Fórum témák
» Több friss téma |
Szia !
Igényel szerinted a művelet ilyen szintü hőfokszabályzást ? Üdv!
Hali! Annyit szeretnék hozzátenni,hogy a lelakkozott nyákot érdemes jól megszáritani,ezen áll vagy bukik az előhivás sikere. Régebben hajszáritót használtam,mostanában tekercsszáritásra kialakitott "kütyü"-be rakom. Az elökészitett lemezt lefújom, majd egy sötét helyen (szekrénykében) hagyom fél órát pihenni-szétterül a lakk-lassan kezd száradni! Ezután teszem a 65-70 fokos kemencébe,és ott további fél órán keresztül szárad. Lehűlés után lehet megvilágitani,és előhivni. Ha lefújás után rögtön elkezded nagy hőfokon száritani,akkor a teteje megszárad az alsóbb rétegek viszont nem, és nem lehet előhivni,vagy pedig életlen kontúrok keletkeznek! Ha van egy jobb minőségű túlmelegedésre nem hajlamos hajszáritód abból és egy kiszuperált fadobozból ki lehet alakitani nyák száritót különösebb anyagi ráforditás nálkül. Mindenesetre pormentesen kell dolgozni, megéri. A levilágitást én már vagy 25 éve 125W-os letört búrájú HGL-val végzem, amit azóta sem kellett cserélni (nem csinálom szakmányba a nyákokat). majd rakok fel képet is. A megvilágitási idő 30cm távolságból 1 éve lejárt lakk esetében10 perc, a mintázat tökéletesen fényzáró kell,hogy legyen!
A ventillátoros dologgal annyit lehet csinálni, hogy a venti elé perakni egy tálcába olajat, és abban megtapad a por, persze a lakkozást lehetőleg pormentes helyen kell végezni, és ha ugyan ott szárítom, akkor nem túlzottan kellene félni a portól!
ezt találtam, a venti is megvan már 800W kisebb nem volt . :S már cska egy hőfokszabályzó kell, sajna a gárilag időkapcsoló volt rajta.
Termosztátnak szerintem megfelelne a kapcsolások között lévő Hőkapcsoló KTY 10-es szenzorral, az időzítő áramkör pedig szerintem ezzel megoldható! A reléjére rákötném a hőkapcsoló tápját, a hőkapcsoló reléjére pedig a fűtőszálat! Szerintetek milyen lenne? Esetleg még egy motort is be lehetne tenni, amire a NYÁK-ot teszem, hogy egyenletesen legyen rajta a lakk!
mér kell enyire túlbonyolítani elég a KTY10 es szenzorral szerelt termosztát (legalábbis szerintem)
holnap rakok fel képket a dobozról és belsejéről, csak nicns hőérzékelőm :S kivéve a digitműszer mérője
Itt az az egyszerűbb rajz amiről beszéltem:Th és R3 értékeit kell megváltoztatni ahhoz hogy 70-80 fokon működjön. Így szobahőmérsékletet figyel.Én valószínűleg ezt fogom megépíteni.
Bocs, h belepiszkáltam, de így, képként beszúrni mégis szebb, kultúráltabb a mellékletet, mint Word doksiként! Moderator
ez tényleg egyszerűbb! Ha rájössz, hogy milyen értékekre kell változtani az alkatrészeket, akkor remélem megosztod velünk.
na sikerült befejeznem, egyenlőre a szabályzó az én voltam 50-60 fok között tartottam a benti levegőt (ahol a nyák van ott mértem, MAxwell MX-25 304 típusú műszerrel), 30 vagy 40 percig szárítottam(már nem emlékszem ) , de mikor kiszedtem a fotólakkos nyákot már nem ragadt. mint láccik a képken a szálló porral meg faforgáccsal még gondok vannak, de ezt is kompenzáljuk egy lakkréteggel , meg olajjal az aljába. nem tom szerintetek kevés lakkot fujtam rá? (spróroltam mer drága )
ne kíméljetek a válaszokkal , és előre is köszi őket levilágítani holnap próbálkozok mer ma már ne mfog sütni a nap plexiközé fogom fogni, aztán kiederül mi sül ki belőle. ui a fotolakkot lehet fogdosni míg folyékon vagy/és miután megszáradt? Idézet: „levilágítani holnap próbálkozok mer ma már ne mfog sütni a nap” Miért vagy olyan biztos abban, hogy holnap sütni fog? Lehet, hogy közben eltalál minket egy kisbolygó, és kiüt minket a Naprendszerből...akkor aztán nem lesz tovább napsütés
Sok a lakk és egyenetlenül fújtad! Fentebb már irtam-pormentesen érdemes dolgozni. Nem biztos hogy napfénnyel sikerül levilágitani,próbáld meg inkább izzólámpával 100w-20 perc minimum.
500W ? ezt könnyebb előbogarászni (halogén)
hát igen ez csak egy teszt volt egyenlőre holnap tökéletesítem a szárítót, meg veszek valmi sprés lakkot aztán azzal gyakorlok ui remélem fog sütni, de ha nem akkor marad az izzó, ha azzal se akkor így jártam (de már beszerzés alatt a germicid cső, csak nem volt idő elhozni)
ilyenre sikerült, ahol vastag volt a lakk ott jó lett (aránylag, a porszemek amik beleragadtak azok elrontották) még talán megpróbálkozok, de kezd elborulni és nem fog sütni a nap :S
nekem nem változott meg a megégett lakk szine (német lakk legalaábbis a hq-ba azt mondták, lila a cimke) ezáltal lehet sokáig is világítottotam olyan 30-35 percig, de lehet több volt
Ezek az életlen vonalakk a folia hibájából adódnak!
Amikor a foliát nyomtatod akkor állísd be az "egy fekete nyomtatópatron" funkciót és kapcsold ki a "szürke árnyalatos" nyomtatást. De természetesen állisd minnél jobb minőségűre a nyomtatás minőségét. Nekem régebben egy gagyi (10 ezer forintos) Hp nyomtatóm volt. Alig volt beállítási lehetősége, de azzal is szépen tudtam nyomtatni foliákat. Most egy sokkal jobb Hp nyomtatóm van és azzal egy darabig szivtam mire rájőttem, hogy neki a fekete vonal nem teljesen fekete és ezt a majdnem fekete szint keveri => Nem fed tökéletesen a széleken. Ezért javaslom a fenti beállításokat. De első próbálkozásnak egész jó. Ami a lakkban maradt az nem porszem hanem a tisztító szer maradványa. (remélem a nyákot mosás után nem törölgetted meg valamivel!) A lakk száradási ideje álatlában 15 perc egy hasonló nyák szárítóban. Ha szárítodd a nyákot akkor lehetőleg ne vizszintesen hanem fejjel lefeleé lógva vagy valamelyik irányba döntve => víz az egyikk oldalán összegyülik és csak ott hagy foltokat.
én mindíg csak hajszárítóval szárítgattam és álltalában sikerült...., vagy betettem valami sötét helyre száradni egy napig....
Most volt időm megépíteni a kapcsolást, amit az előzőekben felraktam. R3-at 10K ohmra kell növelni, és a hőérzékelő (th) pedig 4K7-es NTK ellenállás. Tuti működik
Infra lámpával (égővel) nem próbálkozott senki sem szárítani?
Olyan 200-300W.ra gondoltam, és a fénye közel sem tartalmaz UV fényt.
Én így képzeltem el a szárítót, szernitem így nem kerül be a por.
Az én szárítóm maradék pc alkatrészekből, és egy papírdobozból áll. Labortápról működtetem, 24V 2.5A.
Procihűtő hátulján van egy 8V os stabkocka, ez állítja elő a ventiknek a feszültséget. A bordán van még 2db pc tápból bontott tranyó, ezek fűtenek. Van még 2 maradék kapcsoló, az egyik a fűtést, a másik a szellőző ventillátort kapcsolja. Először fel szoktam fűteni 10percig, azután bekapcsolom a szelőőzést is, majd 20 perc mulva fűtés ki, és még 5perc szellőzés.
Sziasztok.
Én a kemencémet egy vasalóból csináltam, mert benne van a hőkapcsoló ráadásul állítható és még grimm lámpa is jelzi ha fűt. Az lenne a kérdésem, hogy ha nem keringetem a levegőt akkor mennyivel több idő kell a szárításra és 65fokon 20-30 perc akkor elég? Mert így kevesebb elektronika és kevesebb por is lesz. Esetleg kell valamennyi szellőzés neki vagy csinálhatom teljesen légmentesre?
Grimm lámpából csak ezt találtam. Ez viszont nem porol...
Köszönöm az építő hozzászólást.. Nyilván az izzora gondoltam.
De azt meg glimmnek hívják. Bővebben: Link Egyébként az időt próbálkozással tudod belőni. Nehéz lenne másnak megsaccolnia a te készüléked tulajdonságait. Szellőzés kell, mert anélkül nehezebben párolognak az oldószerek.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |