Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ülésfűtés készítése autóba
Lapozás: OK   1 / 1
(#) joebatya hozzászólása Feb 18, 2009 /
 
sziasztok.szeretnék késziteni az autómba ülésfütést,mert elég hideg az ülés.a kész ülésfütés viszont elég drága.segitséget kérnék tőletek ennek megvalositásában.mi szükséges hozzá és 1 bekötési rajz is jo lenne.
(#) joebatya hozzászólása Feb 18, 2009 /
 
kössz a segitséget de vettem már hasonlot 1 hétig birta.ezért akarok csinálni.nincs kedvem állandoan járni vele vissza.
(#) joebatya válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
félig tisztában vagyok vele hogyan is kell de kellene 1 kis pontos info.ilyenek pl:kell-e ellenállás és mekkoramert ugyanis ha zárom a vezeték két végét az ugy nem jo.hőkioldo kikapcsolja hogy ne égjen el a vezeték az stimm.
(#) akos70 válasza joebatya hozzászólására (») Feb 18, 2009 / 4
 
Hát, a fűtőbetét elkészítésébe én nem fognék bele, ahogy azt már javasolták is. Bekötéshez: általában 2 fokozatú szokott lenn (3 állású kapcsoló). Egy erősebb a gyors felmelegedéshez, és egy másik a melegentartáshoz. Ez úgy oldható meg, hogy az elsőnél párhuzamosan van kötve a háttámla és az ülőlap, az utóbbinál meg sorba.
(#) joebatya válasza akos70 hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
ez tiszta sor,csak azt nem tudom hogy kell e bele ellenálás?amugy köszi szépen az infot.
(#) akos70 válasza joebatya hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
Hát ez attól függ, milyen fűtőbetétet gyártasz bele. A gyáriakban nincs.
(#) joebatya válasza akos70 hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
erre voltam kiváncsi.Mert amit láttam abban sem volt semmi és 1-es sodrott huzalbol van.csak az nem 2 fokozatu "3 állásu kapcsoló" hanem csak 1 fokozat és a kikapcs.ebből eredendően én is 1-es sodrott rézből szeretném megcsinálni. köszi szépen az infot sokat segitettél.időm az meg vanrá ezért szándékozom elkésziteni.
(#) akos70 válasza joebatya hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
Mármint mit szeretnél 1-es sodrott rézből csinálni?? A fűtőbetétet??? :csodalk: Az rendesen fűteni fog, poroltó legyen kéznél.
( Amúgy hagyd a fenébe az egészet, ha ilyesmin gondolkodsz. Jobban jársz...)
(#) arnd válasza joebatya hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
Hát persze, hogy kell bele ellenállás!
Maga a fűtő betét az...
Kanthal huzalból kellene tekergetni egy "csigát" az ülő felületre meg egyet a háttámlára.
Aztán amikor kiderül, hogy mekkora is lett az ellenállása akkor lehet elgondolkozni, hogy sorba vagy párhuzamba kellene kötni. stb. stb.
(#) joebatya válasza arnd hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
köszi a segitséget.meglátjuk mi lessz belőle.
(#) Gabriell1 válasza arnd hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
Szia. És az kanthal vezeték szigetelt teflon bevonattal vagy csupasz? Csak mert én is szeretnék gyártani ilyet. Én autó kárpitos vagyok és most nagyon sokat szerelülnk be. Mi a BMW szénszálas betétet használunk és azt is csak a full fütésbe kötjük. Van a lapban hökaniszter de kapcsolás kéne rá hogy mikor a fütölap eléri a 65-70 C-fokot akkor lekapcsolja a tápot és mikor a hőkaniszter ellenálása vissza emelkedik akkor ujra bekapcsolja a tápot és fűt megint. Találtam itt pár kapcsolást csak a hőkaniszter értéke más a kapcsolásban meg a lapban is. Esetleg erre valami megoldásod lenne? köszi.
(#) arnd válasza Gabriell1 hozzászólására (») Feb 18, 2009 /
 
A kanthal huzalt én még csak csupaszt láttam. Ezeket izzásig fel lehet hevíteni. Valami utángyártott megoldásban láttam, szövettel volt egybedolgozva.
Egy "hőgomba" volt az egyedüli védelem...

Ez a "hőkaniszter" mi a fene? Valami szenzor???
Régebben én olyasmit olvastam, hogy maga a fűtőszál stabilizálja a hőmérsékletét, ha melegebb mint kellene megnő az ellenállása, (csökken a teljesítmény), ha csökken a hőmérséklet akkor meg csökken az ellenállása ezáltal nő a teljesítmény...

Persze ezt nem lehet tekergetős hőfok vezérlésre használni...

Egyébként valami EU-s megszüntetési harc volt ez ügyben mert marhára veszélyes a herékre...
Én ha készítenék ilyet akkor az ülő felületre csak valami nagyon szolid teljesítményt raknék és inkább a derék/vese magasságát fűteném jobban...

Érdekes egyébként, hogy a lagunámban nem hiányolom az ülésfűtést igaz félbőr sportosabb jellegű az ülés viszont a céges clio "fapadjából" sokkal jobban hiányzik...
(#) Gabriell1 válasza arnd hozzászólására (») Feb 19, 2009 /
 
Szia. Akkor az a kanthal vezeték nem jó nekem.

Pontosan olyan a hőkaniszter ahogy irtad, csak pont forditva müködik. Alapban 8-10 Kom az ellenállása és ahogy melegszik úgy csökken lefelé.
(#) Opto válasza joebatya hozzászólására (») Feb 21, 2009 /
 
Hali!
A rövid élettartam oka hogy egy idő után meggyűrődik a fűtőhuzat ezt a huzal nem bírja. Nekem is több elszállt már. Most azzal próbálkozom hogy a meglévő huzat alá teszem a fűtéssel ellátottat így a fölötte lévőn nyugodtan mocoroghatok a gyűrődés veszélye nélkül.Legalább is ebben reménykedem.
(#) szovhoz válasza joebatya hozzászólására (») Feb 21, 2009 /
 
tescoba vettem ilyet készen 3000 és féléve megy masszázs funkcióval még a gépem elé is vettem egyet a székebe tökjó naponta megy több órát!
(#) dima hozzászólása Jan 26, 2010 /
 
Sziasztok,szeretném megkérdezni hogy szerintetek ezeket Bővebben: Link be lehet épiteni az ülésbe?meg hogyan birom megoldani a hőfok szabályzást??? Válaszokat elöre köszönöm!
(#) hege21 hozzászólása Okt 26, 2010 /
 
Sziasztok.
Segítségeteket kérném, beszereltem egy gyári fűtőbetétet az ülésbe ,de problémám hogy túl meleget ad,így mindig kapcsolgatni kell ki-be.
Hogy tudnám szabályozni?
Gyári kapcsoló beszerelése elég amin van hőfokállítási lehetőség?

Segítségeteket előre is köszönöm.
(#) supermoto hozzászólása Jan 19, 2011 /
 
Sziasztok !

Én is ilyenen agyalok a kocsimba. Nos az elméletem az lenne h, vennék a tecsóba 3e Ft-ért ilyet majd, vmilyen tranyós v. fet-es áramkörrel bőviteni és igy lehessen állítani a hőfokot mondjuk 22 °C és 40 °C között.
Mindezt 2 db 7 szegmenses kijelzővel kiírná nekem.
Ötletek erre ?

A segítőkész ötleteket előre is köszönöm.

Tibi
(#) Swedhart hozzászólása Jan 23, 2011 /
 
Hali csak azért bátorkodok hozzászolni mert olvastam hogy kantálhuzal-ra volna szükség a fütéshez. Nekem van kimaradva régebbröl 2 gurigával 2tipus ha kell valakinek megbeszélhetjük üdv Tamás
(#) celebro válasza Swedhart hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
Hali
Én csináltam ülésfűtést a kocsimba, és nagyon egyszerűen.
0,15 mm2 keresztmetszetű hangszórókábel.
Az két érből áll, ezt széthúzod, mert elég abból egy ér, így pl 10 méterből lesz 20 métered ha összeforrasztod.
ennél úgy van hogy 7 méter 1 ohm. Nekem úgy van hogy 30 méter vezeték van (ami 15 méterből lett) és ennek az ellenállása 4 ohm.
a kocsim generátora 13,9 Voltot ad le, ebből kiszámolva kijön hogy I=U/R=3,475 Amper.
Ebből pedig már ki lehet számolni hogy P=U*I=48,3025 Watt a teljesítménye.
Szóval a két feltekert kör 48 Wattos lett, a gyári ülésfűtések is itt körül vannak.
Annyi hogy érdemes bebiztosítani egy 4 Amperes biztivel ha valami gáz enne, de nekem bevált.
A feltekerés pedig úgy történt hogy Etikett (öntapadós) papírra szépen feltekertem, majd átlátszó Szilikon pasztával (Fugasil) bekentem a másik oldalát, azt hagytam megkötni, majda papírt levéve már mehet is be az ülésbe, nekem a két üléshuzat között van .
A sziló azért jó mert +140 C-ig hőálló, és ráadásul rugalmas.
Ha nagyobb meleget szeretnél akkor a vezeték hosszával lehet játszani, vagy nem két kört csinálsz, hanem csak egy nagyot.

Lásd a képen:

PA2215362.JPG
    
(#) korgs2 válasza celebro hozzászólására (») Jan 14, 2015 /
 
És hoszabb távon hogy vált be? Nem törik meg a kábel?Hőkapcsolót érdemes csinálni hozzá,vagy nem melegszik föl annyira?
(#) nimrod96 hozzászólása Jan 6, 2017 /
 
Helló!
Astra f be építettem b1vectra üléseket amik fűthetőek tehát egy elektronika kéne neki.
Valami rajzot vagy egyszerű elektronikát nemtudnátok javasolni/mutatni?
Előny lenne a három állású kapcsolás tehát off/langyos/meleg.
(#) Georgee hozzászólása Nov 12, 2018 /
 
Sziasztok!

Cserélni fogom a kocsiban az ülésfűtést. Most az ülésfűtés az ülésre van helyezve. Szivargyújtós, és egy két állású kapcsolóval lehet állítani a hőmérsékletet (High, Low). Az új az karbonszálas lesz, gyári kárpit alá szerelve. Viszont ezt is szeretném két állásban vezérelni. Kérdésem annyi lenne, hogy ez hogy kivitelezhető, hogy a két állású egy áramkörös kapcsolóval tudjam kapcsolni soros-párhuzamosan? Ha jól tudom az ülésre helyezhető hőmérséklet szabályozása is így van megoldva.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem