Fórum témák
» Több friss téma |
sziasztok.szeretnék késziteni az autómba ülésfütést,mert elég hideg az ülés.a kész ülésfütés viszont elég drága.segitséget kérnék tőletek ennek megvalositásában.mi szükséges hozzá és 1 bekötési rajz is jo lenne.
kössz a segitséget de vettem már hasonlot 1 hétig birta.ezért akarok csinálni.nincs kedvem állandoan járni vele vissza.
félig tisztában vagyok vele hogyan is kell de kellene 1 kis pontos info.ilyenek pl:kell-e ellenállás és mekkoramert ugyanis ha zárom a vezeték két végét az ugy nem jo.hőkioldo kikapcsolja hogy ne égjen el a vezeték az stimm.
Hát, a fűtőbetét elkészítésébe én nem fognék bele, ahogy azt már javasolták is. Bekötéshez: általában 2 fokozatú szokott lenn (3 állású kapcsoló). Egy erősebb a gyors felmelegedéshez, és egy másik a melegentartáshoz. Ez úgy oldható meg, hogy az elsőnél párhuzamosan van kötve a háttámla és az ülőlap, az utóbbinál meg sorba.
ez tiszta sor,csak azt nem tudom hogy kell e bele ellenálás?amugy köszi szépen az infot.
Hát ez attól függ, milyen fűtőbetétet gyártasz bele. A gyáriakban nincs.
erre voltam kiváncsi.Mert amit láttam abban sem volt semmi és 1-es sodrott huzalbol van.csak az nem 2 fokozatu "3 állásu kapcsoló" hanem csak 1 fokozat és a kikapcs.ebből eredendően én is 1-es sodrott rézből szeretném megcsinálni. köszi szépen az infot sokat segitettél.időm az meg vanrá ezért szándékozom elkésziteni.
Mármint mit szeretnél 1-es sodrott rézből csinálni?? A fűtőbetétet??? :csodalk: Az rendesen fűteni fog, poroltó legyen kéznél.
( Amúgy hagyd a fenébe az egészet, ha ilyesmin gondolkodsz. Jobban jársz...)
Hát persze, hogy kell bele ellenállás!
Maga a fűtő betét az... Kanthal huzalból kellene tekergetni egy "csigát" az ülő felületre meg egyet a háttámlára. Aztán amikor kiderül, hogy mekkora is lett az ellenállása akkor lehet elgondolkozni, hogy sorba vagy párhuzamba kellene kötni. stb. stb.
köszi a segitséget.meglátjuk mi lessz belőle.
Szia. És az kanthal vezeték szigetelt teflon bevonattal vagy csupasz? Csak mert én is szeretnék gyártani ilyet. Én autó kárpitos vagyok és most nagyon sokat szerelülnk be. Mi a BMW szénszálas betétet használunk és azt is csak a full fütésbe kötjük. Van a lapban hökaniszter de kapcsolás kéne rá hogy mikor a fütölap eléri a 65-70 C-fokot akkor lekapcsolja a tápot és mikor a hőkaniszter ellenálása vissza emelkedik akkor ujra bekapcsolja a tápot és fűt megint. Találtam itt pár kapcsolást csak a hőkaniszter értéke más a kapcsolásban meg a lapban is. Esetleg erre valami megoldásod lenne? köszi.
A kanthal huzalt én még csak csupaszt láttam. Ezeket izzásig fel lehet hevíteni. Valami utángyártott megoldásban láttam, szövettel volt egybedolgozva.
Egy "hőgomba" volt az egyedüli védelem... Ez a "hőkaniszter" mi a fene? Valami szenzor??? Régebben én olyasmit olvastam, hogy maga a fűtőszál stabilizálja a hőmérsékletét, ha melegebb mint kellene megnő az ellenállása, (csökken a teljesítmény), ha csökken a hőmérséklet akkor meg csökken az ellenállása ezáltal nő a teljesítmény... Persze ezt nem lehet tekergetős hőfok vezérlésre használni... Egyébként valami EU-s megszüntetési harc volt ez ügyben mert marhára veszélyes a herékre... Én ha készítenék ilyet akkor az ülő felületre csak valami nagyon szolid teljesítményt raknék és inkább a derék/vese magasságát fűteném jobban... Érdekes egyébként, hogy a lagunámban nem hiányolom az ülésfűtést igaz félbőr sportosabb jellegű az ülés viszont a céges clio "fapadjából" sokkal jobban hiányzik...
Szia. Akkor az a kanthal vezeték nem jó nekem.
Pontosan olyan a hőkaniszter ahogy irtad, csak pont forditva müködik. Alapban 8-10 Kom az ellenállása és ahogy melegszik úgy csökken lefelé.
Hali!
A rövid élettartam oka hogy egy idő után meggyűrődik a fűtőhuzat ezt a huzal nem bírja. Nekem is több elszállt már. Most azzal próbálkozom hogy a meglévő huzat alá teszem a fűtéssel ellátottat így a fölötte lévőn nyugodtan mocoroghatok a gyűrődés veszélye nélkül.Legalább is ebben reménykedem.
tescoba vettem ilyet készen 3000 és féléve megy masszázs funkcióval még a gépem elé is vettem egyet a székebe tökjó naponta megy több órát!
Sziasztok,szeretném megkérdezni hogy szerintetek ezeket Bővebben: Link be lehet épiteni az ülésbe?meg hogyan birom megoldani a hőfok szabályzást??? Válaszokat elöre köszönöm!
Sziasztok.
Segítségeteket kérném, beszereltem egy gyári fűtőbetétet az ülésbe ,de problémám hogy túl meleget ad,így mindig kapcsolgatni kell ki-be. Hogy tudnám szabályozni? Gyári kapcsoló beszerelése elég amin van hőfokállítási lehetőség? Segítségeteket előre is köszönöm.
Sziasztok !
Én is ilyenen agyalok a kocsimba. Nos az elméletem az lenne h, vennék a tecsóba 3e Ft-ért ilyet majd, vmilyen tranyós v. fet-es áramkörrel bőviteni és igy lehessen állítani a hőfokot mondjuk 22 °C és 40 °C között. Mindezt 2 db 7 szegmenses kijelzővel kiírná nekem. Ötletek erre ? A segítőkész ötleteket előre is köszönöm. Tibi
Hali csak azért bátorkodok hozzászolni mert olvastam hogy kantálhuzal-ra volna szükség a fütéshez. Nekem van kimaradva régebbröl 2 gurigával 2tipus ha kell valakinek megbeszélhetjük üdv Tamás
Hali
Én csináltam ülésfűtést a kocsimba, és nagyon egyszerűen. 0,15 mm2 keresztmetszetű hangszórókábel. Az két érből áll, ezt széthúzod, mert elég abból egy ér, így pl 10 méterből lesz 20 métered ha összeforrasztod. ennél úgy van hogy 7 méter 1 ohm. Nekem úgy van hogy 30 méter vezeték van (ami 15 méterből lett) és ennek az ellenállása 4 ohm. a kocsim generátora 13,9 Voltot ad le, ebből kiszámolva kijön hogy I=U/R=3,475 Amper. Ebből pedig már ki lehet számolni hogy P=U*I=48,3025 Watt a teljesítménye. Szóval a két feltekert kör 48 Wattos lett, a gyári ülésfűtések is itt körül vannak. Annyi hogy érdemes bebiztosítani egy 4 Amperes biztivel ha valami gáz enne, de nekem bevált. A feltekerés pedig úgy történt hogy Etikett (öntapadós) papírra szépen feltekertem, majd átlátszó Szilikon pasztával (Fugasil) bekentem a másik oldalát, azt hagytam megkötni, majda papírt levéve már mehet is be az ülésbe, nekem a két üléshuzat között van . A sziló azért jó mert +140 C-ig hőálló, és ráadásul rugalmas. Ha nagyobb meleget szeretnél akkor a vezeték hosszával lehet játszani, vagy nem két kört csinálsz, hanem csak egy nagyot. Lásd a képen:
És hoszabb távon hogy vált be? Nem törik meg a kábel?Hőkapcsolót érdemes csinálni hozzá,vagy nem melegszik föl annyira?
Helló!
Astra f be építettem b1vectra üléseket amik fűthetőek tehát egy elektronika kéne neki. Valami rajzot vagy egyszerű elektronikát nemtudnátok javasolni/mutatni? Előny lenne a három állású kapcsolás tehát off/langyos/meleg.
Sziasztok!
Cserélni fogom a kocsiban az ülésfűtést. Most az ülésfűtés az ülésre van helyezve. Szivargyújtós, és egy két állású kapcsolóval lehet állítani a hőmérsékletet (High, Low). Az új az karbonszálas lesz, gyári kárpit alá szerelve. Viszont ezt is szeretném két állásban vezérelni. Kérdésem annyi lenne, hogy ez hogy kivitelezhető, hogy a két állású egy áramkörös kapcsolóval tudjam kapcsolni soros-párhuzamosan? Ha jól tudom az ülésre helyezhető hőmérséklet szabályozása is így van megoldva. |
Bejelentkezés
Hirdetés |