség figyelést, és oldalakon lehetne sorolni, de minden megoldható, csak pénz kérdés persze van a aki modell vasutazik, meg van aki kocsmába jár, ez azért jobb...
Nekünk jobb lenne, de az áramszolgáltatónak veszteség a trafókon üresben felhasználódó áram.Bár a tápvezetékeken is.Behajtja azt rajtunk többszörösen.
Én igazából invereres megoldásra gondoltam 12v80 ah akksival300wattot kihozok csak az a baj hogy az aksit tölteni kell! nagy mégse??Vagy ott vok ahol a part szakad???nem tudok alternatív energiával tölteni akksit.drága,pepecsmeddig bírná órára az invertert működtető aksi teljes gangon?
Aválaszt előre is köszönöm
Szia! nem akarok nagyon részletesen belemenni, de pár dolgot meg említek. ha nem számolunk veszteséggel, akkor a 300W/230V-os hálózathoz 1,3A kell. A 300W/12V-on 25 Apert kell kivenni hozzá. Így "elméletileg" 3,2 órát üzemelhetsz. Viszont a folyamatos szinten tartáshoz (töltéshez) szintén ennyi energia kell minimum, de számoljunk kis többlettel, legyen 322W, és akkor azt feltételezzük, hogy a nap 24 órájában süt rá a Nap, optimális szögben. A 322W-os energiát például 10 darab ASI-F 32 / 12 NAPELEM MODUL 12V 2,5A 32,2W biztosíthatja. Ezeknek az ösz. áruk 712 836 Forint, de ehhez kell még a vezérlő áramkör is.
Konklúzió: 1. rövid az üzemidő 2. hosszú a feltöltési idő 3. drága a rendszer Egy kép, a szomszéd városomban létesített napelem rendszerről. A panelek magassága kb. 5m!
Az szeretném kérdezni h én építettem egy fényerőszabályzós led rendszerem. És eddig elemről ment. De már meguntam hogy állandóan elemeket kell töltögetni hogy adapterre át akarom alakítani. Csak nem tudom hogy mennyi ampert ad le egy elem. Nem tudna valaki segíteni ebben? Előre is köszi.
Az attól függ, milyen elem. Persze - ha töltötted - akkor inkább akkumulátorokról kéne beszélnünk. A legáltalánosabban használt elem, ill. akku az AA formátumú. Az akkuk kapacitása legfeljebb 3 Ah, de inkább kevesebb, van, ami csak 700mAh-s. A névleges feszültség viszont jellemző, elem esetén 1,5V, akku esetén 1,2V. Azzal, hogy mennyi A-t adnak le, nem jellemezhetjük. A szegény elem annyi áramot ad le, amennyivel megterheled. Feltéve, ha bírja. Ha nem, a feszültsége leesik, és rövid időn belül kimerül.
De akkor hány mA-es töltőt tegyek a rendszerhez? Mert itthon annyi van mint a szemét, mivel minden elromlott kütyühöz adnak töltőtt és én ezeket nem dobtam ki.
Eljött az ideje, hogy valami megoldást találjak az állandó fény problémáimra.
Kitaláltam valamit és kérném a hozzáértőket segítsenek. Minden helységnek külön áramforrása lesz ami 4db ceruza akksi és ennek a napelem töltője lesz. Gyakorlatilag 4db napelemes lámpa lesz kirakva a tetőre és az akksi meg a padláson lesz a helység felett... Erről fogom helységenként levezetni az áramot. (Igaz nem 12V-ot, de most ettől tekintsünk el, 10db elemmel is megoldható lenne csak nekem nem kell annyi). A fogyasztóim legtöbb esetben LED-ek, de soha nem lépik túl az 1-2A-t összesen. Mivel van itthon 50m UTP kábelem ezt használnám fel a vezetőkeléshez. A kérdések: 1. a 4db ceruza elem le tudja-e adni az 1-2A-t 2. 5-10m távolságnál mekkora veszteségre számíthatok UTP kábellel továbbítva ezt az 5V-ot? 3. elbírja-e az 1-2A-t az UTP kábel 4. Ha ugyanabban a gégecsőben akarom vezetni az UTP kábelt, mint amiben a 220V megy akkor okozhat-e ez problémát? 5. Védenem kell-e túlterhelés ellen vagy az elem nem bír leadni akkora áramot, hogy komoly probléma legyen? Előre is köszönöm a választ a család nevében mivel már elegük van . A kapcsolók sajnos nem a megfelelő helyre lettek tervezve így most nem az ajtók mellett, hanem a szoba közepén helyezkednek el. Baranya megyében megbízható villanyszerelőt találni aki 1 éven belül elvégzi a munkát és meg is lehet fizetni lehetetlen. Így maradt a ledes megoldás ami még esztétikus is lesz.
Ha már 12 volt! Egy keresztkérdésem lenne. 230 voltból stabil 12 voltot hogy tudnék csinálni led számára, trafó nélkül, hogy a lehető legkisebbek legyenek a méretei az átalakítónak? Amit tudni lehet: a led feszültsége 12V, áramfelvétele 0,8A.
Gondolok itt olyanra, hogy életképes ötlet lenne-e az amit olcsó akkumulátoros zseblámpák "töltőelektronikájának" is szoktak használni: egy két ellenállás, kondi, meg dióda esetleg visszajelző led. Illetve nem teljesen ez, - de az ötlet innen merítve - hanem mondjuk a 230v-ot ellenállással lecsökkenteni, esetleg zavarszűrő kondit beépíteni, majd ezt egyenirányítani és a legvégére egy stab ic-ét berakni?
Javaslom indulj ki innen: LED rákötése 230V-ra. Sok jó megoldás van benne. Csak figyelj mindig arra, hogy az így előállított kisfeszültség nincs mindig galvanikusan leválasztva a hálózati feszültségről, tehát hiába csak 12 V jut a LED-re, attól még veszélyes módon rázhat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |