Fórum témák
» Több friss téma |
Módosítanám az írásomat, az elektronikus szulfátoldónál (forex.hu) azt írják elég évente egyszer- kétszer elvégezni a "kezelést"! Ez így már barátibb!
Van valakinek információja, tapasztalata ezzel a készülékkel kapcsolatban?
Azért tényleg jól jönne már egy akku karbantartási forum,vagy legalábbis,valami hasonló.Nagyon megkönnyitené a szelesek munkáját(és nemcsak az övékét).Nagyon sokan rendelkeznek,,,leszázalékolt,,,akkuval,amit jó lenne rendbe tenni.Tényleg sok pénzt lehetne ezzel megtakaritani.Mondjuk a legelemibb karbantartási munkákat nagyon sokan ismerik,de vannak igényesebb(akku mentő) dolgok amiröl szivesen olvasnék.
Egyenlőre engem a gyári szulfátlanító érdekelne, kellene róla bővebb infó, aztán ha a müködési elv jó esetleg után építés! Persze meggondolandó, hogy 6300 Ft miatt érdemes e vacakolni! Saját megközelítésben legyártani esetleg olyan készülék jöhetne szóba, ami folyamatos felügyeletet biztosít az egész akkupakkra mindenféle megbontás nélkül! Azt hiszem a szélgenerátoros rendszernek minél inkább üzembiztosnak és időt állóbnak kell lennie! Nem cél a folyamatos felügyelet, persze a minimális karban tartást és ellenőrzéseket nem lehet kizárni, de amit lehet automatizálni kell!
Természetesen ennyiért nem érdemes vacakolni,de ha itt még nem kapható készen,akkor igen.Ezért érdekelne annyira egy kapcsrajz erröl.
Érdemes lenne azért tájékozódni előbb a "szerkezet" működéséről, mire jó is valójában, tudja-e azt mint amit írnak róla! Egyébként a rajz tényleg jó lenne, de még talán így is megérné megvenned, szerintem postával se kerűlne többe 10000ft-nál!
Másrészről, ha lenne rajz róla elképzelhető, hogy a működési elv megismerése után, lehetne egy specifikusan, a megfelelő feszültség és áramerősség figyelembe vételével egy olyan módosított változatot építeni ami az egyedi akkupakkhoz lenne méretezve és a kreált berendezés fogyasztásának függvényében folyamatos, vagy egy kapcsoló, esetleg egy automatika beiktatásával időleges regenerálást lehetne vele végre hajtani!
Köszi! Sokat segítettél!
Nem vagyok egy nagy szaki, illetve sok tapasztalatom nincs ilyen téren, de pontosan egy hete láttam egy a kuka mellé állított 55Ah-s ólom-savas akkumulátort, feltehetően gépkocsiból.
Gondoltam legalább szakszerűen leadom a megfelelő helyre, de mivel hazafelé tartottam (természetesen bicajjal, különben észre se vettem volna), hazavittam. Lecsavartam a kupakokat, látom félig van csak töltve. Sima desztillált vízzel feltöltöttem, utána rátettem a töltőre, 1 nap alatt feltöltötte teljesen, és próbaként rátettem egy 21W-os féklámpát, nem precíziós mérés ugyan, de közel 12 órán át égett szinte azonos fényerővel, utána kezdett el csak halványulni. Hát hülye leszek kidobni, illetve leadni, szinte tökéletes akkura leltem így.
Sajnos ez nem fordul elő minden nap. Jó is lenne
Mégis csak jó volt teritékre tenni ezt az akkus témát,igy nem kell rögtön a boltba szaladgálni minden apró kis kütyüért.kaptam egy nagyon egyszerű kapcsolást ,indjárt összedobtam,és már megy is,majd képet is rakok rola,de egyszer egy rendesebb küllemet adok neki,az eredményröl holnap.A rajzot is mellékelem.A rajzot itt a hobbielektronikán találtam,de felteszem ide is.(egy másik forumon)
Láttam én is a másik fórumon! Kiváncsi vagyok az eredményekre! A baloldali a regeneráló a jobbos meg egy töltő, bár az írás nehezen kivehető!
Hello!
A mellékelt kapcsolási rajzon a tekercseket hogyan kell elhelyezni?? Most 3 fázisú tekercselés van benne, kiszeretném próbálni ezzel a megoldással is, mert ennek elvileg jobb a hatásfoka.
Az egymásután körben elhelyezett tekercsek kezdökivezetéseit egybe kötöd,elszigeteled.A tekercsek végzö kivezetéseit pedig az eggyenirányitó hidakra igy: minden egymás mellet levö tekercs(kettenként)egy egy kivezetőszálát egyenirányitó hidra kötöd.a következőpár tekercset szintén,Ahány pár tekercs van annyi egyenirányitóhid kell.Tehát ha 8 tekercs,akkor 4 db.egyenirányitóhid,ha 6 akkor csak 3.A hidak + kivezetéseit párhuzamosra kötöd,a negativokat szintén.
A tegnap kiprobáltam a kapcsolást egy 1OO Aoh akkun.Tegnap délutántol mostanig rajta volt.Feltettem az automra és rendesen forgatja az öninditót,hideg motorral.Ezelött amikor a kontaktust rátettem már csak éppen pislákolt benne az élet(öninditozás nélkül).Ez alapján nagyon megvagyok elégedve,most fogom a következön kiprobálni.Hogy a többi kapcsoláshoz képest,jobb,vagy nem,azt nem volt alkalmam kiprobálni.Talán valamikor rászánom magamat még néhány kapcsolás tesztelésére.
hello mindenkinek
lehar:a regeneráló kapcs rajzodon az RE felirat az egy relé? és azt az érintkezőpárt zárja-nyitja ami az AKKSI felirat mellet van?
Egy reed relé 12 mentes tekercse 1 mm-es huzalbol.Az üvegcsö kivezetései kapcsolgatják a kisötő ellenállást.Ami még hiányzik a rajzrol egy 15 A-s dioda,a relé tekercse után kötve.Egy kicsit ,,,kerregni fog az elején,de egy idö után,,,lehiggad,,, . Ma megprobálok egy egyenirányitó hidat tenni a szma dioda helyett.
aha, akk jól gondoltam csak nekem furcsa volt hogy külön van
köszönöm a válaszod ha lesz időd lemérhetnéd hogy az aksid, eredeti kapacitásának kb hány százalékát nyerte vissza
Lemértem az aksit.Pontosabban teljes töltés után feltettem a kocsimra,és meggyujtottam a fényszorókat hosszú fázison,ami 2x75 watt.Kb.6 ora után lemeritette teljesen az akkut,kialudtak a fényszorok,most ujra töltöm.
Idézet: „lemeritette teljesen az akkut,kialudtak a fényszorok,most ujra töltöm.” Szegény akkut éppen, hogy feltámasztottad, rögtön szíven is szúrod?
Nem szurtam volna ,,,sziven,,, csak éppen elfelejtkeztem rola.Na de azért nincs nagy gond,látom szépen töltödik.Na meg egy két teljes kisütés,és ujratöltés még jól is jön az akkunak.(formázás)
Idézet: „Na meg egy két teljes kisütés,és ujratöltés még jól is jön az akkunak.(formázás)” Egy 'szmájlit' odatehettél volna, mert ezt nem gondolhatod komolyan! A mélykisütés mindenképpen és mindenkor káros. Olyan mint az arzén, nem azonnal öl, de apránként biztosan.
Lehet hogy igazad van,de valamikor régebben amikor még az akkukat savmentesen szállitották le,csak amikor felhasználásra került,töltötték fel savval,akkor elöször ,,,formáztatni,,, kellett öket.Bocs de a magyar szakkifejezést erre nem ismerem.Persze természetesen mostmár nem az lessz hogy folyamatosan mélykisütések,csak a teszt kedvéért volt inkább.(na meg feletettem lekapcsolni a fényszorokat)
Igen, formázni lehet, de az azt jelenti, hogy 10,8V-ig kell kisütni.
off(Új 15x6mm-es N45 neodym mágnesek érkeztek 200ft/db......29db 100ft-ost tud megtartani! Ha valakinek kell, jelezze privátban.)Bocs az off-ért.
Sziasztok!
Valaki kitudná nekem számolni,hogy egy 150 A-es jó állapotban lévő akumlátorral, inverteren keresztül mennyi ideig tudnák müködtetni egy 350w-os szívattyút!? Hobbi kertemben vízszívattyúzásra szeretném használni a kútamhoz!Gondolkozom szélkeréken,vagy napelemen,de sajnos most a gazdasági válság ,engemis érzékenyen érint!Remélem mielőbb lehetőségem lesz vágyaim megvalósitására! Előreis köszönöm a választ! palkó
Ha azt akartad írni 150Aórás akkumlátor akkor elméletileg 5 órán keresztül. Persze a gyakorat nem pont ilyen. Mert ebből lejön az inverter hatásfokából adódó veszteség, és hogy folyamatos 30A terhelés mellett az akku kapacitás is elmarad a névlegestől. Valamint ez az érték természetesen a teljesen töltött és a tejesen kisütött akkura vonatkozik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |