Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
itt a rajz amit kértél. lerajzolnád mire gondolsz??
nincs ezen mit rajzolni, megszekítónak van 2 vége (egyik a test másik a primer szabad/kivezetett/szekunderrel közös vége) ezeket rövidrezárod egy kapcsolóval, akkor nincs gyújtás!
(magyarul le kell testelni a primer megszára menő végét)..
Na most ezt én sem értem, a clocknak miért kell lefutóél? Miért jó felfutóval? És azt a levágást sem értem h mi a baj vele max berakunk egy schmitt triggert elé, vagy egy egyszerű dolog a D tároló clockja elé berakunk egy invertert és már is meg van fordulva
![]()
helyes él kell helyes időben!
(ha a monostabil elöbb billen mint a D, akkor lőttek az egésznek..) Már kitaláltam hogyan elgyen, majd lerajzolom..
jó ezt gondoltam én is h ha a D előbb billen akkor lőttek neki, de ha veszek 1 ic-t aztán összerakom dugipanelon nem bukok nagyot de akkor megvárom te h gondoltad
megszerkesztettem naggyából.
tiltás max: 13986 nál tiltás min: 4508 nál [RPM] Ha van kérdés írj..
Csak egy észrevétel: az R2-őt vedd kisebb értékűre mert ~200uA bázisáram elég kevés,nembiztos,hogy inditja a monostabilt.
Hmm először is köszi szépen hogy igy megosztod az ötleted. Szal az eleje maga a jelformálás a sok Schmitt trigger meg az eltolás miatt van időben? Na akkor a héten összerakom és megmondom mit mutat gyakorlatban! Köszi még 1X! Üdv
nem is ellenőriztem, mert ugye ez 12V ra méretezett maradt, de a feszcsökkenés csak csökkenti a kollektoráramot, a bázisáramra 100 as Btával kb 95uA adódik.. így ez bőven benne van a bázisáramban (+ a tranyó valószinűleg többet is erősít mint 100..)
egyébként 12V ról kipróbáltam már, ott működött, itt is illene...
Az a sok inverter igen az késleltetés miatt van (D után 5 kapu késleltetésével indul el a monostabil!), meg a megfelelő fázisok és jelalakok előállítására, elég lett volna az elsőnek schmitt triggeresnek lennie, de ugye az a döntő amiből építkezni lehet, egyenként meg nincsenek, növelni az IC számot hülyeség, (6*ST inverter -> egy tok)
mindenképp szólj az eredményről! Engem is érdekel! csá
Nem tartom valószínűnek hogy előgyuszi vezérlés lenne menne mert a jeladó mágneske röpsúlyos szabályzással van megoldva régi mechanikus módszerrel. Nem lex napi használatban csak talcsikra vixem el kicsit izzitani a népet. Gyakorlatilag csak a blokk kell az egészből.
De igazad van 12V os tápnál kevés ez a bázisáram
(azaz éppen hogy elég, mert nagyobbat erősít a tranyó, mint 100..)! 15K-->6,8K. Kössz, hogy figyelmeztettél ![]()
Szükségem lenne a trafóid primerének ohmos ellenállására, majd mérd le valamikor. kössz.
Most gondolkodtam, a jelformálót lehagyom úgyis van generátor bent a végét összerakom úgy ahogy van és leghamarabb kedden tudok eredményt mondani akkor jutok szkóphoz
![]()
Esetleg még egy kérdés. Volna egy ItalJet Formula 50 es sport robogó régóta rágják a fülem hogy a gyujtásból vegyem már ki a tiltást. De persze én még ebben nem vok annyira járatos ezért nem is erőltettem annyira. Van erre mód?
Plussz van egy olyan baja hogy az aksit befeketítette és nem lehet töltést mérni mert ha csak a pozitív szálát teszem rá a multim. az aksira járás közben már akkor is mindenféle értéket ad -999 től +999 ig sóval van gáz. Sőt addig míg nincs valami feszkó az akksiban addig csak durrog éd nem megy. Esetleg valakinek valami ötlete?
A tiltással kapcsolatban passz az elektronikáját kéne látni. A mérésről meg annyit hogy rossz lehet a multimétered nekem is csinált ilyet amikor kinyirtam :yes:
Ha jól mértem meg jót mértem akkor kereken 4.5 Ohm osak mind a kettő.
Ez gáz akkor. Pedig mindent jól mér még most is Ohm Amper Volt minde oké ha sima tápot mérek okés Ha csak az aksit mérem okés ha a töltőt mére okés ha a motort akkor gáz van Erre már én is gondoltam de mivel minden mást okésan mér ezt én elvetettem. A gyujtásáról meg most keresnék valamit de nem sok sikerrel.
![]()
ha rajtahagyod az egész jelformálót akkor tökmindegy a kitöltési tényező (és ezzel együtt kellene nézni). Rajtahagyhatod mer 200 ohmos impedanciája kifelé (-+ irányban is, némi szinteltolással 0,7V meg 2,9V)
A jelgenerátoron rádughatod a TTL kimenetre ha van, és kész.. Ha nincs TTL akkor is 5V körüli jelet adj rá, úgy hogy az egészet feltolod, hogy csak pozitív előjelű legyen (elég csak naggyából). egyébként az első ST inv elött egy szép lefutóélt és egy kapacitív töltődést kell látnod, az első ST inv után egy rövid négyszöget, a második ST inv után ennek ellentétét ...(és a végén is ezt. Összemérve valamekkora késleltetéssel 2csatornás módban! Ez is érdekels lehet.) így ha elhagyod a jelformálást akkor rövid impulzusokkal próbáld. Bár nagy jelentősége itt nincs.
Mérd egy analóg deprezzel! A DMM eket meghülyíti a gyújtás okozta zavar..
Okés akkor jól gondoltam a müködését, végülis ha mind1 akkor csak összedobom a jelformáló részét is és úgy cakli-pakli egybe meglátjuk mit produkál. Rámérek majd azokra mindre meg csinálok pár fényképet (ilyenkor milyen jó lenne otthon egy szkóp és szépen ráérősen méregetni)
Az én mostani multiméteremet nem igazán zavarta ha a Babettán méregettem sőt még akksit is tettem rá egy kis szabályzó áramkör után és szépen mutatott mindent.
Hogy én erre nem gondoltam
![]() ![]()
az enyém kifekszik ha SMPS-t, vagy működő morot mérek. De van 2 komolyabb analóg műszerem ilyen esetekre. (még a végén elfelejteném hogy kell leolvasni analógot...
![]()
valahogy igy gondoltad? a maradék kivezetést hova kössem?
Szia!
Összeraktam a gyújtást, és alapjáraton szépen egyenletesen jár a motor, de nem veszi fel a fordulatot, ez mitől lehet? A tv tápot lecseréltem egy kistrafóra, mert a tv táp a gyújtás pillanatában kikapcsolt, és nem kapcsolt vissza időben. A kistrafó kb. ugyanakkora feszültséggel tölti a kondenzátort, mint a tv táp. A kapcsolásban lévő fototranzisztor BPW40, esetleg ez nem tud elég gyorsan kapcsolgatni, vagy a táppal van baj?
A táppal lesz baj.Ha 50Hz a trafó frekije akkor ha minden pozitiv félhullám tölti is a kondit 3000n/min fölé nem tudsz menni a fordulattal mert több gyújtóimpulzus keletkezik mint töltőfélhullámok száma.Ha pedig egy pozitiv félperiódus nem tudja kellő mértékben feltölteni a kondit,akkor még a háromezres fordulat előtt gyújtáskimaradásod lesz. Ha graetzet alkalmazol akkor javulni fog a helyzet.
Graetz van rajta, és már kicsivel alapjárat feletti fordulaton visszaesik a fordulat. A csatolt elektronikát építettem meg. A töltőtekercs helyére kötöttem a kistrafót.
A rajzot még én tettem fel,nincs vele gond. Az optos résznél kicserélted a tranyó bázisellenállását? Gondolom a pdf-rajzon a tirisztor kapuja előtti alkatrészeket már nem épitetted be (tehát nem szerepel például két kondi,1k ellenállás stb),hanem az optos kivitelt alkalmaztad,aszerint vezérled a tirisztor kapuját. Mekkora teljesitményű az a "kistrafó"? Alapjáraton kellene mérni a gyújtókondin levő feszültséget,de ez is szkóppal lenne az igazi.
Mégvalami! Mekkora az optokapu vezérlőrése fokokban kifejezve? |
Bejelentkezés
Hirdetés |