Fórum témák
» Több friss téma |
Szabi!
Tudom, elég régi már ez a hozzászólásod, amiről kérdeznék, de talán tudsz válaszolni. Te ehhez a háromkerekű járgányodhoz milyen hátsó kerekeket használtál? Valami gyerekbiciklinek a kerekeit? Nem látszik a képen, de a lánckerék fixen van a keréken, vagy a "racsnival" együtt? Még egy, bár ez nem olyan lényeg: Mekkora fordulatú a motorod, hogy ilyen nagy áttétel kellett ehhez a kicsi kerékhez is? Ha ez az, akkor nem kell válaszolni. Azon gondolkodom, hogy mi lenne, ha nem használnék "racsnit", hanem a keréken fixen lenne a lánckerék?! Láttam vastelepen egy 10 colos, tárcsafékes, robogó felnit, annak a tárcsája helyére könnyedén fel lehetne fogatni a lánckereket. Csak nem tudom az áttételen keresztül mennyire nehezen forgatná a kerék a dinamót lassításkor. Egyébként a dinamó könnyen forog.
Gondoltam, hogy lesz némi "motorfék", de ha azt mondod, hogy túlságosan fékezne, akkor ráhagyom. Arra a felnire még gumi is kellene, meg egy kicsit padkás is szegényke az egyik pereménél.
Jól belevágtál!
Jó a videó, meg a kesztyű... Idézet: „A következő azt volt, hogy átkötöttem a forgórészre, mert azt írtátok, hogy nyomatékosabb lesz. Nem igazán vettem észre különösebb változást semelyik fordulatszám tartományban sem.” Ilyen kis teljesítménynél, kézzel lefogva nem is vehető észre, de nálam a 7kw-nál észrevehető volt! A végén én is párhuzamba kötöttem a motoromon, és úgy kapcsolgattam neki a delejt!
Most mit tehettem, csak ez a "műterhelés" volt kéznél.
Jó elhiszem, hogy van értelme párhuzamosan kötni a forgó és állórészt. De a nyomatékosság mellett még az is nagy előny, hogy nem kell foglalkoznom az állórész gerjesztésének kikapcsolásával nulla gázállásnál. Ez nagyban leegyszerűsíti a szerkezetet. Milyen mázlim van ezzel a robogó vázzal! Ahova eredetileg a blokk volt felfogatva, oda egy 5mm-es hézagolóval a dinamót is be tudom szerelni. Ezzel a tartókonzol építésének egy részét is elhagyhatom, csökken a tömeg. Illetve valószínűleg gyerekbicikli kerekeket fogok haszni elöl és hátul egyaránt, ezzel megint csökken a tömeg, és ugye a meghajtás is egyszerűsödik. Előbb-utóbb összeáll a gép, remélem nem a teljesítményen fogom elbukni.
Szia!
Az amit belinkeltél, csak 280W-s és 2750 rpm-s. A kerék, az 16"-s BMX-ből van, már bicikli utánfutó (= rollerspeed) Üdv Sok sikert
Szia! Nem kell folyadék bele. Tulajdonképpen a zselés akku
kinai változatárol van szó és a gond töltésközbeni melegedéssel kezdődik. Ha volna benne folyadék, az kifolyna olyan kerékpároknál ahol az akku a végén áll.
Sziasztok
1. Kérdés Már régóta keresgélek a netten olyan elektromos kerékpárt ami 30 km / h -val megy, és nem túl drága nekem olyan is jó lenne hogy minél több legyen a sebessége-és kevesebb a megtehető km olyan 25-30. Kérlek írjatok ha tudtok segíteni. 2.Kérdés Találtam a netten 45 forintért egy olyan csomagot amiből egy elektromos kerékpár rakható össze csak akkumulátort kell pluszba venni, ha van erről tapasztalatotok akkor légyszíves segítsetek!! Előre is köszönöm.
Elég lassan haladok a bringa megvalósításával, mert nem találok megfelelő alkatrészeket (most főként kerekekre hajtok).
Viszont nézelődtem neten, hogy mások miket raktak össze a sufniban. Találtam is itt egy "műalkotást". Még nem olvastam el az írást, csak a címet, miszerint "Hogyan ne építsünk elektromos biciklit", illetve a képeket és a kapcsolási rajzot néztem. Úgy látom a készítője hasonló dinamót használt, mint én is fogok, viszont elég érdekesen hajtja meg. Az álló és a forgórészt is ráköti a PWM szabályzóra, viszont a forgórészt dupla feszültségről járatja. Szerintetek ez a megoldás milyen előnyökkel és hátrányokkal jár? Gondolom valamivel erősebb, de szerintem jobban is melegszik. Ráadásul a két akksi nem egyformán merül. Ja meg persze a forgó- és állórész közös pontját fel kell bontani. Nem akarom ezt használni, csak véleményeket kérnék róla.
Már megkezdtem készítését VK6HV Steve fotói alapján.Motorja egy CNC servomotor,végsebessége számításaim szerint 28km/ó lesz,utazási távolság egy töltéssel 20-25km,2db kiszuperált 12V/35Aó akksival.
http://members.westnet.com.au/page3/my_electric_scooter.htm
Sziasztok
Ha lesz időm, fogok feltenni képet, a ma elkészült bringámról. Ez is hasonló szettből van, mint a 45ezres, csak egy kicsit komolyabb. Itt 400w-os a motor és 48v a feszkó. Iszonyatos a nyomaték, ha ülök rajta, a sóderen induláskor végig kapar a kerék. Kb. 30-cal megy. Én a gasboards-tól vettem a cuccokat hozzá, az akkukat pedig a Deltonban. 4db 12v 7Ah-ás aksi, nincs 3ezer sem darabja. Az egész a tartóval együtt 9kg-ot nyom. Még nincs kész a töltő, de már az is készül. Üdv mindenkinek.
Sajnos nem engedi feltenni a videót, ha valakit érdekel, kattintson a linkre.Bővebben: Link
Ha minden igaz akkor 26.500Ft
Szerintem nagyon olcsó, ha azt nézzük, hogy motor + küllőzött dupla falú felni. Ha lesz rá pénzem (ami biztos mert nagyon tetszik) összerakom én is. Ha azt nézzük hogy ez egy 400W-os motor, de 26.000-ért már 500W-osat kapunk akor még oké is lenne, de ahhoz nem jár semmi csak maga a motor . Ezen felül még ugye a vezérlés ami 11.570Ft. Mindez itt: Bővebben: Link Egyébként jól gondolom hogy egy picikét széljelebb kell feszíteni a villát hogy beférjen a kerék, vagy nem?
Huh, van ám erő a verdában! Na és a videó alatt futó zene. Igen, ez pontosan ide illik.
Lassacskán én is haladok a saját építésű járművel, de a költségvetésem jóval kisebb. A robogóvázban már bentvan a dinamó, az első futómű is félig-meddig átesett egy pici felújításon, és már megvan a két hátsó kerék is. Igen, trike-ot építek. De csak azért kell ez, mert a dinamó kissé kinyúlik a váz alól, szóval a rákerülő lánckerék nem lenne síkban a keréken lévővel, ha az egymagában középen lenne, és bonyolult is lenne megoldani az áttételt. Akkor már egyszerűbb jobb oldalra egy hátsó, bal oldalra egy első kereket rakni. Sikerült szerezni 14 colos gyerekbicikli kerekeket, amik átmérőben alig 1.5cm-rel nagyobbak, az elöl lévő robogókeréktől. Krisz
Mennyit mehet az a bicikli azzal a 4db 12V 7AH-s aksival? Nem kevés az egy kicsit? Mert gondolom sorba vanak kötve és úgy adják ki a 48V-ot, de akárhogy nézzük az csak 336W, nem kevés az egy 400W-os motornak plusz a vezérlésnek?
Ne keverd az amperórát az amperrel! Le tudja adni az a 7Ah-s akkupakk is a 400W-hoz kellő áramot, maximum kevés ideig, tehát rövid lesz a hatótáv.
Na igen, ebbe mindíg beleesem Mindenesetre elég nagy vigyor kerekedet az arcomra, amikor meglátam az árát a mocinak, én legalább 75K-ra számítottam.
köbzoli: Hát én csak sík terepen használnám, egy az hogy az akkuk sem bírnák sokáig, másik meg hogy az erdős brutális dombos területekre meg ott a másik összteleszkópos bicó, ahol az elektromos meghajtás (aminek amúgy nincs is hely ) elvenné a "lényeget".
Sziasztok
Nem tudom még, hogy mekkora a hatótáv, még nem tudtam tesztelni. Elvileg 20km körül kell mennie egy töltéssel. Egyébként a gyári e-bringákban is u.ez az akku van, csak ott 9Ah-nak írják, hogy többet el tudjanak kérni érte. Nekem 10km-t kell, hogy menjen egy töltéssel, a munkahelyemig és vissza. Bár elvileg, ott is meg tudom oldani a töltést. Ezt a távot biztosan tudni fogja. A motor hátsó kerékbe való, ezért szét kellett hajtani a villát, vagy 6 cm-rel.
Sziasztok!
Már nem tudok mit tenni,tehát kérdezek Van egy kinai elektromos bicaj,a vulkanizőr elszagatta a kábelokat,amin jön a jel a motortól. valószinűleg rövidzárt okozva ezzel. Ha jelet adok a vezérlésnek,elindul de pár másodperc után leáll. egy 48v-os vezérlés nec MOSfetekkel.a tekercstől kap vissza valamiféle jelet.bemértem a három kis tranyót. egy +halt közülük(valószinűleg).be voltak ragasztva igy lekopott a jelzés róla ahogyan kivéstem. csak annyit nézek ki belőle,h. AH...valami Tudna nekem vki segiteni ilyesmiben?
Azok nem tranyok, hanem Hall-szenzorok.
Ha harom laba van, akkor unipolaris. Kap tapot, testet, kiad jelet (open collectorosak szoktak lenni). Szerintem egy tle4905-el lehet helyettesiteni, bar a labkiosztas lehet, hogy mas. A jokon ki tudod merni.
"Ha harom laba van, akkor unipolaris"
A bipolárisnak is 3 lába van... meg kell nézni az egyik tesóját, de szerintem inkább bipolárisak. (mágnessel É-i pól. bebillenti - kimenet nullára megy - D-i pól visszabillenti.)
Három lábú. Alap állásban a tesókon: az 1. lábon +5 v-ot mértem a 2. láb -5v a harmadikon pedig szintén +5v.
A kérdésesen pedig a 2. és 3. láb rövidzárban volt. Kivettem és annélkül is ugyan ugy viselkedik. több mint valószinű,h ő lesz hiba forrása. szerintetek?
Ez nagyon BABA!
Nekem csak abban az esetben jött volna be ötletként az első kerék hajtás, ha hátra is rakok... 2x450w-os motor/a legnagyobb vehető bringára/ és tuti legyorsultam volna a robogósokat! Bár engem aggasztott, hogy mennyire befolyásolja a vezethetőséget az elsőkerék hajtás, de ahogy nézem semennyire... NAGY ÖTLET! gratulálok!
Ez nagyon BABA!
Nekem csak abban az esetben jött volna be ötletként az első kerék hajtás, ha hátra is rakok... 2x450w-os motor/a legnagyobb vehető bringára/ és tuti legyorsultam volna a robogósokat! Bár engem aggasztott, hogy mennyire befolyásolja a vezethetőséget az elsőkerék hajtás, de ahogy nézem semennyire... NAGY ÖTLET! gratulálok!
Egy zselés akkumulátor 3C-vel is terhelhető, károsodás nélkül! ez esetünkben több mint 20A, természetesen 1/3 T-ig!
Az UPS-okban /szünetmentes tápegység/ 1db ilyennel táplálják a rendszert 400w-ig. Elhiheted, hogy ebben az akksiban 85wh-nyi energia van, de rövid ideig azt a 400w-ot is ki lehet belőle hozni! UPS-ban meg csak az számít, hogy a PC lementse a dolgokat!
A TORNADO és társai, a 36v-osak, tényleg 3 db 10Ah/12v-ossal vannak szerelve, de az majdnem pont annyi energia, és súly, nameg méret, mint 4db 7Ah-s. Csak itt nagyobb a feszkó.
Azért kíváncsi lennék egy magnéziumvázas bringára 900w-nyi villanymotorral...
Most nézem, hogy már 500w-os is van...Ej-ej...
1000w-os bringa hmmmmm.
Sziasztok
Az elsőkerék hajtás nagyon szuper, nem tolja ki az elejét kanyarban. Arra már én is gondoltam, hogy hátra is teszek egy 400w-os mocit. Ezzel az a gond, hogy kell még egy vezérlő, na meg nagyobb aksik. A 7Ah-ás aksik tényleg kicsik, de arra a távra amire használom, elegendőnek bizonyultak. Kétszer voltam vele melózni, egy oda út 5km. Ha maxon megyek vele tekerés nélkül, kb 3km után halványodik a full led, kb. 4km után, gyorsításkor a felet jelző is elkezd vibrálni. Viszont amikor leállok vele, újra full állapotot jelez. Ma reggel, végig fél gázon jöttem hazáig és még a full led is folyamatosan világított. A gond az, ha nagyobb aksikat tennék fel, nem férne el a lábam kényelmesen. Kb. 12 Ah körüli aksik, már ideálisak lennének, akkor már gyorsuláskor nem lenne akkora feszültségesés, mint így. Ha tennék fel még egy mocit hátra is, akkor minimum 20Ah-ás aksik kellenének, ez megint csak megnövelné a költségvetést. Idézet: „A gond az, ha nagyobb aksikat tennék fel, nem férne el a lábam kényelmesen.” Gondolkodtam a háromkerekűn. Marhaság lenne? Nem csuklósra gondoltam. Idézet: „Gondolkodtam a háromkerekűn. Marhaság lenne?” Egyáltalán nem az, én is azt építek. Robogó váz a saját első futóművével, hátul két gyerekbicikli kerék, és hozzá saját építésű futómű. Az erőforrás egy 12V/240W-os dinamó lesz motor üzemben, az akku pedig valószínűleg egy rokkantkocsiban is használatos, ciklikus üzemre tervezett ún. meghajtó akkumulátor (12V/60Ah), vezérlés pedig a 7-edik oldalon található Macskabarát fórumtárs publikálásában. A gyenge láncszem itt pont az erőforrás, jelenleg még nem áll módomban kipróbálni, hogy a menetkész tömeget milyen könnyen tudja mozgásba hozni, mert még építés alatt van a váz.
A súly miatt gondoltam arra, hogy háromkerekű lenne a célszerű.
Lehetne hátul az aksi. Az említett elrendezésből következik, hogy ki kell találni valamiféle difit. Van tipped erre? |
Bejelentkezés
Hirdetés |