Fórum témák
» Több friss téma |
A nejemnek egy Yamaha Mint robogója van a belső kapcsolása érdekelne, szoktam ilyen beöntött elektronikákat újra építeni, csak a szétszedés során (hőlégfúvó) könnyen eltünik egy-két típus jelzés és akkor van némi gond! Ha valaki tud ebbensegíteni, megköszönöm!
Lhanzi
nez meg itt az analog verziot, szerintem menni kellene neki vele!
http://www.transmic.net/gbindex.htm
Én nem hőlégfúvós technoligiával szedem szét az ilyet.
Kapcsolást nem fogsz találni hozzá, a MORIC gyárt a yamahának ilyet. MORIC = YAMAHA MOTOR ELECTORIC LTD. Ha gyújtás modult akarsz építeni az szerintem járhatóbb út.
engem az érdekelne, hogy akkor hogy szeded szét úgy, hogy épségben maradjon?
Valami ilyesmi, de csak 4 kivezetése van! És nagyon kicsi 2x2cm összesen.
A linket köszi szépen! Lhanzi
Hát végül is Mex egyszer már belinkete egy másik topikban, és ide is beteszem.
Bár számomra gyanus (ne haragudj meg Mex), hogy ez az eredeti félvezető készlet. Nekem nagyon európainak tünik. Így csak szétszedem. Egyébbként a hiba, hogy hőmérsékletváltozásra, hol van szikra hol nem, reggel ha hideg van megy gond nélkül, ha felmelegszik az idő (délben) nem indul. Kivettem az elektronikát, olyankor ha nem indul ha nyomom a lábait van szikra és be is indul. Megmelegítettem a kivezetéseket, de mint halottnak a csók. Úgy hogy marad a bontás. A rajzot pedig felteszem a köz javára! Mindenkinek köszi a segítséget! lhanzi
Ez a kapcsolás afféle univerzálisan használható kütyü,régebbi tipusú japán robogók,endurók eredeti gyújtáselektronikájának kiváltására készült,épp azért,hogy ne kelljen a szétszedéssel bajlódni.Szikrahiányban szenvedő motorra csak rádugtam és megvolt a "hogyan tovább" kérdésre a válasz. Úgyhogy csak a kapcsolástechnika eredeti,a félvezetőkészlet pedig,olyan ami kapható.
Na mivel sikerült szétszedni, először felteszem a képeket, majd a rajzot és a nyáktervet is, hogy ha valaki másnak is lesz ilyen problémája akkor el tudjon indulni.
Mivel az elektronika kemény gumival volt kiöntve relatíve könnyen (kb 1óra) szét tudtam szedni. A nyák fotóján jól látszik, hogy elég rossz forrasztások voltak rajta, átforrasztva és a csatlakozó eltávolítva, a vezetékek fixre kötve tökéletesen működik.
Az én Jogomon a képen látható gyújtás van, ami ugyan jól műkszik, csak folytott. Vajon hogyan lehetne megcsinálni, hogy kiforogjon? Egyáltalán érdemes-e, vagy csinálni kellene másikat? Egy nyitott gyújtás elég drága.
Elkészült a nyákterv és a beültetési rajz
Használjátok egészséggel!
Fordulj Mex-hez ez az ő szakterülete!
Helló ! fogod az intarzia készitő készletet és szépen ovatosan kifaragod a gumiszerü anyagból!
Nem ajánlom, a borotvaéles penge megszaladhat és belevág egy két dologba. Nem olyan haladós, de jobb a csipesz.
Na igen ha nem elég óvatos az ember akkor előfordulhat hogy elvágod az alkatrész lábát de ha elég türelmes vagy müködik .
Nekem Yamaha Excelem van és az megegyezik a Mintel és vagy 8 éve volt ilyen problémám akor ez az alkatrész majdnem 10000ft volt most kb 4500ft és én anak idején azért faragtanki. A kondi csere után a mai napig mükögik.
Sziasztok!
Én például egy relatíve tompa 100-as csavarhúzót használok erre a célra, de egyébbként ezt igen könnyü volt bontani. Ami műgyantával van kiöntve az keményebb, arra hőlégfúvót és gázálarcot használok. De egyébbként a végeredmény a fontos, nem az ahogy elérsz hozzá!
Egy kérdés, a javított nyákot, mivel lehetne újra kiönteni, nem műgyanta alapú és nem sziloplaszt szerű dolog kellene, mert az ecetet tartalmaz és az elektronikának nem igazán jó!
A válaszotok előre is köszönöm!
#181071 Erre a hozzászólásra keress rá.
Ez tényleg jó lenne, szilorka SG csak azt kellene tudni, milyen a legkisebb kiszerelés? Mert 1kg az drága és sok. És mégegyszer kösz!
Eddig csak 1kg-s kiszerelésben vettem. Több éven keresztül használtam, az A komponens nem öregszik meg, viszont a katalizárorra csak egy évet adnak.
sziasztok engem az érdekelne hogyan lehet tiltásmentessé tenni a cdi-t a jog-om ban jó lenne 1 rajz is hogy mit mire kell kicserélni.Mex ugy látom te vagy itt az agy +köszönném ha válaszolnál.
Nem biztos,hogy megköszönöd, mert nem tudom....
Ismerni kellene az elektronikát belülről is,és az a feneség,hogy nem minden Yog-é egyforma.
köszi a választ.de még egy kérdés csinálni tudsz? 3yk a jog
Régen nem gyártok már gyújtást, csak haveroknak segitek néhanapján...
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Most jutottam hozzá 1 Yamaha Jog 3RY-hoz. Az lenne a problémám h hidegen nem akar indulni csak nagyon nehezen. Én az elektromos szivatóra gondoltam hogy nem működik de valahogy nem jöttem rá a müködési elvére. Ha valaki tudna segítni azt nagyon megköszönném. Üdv.: roland
Sziasztok! Yamaha jog elektromos kapcsolási rajz kéne ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.
heló
már kb 6 éve dolgozok szervizbe van rutin.. ): többnyire a világító tekercsre vagy a töltőre van rákötve. amint feszültséget kap elkezd melegedni benne egy grafit henger ami felmelegíti a felette lévő "rézcsőt". ami a hő hatására elkezd tágulni, majd elzárja a benzin útját egy bizonyos idő után. úgy tudod tesztelni hogy megméred tolómérővel hogy menyire van kint a "szelep" (2 csavar kiszeded,és réz kiállás gumitömítés végén) rugó nyomja ki szal ne nyomd be! alaphelyzetbe mérd. kösd rá a 2 kivezetést egy aksira (polaritás mindegy)hagyd ott kb: 5percig. és ha megméred újra akkor kb:1cm el kijebb kell lenie+ melegnek. ha nem akkor csere.
heló jó a rajz de nem értem minek akkora kondi?? + 4 dióda???
én rajzoltam még régebben egy olcsóbb + egyszerűbbet! de majdnem ugyan ez.... diódáknak én 1n4007 est használok. kb 100-400nf 400v kondi. és bt137 triac . ha érdekel belinkelek egy rajzot. már vagy 40x megépítgetem... sose volt gond vele.
Uccu neki!
Szerintem semmi rosszat nem teszel, ha felteszed a rajzot! Ez az eredeti rajza, és az így néz ki. Üdv Lhanzi alias Hanzika
Yamaha Jog elektromos kapcsolási rajz engem is érdekelne! Kösz
|
Bejelentkezés
Hirdetés |