Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Háromfázisú generátor simsonra
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Deni hozzászólása Feb 10, 2009 /
 
Hali!
Szándékomban áll "kifejleszteni" egy teljesen egyedi elektronikát simsonra.
Először is: adott 3db 42W-os tekercs 120fokban eltolva. Ebből szeretnék egy háromfázisú generátort készíteni, majd azt egyenirányítani.
Az egyenirányítás után (elvileg) kapok 12V 126W névleges teljesítményt. Ezt szeretném egy 5,5Ah-s savas akkumlátor töltésére használlni, majd az akksiról működtetni mindent. Ehhez nekem szükségem lenne egy töltésvezérlő elektronikára.
Az akksiról működne a gyújtás, az index, a világítás(elöl: 55W-os halogén+5W-os helyzetjelző)(hátul: egyedi LED-es lámpa+féklámpa), Skoda hőfokmérő, LED-es fordulatszámmérő, műszerfalvilágítás és egy szivargyújtó(telefontöltéshez, GPS töltéshez).
Mindezekhez szeretnék ötleteket, kapcsolást, tervet kérni. Nem egyszerű dolog tudom, minimális tudásom van hozzá valamint gyakorlatom az elkészítéséhez.
Üdvözlettel: Deni
(#) szamóca válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 10, 2009 /
 
Valaki már készített neodímium mágnesekkel, és 6 vagy8 tekercsel (valamelyik topikban fénykép is van) generátort.
Ő a nagyteljesítményű világítás végett.
Ennek az átalakításnak viszont én nem nagy értelmét látom.
(#) Deni válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Tekercset azthiszem lehet szerezni, a simsonbolt.hu-n úgyemlékszem, hogy lehetett rendelni.(most épp nem üzemel az oldal, szóval nem tudom megnézni)
Mit bírna el az eredeti mágnese? 3*25W-ot elbírna még? Az ismegvan 75W, az is elég lenne, csak kevésbé lehetne terhelni az akksit a szivargyújtón, de az összes világítást elbírná, a hátsó lámpa meg úgyis ledes lesz, az nem jelent nagy terhelést.
(#) Deni válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Akkor ez már nem probléma, de még mindig nincs a háromfázisúból stabil 12v-os egyenáramunk...
(#) Peticilin válasza Deni hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Hali!

Mint köbzoli is írta,itt a bibit a gerjesztés jelenti, a többi már csak "hab a tortán".
Ugye a simonál a tekercsek belül helyezkednek el és a mágnes van kívül.A generátornál az elektromosan mágnesezett forgórész van belül.
Tehát vagy maradnak a tekercsek belül és esztergáltatsz aluból egy tárcsát a mágneses lendkerék helyett,úgy hogy a kerületére teszek kis vasmagos tekercset,amit aztán gerjesztesz.A másik lehetőség (én ezt javasolnám),nézel olyan motortípust,aminek a generátora legjobban hasonlít méret és kialakítás szempontjából a simóra és azt kellene felbarkácsolni.
Az egyenirányítás nem nagy kaland,pl. ETZ 250-esnek a dióda hídja.feszszabályzás:zsiguli fesz.szabja.Nekem az ETZmen évek óta ilyen van és gond nélkül működik.
(#) Deni válasza Peticilin hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Ezt a részt nem igazán értem, egy kicsit fejtsd ki jobban légyszies... Ennyire sajnos nem vagyok szaki...

"Tehát vagy maradnak a tekercsek belül és esztergáltatsz aluból egy tárcsát a mágneses lendkerék helyett,úgy hogy a kerületére teszek kis vasmagos tekercset,amit aztán gerjesztesz.A másik lehetőség (én ezt javasolnám),nézel olyan motortípust,aminek a generátora legjobban hasonlít méret és kialakítás szempontjából a simóra és azt kellene felbarkácsolni."
(#) mex válasza Deni hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Ezt én sem vágom.
(#) Deni válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Ennyi össz vissz az egyenirányítás? Én már azthittem sokkal bonyolultabb... ézegettem ugyan egy elektrotechnika könyvet erről, ott is így volt, de túl egyszerűnek láttam, azthittem ez így nem lehet jó... Mellesleg a diódák így záróirányba is kapnak(a váltakozó áram miatt), emiatt elszállhatnak nem? Esetleg ez valami nagy tűrőképességű dióda?
(#) bgsf válasza Deni hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
felejsd el! nem kivitelezhető a dolog! lezabál a szimódból 128W-ot! ennyivel csökken a menetteljesítmény..... Rokkantkocsinak jó! hány kW-os a motorod? menyi a kg/LE arány?
mi a reteknek akarsz ennyi energiát plusszban?
ami műszert említettél, ennek a tizedét nem fogyasztja!
azt akarod hogy csillogjon- villogjon, de ne bírjon menni?
simson tuninghoz annyi: köszörüld fel a szívótorkot, meg a kipufogóét is! aztán szedj le minden felesleges cuccot! hátul kis gumi, elől pedig esőgumi !ne akarj 3 fázisú generátort mert az csak leveszi a teljesítményt, aztán húzod a gázt, és meghal a motor......ha nem hiszed akkor próbáld ki! volt szimóm nem egy.....
nem elkeseríteni akarlak...
próbálkozz..........mint a többiek, akiknek tanácsot adtam.......
(#) bgsf válasza bgsf hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
az akksitöltés is plussz energia! miből gondolod hogy az ingyen van? leveszi a moci teljesítményét.....aztán ennnyivel kevesebbel skúrózol a Körúton! miért hiszi mindenki hogy egy gépjárműben az akksitöltés ingyen van? sosincs ingyen semmi! az elhasznált üzemanyag benne van az akksi töltésben!

szimókról itt bővebben...
(#) Peticilin válasza Deni hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Belegondoltam,az első verziómat inkább hagyjuk,mert nagyon bonyorult lenne a kialakítása,de ha nagyon izgat titeket,valami ákombákom rajzot csinálok hozzá.
Az utóbbi verziónál,vegyünk egy meglévő rendszert (pl.: ETZ 250-es rendszerét,mert nekem is ilyen motorom van),bár a méretei miatt azt nem hiszem hogy rá lehetne tenni a simóra csatolom majd a rendszer vázlatát.Az elv mindenhol ugyanat,csak a kialakítás változik típusonként.
Tehát azt kell megnézni más típusú motorok generátorán,hogy a forgórész tengelye stimmeljen a szimóéra,vagy kis átalakítással (esetleg persely közbeiktatásával) rárakható legyen a tengelyreDe itt nagyon pontos ilesztést kell csinálni,mert a generátor forgórész és állórész között csak pár tizednyi hézag van.
Az állórésszel hasonló a meló,rá kell illeszteni a simó blokkjára.Tudom nem egyszerű feladat a keresgélés,mire ráakadunk a megfelelő donorra,de szerintem lehet hogy még így is jobban járunk,mint az első gondolatommal,a tárcsás megoldással.
Azért mondtam le róla,mert több féle anyagot kellene egymáshoz illeszteni (az alu tárcsára bronzot a vezetőpályáknak;mágnesezhető vasat;és magát a tekercset;stb).Szerintem nincs az az esztergályos,aki ezt a komplex feladatot elvállalja,ha mégis,az megfizethetetlen.
Remélem így már érthető
(#) mikulamotor válasza Peticilin hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
Ha tudok segíteni ezzel a Suzuki gs 500-s rajzzal akkor itt egy képben.(Net-ről van)

gs500.jpg
    
(#) bgsf válasza mikulamotor hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
ezzel nem segítesz semmit sem! a szimóba képtelenség beleépíteni egy 3fázisú generátort, már csak a teljesítmény felvétele miatt is...
meg kell csinálni egy forgórészt a mi egy egyenáramú tekercsből áll, és egy szinuszosan kivágott "vasmagból"amit pesze gerjeszteni kell a teljesítménnyel arányosan!!!......aztán még ott van az állórész!!!! hová lehet elhelyezni? a sima szimóknál ugye van a gyújtótrafó, a világítás, meg a töltés. a korszerűbbnél meg impulzusadó, világítás meg a töltés. akkor hová fér el még egy 3fázisú generátor...?
amúgy az egész téma halott, mert ha a témaadó ennyi kütyüt akar használni azt akár 6V-ról is megteheti csak körül kéne néznie a Net-en...
(#) bgsf válasza Peticilin hozzászólására (») Feb 11, 2009 /
 
vedd figyelembe a simson blokk teljesítményét, aztán egy három fázisú 12V-os generátor teljesítmény igényét. a 125W leadott teljesítmény profi generátoroknál is dupla befektetett teljesítményt igényel. akkor mi lehet egy amatőr generátornál, ahol nem tudod ezred fokra beállítani a tekercseket, és a sztátornál a mikrométeres hézagokat!
(#) mikulamotor hozzászólása Feb 11, 2009 /
 
Általában a Japán,Olasz 125ccm motorokon már 3 fázisú öngerjesztésű generátorok vannak.Gyújtás is öngerjesztésű de nem mindegyik. Ha szerencséd van akkor méretileg is be fér csak az agy részt kell átesztergálni.
(#) Deni válasza bgsf hozzászólására (») Feb 14, 2009 /
 
Akkor a mai tuningoktól egy pöttyet el vagy maradva. A motorom 4 felömlős 18-as beömlővel, hozzá való 18-as karbival és nagyobbított kipucsonkkal, egyenlőre gyári kipuval (nemsokára tervezett rezó lesz rajt...).
A motor már most is le van csupaszítva, most készül a kormánykifli tuning, és az üvegszálas faridom project.
A motor 10 paci körül lesz ha elkészül, és kb 65kg(üresen) és én is 60kg vagyok.
(#) Deni válasza mikulamotor hozzászólására (») Feb 14, 2009 /
 
Ezt a rajzot az egyenirányításig már én is elkövettem. Pedig nem vagyok egy mérnök. Az alapötlet tehát nálam is hasonló, vagyis tök ugyan ez, csak kissebb teljesítménnyel...
(#) Deni válasza bgsf hozzászólására (») Feb 14, 2009 /
 
Te abszolút úgy állsz hozzá, hogy ez lehetetlen, de nem az. Mellesleg ha visszaolvasol rájössz hogy már csak 75W-ról beszélünk, ami szintén elég lesz kissebb első lámpával.
(#) Deni válasza mikulamotor hozzászólására (») Feb 14, 2009 /
 
Szeretném a gyári dolgokat használlni, nem akarok idegen gyújtást felszerelni.
(#) Deni válasza Peticilin hozzászólására (») Feb 14, 2009 /
 
Jöhet az ákombákom rajz, kiváncsi vagyok mi volt az az ötlet...
(#) roka válasza mikulamotor hozzászólására (») Feb 15, 2009 /
 
Ez sajna nagyon hiányos elvi rajz.
Ahhoz , hogy müködjön még kell egy két dolog hozzá.
Lacika még taulnod kell az elektronikát.
(#) Deni hozzászólása Feb 23, 2009 /
 
Semmi új ötlet? Lassan nálam összeáll a kép, hogy mi fog majd kelleni...
roka! Te tudsz segíteni?
(#) burgdavid válasza Deni hozzászólására (») Feb 23, 2009 / 1
 
Szia! Én is ilyenen agyalok. Ez viszont nem a köznapi értelemben vett generátor, mert gondolom te is 3 db világítástekerccsel+a lendkerékkel akarod megcsinálni.
Sajnos akik írtak nincsenek igazából tisztába azzal hogy mit is szeretnél csinálni. Egész nagy butaságokat írtak.
A simson világítástekercse 42W-os, és bizony erről működik a 35/35W-os első fényszóró, az 5Wos hátsólámpa, plusz a visszajelzők! A 3 tekercsnek semmi köze nincs egymáshoz! A második tekercs a testfüggetlen 21W os tekercs, a töltéshez + a 21W féklámpához. A harmadik tekercs pedig a gyújtáshoz való. Nyilván azt később akkumulátorról célszerű megoldani.
Alapjáraton ugyan észre lehet venni, ha egy nagyobb fogyasztót pl a világítást felkapcsolom, icipicit változik az alapjárat. De teljes terhelésnél sem fogja úgy a motort, mint ahogy itt ijesztgetnek vele.
Én úgy gondoltam, hogy 3db erős diófa, egyutas egyenirányítással, az lesz a + pólus, a tekercsek másik vége pedig közösen a testre kapcsolódna. Azután egy erős fesszabályozó, ami bír kb 8-10A-t is. Mivel a nyáron vagy 4 tirisztort lőtt el a gyári fesszab(a leglehetetlenebb helyzetekben), így egy komparátoros, relés megoldáson dolgozom.
Utána már mindent át lehet kötni az akksira. Bőven el kell bírnia teljes terheléssel is.
(#) Deni válasza burgdavid hozzászólására (») Feb 25, 2009 /
 
Mondomééén hogy jó a 3*42W! A lendkerék biztosan bírná akkor? Mellesleg te tökéletesen ismered akkor az elképzeléseimet... Egyutas egyenirányításig OK. Milyen típusú(jelű) diódákkal ?
(#) Myrrdin hozzászólása Márc 5, 2009 /
 
hali szerintem vagy párhuzamosítani kéne vagy sorosan régen tanultam már fizikát..... és elméletileg akkor úgy kapsz 12V 126 w
(#) Deni válasza Myrrdin hozzászólására (») Márc 6, 2009 /
 
Párhuzamosítani kell, akkor az áramerősségek adódnak össze, sorbakötésnél a feszültségek.
Ezzel tisztában vagyok.
(#) uli hozzászólása Dec 29, 2010 /
 
Sziasztok!
Amit köbzoli felrakott rajzot, azt bármely háromfázisú generátor után köthetem? A töltőfeszültséget hol tudom beállítani? Kössz:
d
(#) kiborg válasza Deni hozzászólására (») Jún 15, 2011 / 1
 
Szia!

Ez mind szép és jó, amit ti itt összehoztatok, de ez csak 50%-os hatásfok!!!
Mivel egyutas egyenirányítás van tekercsenként, ezért a negatív félperiódus nincs kihasználva. Ahhoz földfüggetlen tekercsek kellenének és összesen 6 db dióda. Jelenleg ezen dolgozom igaz egy babetta gyújtás van jelenleg a terítéken, bár hasonló az is ilyen szempontból.

Üdv Kiborg
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem