Fórum témák
» Több friss téma |
attol, hogy nagy a legres nem lesz rossz a hatasfok, mivel a gerjesztes nem igenyel energiat. csak a kiveheto teljesitmeny lesz kevesebb.
ettol fuggetlenul az egesz kostrukcio ugy rossz ahogy van. kb ugynez ki mintha valaki egy fizika konyvbol vette volna ki a magyarazo abrat.
Üdv Pudding1!
Mekkora feszültséget, áramerősséget termeltél a 2000W-os Baroni kerékagymotorral, és mekkora fordulatszámon?Hogyan kötötted a fázisokat?Egyenirányító hidat használtál? Üdv! Robert
Vitatható.
Elméletben egy 360W-os kerékagymotor 36V 10A-t vesz fel, gyakorlatban 360W leadott teljesítménynél(80% hatásfok) 12,5-13A.Ha ezt tartósan bírja, akkor generátor üzemben a tekercselés ugyaneddig az áramerősségig terhelhető.Persze a hatásfoka kérdéses, és nagyobb áramoknál a motor forgását akadályozó ellenerő akkora lehet, hogy a gyengébb mágneseket lemágnesezi, csökken a teljesítmény. Ráadásula motorok sem egyformák. Mérni kell.
hat akkor motor modban is lemagnesezne. siman mukodik mivel ezen az elven toltenek vissza fek uzemmodban. (hoppa) de biztos vagyok benne hogy lesz jelenetkezo aki ezt is ketsegbe vonja.
es vegul eljutunk oda, a fold lapos mint egy pizza es hogy sajtbol van a hold, es mi vagyunk a kolbasz rajta. na mindegy azert azt nem hittem volna hogy ilyen dolgokrol kell vitatkozni egy elektronikaval fogalkozo listan...
Nem szoktam megtartani a sikertelen kísérletek adatait.....csak elveszi az ember kedvét. A motor 3 fázisú és hivatalosan 60, de valóságban inkább 65Voltos. Arra emlékszem hogy eredeti felépítésében 300w-nál nem lehetett többet kihozni belőle, mert a felépítése ezt nem tette lehetővé. Ugyanis a nagyobb robogó motorokat nem folyamatosan nyomja naftával az akku, hanem pulzálva és ehhez az agymotorba megy még egy pár vezeték, nem csak a 3 fázis. Ezenkívül egy beépített mechanikus váltó is van benne ami a tekercsek bekötéseit kapcsolja más sorrendbe. (ennél legalábbis így van, de láttam olyat ahol az elektronikus vezérlés szabályozta, és van ennek még sokféle verziója) A teljes kihasználtsághoz újra kellett volna kötözni, de erre nem voltam hajlandó, hiszen a motort még használni akarom. Mindössze azért lett tesztelve mert felajánlottak egy ugyanolyan agymotort jutányos áron és tudni akartam érdemes lenne e megvenni szélgenerátoros célra. Számomra túl sok munkát jelentett volna az átalakítás....így már nem érte volna meg.
A visszatöltés fék üzemmódban egy nagy kalap szar! Ebből látszik hogy csak ugatod a témát és nem csinálsz semmit csak a billentyűzeten vagdalkozol. Neked kellene egy kicsit visszamenni az iskolába és megtanulni írni, utána meg nem ártana némi gyakorlat is!
300W 60V-nál 5A.Furcsa felépítésű az általad leírt motor. Ilyet még nem láttam.
Ne vitázzatok, inkább a szélgenerátorokról témázzunk!
Igaza lehet Fassenkugel-nek, akkor motorüzemben is lemágneseződne a motor.Én egy elektromos biciklit próbáltam, szerintem jól tudna visszatölteni lejtőn haladva.
Ahhoz hogy egy elektromos robogó 75Km/h-val tudjon menni és hogy az akku közben ne "horpadjon" be, trükkök kellenek. Ezért ilyen speciális a felépítése, hogy ne merítse le az akkut 3Km-en és haza is tudjál menni. (És nem utolsó sorban legalább pár hónapig bírja ki egy akku garnitúra.) Van nálam egy 24V-os elektromos motor, (azt hiszem valamilyen elektromos kerékpáré lehetett) Annak egyszerű a felépítése, ha lesz időm lemérem mit tud, de nem táplálok nagy illúziókat. Hatásfokbeli különbségek szerintem jelentősek.
A 75km/h-nál be nem horpadáshoz nem trükk kell, hanem csoda, vagy sok akku(de az nehéz).4-6kW szükséges, bármilyen trükkel átlag formájú járműnél.
A trükk azért kell, hogy a gyorsulási mámort élvező emberke ne vágja azonnal gallyra a 100A-es gyorsításaival az akkukat.Finoman használva, óvatosan gyorsítva, és 25-30-as tempót tartva sokkal több a hatótávolsága.Az akkunaksem mindegy, hogy mondjuk 20Ah-nál 3-5A terheli, vagy esetleg 10-20.A második esetben 10Ah nyerhető ki, a többi átalakul az akku belső ellenállásán. Gyorsuláshoz spirálcellás akkuk lennének jó, nagy áramot tudnak, nagy belső felülettel.És szuperkapacitások akkukkal párhuzamosan kötve.
egyszer próbáltam már ide írni de tény hogy valódi "ki ha nem én ,önismereti tréning"jellm[g]ü arcok szólaltak meg azonnal fitymálóan : .több éven keresztül.kevés ilyen rossz indulatu topik létezik.tudom ...nem kell ide jönni ..de ha megyszer nyilvános akkor miért ne.persze az is ide tartozik hogy van aki tényleg kutat ill fejleszt..ezekböl lehet tanulni is a hibákból is.vagon oldalán a kerék mellett ,hpsszú tengely .végén egy generátor.110v jutna a veszteségre is.én továbra is azt vallom hogy generátor-motor-generátor.... no inverter.
Az is egy megoldás,de ha 80%-os a hatásfokuk, az eredő 51%.Az már elég magas veszteség.
Akármilyen generátorom is lesz, nem szidok le mást azért, mert neki nem olyan van.Ha butaságot mond,és erőlteti, ráhagyom.
Utobbi időben sok az értelmetlen vitatkozás az oldalon ami nem jó,de kiváncsi lennék az sokszor megszólalok közül kinek van valójában saját készítésű és müködő szélkereke.Hatásfokokat és elméleteket féretéve.Állandóan járom az országot és a valósan mükődő szélkerekek ,vagy némileg módosított gyáriak, vagy többségében sok lapátosak.Ami az irodalom szerint nem olyan hatásos de a magyar szélviszonyok közt van létjogusultsága.A gyári szélkereket szélcsatornában tesztelik de ilyen örvény mentes szél a természetben 6 méteren nem létezik.Igy szerintem a tapasztalat többet ér mint százalékokkal és hatásfokokkal vagdalozni,de vitában tapasztalatokat nem lehet cserélni.
A mérési adatokat az oldalamon találod, az oldalam címét pedig az adataimnál. Üdv:pudding1
Tudom Balázs,ez nem Neked szólt hanem akik csak dobáloznak a számokkal tapasztalat nélkül.
Tavaly megcsináltam egy légcsavar méretezésén alapuló szélkereket.
Mit mondjak?... Terheletlenül nagyon szépen forgott. No meg, rengeteget dolgoztam rajta.
Kár hogy a siker elmaradt....de az alkotás élménye és a tapasztalatszerzés sem utolsó. Én egy sárkányrepülős ismerőstől kértem el egy kishibás légcsavart.........majd vissza is vittem neki. Csak röhögött a bajsza alatt hogy "ugye megmondtam" hogy nem az igazi.
Sziasztok!
Találtam egy érdekes oldalt, ahol azt állítják, hogy egy 24 v dc motorral meghajtott függőleges tengelyű generátorral (pernament által forgalmazott) a bevitt energiának a dupláját szedik ki és így állítanak elő "ingyen energiát"! Bár az oldalon hangsúlyozzák, hogy nem "perpetum mobile", de akkor mi más lenne? Az oldalon az alkatrés lista is fenn van, amiknek utána néztem akövetkezők jöttek le.: A 24v dc motor250 W-os , a meghajtáshoz két bordásszíjkereket használnak , amik 15 és 84 foggal,fogazattal vannak ellátva, ez hajtja a generátort. az oldal címe: http://ingyenenergia.tutilap.hu
Szép, karcsú lett ugyan. A szél bizony nem hatódott meg tőle.
Nagyjából ennyit a „szakkönyvekről”. Szelet hasznosítani és szelet kavarni két külön dolog.
Nem néztem rá az oldalra, de valószínűtlennek tartom a dolgot. A motor dinamó üzemben ugyan úgy szerény teljesítményű lehet, mint a dinamó motor üzemben.
No meg, ott a légcsavar esete is. Valamit biztosan csinálnak. Legfeljebb nem azt, amit vártunk tőlük.
Kérlek nézd meg az oldalt, mert az oldalon nem arról van szó, mint amiről te írsz! Itt két cucc van van.Van egy meghajtó 24V DC 250 W-os 120 rpm motor és van egy forgalomba levő sz. generátor 500W. A kettő közötti kapcsolat bordásszijjal valosúl meg! Akkupakkal hajták, és akkupakkba termel és onnan inverter és 230 sin AC!
Én elolvastam. Azt irják hogy:"Röviden a készülékről:
Mechanikus elven működik. Üzemeltetésére 2 db 12V/110Ah-ás sorba kötött, így 24V-os akkumulátor szolgál, amely a beépített elektronika segítségével működtet egy DC azaz egyenáramú motort. Ez hajt egy olyan berendezést ami áramot termel és a kimenetén átlag 98V egyenfeszültség és átlag 5A egyenáram jelenik meg, amely 10-12 óra alatt feltölt 8 db 12V/44Ah- ás akkumulátorokból sorosan összekapcsolt akkubankot. ( Ez az 500 W-os berendezésre vonatkozik. Természetesen a nagyobb teljesítményű készülékek a cserélhető elektronika miatt más-más áramot juttatnak az akkukba.) A meghajtó motor és a beépített elektronikák, jelző és mérő alkatrészek tápegységei mindössze 12 - 15 Ampert fogyasztanak. Mivel ez nem perpetuum mobile, ezért a tápláló akkuk pár nap múlva lemerülnek, ezért van beépítve egy figyelő áramkör ami a kritikus kapocsfeszültség elérése előtt áramot küld a „ meghajtó” telepbe. Ezzel körforgás van a működtetés és működés között. Azt gondoljuk, hogy az így elért 200 %-os hasznos teljesítmény nem is olyan rossz eredmény." Hát "röviden" tényleg elég ennyi!
Esetleg a Dc motorral áttételen keresztűl ( 15 fog,84 fog=5.6 szoros) a 120-as rpm-ből 672 rpm lesz és az eredetileg normál X fordulat helyett túlpörgetve a szélgenerátor motort 36 volt helyett 98 voltot produkál, úgy hogy a névleges teljesítményéhez képest a felturbózott teljesítmémy nem változik (500W), csak a feszültség! Ha pedig fordítva vannak a fogasszíjkerekek (lassítás) , akkor hogy nő meg így a fesz.
Ennyi erővel elég egy "kissebb" szélgenerátor, napelem és addig duplázunk, amíg a kívánt teljesítményt el nem érjük! 300W-600W-1200W-2400W-stb.!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |