Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
A fűtés a 4. 8. láb ugye?. 3 láb közel van egymáshoz, utána 4. láb és 3 megint közel van. a két távolabbi a fűtés? Mert ha az, nemjók a csövek mert nem fűtenek
Figyu! Alulról van a lábkiosztás. 1-es láb az ahol a pöcök van az üveg oldalán. A többi pedig az óramutató járásával megegyező irányba. Jónak kell lenniük, új csövek! 4-8-as láb a fűtés.
oké minden rendbe, jobbra számoltam először, balra kellett volna.
Adatlap szerint 11,3-13,9V-ig fűthető. A névleges fűtőfesz 12,6V. Szerintem fűtheted 14V-al max egy kicsit kevesebb lesz az élettartama. 2db csővel terhelve 14V?
igen két csővel mértem pontosan 14,18 voltot, a digitális műszerem alaphelyzetbe 0,16 voltot mutat.Egyenáramnál 0-t
igen mostmár eltudok számolni 8-ig, elég nagy megterhelés volt
a hálózati zavarok ellen hogy tudok ,, védekezni" a hálózati zavarok alatt a villany fel-le kapcsolást értem.(mikor fel vagy le kapcsolom a villanyt bárhol a lakásban,hallani lehet hogy ,, pukkan egyet" és ez nagyon zavaró!
Rácsapnék a kezére annak, aki kapcsolgat.
Nem is akarok vele semmit, ha esetleg arra gondoltál hogy a pl500al akarom összehozni!
Csak littlejoe keresett kimenőt PCL 86-hoz.
köszi! de nincs kedvem se anyukám,se a saját kezem csapkodásához! off
és ez kb mennyibe fáj?(csak kérdezem) egyébként köszönöm a gyors választ!
próba képp egy 33n 250 v~ kondit betettem a táp ágba a primer elé,de rájöttem hogy felesleges volt! rosszabb volt mint előtte!(valószínű nem volt már jó a kondi,vagy a fene tudja,de mindegy is!)
de a kondit kivettem azóta! a következő bekapcsolás után ki is vettem belőle!
a cuccos készen van,a trafó is gyári.szóval marad az utólagos szűrés! a linket meg biztos jól írtad? mert nekem nem képet nyit meg,hanem a fórum kereső oldalára visz!
Sziasztok! 3 darab TV-ből sikerült összeválogatnom egy 8 ohm / 8W-os műterhelésre való ellenállást. Most már csak holnap rakom össze őket, aztán nekiállok így is méricskézni a PCL-86-os teszt-boardom.
El is köszönök, sziasztok!
Ha bontassz néha TV-ket, van olyan aminek van külön egy zavarszűrő panelja (pl: Videotonok) én azt szoktam meghagyni és ha kiderül egy áramkörről, hogy zavarérzékeny akkor abban ilyeneket használok fel, és ami a lényeg ingyen van.
Egyszerűbb megoldás lett volna, ha sípolós diódateszterrel megnézted volna, hogy mely két láb van kapcsolatban, és ha azokra rá lehet ültetni egy 4-8 as láb logikát, akkor meglett volna a sorrend!
Bár én inkább át szoktam bámulni a búrán, és meglesem, hova van kötve az adott láb, abból lehet biztosra menni!
Gyerkőcök!
Főként Kócos! Bajom van! (nem női! ) Tegnap nekiugrottam a gitárerősítőmnek /a pirosdobozosnak! - EL34 PP/ és a legelső erősítőfokozat iszonyatosan MEDVELAKTA búúúúú!!! A következő-keverőfokozat már zajtalan. Mivel a gitárerősítőkben a jónagy bemeneti ellenállás és legkevésbé megváltoztatott hang elérése érdekében az előerősítő fokozat fixen kapja a bemenőjelet, és a kimenete van hangerőszabályozva. Namost, ha én letekerem a potikat /kimeneti/ akkor kussol az erősítő, tehát onnan jó! Zártam fixxre össze a bemenetet, fűtöttem egyenről, raktam rá testelt ónozottlemez hengert, szűrtem meg RC tagon át a tápját, és 60cm-re van a táptrafótól. A köv fokozat tápjáról is próbáltam /320v/ 22k-10µF-al, ahonnan a többi nem búg, de ez mégis... Cseréltem a csövet is... de semmi és a fűtés is testelve van az egyik végén! /mondom a többi jó!/ Kollektorkör 1k, rajta 4,7uf, anódkör 100k, tápfesz 260v, anódon 130 /ahogy kell!/ Testeltem már a rácsot is minden fellelhető testpontra, és akkor sem hagyja abba! Rács a földön 1M-val, becsatoló is van. Még egy próbám van, TV-ből kivett kapcsüzemű próbatápról fullegyen 250v-ot adni neki, de ha akkor is búg, szétütöm!!! Van még ötletetek, mert itt megállt a tudomány!!
Elsőre a próbáld ki az egyszerű módszert , hál.zsinórt kösd ki és tekerj meneteket a saját vezetékével egy nagyobb ferritgyűrűre és kösd vissza . Sokszor megoldja a problémát .
Lehet hogy túl amatőr kérdés, de elkötés nem lehet valahol, esetleg eleve hiba a kapcsolási rajzon?
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a VR 150 típusú feszültség stabilizátor cső bekötésére lennék kíváncsi. A mellékelt rajzon az anód (5-ös láb) és a katód (2-es láb) az egyértelmű (mint egy zener dióda), katód megy a testre, az anódra meg megy előtét ellenálláson keresztül a stabilizálandó feszültség, és onnan is megy tovább a stabilizált feszültség, de van még egy 3. elektróda is benne, ami egy rácshoz hasonlít, és 2 lábat köt össze 3-ast a 7-essel. A kérdésem az lenne, hogy az mire való, és hová kell kötnöm, és hogy a 2-es és a 3-as láb között lévő fekete pont, az mit akar jelenteni? Előre is köszönöm a válaszokat.
Szia a 3-as 7-es átkötés, az csak egy átkötés. Mire szánták? Talán ez arra volt jó, hogy ha ki van véve a cső a foglalatból, akkor megszakítja az áramkör egy részét, és így nem lehet túlfeszültség. A pont viszont valamilyen anyagú gáztöltésre utal.
Adatai: 150V stabil +-5V, 5-40mA mellett, max 180V bemenő fesz lehet.
na Pityu!!! Látod nem is olyan egyszerű a gitárerősítők világa Az első fokozatnál sajnos nagyon nehéz kiírtani a brummot ! szerintem tuti a fűtésről veszi fel! A közepelést még nem próbáltad, ahogy az írásodból olvasom! ha csak simán a fűtés egyik fele van testelve, az itt sajnos nem sokat ér! Közepeld ki két db 100 Ohmmal vagy testre, de jobb lenne +20-30 voltra! Sőt ha egyennel fűtöd, akkor is kell két 100 Ohm a földre, és még így sem mindig sikerül. Egyébként teljesen zajmentesre szinte lehetetlen megcsinálni, már csak azért is, mert ha az erősítő egy két méteres közelében gitározol, a pick upjaid is összeszednek mindenféle brummot ( főleg a hálózati trafóét ) Ráadásul Neked single coil PU-jaid vannak, azok különösen érzékenyek a zajra
Egyébként nekem is lesz egy ilyen köröm a kombómmal
Én is ebben a cipőben járok, nekem sem sikerült teljesen a medvéket elkergetnem. Én a fűtést eleve úgy tekertem, hogy 3,15 v-nál megcsapoltam a tekercset, és földre tettem.próbáltam egyenirányítani, 4700 uf kondival szűrtem, nagyon keveset változott.A 100 ohm nem próbáltam még. Kis hangerőnél elmenne a brumm, de ha már közép vagy annál magasabbra tekerem a potit, elviselhetetlen. Biztos az első trióda csinálja, mert a másik csatorna jó, az kikerüli az elsőt.
Az árnyékolást még nem próbáltam. üresen is búg.
A fűtés eredetű medvezajok kiszűrésére provizor kapcsolást is lehet csinálni, külső telep táplálással.
Pl.: 3 x 4,5 (laposelem) 2 db sorbakapcsolt fűtéssel. Ha erre csendben marad a maci, akkor egyértelmű, hogy itt kell tovább javítani.
Én így szoktam zavarvédeni.
PC-tápból kitermelhetőek a hozzávalók.
Ez az én előfokom. Szokvány gitárelőfok.
A gerlékkel nem áll közeli rokonságban. A fűtést stabkockáról kapja 0,7-0,8A. Ut: 24V szintén stabkockáról. És a hangja...hmmm. És még valami: toroid, toroid. (Joda mester nyomán szabadon). Idézet: „Action2K írta: max 180V bemenő fesz lehet.” Min. 180 V bemenő fesz kell (gyujtófesz), nem ennyi a max. bemenőfesz, az sokkal nagyobb is lehet, csak az áramot kell előtétellenállással úgy korlátozni, hogy a csövön legalább 5 mA és legfeljebb 40 mA follyon. 180 V-nál kisebb bemenőfeszre nem gyujt be a cső, így stabilizálni sem tud 150 V-ra (30 V többletfesz kell a begyujtáshoz). |
Bejelentkezés
Hirdetés |