Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   20 / 229
(#) Krisz03 válasza szabi83 hozzászólására (») Márc 27, 2009 /
 
Szabi!

Tudom, elég régi már ez a hozzászólásod, amiről kérdeznék, de talán tudsz válaszolni.
Te ehhez a háromkerekű járgányodhoz milyen hátsó kerekeket használtál? Valami gyerekbiciklinek a kerekeit? Nem látszik a képen, de a lánckerék fixen van a keréken, vagy a "racsnival" együtt? Még egy, bár ez nem olyan lényeg: Mekkora fordulatú a motorod, hogy ilyen nagy áttétel kellett ehhez a kicsi kerékhez is? Ha ez az, akkor nem kell válaszolni.

Azon gondolkodom, hogy mi lenne, ha nem használnék "racsnit", hanem a keréken fixen lenne a lánckerék?! Láttam vastelepen egy 10 colos, tárcsafékes, robogó felnit, annak a tárcsája helyére könnyedén fel lehetne fogatni a lánckereket. Csak nem tudom az áttételen keresztül mennyire nehezen forgatná a kerék a dinamót lassításkor. Egyébként a dinamó könnyen forog.
(#) Krisz03 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 27, 2009 /
 
Gondoltam, hogy lesz némi "motorfék", de ha azt mondod, hogy túlságosan fékezne, akkor ráhagyom. Arra a felnire még gumi is kellene, meg egy kicsit padkás is szegényke az egyik pereménél.
(#) EcoPityu válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 28, 2009 /
 
Jól belevágtál!
Jó a videó, meg a kesztyű...

Idézet:
„A következő azt volt, hogy átkötöttem a forgórészre, mert azt írtátok, hogy nyomatékosabb lesz. Nem igazán vettem észre különösebb változást semelyik fordulatszám tartományban sem.”


Ilyen kis teljesítménynél, kézzel lefogva nem is vehető észre, de nálam a 7kw-nál észrevehető volt!
A végén én is párhuzamba kötöttem a motoromon, és úgy kapcsolgattam neki a delejt!

(#) Krisz03 válasza EcoPityu hozzászólására (») Márc 28, 2009 /
 
Most mit tehettem, csak ez a "műterhelés" volt kéznél.
Jó elhiszem, hogy van értelme párhuzamosan kötni a forgó és állórészt. De a nyomatékosság mellett még az is nagy előny, hogy nem kell foglalkoznom az állórész gerjesztésének kikapcsolásával nulla gázállásnál. Ez nagyban leegyszerűsíti a szerkezetet.

Milyen mázlim van ezzel a robogó vázzal! Ahova eredetileg a blokk volt felfogatva, oda egy 5mm-es hézagolóval a dinamót is be tudom szerelni. Ezzel a tartókonzol építésének egy részét is elhagyhatom, csökken a tömeg. Illetve valószínűleg gyerekbicikli kerekeket fogok haszni elöl és hátul egyaránt, ezzel megint csökken a tömeg, és ugye a meghajtás is egyszerűsödik.
Előbb-utóbb összeáll a gép, remélem nem a teljesítményen fogom elbukni.
(#) szabi83 válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 28, 2009 /
 
Szia!

Az amit belinkeltél, csak 280W-s és 2750 rpm-s.
A kerék, az 16"-s BMX-ből van, már bicikli utánfutó (= rollerspeed)

Üdv
Sok sikert
(#) kovacspista válasza borvendeg hozzászólására (») Márc 30, 2009 /
 
Szia! Nem kell folyadék bele. Tulajdonképpen a zselés akku
kinai változatárol van szó és a gond töltésközbeni melegedéssel kezdődik. Ha volna benne folyadék, az
kifolyna olyan kerékpároknál ahol az akku a végén áll.
(#) bastya1 hozzászólása Márc 31, 2009 /
 
Sziasztok

1. Kérdés
Már régóta keresgélek a netten olyan elektromos kerékpárt ami 30 km / h -val megy, és nem túl drága nekem olyan is jó lenne hogy minél több legyen a sebessége-és kevesebb a megtehető km
olyan 25-30.
Kérlek írjatok ha tudtok segíteni.

2.Kérdés
Találtam a netten 45 forintért egy olyan csomagot amiből egy elektromos kerékpár rakható össze csak akkumulátort kell pluszba venni, ha van erről tapasztalatotok akkor légyszíves segítsetek!!
Előre is köszönöm.
(#) Krisz03 hozzászólása Ápr 1, 2009 /
 
Elég lassan haladok a bringa megvalósításával, mert nem találok megfelelő alkatrészeket (most főként kerekekre hajtok).
Viszont nézelődtem neten, hogy mások miket raktak össze a sufniban. Találtam is itt egy "műalkotást". Még nem olvastam el az írást, csak a címet, miszerint "Hogyan ne építsünk elektromos biciklit", illetve a képeket és a kapcsolási rajzot néztem. Úgy látom a készítője hasonló dinamót használt, mint én is fogok, viszont elég érdekesen hajtja meg. Az álló és a forgórészt is ráköti a PWM szabályzóra, viszont a forgórészt dupla feszültségről járatja.
Szerintetek ez a megoldás milyen előnyökkel és hátrányokkal jár? Gondolom valamivel erősebb, de szerintem jobban is melegszik. Ráadásul a két akksi nem egyformán merül. Ja meg persze a forgó- és állórész közös pontját fel kell bontani.
Nem akarom ezt használni, csak véleményeket kérnék róla.
(#) Tápos Lajos hozzászólása Ápr 2, 2009 /
 
Már megkezdtem készítését VK6HV Steve fotói alapján.Motorja egy CNC servomotor,végsebessége számításaim szerint 28km/ó lesz,utazási távolság egy töltéssel 20-25km,2db kiszuperált 12V/35Aó akksival.
http://members.westnet.com.au/page3/my_electric_scooter.htm
(#) suszitibi válasza bastya1 hozzászólására (») Ápr 4, 2009 /
 
Sziasztok
Ha lesz időm, fogok feltenni képet, a ma elkészült bringámról. Ez is hasonló szettből van, mint a 45ezres, csak egy kicsit komolyabb. Itt 400w-os a motor és 48v a feszkó. Iszonyatos a nyomaték, ha ülök rajta, a sóderen induláskor végig kapar a kerék. Kb. 30-cal megy. Én a gasboards-tól vettem a cuccokat hozzá, az akkukat pedig a Deltonban. 4db 12v 7Ah-ás aksi, nincs 3ezer sem darabja. Az egész a tartóval együtt 9kg-ot nyom. Még nincs kész a töltő, de már az is készül.
Üdv mindenkinek.
(#) suszitibi hozzászólása Ápr 6, 2009 /
 
Sajnos nem engedi feltenni a videót, ha valakit érdekel, kattintson a linkre.Bővebben: Link
(#) sprofan válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 6, 2009 / 1
 
Ha minden igaz akkor 26.500Ft
Szerintem nagyon olcsó, ha azt nézzük, hogy motor + küllőzött dupla falú felni. Ha lesz rá pénzem (ami biztos mert nagyon tetszik) összerakom én is. Ha azt nézzük hogy ez egy 400W-os motor, de 26.000-ért már 500W-osat kapunk akor még oké is lenne, de ahhoz nem jár semmi csak maga a motor . Ezen felül még ugye a vezérlés ami 11.570Ft.
Mindez itt: Bővebben: Link

Egyébként jól gondolom hogy egy picikét széljelebb kell feszíteni a villát hogy beférjen a kerék, vagy nem?
(#) Krisz03 válasza suszitibi hozzászólására (») Ápr 6, 2009 / 1
 
Huh, van ám erő a verdában! Na és a videó alatt futó zene. Igen, ez pontosan ide illik.


Lassacskán én is haladok a saját építésű járművel, de a költségvetésem jóval kisebb. A robogóvázban már bentvan a dinamó, az első futómű is félig-meddig átesett egy pici felújításon, és már megvan a két hátsó kerék is. Igen, trike-ot építek. De csak azért kell ez, mert a dinamó kissé kinyúlik a váz alól, szóval a rákerülő lánckerék nem lenne síkban a keréken lévővel, ha az egymagában középen lenne, és bonyolult is lenne megoldani az áttételt. Akkor már egyszerűbb jobb oldalra egy hátsó, bal oldalra egy első kereket rakni. Sikerült szerezni 14 colos gyerekbicikli kerekeket, amik átmérőben alig 1.5cm-rel nagyobbak, az elöl lévő robogókeréktől.

Krisz
(#) sprofan válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 6, 2009 /
 
Mennyit mehet az a bicikli azzal a 4db 12V 7AH-s aksival? Nem kevés az egy kicsit? Mert gondolom sorba vanak kötve és úgy adják ki a 48V-ot, de akárhogy nézzük az csak 336W, nem kevés az egy 400W-os motornak plusz a vezérlésnek?
(#) Krisz03 válasza sprofan hozzászólására (») Ápr 6, 2009 /
 
Ne keverd az amperórát az amperrel! Le tudja adni az a 7Ah-s akkupakk is a 400W-hoz kellő áramot, maximum kevés ideig, tehát rövid lesz a hatótáv.
(#) sprofan válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 6, 2009 /
 
Na igen, ebbe mindíg beleesem Mindenesetre elég nagy vigyor kerekedet az arcomra, amikor meglátam az árát a mocinak, én legalább 75K-ra számítottam.
köbzoli:
Hát én csak sík terepen használnám, egy az hogy az akkuk sem bírnák sokáig, másik meg hogy az erdős brutális dombos területekre meg ott a másik összteleszkópos bicó, ahol az elektromos meghajtás (aminek amúgy nincs is hely ) elvenné a "lényeget".
(#) suszitibi hozzászólása Ápr 7, 2009 /
 
Sziasztok
Nem tudom még, hogy mekkora a hatótáv, még nem tudtam tesztelni. Elvileg 20km körül kell mennie egy töltéssel. Egyébként a gyári e-bringákban is u.ez az akku van, csak ott 9Ah-nak írják, hogy többet el tudjanak kérni érte. Nekem 10km-t kell, hogy menjen egy töltéssel, a munkahelyemig és vissza. Bár elvileg, ott is meg tudom oldani a töltést. Ezt a távot biztosan tudni fogja.
A motor hátsó kerékbe való, ezért szét kellett hajtani a villát, vagy 6 cm-rel.
(#) Iwory hozzászólása Ápr 8, 2009 /
 
Sziasztok!
Már nem tudok mit tenni,tehát kérdezek
Van egy kinai elektromos bicaj,a vulkanizőr elszagatta a kábelokat,amin jön a jel a motortól. valószinűleg rövidzárt okozva ezzel.
Ha jelet adok a vezérlésnek,elindul de pár másodperc után leáll. egy 48v-os vezérlés nec MOSfetekkel.a tekercstől kap vissza valamiféle jelet.bemértem a három kis tranyót. egy +halt közülük(valószinűleg).be voltak ragasztva igy lekopott a jelzés róla ahogyan kivéstem. csak annyit nézek ki belőle,h. AH...valami
Tudna nekem vki segiteni ilyesmiben?
(#) bbalazs_ válasza Iwory hozzászólására (») Ápr 8, 2009 /
 
Azok nem tranyok, hanem Hall-szenzorok.
Ha harom laba van, akkor unipolaris. Kap tapot, testet, kiad jelet (open collectorosak szoktak lenni).
Szerintem egy tle4905-el lehet helyettesiteni, bar a labkiosztas lehet, hogy mas. A jokon ki tudod merni.
(#) Sebi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 8, 2009 /
 
"Ha harom laba van, akkor unipolaris"

A bipolárisnak is 3 lába van... meg kell nézni az egyik tesóját, de szerintem inkább bipolárisak.
(mágnessel É-i pól. bebillenti - kimenet nullára megy - D-i pól visszabillenti.)
(#) Iwory hozzászólása Ápr 8, 2009 /
 
Három lábú. Alap állásban a tesókon: az 1. lábon +5 v-ot mértem a 2. láb -5v a harmadikon pedig szintén +5v.
A kérdésesen pedig a 2. és 3. láb rövidzárban volt.
Kivettem és annélkül is ugyan ugy viselkedik.
több mint valószinű,h ő lesz hiba forrása. szerintetek?
(#) EcoPityu válasza suszitibi hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Ez nagyon BABA!
Nekem csak abban az esetben jött volna be ötletként az első kerék hajtás, ha hátra is rakok...
2x450w-os motor/a legnagyobb vehető bringára/ és tuti legyorsultam volna a robogósokat!

Bár engem aggasztott, hogy mennyire befolyásolja a vezethetőséget az elsőkerék hajtás, de ahogy nézem semennyire...
NAGY ÖTLET! gratulálok!
(#) EcoPityu válasza suszitibi hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Ez nagyon BABA!
Nekem csak abban az esetben jött volna be ötletként az első kerék hajtás, ha hátra is rakok...
2x450w-os motor/a legnagyobb vehető bringára/ és tuti legyorsultam volna a robogósokat!

Bár engem aggasztott, hogy mennyire befolyásolja a vezethetőséget az elsőkerék hajtás, de ahogy nézem semennyire...
NAGY ÖTLET! gratulálok!
(#) EcoPityu válasza sprofan hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Egy zselés akkumulátor 3C-vel is terhelhető, károsodás nélkül! ez esetünkben több mint 20A, természetesen 1/3 T-ig!
Az UPS-okban /szünetmentes tápegység/ 1db ilyennel táplálják a rendszert 400w-ig. Elhiheted, hogy ebben az akksiban 85wh-nyi energia van, de rövid ideig azt a 400w-ot is ki lehet belőle hozni! UPS-ban meg csak az számít, hogy a PC lementse a dolgokat!
(#) EcoPityu válasza suszitibi hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
A TORNADO és társai, a 36v-osak, tényleg 3 db 10Ah/12v-ossal vannak szerelve, de az majdnem pont annyi energia, és súly, nameg méret, mint 4db 7Ah-s. Csak itt nagyobb a feszkó.
Azért kíváncsi lennék egy magnéziumvázas bringára 900w-nyi villanymotorral...
(#) EcoPityu válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 10, 2009 /
 
Most nézem, hogy már 500w-os is van...Ej-ej...
1000w-os bringa hmmmmm.
(#) suszitibi hozzászólása Ápr 11, 2009 /
 
Sziasztok
Az elsőkerék hajtás nagyon szuper, nem tolja ki az elejét kanyarban. Arra már én is gondoltam, hogy hátra is teszek egy 400w-os mocit. Ezzel az a gond, hogy kell még egy vezérlő, na meg nagyobb aksik. A 7Ah-ás aksik tényleg kicsik, de arra a távra amire használom, elegendőnek bizonyultak. Kétszer voltam vele melózni, egy oda út 5km. Ha maxon megyek vele tekerés nélkül, kb 3km után halványodik a full led, kb. 4km után, gyorsításkor a felet jelző is elkezd vibrálni. Viszont amikor leállok vele, újra full állapotot jelez. Ma reggel, végig fél gázon jöttem hazáig és még a full led is folyamatosan világított. A gond az, ha nagyobb aksikat tennék fel, nem férne el a lábam kényelmesen. Kb. 12 Ah körüli aksik, már ideálisak lennének, akkor már gyorsuláskor nem lenne akkora feszültségesés, mint így. Ha tennék fel még egy mocit hátra is, akkor minimum 20Ah-ás aksik kellenének, ez megint csak megnövelné a költségvetést.
(#) inborn válasza suszitibi hozzászólására (») Ápr 11, 2009 /
 
Idézet:
„A gond az, ha nagyobb aksikat tennék fel, nem férne el a lábam kényelmesen.”


Gondolkodtam a háromkerekűn.
Marhaság lenne?

Nem csuklósra gondoltam.

(#) Krisz03 válasza inborn hozzászólására (») Ápr 11, 2009 /
 
Idézet:
„Gondolkodtam a háromkerekűn. Marhaság lenne?”


Egyáltalán nem az, én is azt építek. Robogó váz a saját első futóművével, hátul két gyerekbicikli kerék, és hozzá saját építésű futómű. Az erőforrás egy 12V/240W-os dinamó lesz motor üzemben, az akku pedig valószínűleg egy rokkantkocsiban is használatos, ciklikus üzemre tervezett ún. meghajtó akkumulátor (12V/60Ah), vezérlés pedig a 7-edik oldalon található Macskabarát fórumtárs publikálásában.
A gyenge láncszem itt pont az erőforrás, jelenleg még nem áll módomban kipróbálni, hogy a menetkész tömeget milyen könnyen tudja mozgásba hozni, mert még építés alatt van a váz.
(#) inborn válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 11, 2009 /
 
A súly miatt gondoltam arra, hogy háromkerekű lenne a célszerű.
Lehetne hátul az aksi.
Az említett elrendezésből következik, hogy ki kell találni valamiféle difit.
Van tipped erre?
Következő: »»   20 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem