Fórum témák
» Több friss téma |
Nincs szükség lánc hajtásra léteznek agymotorok is.
Például: Link
Sot, mo-n kaphato agymotor:
Bővebben: Link Bővebben: Link Hivatkozások beszúrásához a jövőben használd a LINK gombot. -- kobold
Az agymotor forgórészében ugye mágnesek vannak? Mert ha igen akkor fékezéskor vagy lassúlásként lehet generátornak használni, ami visszatölti az akkuba az energiát. A motor használatának idejétől függően visszalehet nyerni az energiát, no nem az egészet.
Sziasztok!
Vettem egy voiterscooter 800w-os (36v) elektromotoros. Nagyon jól működik szedi is a lábát, csak a probléma hogy 11-12km után (az én 85 kilómmal) elfárad. Az lenne a kérdésem milyen töltési (eseleg más) technikák vannak arra, hogy a 3db 12v 12ah-ás zselés akkumulátora tovább bírja (reálisan +4-5 km miatt áldoznék is rá pénzt) Ha van ötletetek hogy érdemes neki vágjak, kérlek osszátok meg velem, nem szeretnék még 1 akksi pakkot a hátam mögé tenni... Amit tudni kell hozzá: Lánchajtású, és az első keréknél szinte bámit lehet csinálni (akár szétkapani az egész abroncsot és agydinamót vagy valami más használható dolgot beépíteni, kis átalakítással) A kereke ugye elég kicsi, az abroncs átmérője 11 cm, a kerék 24 cm körül van, maximum 30-at tudok kihozni belőle de azért általában 25 km/h a reális. üdv Gábor
Annyira nem, mert mert az akkumulátor tárolási feltételei kötöttek (és nem akarnám szétvágni az egész házat, ugyani az akksikon állok) szóval az lenne a legutolsó megoldás...
A nagyobb itt nem azt jelenti, hogy cm-ben nagyobb. Szerintem ez zavart meg
uli
Értem én, hogy le lett írva... ez van.
Egy kérdés. Áttételt úgy kell számolni lánckerekeknél, hogy az első fogszáma/második fogszáma és megkapom az áttételt? pl ha az egyik 10 fogas, a másik 20 akkor 1/2-ed lesz az áttétel, ami azt jelenti, míg a kicsi 2-t fordul, a nagy egyet. Ugye? Ilyenbe még nem bonyolódtam bele. Egy hűtőventi motor kb mekkora fordulatszámra képes? kössz: uli
nem, hanem az akkumulátornak van egy mérete: szélesség,magasság,hossz. És ezek am éretek korlátosak. (maga a doboz, amiben az akksi van) Az energiamegamaradással is tisztában agyok, itt az a kérdés, hogy ha amúgy is pörög a kerék, hátsó van megjatva az elsőre egy mágnesességgel előállítok energiát, mekkora esélye van annak és mennyit kell előállítsak hogy érzékelhető mennyiségű töltést állítsak elő amit visszapumpálva az akksiba pár kilométerrel többet tudok megtenni.
Húh, ez a hozzászólásod nagyon gázos.
Látszik, hogy nem vagy tisztában az energiamegmaradás törvényével. Ha egy dinamóval áramot akarsz termelni, az fizikailag fékezi a járművet -> a meghajtó motor több áramot vesz fel. Különben rátennék egy kis 250W-os villanymotorra három 15kW-os szinkrongenerátort, és adnám el az áramot az utcában....
A probléma az, hogy az első kerék forgatásához szükséges energia is a hátsó keréktől származik. Ha előre szerelsz valami áramfejlesztő eszközt, akkor csak azt éred el, hogy még rövidebb ideig (!) fog üzemelni szerkezet. Egyetlen esélyes megoldás a fékezéskori visszatöltés, de sajnos azzal jelentős megtakarítást nem tudsz elérni.
Picit beindítom a témát. (olyan hülyén néz ki ez a szmájli) Na tudnék most egy motort, ami nem tudom milyen teljesítményű lehet, de az autóban egy 30A-es biztosítékra van kötve a kürttel együtt. A kürt nagyon sokat nem vesz fel, tehát javarészt a motornak van áramfelvétele ebből. Ha már csak a biztosíték értékének a felét felveszi, az 15A, ami már elég szép teljesítmény. Most megpróbálom olcsón megszerezni a motort, hátha elbírná a bringát.
Már bocsi, de ha 12v-on 15A-t vesz fel az is csak 180W. Elég az valamire? Arról nem is beszélve, hogy a biztosítékot a csúcs áramfelvételhez méretezik ami induláskor van. A folyamtosan leadható teljesítmény ennél jóval kisebb lehet.
Egy 250W-os motor induláskor nem 20 hanem 40-50 A-t vesz fel. Nem hiszem, hogy bírná a bizti, ha csak nincs előtte egy lágyindító elektronika. Egyébkén próba szerencse meg kell mérni.
Akkor nagyjából jól gondoltam, hogy nem semmiért van ott akkora bizti. Azért nagy ritkán ,amikor beindult amikor alapjáraton járt a motor kissé visszaesett az alapjárati fordulatszám is. Ennyit még a fényszóró rákapcsolásakor sem esik le. Szóval elég bika motor. ha olcsón el tudom üzletelni, akkor egy próbát megér.
Zoli!
Bocs, de Te úgy látom érted a dolgokat, ezért egyből neked intézném a kérdést. Egy-egy ilyen hűtőventi motor fordulatszáma (maximális) körübelül menniy lehet? Szeretném elkezdeni az áttételek számítását, de e nélkül nem tudok elindulni. Köszönöm előre is: uli
Köszönöm!
A visszatöltést én már elvetettem, maradok az egyszerű konstrukciónál, egy hátsókereket berakok előre is, így a szabadonfutó is ott van benne. Nos, az az 1500 az nem túl sok, főleg ha sokat eszik azon a fordulaton. Azon gondolkodám, hogy az áttételeket úgy választom meg, hogy úgymond egy pörgős kis bringát kapjak. Terveim szerint (ki tudja mi lesz ebből...) egy ugyan olyan hat sebességes váltót teszek az elsőkerék helyére, mint ami hátul van. Így szerintem majd mindig meg tudom választani azt a sebesség-fogozatot, amin a motor viszonylag keveset eszik, és haladok is. Te hogy tervezted? Úgymond egysebességesre? Úgy elhiszem, hogy gondban vagy a megfelelő áttétellel. Terveim szerint (mostmár, hogy tudom mennyi a max fordulatszám), belövöm az áttételeket úgy, hogy legnagyobb fokozatban, max fordulaton a kerékpár 50-60 km/h-val repesszen. Csak azért, ha esetleg egy-egy lejtőn kedvem támadna odalépni neki. De akkor pedig lehet azzal lesz baj, hogy az első fokozatban nem lesz elég nyomaték, hogy elinduljon. Bonyolult dolog ez azért. Meg a tervezgetéshez nem ártana tudni, mekkora lánckerekeket lehet beszerezni. De már így is egy lépéssel közelebb vagyok, tudom a fordulatszámot. Köszi szépen! uli
Én ezért akarom meghagyni a gyári váltórendszert és a pedál helyét hajtani a motorral. Így valamennyire lehetne változtatni az áttételt. Ha nem válik be, akkor marad az egyik kerék közvetlen meghajtása, persze szabadonfutóval. Csak már írna vissza a srác az árat illetően.
Most egy kicsit lelomboztál. De sebaj, gondolkodom, aztán meglátjuk mi sül ki belőle. Kösz, hogy rávilágítóttál erre a tényre.
gr: 2 bontót néztem egerben: a gond ott kezdődik, hogy csak úgy motort nem adnak el, ventilátorral + kerettel együtt akarják csak. így pedig a legolcsóbb is 10 körül volt. Marad a vatera. uli
Nem gond. Most tudnék egy motort, amiről leolvasztották a ventit. Ezzel Gyújtották be a grillt, vagy ezzel szívták a forró füstöt felette. Szépen leolvadt a venti róla. A motor sértetlen. Csak még várok a válaszra, hogy mennyiért adja a srác. ha beválik, akkor lehet tudok többet is szerezni olcsón.
Srácok!
Nem kell ide semmilyen áttét. A szóban forgó 12V-os bronzkefés zárt hűtőventillátor motor egy igen erős, terhelhető motor, én ahogy már írtam fémet martam vele. Egy tisztességes kapcsoló üzemű tápról járatva üresjáratban még 2A-t sem vett fel, de ha fogóval és két kézzel fékeztem, 14-15A-ig megszökött az áramfelvétele, és olyan nyomatéka van, hogy alig bírtam lelassítani. A fordulatszáma üresjáratban nem több 1300-1500-nál, mivel ezt egy 350-400mm átmérőjű hűtőlapátra tervezték. Az indítónyomatékot meg se tudtam mérni, mert kirántotta a fogót a kezemből. Attól függően, hogy hova akarod szerelni (első vagy hátsó kerék) kell _egyetlen_ kis lánckerék a tengelyre, és egy a kerékre. Úgy kell méretezni az áttétet, hogy be is tudd szerezni a lánckereket, mert ahogy elgondolom Ti nem esztergályosok, meg kerékpárgyártók vagytok. Továbbá azt kell alapul venni, hogy a motor üresjárati fordulatszáma áttételezve kb. egy 30-35km/h sebességnek feleljen meg a keréken. Többet nem fog bírni (teljesítményére), és egyébként is veszélyes e fölé menni, meg hát ha az uli által említett átgondolatlan 50-60km/h-ra méreteznéd, nem lenne indítónyomaték, de ha működne is, tuti másodnap már a mentő vinne a kórházba. Mindezen felül egy sima PWM szabályzót kell építeni, méghozzá olyan potméterrel, gázkarral, ami rugós visszaállítású. Belegondoni is rossz, milyen balesetet okozhat egy ilyen szórakozásra épített jármű, ha "életre kel". Tovább nem kéne fél vállról venni a lánckereket és a lánc "becsípő hatását", mindenképpen le kéne fedni legalább egy ilyen ráccsal, mert ha egyszer bekapja a gatyaszárat, vagy a barátnő szoknyáját... Hát nem csak olajos lesz...
Szia!
Kössz az okítást. Azért gondoltam a legvégét belőni 50 km/h-ra, mert mint írtam felszerelnék rá egy sebességvbáltót, ugyan olyat mint ami a hátsó keréknél van. ÉS ezzel most reagálnék is köbzoli hozzászólására: A hátsó hajtás és a pedál közt kb ugyanannyi hely van/lesz, mint ha az első kerék fölé építeném a váltós konstrukciót. Tehát mint írtad, kicsi a táv a váltó használatához. Számításaim szerint pedig elégnek kell lennie. Visszatérve, deguss: Így nem lenne problém az indítónyomaték kérdése sem. Direkt azért szeretnék belepakolni egy váltót (ha nem is 6 sebességeset), hogy ha esetleg huzamosabb ideig megyek emelkedőn, akor se az legyen, hogy 500-as fordulaton felvesz nekem 20 A-t és mire felérek lemeríti az akksit. Ezért váltó-> lassabb lesz ugyan, de a motor (szerintem így van) jobban pörög, és kevesebb áramot vesz fel. Vagy ha nem is vesz fel kevesebb áramot, legalább bármekkora emelkedővel meg tudok majd birkózni. Az első kereket hajtanám meg, az ábra szerint. A motor és a rajta lévő lánckerék+ amit meghajt nagyobb lánckerék a felénk néző oldalon lesz. Aztán az egy tengellyel átmegy a túloldalra, azon szintén egy kisebb lánckerék. Az hajja meg a váltóval+szabadonfutóval felszerelt első kereket. Remélem érthető voltam, és használható is a váltós ötlet. Az 50-60 km/h-t átgondoltam, valóban sok picit. A motort meg a lánckereket rajta természetesen le fogom burkolni, de az majd a vége felé. A gázkarról annyit, valószínűleg simson gázkar lesz rajta, bowdennel, és a bowden rá lesz csavarva a potira, vége rugóval rögzítve. Ha már itt vagy, egy kérdés: Szerinted hülyeség, ha azt csinálom, hogy full gáznál a PWM szabályzót kiiktatom a körből és egy mágneskapcsolóval vagy relékkel direktbe rákapcsolom a motorra az akksit? Kössz: uli
Válaszolt ma a srác a motorról kapcsolatban. 800-ért adja, csak sajnos drágább a posta, mint a motor. Még most gondolkozok, hogy hátha kell még valami az autóhoz és, akkor egybe küldené, mert ez így nem lesz jó. :no:
Nekem hasonló ötlem támadt rollerral és fúrógéppel.
Ha minden ötlet meglesz beszámolok róla ha érdekel valakit.
Az a baj ezzel a módszerrel, hogy a lánchajtásnak is van energia igénye. Különösen váltóval bonyolítva. Bizony-bizony a 250W jelentős részét (szerintem úgy 30-40W) elviszi. Különösen akkor, ha több fogaskerékpár van. fogaskerékpáronként kb. 15-20% a veszteség. Ez tiszán fizika.
És milyen hajtást javasolnál?
Szíj hajtás, esetleg?
Ilyen kis teljesítménynél csak a direkt hajtás ad jó megoldást. Persze arra nem alkalmas egy szellőző motor. A szíj hajtás veszteségei sem kisebbek. Bringára tán legjobb az agy motor. A másik lehetőség, hogy tudomásul vesszük a veszteségeket és nem várunk a szerkezettő csodákat.Sajnos nem egyszerű dolog ez, még ha annak is tűnik.
Igazad van.
Láttam agymotort direkt bringákhoz 36.000 Ft (harminc-hatezer Ft) Olyat venni nem érdemes. Én most rá áltam a fúrógép témára, tehát én arra is azt tennék. kell hozzá:12V-os aksi, erős fúrógép, és egy áramátalakító
Akkor már egyszerűbb egy 12V-os fúrógép.
Azért van olcsóbb agymotor is.Például: Link
Meg még számtalan helyen. :google: |
Bejelentkezés
Hirdetés |