Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Ha csak egy csúcsos lemezdarab a jeladótárcsa akkor nem kell foglalkozni a polaritással,de ha egy köriv szelete forog el a jeladók előtt akkor már muszáj.
Ikertrafóba cdi kivitel nincs,viszont elektronikus primeráramhatárolású fetes,igbt-s gyújtáshoz fejlesztett van,ennek kicsi az ohm-os ellenállása,és az induktivitása,és ilyen lenne az igazi,de gyanitom az ára nem baráti.
Hali!
Nekem van 1 1981-es kiadású GS550-esem. Abban még hagyományos megszakítós gyújtás van, röpsúlyos előgyuszi-szab.-bal. Azonkívül van egy Yamaha SR 125 is. Annak tranyós, 2 jeladós a gyújtása. Próbáltam CDI-sre átvarázsolni, de a végén a régi gyuszi újjáépítése következett. Szerintem Te is inkább valami, gyors Darlingtonos kapcsit keress.
1 v többet még nem mértem rajta. Ezek is két kivezetésűek tehát lehet velűk játszani csak gyárilag van a kettő közös testre hozva egy vezetékkel ez oldható forrasztható tehát no problem. Ehhez mi a véleményed ezt most találtam... ez is járható? cak a megszakítós rész vár egy kis át tervezésre jeladósra szerintem. a jel csúcsos lemez. itt a trafó 4.5 Ohm osak.
Az előgyuszt én is a gs 550 átfabrikálásával gondoltam megoldani tehát az előgyuszi problem részemről kilőve. a többi az elekrtonika megpróbálom szerintem mind a kettőt ami jobb az marad. Persze még begyüjtom a többi háttéranyagot hozzá mi miért jobb.
ezt még én firkáltam paintba nagyonrégen, mikor elkezdtem gyújtással foglalkozni (RTÉK92 ből van..) . soha nem építettem meg, amúgy meg mostmár ránézésre se jó..
![]() jah 1V... csúcsértéke érdekes nekünk... Dióda+kondis csúcsértékmérővel, a kondi legalább 10µF kell..
Sziasztok! Olyan problémám lenne,hogy megépíttetem a mellékleten látható gyújtás 6V,ez nem is probléma de az a baj,hogy nem működik. T2-ből kijön a feszültség bemegy még a R4-be és onnan nem jön ki. Ha áthidalom az R4 ampermérővel akkor a trafó kap áramot és kb 0,7A mérhető az ellenállas helyén. Trafó helyett egy 12V45W égőt használok. Köszi a segítséget előre is
Helló! Az izzós terhelés nem fog menni. Itt ms-os idők vannak amit egy izzószál nem tud jelezni. Talán rakd össze a saját trafójával és gyertyával, működni fog.
Összekötötted a jelpontot a H- al?
Mért kell képet ppt ben csatolni? Nem egyszerűbb jpg, vagy png ben? megynitni biztos egyszerűbb...
Összekötöttem a működő hall-al,de kipróbálom trafóval estére megmondom hogy mi van vele.
A gyertyának ne felejts el testet adni....
Nem bírtam estig várni,kipróbáltam és nem jó. T3 tranzisztort úgy kötöttem be a képen látható C-K jelre a a trafó 1 pontját, E pontra a táp negatív és a B pedig a vezérlést kapja. Nem a C-t és a E pontot cseréltem össze?
A tranyóra jól vannak felírva a lábak.
úgy próbáld ki hogy a hallt szedd le, a jel pontot érintsd a testre (H-), amikor felengeded/elveszed akkor kell szikrázni. (ha izzót teszel be a trafó helyére, annak addig kell világítani, amig a jel pont a testen van.. ) ja némelyik Hallnak nem mindegy milyen irányú mágneses térbe teszed, szóval ha nem akarja hallal egyébként meg működik, akkor legelőször fordítsd meg a mágnest.
Így se megy sajnos,de a T2-ből ki jön kb 6,5V az R4-be bemegy és onnan kifele 0,5 voltot tudok mérni,és ameddig zár a hall addig folyamatosan van feszültség a T2-ből kifele,ha nyit akkor megszűnik. Ha áthidalom az R4-t akkor égett az égő de elkezdett valami sípolni és nem is kínoztam tovább. R4 ellenállás nem nagy 220Omh 5W?
220 az tuti nagy.. 22 van írva..
Sziasztok!
Gulyi88 sikerült mérnem csúcsfeszt de nem lett sokkal nagyobb 1.4 - 1.5 v ez a plafon. Kell e még valaminek az értéke? Szét szedtem teljesen az alaplapot is le vettem a jeladókkal és lám mi volt alatta mechanikus röpsújos előgyuszi szabályzú. Egy gondal kevesebb innestől már csak a szikra kell és men a dolog.
akkor most el kell dönteni, hogy hagyományos induktív, vagy kapacitív gyújtás legyen. Azonbelül hagyományosnál FETes vagy bipol.tranyós / a kapacitív az tiris (CDI)
Gulyi te melyiket ajánlod, vagy melyik ami kivitelezhetőbb? Melyiknek mi az előnye és mi a hátránya? A cdi hez volna régi békebeli tirisztorom 2n300t típusú, de egy rakattal. ( még a fényorgonás időszakból maradt meg)
![]()
Hogy jobban megnehezitsem a választást: javitottam olyan CDI-t amibe egy böszme fet kapcsolta a kondit tirisztor helyett (bele is halt). Amúgy a gyújtás eredeti volt.
Köszi a segítséget ! Ilyen balfék legyek nem látom,hogy 22 és nem 220 van írva a papira,a boltos is beszívta,de vele együtt én is.Holnap veszek egy másikat és megmondom, hogy mi lett. Köszi mindent !!!
![]()
hát én csak a CDI-t ajánlom, az biztos hogy ezt a legnehezebb megcsninálni (ugye DC/DC..) 2 db olyan bonyolultságúra számíthatsz, mint amit mutattam...
Viszont a trafóid hagyományos trafók, ehhez jóval egyszerűbb elektronika kell (ebből én a fetesre szavaznék) (szerintem menne a CDI is ezekkel a trafókkal)
Igen valahonnan nekem is rémlik fetes CDI, de nem foglalkoztam ezzel a lehetőséggel, mert a fetet ki is kell kapcsolni, míg a tirisztor Ih alatt magától kikapcsol (és hogy mikor kell kikapcsolni az sok tényezőtől függ..).
Így a fet alapból bonyolítja az áramkört (+meghajtás is kell)..
Azt azért számold bele, hogy az előgyújtás vezérlés nélkül kb 2 hónap alatt meg fogja enni a plusz fogyasztás a bontott modul árát. Ezek böszme fogyasztást tudnak ám produkálni!!! Ez már nem Simson. (egy eltömődött légszűrő miatt duplázódik a fogyi, akkor képzeld el a rossz helyen lévő szikra miatt mi lesz! Menni fog, csak sokkal több anyaggal)
A GS-nek rengeteg utódja van. (a japóknál még ~2002 körül is volt GS) GSF, GSX, stb gyújtást nem találsz olcsón, ami passzol bele? Persze ha szeretsz faragni, akkor nosza, de az ilyen projekt a végére mindig többe kerül, mint a gyári megoldás.
Sziasztok! Már egy jó ideje nem figyeltem a fórumot
![]() ![]()
Most láttam Gulyi hozzászólását ezt hogy érted pontosan? A D tárolónak a D lábát a monostabil kimenetére a Ck-t a bementre vagy hogy? És amikor össze ér akkor billenne a kimenete ?
A lényeg amit te is mondtál, hogy figyelni kell, hogy mikor ér össze a monostabil jele. Erre találtam ki, hogy csak azt kell figyelni, hogy a monostabil indítása elött milyen jelszint volt annak kimenetén. Ezt oldja meg a D tároló, D lábára megy a monostabil kimenőjele.
Ha a monostabil egy 555 ös, akkor annak trigger lába rá van kötve a D tároló órajelére, ami lefutóélvezérelt, az 555 triggerelése egy RC-s differenciáló szerű taggal megy (mint a gyújtásomban), akkor a monostabil valamivel késöbb indul el, mint a D átroló, így nem lesz olyan hiba, hogy a monostabil kimenete elöbb ér magas szintre, mint ahogy a D tároló beirná magát. tehát amíg nem ér össze a monostabil kimenőjele, addig a D tároló nullát ír be magába (kúnegált persze egy et.. ), amint összeér (vagy kritikusan közel kerül a jel le és felfutóéle), akkor a D lábon már magas szint van akkor, amikor a lefutóél jön a CLK lábon, agy azt íjra be (kúnegált meg a nullát..) szerintem működőképes (az 555 szintvezérelt így biztosan késöbb indul, mint az élvezérelt D..)
Köszi a gyors választ, Multisimben ezt le lehet szimulálni szerinted?
gulyi88! Az ellenállás volt a baja a 220 omh-os volt benne 22 omh helyett köszi
a valóságban a jelterjedési idő miatt kellene műkődnie (555 kb 300ns, egy 74xx es D tároló 30-40ns ot késleltet). Hogy ezt a multisim figyelembe veszi-e, fogalmam sincs.
Ha nem elég a késleltetés, akkor be kell tenni 1-2 kapuáramkört, annyi már elég kell, hogy legyen! (monostabil triggerje és a D tároló órajele közé, )
Szia Gulyi
Hát akkor legyen akkor a fetes először és ha nem igazán szuperál akkor megpróbálkozom a CDI-t. Mint modtam nem ragaszkodom egyikhez sem. Mivel valamikor az eredeti is valami hasonló tranyós volt akkor legyen az. A bontott gyultás elektronika meg 20 - 30 ezer között van tehát ettől már csak olcsóbb lehet. Az elő gyujtás szabályzás nem lehet gond szerintem mert mechanikus röpsújos. Az egész gyujtás pozíciója meg adott fix nem állítható ezn megint nem sokat tudok osztani szorozni. Nagyon köszönöm mindenki segítségét és jótanácsait. Gulyi tőled meg akkor várom a kapcsirajzot, Köszike. ![]()
segitséget szeretnék kérni.
multisimben szeretnék lemodellezni egy gyertyát de nem tudom hogy kezdjek hozzá... |
Bejelentkezés
Hirdetés |