Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   18 / 338
(#) zolika60 válasza Szebence hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Az a fénykürt de az nem állandó üzemre van csak amíg villantasz vele.
(#) Szebence válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Szerintem nem az vagy nem tudom, ha az akkor elég furán van megoldva, mert olyat, hogy csak villantani, olyat nem tudok vele...
Tehát ha tompítottal megyek és villantani akarok, akkor felkapcsolom a távolságit és lekapcsolom, ha távolságival megyek és csak villantani akarok akkor egyből le is kapcsolódik a távolsági és vissza kell kapcsolni...
Előző kocsinkban, Suzukiban, 3 állású kapcsoló volt.. Közép helyzetben semmi, ha eltoltam magam felől az volt a fénykürt és ha közép állástól nézve magam felé húzom, az volt a tartós távolsági.

Na de most megyek vissza tanulni
(#) Norberto válasza Szebence hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Idézet:
„ha távolságival megyek és csak villantani akarok”


Távolságinál nem igazán szoktak villantani, mert ott már nincs mivel, talán csak ha van egy ködfényszóród, maximum azzal tudsz villantani.

Tompított esetben a villantás azt jelenti, hogy egy annál nagyobb teljesítményű fényforrást, a távolsági fényszórót az ember egy pillanatra bekapcsolja.

Ha viszont az ember távolsági fényszóróval közlekedik, annál nagyobb teljesítményű fényforrás ritka esetben van csak, amivel villantani lehetne, és itt jön egy pláne; távolsági fényszóróval nemigen illik másik autóssal szembemenni, vagy szembevilágítani.
(#) Szebence válasza Norberto hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Ez így van, nem is szoktam, de itt nem is ez a kérdés, csak megjegyeztem, hogy a renaultban külön felkell kapcsolni a távolságit majd le, még suzukiban direkt volt erre a funkcióra egy kapcsoló. Másik, meg amit ezzel akartam, hogy a jelenlegi autónkban sem tud egyszerre világítani a távolsági és a tompított csak ha folyamatosan fogom a kart És még én is úgy taultam, hogy egyszerre nem éghet mindkettő, pedig én nemrég tanultam. Jelenleg C tipusú jogsit csinálom, a kamionokon van 1-2 nagyobb lámpa is mint a távolsági...
(#) emporioa válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Azért van úgy az ujabb autoknál, mert sokban már van xenon.A xenonoknak van egy bizonyos bemelegedési ideje, az olyan 3-4 másodperc amig felerősödik.Nos ha refizem, és nem ég mellette a tompitott, amikor visszakapcsolok tompitottra, pár másodpercig gyakorlatilag nem látok, mert kihült a xenon és ujra bekell gyujtania... Nekem gyárilag halogénnel volt szerelve, de beszereztem a gyári xenont. Ezért alszik el a tompitottam refizésnél. Erre szeretnék megoldást. Mert a BMW-ben is amit probáltam 2004es évjárat gyári xenon volt a tompitott, és az sem aludt el, ha felkapcsoltam a refit, különben annál is várhatnának a bemelegedésre, ami elég kellemetlen szerintem, 90-100as temponál ha mondjuk pár másodpercig alig lát az ember.Szóval ha esetleg lenne megoldás, hogy egyszerre égjen, annak örülnék. Előre is köszönöm
(#) emporioa válasza Szebence hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
A 98-as renault megane-ban nagyrészt H4 es égő van, azaz egy égő a refi és a tompitott is, ott elalszik a tompitott rész igen, de én a külön égős megoldásrol beszéltem, ott nem szokott elaludni. :yes:
(#) akos70 válasza emporioa hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Ha eltekintünk attol, hogy a xenonod valoszinüleg tök szabálytalan, az emlitett átalakitás indokolt lehet, és egész egyszerüen megoldhato.
Leveszed a kormány mögötti burkolatot, a bajuszkapcsolo 56b pontjára kötött vezetéket (ez VW-nél sárga kell legyen) levágod , és átkötöd az 56-os pontra (ha minden igaz, ez fehér-fekete). Ennyi.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Kétszálas izzoknál (pl. H4) ez igy volt, de a H1-H7-eseknél valoban világit a tompitott a távolságival.
(#) akos70 válasza Szebence hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Ha csak picit huzod meg, és nem kattanásig, akkor elméletileg villantania kéne. De francia autotol minden kitelik.
(#) izsakig hozzászólása Máj 30, 2009 /
 
nekünk is Mégane van 2001-es. H7 és H1 két izzó a kétféle fényszóróban, és igenis együtt világít.
amikor nem világít a kettő együtt, az minden bizonnyal H!, kétszálas izzó. Ott valóban átvált.
(#) set68i válasza izsakig hozzászólására (») Máj 30, 2009 /
 
Nem tudom pontosan, hogy a halogéneknél elalszik a tompított vagy sem, de azt tudom, hogy még egyetlen xenonost sem láttam, ahol elaludjon a tompított, amikor felkapcsolod a távolsági fényszórót.
(#) emporioa válasza akos70 hozzászólására (») Máj 31, 2009 /
 
Tényleg egyszerűnek tünik, bonyolultabbnak hittem, azt hittem relézni kell vagy valami ilyesmi. Köszönöm!
(#) emporioa hozzászólása Máj 31, 2009 /
 
Lenne még egy kérdésem. Az ilyen Ledes nappali fénysort, hogy lehet úgy bekötni, hogy a tompitott kapcsolásánál elaludjon? Előre is köszi
(#) akos70 válasza emporioa hozzászólására (») Máj 31, 2009 /
 
Nem csináltam még ilyet (irtozom az ilyen kársztájlingos dolgoktol ), de ha a ledsor test vezetékét a tompitottra kötöd, akkor a tompitott kapcsolásakor el fog aludni. Lekapcsolt tompitottnál meg az izzoszálon kapja meg a testet a ledsor.
(#) emporioa válasza akos70 hozzászólására (») Máj 31, 2009 /
 
Az ilyesmiket relével szokták bekötni? Mint a ködlámpáknál? Köszönöm a segítséged!
(#) akos70 válasza emporioa hozzászólására (») Máj 31, 2009 /
 
Minimális áramfelvételröl van szo, szerintem fölösleges a relé.
Külön kapcsoloval menne. vagy a helyzetjelzö kapcsolásával?
(#) emporioa válasza akos70 hozzászólására (») Máj 31, 2009 /
 
A helyzetjelző kapcsolásával szeretném, de gondolom az pozitivot akksirol kéne huzni, vagy kibirná a helyzetjelző kapcsoló?
(#) akos70 válasza emporioa hozzászólására (») Máj 31, 2009 /
 
Nem tudom, mennyi az áramfelvétele, de szerintem vidáman.
(#) goodboy hozzászólása Jún 1, 2009 /
 
tudna nekm valaki abban segiteni, hogy hogyan kell egy analog tankműszert a jeladóval ill. a táppal összekötni? elöre is köszi a választ.
(#) potyo válasza goodboy hozzászólására (») Jún 1, 2009 /
 
Simán be kell kötni a műszert a jeladó és a táp közé. A táp azért kell, hogy a kijelzés a rendszer feszültségétől független legyen (ne menjen feljebb, amikor jár a motor).
(#) goodboy válasza potyo hozzászólására (») Jún 1, 2009 /
 
A jeladón ugye van egy test és ami a potirol lejön, a műszeren pedig 3 csatlakozási pont.
Elvileg akkor a műszernek kell egy állandó +- és egy - a tank felöl? (a motorcsonakomben valamilyen autó tankja van és annak a jeladóját szeretném összehangolni egy 1500 lada műszerével)
köszönöm a választ
(#) akos70 válasza goodboy hozzászólására (») Jún 2, 2009 /
 
Igy van, a müszeren egy +, egy -, és egy jelado által kapcsolt -. A müszert a saját jeladojával párban érdemes szerelni, máskülönben jo esély van rá, hogy csalni fog.
(#) stefikeke hozzászólása Jún 5, 2009 /
 
SZiasztok.
van egy LADA 2105 -os kombim . egy ideje vacakol a toltes bekapcsolkt fogyasztok nelkuL TOLT de ahogy raengedek 3 relet vagy a lampakat alig 12 voltm marad a muszer szerint.
Szij kefek diodak stb. atneztem .
Nem szednem meg szet az alternatort amig nem lesz feltetlenul elkerulhetetlen, ugyanis van egy olyan gyanum hogy a diodak nem kepesek tobb aramot atengedni ha felmelegedett. Csinalnek hozza egy masik hidat,de csak ha nincsen mas hiba ami okozhatja a problemat. A toltesszabajozora gondoltam meg hogy nem add eleg aramot de vegul is az inkabb feszultsegfuggo. Hiaba az agyalas es nem tudom elkebzelni azt hogy alapjaraton miert nem kepes annyit tolteni hogy normalisan vilagitsanak a lampak
Ha valaki mar talalkozott a problemaval legyszi segitsen. Elore is KOSZI.
(#) potyo válasza stefikeke hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
Legvalószínűbbnek tartom, hogy az állórésztekercs egyik vége leszakadt a diódahídról, vagy valamelyik dióda megszakadt.
(#) stefikeke válasza potyo hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
helo azt vettem eszre hogy melegedes utan ronygyolodik inkabb le .En is gondoltam a diodaszakadasra es mivel igencsakj vacak alkatreszeket gyartanak mostanaban megprobalnek jominosegu diodakbol masik hidat (kulso) osszerakni de csak ha mas megoldas nincs .A generator tiszta uj , ezert sem vartam ezt a hibat sem semmijet ilyern rovid hasznalat utan!
(#) potyo válasza stefikeke hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
Az, hogy új, nem jelent semmit. Szedd szét, és mérd ki mindenét. Ha garanciális még, akkor vidd vissza.

A külső diódahíd nem olyan egyszerű. Elég jelentős a diódák melegedése, amit a ventilátor légárama hűt.
(#) stefikeke válasza potyo hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
szia. visszavinni nem tudom mar lejart a garancia a beszereles elott. A kulso hid pedig csak akkor vagy addig kellene amig igazolnam az elmeletet a diodakkal kapcsolatban. A szetszedest pedig eddig kerultem mert nem tudom idoben megoldani mivel az auto szinte allandoan hasznalatban van, DE egy kis szerencsevel helyrepofozom a regit amit levettem, addig legalabb is jo lesz amig megtalalom ennek a bajat -(mar ha sikerul megcsinalni) . koszi szep napot
(#) MC Pite válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 8, 2009 /
 
Németeknél nem.
(#) izsakig válasza MC Pite hozzászólására (») Jún 8, 2009 /
 
nincs előírva sehol (nálunk), hogy világíthat együtt vagy sem.
(#) akos70 válasza MC Pite hozzászólására (») Jún 8, 2009 /
 
Ez igy nem pontos, mert pl. német autokban sem megy megy együtt a tompitott+táv, ha kétszálas izzot használnak (H4), és máshol gyártottaknál is együtt megy, ha külön izzos. (H7, H4)
Következő: »»   18 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem