Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
Nekem van egy villanypásztorom de az a baja,hogy a trafónál kb 1 cm es a szikraköz de a huzalnál már sajna kb: 1mm és nagyon gyenge: Mi lehet a baj ? Ha kell lefényképezem. Az egész úgy megy, hogy a trfó vezetéke egy 32-es gégecsőbe megy a főld alatt egy 2,5 es tömőr réz vezetékel utána az összevan csavarva rendes villyanypásztór vazatékel. Vagy valahól lefőldelne ? Kérlek segítsetek. Vagy adjatok egy jo bevált rajzot ha lehet ne pótméteresset. Köszönöm.
A földben vezetett huzal, és a tulajdonképpeni keritéshuzal összessége viszonylag nagykapacitású kondenzátort képez, amit fel kell tölteni a trafónak, ezenkivül biztosan van némi szivárgó áram a föld felé is. Ezek a veszteségek eredményezik a feszültség csökkenését. Érdemes lenne szigetelésvizsgálóval megmérni a kerités ellenállását. Már egy 500V-os (digitális lakatfogó adapterrel) is ki lehetne deriteni az átvezetést.
Nem kell ezt ilyen tudományosan magyarázni...Ha leviszed a földbe, akkor használj gyertya-kábelt, az 25kv-ig szigetel, és bármelyik autósboltban kapható. A gégecső helyett használj KPE csövet, minél vastagabb falút, min 2-3mm. Továbbá a cső végei lógjanak ki legalább 20cm-t a földfelszíntől, hogy a vezeték véletlenül se tudjon a talajjal érintkezni.
Sziasztok!
Van egy gyári szárazelemes villanypásztorom! Az a problémája, hogy nem szaggatja meg a feszt. Ha összezárom a földelés és a nagyfesz érintkezőjét folyamatosan van szikra, de csak mintha 12 volt-ot zártam volna rövidre. A panel múgyantával ki van öntve. Ötleteket előre is köszönöm! üdv: peti0227
Hello
Szrintem nézdmeg a kondit valószínő, hogy tönkrement.
Tegnap próbálkoztam bekapcsolni a villanypásztort és működött. Nem csináltam vele semmit! Bekapcsolva hagytam egy fél órát rendesen szikrázott a megszakítás is jó volt! Gondoltam egyet és rövidrezártam a földet és a nagyfeszt. Először jó volt, másodszor is, de harmadikra újra előjött a baja. Nem szaggatja meg a feszt és csak minimális szikrája van. Megint összezártam utánna újból jó lett. Mi okozhatja? Az ötleteket előre is köszönöm!
Néhány kép a villanypásztorról. üdv:peti0227
Mérd meg a feszt a piros tégla kondikon, ha tudod, ott párszáz voltnak kell lenni. Esetleg lehet a kondit ellenőrizni a jobb felső részén az első képnek. Lehet a trafó is zárlatos. Méregetni kell.
sziasztok.
Most irok előszőr a fórumba, segítséget kérek. Megépítettem a Norbi magán weblapján található vil.pásztort és nincs szikra, elektronika müködik ahogy kell, trafó jó,viszont ha rákötöm a nagyfeszt a BU kimenetén megszünik a jel.
Hello!
Megépítettem bread bord-on a fentebb említett kapcsolást.Az 555 úgy néz ki működik. Az R1 helyére egy 220ohmos ellenállást tettem sorbakötve egy 1k-s trimmerrel. Trafónak kipróbáltam egy 12/220-asat és egy 9/220-asat is. DE a C6-os (10µF-es motorindító)kondi csak 190V-ra töltődik fel. Ci=7,7nF Ri=1Mohm Tranzisztor=BUT11AX Szerintetek mi lehet a hiba?Mit mérjek esetleg? (sajnos szkópom nincs de ha feltétlen muszály akkor tudok szerezni) Kösz a segítséget.
Szia!
Mekkora az ismétlődési idő? Úgy állitsd be hogy kb. 1mp-ént üssön 1-et. Én a Ci helyére 22µF/50 v-os kondit tettem, az Ri pedig 1- 2 Mohm, kisérleteztem vele. A trafóval is lehet szórakozni, itt is válogatni kellet. A 230/12 v-os trafók közül volt amelyik kisebb feszt adot, volt amelyik nagyobbat .A trafó teljesítményétől is függ/legalábbis én így tapasztaltam/ A tirisztort vedd ki és úgy mérd meg a kondin a feszültséget. 350 és 400 volt közé lőttem be. A tranyó nálam is BUT11
Sziasztok!
A régebben megépített pásztorban kicseréltem a kondít nagyobbra (szöktek a kisbirkák) 2µF helyet most 2db 22µF van sorba kötve mert csak 160V-osak voltak. Ha egy fűszálon keresztül hozzáérek, akkor rendesen összerándul az egész karom, a 2 hónapos kisbirka meg simán megemeli a nyakával a zsinórt és legeli alóla a füvet. Néha néha megrázza, de leginkább csak ott van a nyakán meg a hátán és nyugodtan legelészik. A 2µF es kondi 310V-ra töltődött most pedig 290V-ra töltődik mielőtt kisülne. Növeljem még a feszt?
Lada gyújtótrafó van rajta.
Kb 2cm szikrát vág max 2,5cm
Szerintem gyújtótrafóból többet ki sem lehet hozni. Talán próbálkozhatnál még szamara trafóval,ez kissebb primer induktivitású, jobban is viseli a 11µF-ot.
A nagyteljesitményű gyújtótrafókat az elektronikus gyújtású gépkocsikban kezdték el használni anno, mert a szegényitett, nagy légfeleslegű keverék nagyobb energiájú gyújtást igényel. Ezért is irtam a szamara trafót, ezt viszonylag könnyen be lehet szerezni, nem is vészesen drága. Persze az igazi vill.pásztor trafó más áttételezésű, és a szekunder is nagyobb átmérőjű huzallal tekert, igy kevesebb teljesitmény alakul át hővé a tekercs ellenállásán.
Tehát akkor a gépkocsi trafók közül kell válogatni majd megpróbálom szamaráéval is.
Igen,úgy gondolom, (azután meg tekersz egy rendes,hozzávaló trafót. )
Vagy lesz egy jó pörkölt, idő előtt fiatal bariból!
Nem az előállitott feszültség nagyságával van baj elsősorban, ezt hangsúlyozzák a "gyakorló villanypásztorok is", illetve ha szigorúan vesszük, igenis van baj, mert túl nagy, hanem a szekunder nagy ellenállásával, ahol elveszik a teljesitmény jórésze. Ezt kivédeni csak erre a célra méretezett trafóval lehet.
Csak azt nem értem miért nem rázza meg a barit. Mert néha oda vág neki akkor el is ugrik onnan. De néha meg mintha-ot se lenne a pásztor. Én rendesen érzem ha megráz pedig rajtam cipő is van ami szigetel valamennyit.
Lehet nem ér hozzá csak a bundájához?
Valószinűleg jól szigetel a bundája,de ez időjárásfüggő is.
De ha ez a helyzet akkor hiába is akarom tuningolni a pásztort.
Jó lenne tudni a bari ellenállását.
A trafó szekunder ellenállása és a bari feszültségosztót képez, minél nagyobb a viszonyszám a bari javára, annál hatásosabb a fenyités. Ezért érdemes alacsony szekunderellenállású trafót alkalmazni.
Javaslom a lakatfogóhoz kapcsolható szigetelésvizsgáló adaptert, ez 500V-al mér.
Hello!
Az Ci hehyére betettem a 22µF-es kondit de így akondi csak 170V-ra töltődik. A tirisztort kivéve sem változik a helyzet. Most a 9/12V-os trafóval próbáltam ez egy pici 500mA-es Markai trafó. Vajon mi lehet a baj?
Amíg nem megy jól az inverter, szedd ki Ri, Ci-t.
A makrai kis nyáktrafók nem olyan jók, de alapvetően a 230-ra készült trafók ugye 50Hz-re lennének valók, nem mind szereti a magasabb frekit, azért pár kilohertzen eldöcögnek több-kevesebb sikerrel. Ha bent van az 555-nél a dióda, akkor a freki így néz ki: f= 1,44/((R1+R2)*C1) ellenállások ohm-ban, kapacitás farad-ban. Az idők pedig T=0,69*(R*C1) A magas jelszint idejénél R1, alacsony idejénél meg R2 számít. Tehát, ha növeled R1-et, hosszabb ideig lesz nyitva a teljesítménytranyó, de csökken a freki is, ami nem baj, lehet, hogy a trafó jobban teljesít kisebb frekin. Ha baj, akkor R2-t lehet csökkenteni, és visszaáll az eredeti freki. Úgy lődd be Ri, Ci nélkül, hogy kb. 1 sec alatt menjen fel 400 Voltra. A motorkondik bírják 600V-ig, így is lehet tuningolni, sőt, jobb is mint a kapacitást növelni, a feszültség növeléssel négyzetesen nő a tárolt energia. (általában 450-550V AC-re vannak csinálva a motorkondik, DC-ben simán bírja a 600-at)
Sziasztok!
Nekem van egy videoton tv gyujtótrafóm. A trafó neve: Unitra miflex tpn-31c Következők lenne a kérdéseim. Egyen vagy váltó áram ? 12v vagy 240v ? melyik vezeték micsoda tudom a fehér az a gyujtó de a többi micsoda. pl: P,UF,U~,D,A. tudom ez a ~ váltóáram jele. Adnátok hozzá egy kapcsolási rajzot ehez a trafóhoz villanypásztórnak.Előreis köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |