Fórum témák
» Több friss téma |
sziasztok.szeretnék késziteni az autómba ülésfütést,mert elég hideg az ülés.a kész ülésfütés viszont elég drága.segitséget kérnék tőletek ennek megvalositásában.mi szükséges hozzá és 1 bekötési rajz is jo lenne.
kössz a segitséget de vettem már hasonlot 1 hétig birta.ezért akarok csinálni.nincs kedvem állandoan járni vele vissza.
félig tisztában vagyok vele hogyan is kell de kellene 1 kis pontos info.ilyenek pl:kell-e ellenállás és mekkoramert ugyanis ha zárom a vezeték két végét az ugy nem jo.hőkioldo kikapcsolja hogy ne égjen el a vezeték az stimm.
Hát, a fűtőbetét elkészítésébe én nem fognék bele, ahogy azt már javasolták is. Bekötéshez: általában 2 fokozatú szokott lenn (3 állású kapcsoló). Egy erősebb a gyors felmelegedéshez, és egy másik a melegentartáshoz. Ez úgy oldható meg, hogy az elsőnél párhuzamosan van kötve a háttámla és az ülőlap, az utóbbinál meg sorba.
ez tiszta sor,csak azt nem tudom hogy kell e bele ellenálás?amugy köszi szépen az infot.
Hát ez attól függ, milyen fűtőbetétet gyártasz bele. A gyáriakban nincs.
erre voltam kiváncsi.Mert amit láttam abban sem volt semmi és 1-es sodrott huzalbol van.csak az nem 2 fokozatu "3 állásu kapcsoló" hanem csak 1 fokozat és a kikapcs.ebből eredendően én is 1-es sodrott rézből szeretném megcsinálni. köszi szépen az infot sokat segitettél.időm az meg vanrá ezért szándékozom elkésziteni.
Mármint mit szeretnél 1-es sodrott rézből csinálni?? A fűtőbetétet??? :csodalk: Az rendesen fűteni fog, poroltó legyen kéznél.
![]() ( Amúgy hagyd a fenébe az egészet, ha ilyesmin gondolkodsz. Jobban jársz...)
Hát persze, hogy kell bele ellenállás!
Maga a fűtő betét az... Kanthal huzalból kellene tekergetni egy "csigát" az ülő felületre meg egyet a háttámlára. Aztán amikor kiderül, hogy mekkora is lett az ellenállása akkor lehet elgondolkozni, hogy sorba vagy párhuzamba kellene kötni. stb. stb.
köszi a segitséget.meglátjuk mi lessz belőle.
![]()
Szia. És az kanthal vezeték szigetelt teflon bevonattal vagy csupasz? Csak mert én is szeretnék gyártani ilyet. Én autó kárpitos vagyok és most nagyon sokat szerelülnk be. Mi a BMW szénszálas betétet használunk és azt is csak a full fütésbe kötjük. Van a lapban hökaniszter de kapcsolás kéne rá hogy mikor a fütölap eléri a 65-70 C-fokot akkor lekapcsolja a tápot és mikor a hőkaniszter ellenálása vissza emelkedik akkor ujra bekapcsolja a tápot és fűt megint. Találtam itt pár kapcsolást csak a hőkaniszter értéke más a kapcsolásban meg a lapban is. Esetleg erre valami megoldásod lenne? köszi.
A kanthal huzalt én még csak csupaszt láttam. Ezeket izzásig fel lehet hevíteni. Valami utángyártott megoldásban láttam, szövettel volt egybedolgozva.
Egy "hőgomba" volt az egyedüli védelem... Ez a "hőkaniszter" mi a fene? Valami szenzor??? Régebben én olyasmit olvastam, hogy maga a fűtőszál stabilizálja a hőmérsékletét, ha melegebb mint kellene megnő az ellenállása, (csökken a teljesítmény), ha csökken a hőmérséklet akkor meg csökken az ellenállása ezáltal nő a teljesítmény... Persze ezt nem lehet tekergetős hőfok vezérlésre használni... Egyébként valami EU-s megszüntetési harc volt ez ügyben mert marhára veszélyes a herékre... Én ha készítenék ilyet akkor az ülő felületre csak valami nagyon szolid teljesítményt raknék és inkább a derék/vese magasságát fűteném jobban... Érdekes egyébként, hogy a lagunámban nem hiányolom az ülésfűtést igaz félbőr sportosabb jellegű az ülés viszont a céges clio "fapadjából" sokkal jobban hiányzik...
Szia. Akkor az a kanthal vezeték nem jó nekem.
Pontosan olyan a hőkaniszter ahogy irtad, csak pont forditva müködik. Alapban 8-10 Kom az ellenállása és ahogy melegszik úgy csökken lefelé.
Hali!
A rövid élettartam oka hogy egy idő után meggyűrődik a fűtőhuzat ezt a huzal nem bírja. Nekem is több elszállt már. Most azzal próbálkozom hogy a meglévő huzat alá teszem a fűtéssel ellátottat így a fölötte lévőn nyugodtan mocoroghatok a gyűrődés veszélye nélkül.Legalább is ebben reménykedem.
tescoba vettem ilyet készen 3000 és féléve megy masszázs funkcióval még a gépem elé is vettem egyet a székebe tökjó naponta megy több órát!
Sziasztok,szeretném megkérdezni hogy szerintetek ezeket Bővebben: Link be lehet épiteni az ülésbe?meg hogyan birom megoldani a hőfok szabályzást??? Válaszokat elöre köszönöm!
Sziasztok.
Segítségeteket kérném, beszereltem egy gyári fűtőbetétet az ülésbe ,de problémám hogy túl meleget ad,így mindig kapcsolgatni kell ki-be. Hogy tudnám szabályozni? Gyári kapcsoló beszerelése elég amin van hőfokállítási lehetőség? Segítségeteket előre is köszönöm.
Sziasztok !
Én is ilyenen agyalok a kocsimba. Nos az elméletem az lenne h, vennék a tecsóba 3e Ft-ért ilyet majd, vmilyen tranyós v. fet-es áramkörrel bőviteni és igy lehessen állítani a hőfokot mondjuk 22 °C és 40 °C között. ![]() Mindezt 2 db 7 szegmenses kijelzővel kiírná nekem. Ötletek erre ? A segítőkész ötleteket előre is köszönöm. ![]() Tibi
Hali csak azért bátorkodok hozzászolni mert olvastam hogy kantálhuzal-ra volna szükség a fütéshez. Nekem van kimaradva régebbröl 2 gurigával 2tipus
![]()
Hali
Én csináltam ülésfűtést a kocsimba, és nagyon egyszerűen. 0,15 mm2 keresztmetszetű hangszórókábel. Az két érből áll, ezt széthúzod, mert elég abból egy ér, így pl 10 méterből lesz 20 métered ha összeforrasztod. ennél úgy van hogy 7 méter 1 ohm. Nekem úgy van hogy 30 méter vezeték van (ami 15 méterből lett) és ennek az ellenállása 4 ohm. a kocsim generátora 13,9 Voltot ad le, ebből kiszámolva kijön hogy I=U/R=3,475 Amper. Ebből pedig már ki lehet számolni hogy P=U*I=48,3025 Watt a teljesítménye. Szóval a két feltekert kör 48 Wattos lett, a gyári ülésfűtések is itt körül vannak. Annyi hogy érdemes bebiztosítani egy 4 Amperes biztivel ha valami gáz enne, de nekem bevált. A feltekerés pedig úgy történt hogy Etikett (öntapadós) papírra szépen feltekertem, majd átlátszó Szilikon pasztával (Fugasil) bekentem a másik oldalát, azt hagytam megkötni, majda papírt levéve már mehet is be az ülésbe, nekem a két üléshuzat között van ![]() A sziló azért jó mert +140 C-ig hőálló, és ráadásul rugalmas. Ha nagyobb meleget szeretnél akkor a vezeték hosszával lehet játszani, vagy nem két kört csinálsz, hanem csak egy nagyot. Lásd a képen:
És hoszabb távon hogy vált be? Nem törik meg a kábel?Hőkapcsolót érdemes csinálni hozzá,vagy nem melegszik föl annyira?
Helló!
Astra f be építettem b1vectra üléseket amik fűthetőek tehát egy elektronika kéne neki. Valami rajzot vagy egyszerű elektronikát nemtudnátok javasolni/mutatni? Előny lenne a három állású kapcsolás tehát off/langyos/meleg.
Sziasztok!
Cserélni fogom a kocsiban az ülésfűtést. Most az ülésfűtés az ülésre van helyezve. Szivargyújtós, és egy két állású kapcsolóval lehet állítani a hőmérsékletet (High, Low). Az új az karbonszálas lesz, gyári kárpit alá szerelve. Viszont ezt is szeretném két állásban vezérelni. Kérdésem annyi lenne, hogy ez hogy kivitelezhető, hogy a két állású egy áramkörös kapcsolóval tudjam kapcsolni soros-párhuzamosan? Ha jól tudom az ülésre helyezhető hőmérséklet szabályozása is így van megoldva. |
Bejelentkezés
Hirdetés |