Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mazda 323 elektromos rajz
Lapozás: OK   1 / 1
(#) csaplarzs hozzászólása Máj 5, 2009 /
 
mazda 323 1.3benzines 1989 evjarat,b3 motorkod
szoval az a nagy baj vele nem kapcsol a huto vantillator,es mar valaki 1 kezi kapcsolt szerelt be,de elfelejtik hasznalni es felforraljak a vizet,en bekotnem de kusza kabelek miatt nem tudom,ha esetleg valakinekvan bekotest rajza errol a tipusrol megkoszonnem,ami latszik hogy a huto aljaban gomba van ami szet van esve talan 2 kabelos lehetett mert a kozeleben van 2 szabad kabel,amugy a motoron 2 gomba van 1 kissebb es 1 nagyobb mind a 2 1 vezetekes
(#) patexati válasza csaplarzs hozzászólására (») Máj 5, 2009 /
 
Egyik a vizhőmérséklet mérő műszeré valószínű a másik pedíg a ventillátoré! Vagy mind a kettő a ventillátoré és egy bizonyos hőfokon kapcsolnak be a két ventillátorfokozat miatt! Azt kéne tudni,hogy ezek a gombák sima kapcsoló vagy hőre változó ellenállású gombák?Ha szakadás van test és a gomba közt akkor valószínű kapcsoló!(langyos motornál ha mér az óra már vízhőmérsékletet és nem megy a venti)
(#) csaplarzs hozzászólása Máj 5, 2009 /
 
de mi a szethullott gomba a hutoben?aljaban?
meleg motornal majd mindjart lehuzom a sarut a gombarol,es meglatom mikor esik vissza a muszer,az a vizhofok erzekeloje,vagyis ellenallasos gombarol beszelunk,aztam a masikat is ez a motor ijection-os szoval a hudeginditonak is van azthiszem erzekeloje talan az a masik gomba,?a huto kozelben talalt 2 vezetek 1ikeben negativ van a masikban semmi negativot adtam ra es semmi sem tortent
(#) greatman válasza csaplarzs hozzászólására (») Máj 5, 2009 /
 
A mazdában nem tudom, hogy milyen van, de úgy általánosan a következő a felállás:
1 gomba a hengerfejbe, ez a hőmérő gombája, termisztor. 2 gomba a hűtőbe, egyik a ventillátor kapcsolója, ami adott hőmérsékleten zár, másik gomba (nem mindig van) forráspont jeladó.
Alapvetően fogod az utólag beépített kapcsolóra menő két vezetéket, beszerelsz a hűtőbe egy új gombát és rákötöd. Elvileg ennyi.
(#) patexati válasza csaplarzs hozzászólására (») Máj 5, 2009 /
 
Ha a hűtőben is van akkor az a ventillátoré és relén keresztül kapcsolja a ventit!
(#) greatman válasza csaplarzs hozzászólására (») Máj 5, 2009 /
 
Ha minden igaz akkor itt van a bekötése.

mazda.JPG
    
(#) greatman válasza csaplarzs hozzászólására (») Máj 5, 2009 /
 
És úgy néz ki, hogy nem is a hűtőben van.
Hanem a termosztát házban. Igaz számomra ez érdekes, mert nem ide szokták tenni.
Ez a Haynes Mazda 323 81-89 -ig manuálból van.
(#) csaplarzs válasza greatman hozzászólására (») Máj 5, 2009 /
 
igen erre gyanakodtam hogy a resistent nem eleg eros a nagy amper atadasahoz,ezert relet vezerelnek vele,ha az 1 vezetekes resistent a motoron a rele vezerlo en kicserelem es aa relet is atnezem ,remelem mukodni fog,de akkor mi a huto aljaba csavart valami?
(#) greatman válasza csaplarzs hozzászólására (») Máj 5, 2009 / 4
 
Nem volt véletlenül cserélve a hűtő? Lehet, hogy nem az eredeti, és a cserében volt gomba. Egyébként valószínűleg az is egy hőkapcsoló. Sok autóban az kapcsolja a hűtőventillátort. Neked úgy néz ki nincs rá szükség, mert máshol van a hőkapcsoló. Egyébként lehet még egy olyan megoldás is, hogy az a gomba magasabb hőfokon kapcsol. Ha az üzemi hőgomba meghibásodik, akkor ez kapcsolja a hűtőventillátort. De ez igazából csak találgatás. Neked az a lényeg, hogy vagy a termosztát háznál lévő, vagy a hűtőben lévő hőkapcsolóval kapcsoltatsz egy relét, ami kapcsolja a ventillátort. Esetleg tehetsz be a műszerfalra egy visszajelzőt, hogy megy a ventillátor, így tudod hogy működik.
(#) csaplarzs válasza greatman hozzászólására (») Máj 7, 2009 /
 
eredmeny::vasaroltam 3500tf ventillator kapcsolo gombat a barditol szerintem borsos az ar,igen a termosztathazba kellett becsavarni,a relet megtalaltam a bal sarvedonel a motorterben,es ez a rele behuzva van gyujtason es a gomba ha megszakitja a testet akkor zarodik a ventillator negativ oldala es elkezd huteni,szoval ezt is megoldottuk koszonjuk egymasnak es sok szerencset mindenkinek.
(#) b.bela hozzászólása Feb 17, 2011 /
 
heló *** . * an 1 mazda 323 1.7TD 1995ös évjárat. lenne * ele olyan problemam h néha amikor kinyomom a kuplungot a auto nem birja megtartani a fordulatot es leáll a motor. mi lehet enek a oka? semilyen kontrolka nem jelez se semi . a auto nem rangatolozik semi elöjele sincs enek a problémamnak. elöre megköszönöm a hozászólásokat.ez föleg lasitaskor .. alacsonyab sebessegbe való * áltáskkor kö * etkezik be
(#) Inhouse válasza b.bela hozzászólására (») Feb 17, 2011 /
 
Idézet:
„helótok . wan 1...”


Szia!

Ez egy hobbielektronika fórum. Gondolod, hogy van köze ennek a hibának ehhez?

Üdv
Inhouse
(#) mysykeee hozzászólása Jún 30, 2012 /
 
Kell-e hengerfejet síkoltatni abban az esetben, has leveszem a hengerfejet szelepszár szimering csere miatt?
98-as évjáratú 323F BA 1.5 16V autóról van szó, 135.000 km van benne, Z5 motorkódú.
(#) omegaline hozzászólása Szept 27, 2016 /
 
Sziasztok!
Nagyon régóta keresek egy KIA BESTA 2.2D, vagy Mazda e2200 villamos kapcsolási rajzot... mindezidáig eredménytelenül! Ha tudnátok segíteni egy linkkel, vagy mellékelve, akkor megköszönném.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem