Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv. Igen én épp eről beszéltem ,ez nem föld független.Ha a G -t nem kötöd be talán.Nézd, hangszóró jel van 0,1W--50W -ig az esetünkben és a kis jel -nagy jel átalakitó esetében. Azt nem tudom pontosan, hogy a te sub erősítőd höz hány (w) teljesítményü jel megy ,de az hangszóró jel.Mivel az átalakítókon, , a tieden is kb 35-50Wig tud hangszóró jelet fogadni.A potméterrel a jel szintet zudod válltoztatni ,hogy az erősítőd lehetőleg az optimális jelet kapja.Ha kevés növelni kell, ha sok csökkenteni.fojt.következik. Öreg.
Üdv .Hacsak rádióról hajtod a tápot szürd, ha erősítőről azt több dolog okozhatja.Öreg T.
a rádió már benn volt, csak hangszoró lett beletéve.
egyébként egy nagyon régi fiat, ezeknek még gondolom nem olyan profi az elektronikája... azt gondoltam hogy nem-e lehetne építeni egy eccerű áramkört a hangszórók elé ami ha nem is teljesen,de lényegesen szűrné és az lehet elég is lenne ebbe a kocsiba
A rádió tápján jut be a generátor zaj .Enek is több oka lehet :Már átenged a generátorod diódája ,gyengül az akkumulátorod és mivel most nagyobb terhelést kap, a rádió több áramot fogyaszt igy ,közvetlen a generátorról dolgozik. Az meg váltó fesz , az akkumulátor meg egy hatalmas szűrő/lene ha jó lenne./Ha közvetlen az akuról víszed a rádiónak a tápot csökkenhet,de egy zavarszűrő a pozitív ágba biztosan megoldást jelent.
kösz, és ez kb mennyibe kerül nemtod?
Kereskedője vállogatja ,de 1000-1500Ft egy 20A -os.M.N.C./39811/cikszám, .
Igazából nem földfüggetlenség miatt hisztizett az erőlködő hanem mert az rca jel negatívja nem volt azonos potenciálon a kocsiszekrénnyel.
Most ez a kütyü ezt megoldotta,csak alapból nagy ellenállása vollt ezért 0,2v körüli fesz ment az erőlködőhöz,ez semmi,az ellenállásokat átalakítva most a valós 2-3 v ot kap.Ez már 4 v os jelet is kezel így most tuti. Bár kicsit halkabb mint a másik kocsiban a kenwood cuccal volt,de ez már elfogadható. Végül is amit tanácsoltál az jó volt,mert megoldotta a gondot,de ha előbb találok egy kapcsrajzot egy ilyen szerkezetről akkor a barkácsolás élvezete is meg lett volna! Mindenesetre köszönöm nektek a segítséget. Lehet hogy még zaklatom a fórumozókat más problémámmal!
Üdv.Gondold át. Az RCA árnyékolása /legyen az rádió vagy erősitő ,az mindig test pont az az (-).Mi is lenne más? Viszont ott hangszóró jel ill.egy előerősitett jel van amit tovább erősitenek a megfelelő teljesítményre.A váltóba 1x1 kekercs van, amit35-50W -ra terveztek rendes autó rádió végfokhoz. Neked viszont pl. 1-2-3W od van csak a kimeneten. Ezért szólt halkabban. Vagy továbberősíted a medfelelő szintre egy , vagy a trafót válltotatod meg pl.1x1-ről,1x5-re vagy amennyire kell.A potméter a jelszintek állitására szolgál. stb -stb.
Hello!
Egy rovid kerdesem lenne... Kineztem egy ladat, meg egy erositot. Az lenne a kerdes, h. eleg e az erosito teljesitmenye. A fontos parametereket leirom: erosito: Teljesítmény: 2x97W RMS 4Ohm (CEA 2006) Hidalt teljesítmény: 1x290W RMS 4 Ohm (CEA 2006) lada: 300W folyamatos terhelhetőség 1200W maximális terhelhetőség 4 ohmos koszi a segitseget! udv hpnx
hello!
nem tudja vki, h. azokon az erositokon, amiken nincsen remote level control, vagyis nem lehet az utasterbol vezerelni az erositot, mit lehet csinalni, h. ez a problema megoldodjon?? h. ne kelljen mindig a csomiba menni es ott allitani??? koszi udv hpnx
Teszel be egy relét mi 12v-os és megfelelő áramot tud kapcsolni˙(több érintkező is összeköthető) és ezt kapcsolod a rádióscd autóantenna vezérlésével!Ja egy dióda is kell a relé tekercsére előfeszítve a káros indukviós lökések miatt!Da a gyújtásall is vezérelheted ha úgy is jó neked!
Idézet: volt a kérdés, nem remote "on/off".„remote level control” Amúgy minek azt állítgatni? Egyszer (jóesetben) behangolják az ilyesmit, és kész. Utána ott a fejegységen a "Volume" és az szabályozza mi jusson az erőlködőre. (esetleg, lehet még a fader-el trükközni, ha az elsőszett megy a fejről, (ami nem túl szerencsés) és csak a szub-on van erősítés, a hátsó kimenetről.)
Üdv.Azt az erősítőt amin nics kapcsoló /REMOTE/ bemenet, azt nem használnám.FŐLEG ha nem akarsz kiégett autót látni.A táp kapcsolgatása sem jó megoldás,mert mindig nagy pofont kap a rellé a kondik miatt és egyszer feledkezzél el kikapcsolni!!!!! Nincs védelem. Öreg Tom.
Akkor, mégegyszer: remote level control hiánya volt hpnx kérdése, mint az előbb is jeleztem... :yes:
Sziasztok!!
Segitseget kernek!!(fontos lenne) Meghajtja a jbl gto 301.1es erosito a jbl gto 1204 br ladat??? erosito adatai: Teljesítmény: 1x204W RMS 4Ohm (CEA 2006) Teljesítmény: 1x294W RMS 2Ohm 14,4V (CEA 2006) Frekvencia átvitel: 10 - 302Hz Jel/zaj viszony: 77dB Csillapítási tényező: 6,39 4Ohmon Bemeneti érzékenység: 220mV - 4,7V Beépített 12dB / oktáv meredekség hangváltó Opcionális basszus szint szabályzó távirányító Állítható Bass Boost Méretek: 295 x 313 x 60 mm Láda adatai: 300W folyamatos terhelhetőség 1200W maximális terhelhetőség 93dB érzékenység 4Ohm impedancia 35 - 300Hz frekvencia átvitel GTO1204 30cm-es mélysugárzó Bass-reflex kialakítás 520 x 414 x 370mm méretek Koszi, es surgos lenne. udv hpnx
Hy! Olyan problémám van, hogy vettem egy 2*50 wattos csináld magad erősítő kitet. Ami működik is, viszont az IC (AN17830A) olyan hőt csinál, hogy kellett egy venti a hűtőbodrára. Ezért rákötöttem egy 12 voltos ventillátort párhuzamosan az erősítőre. Ami pedig zavarja a hangszórókat. Ez eddig nem is akkora probléma mert ha szól a zene nem lehet hallani. Az autó rádió viszont már problémásabb. A suzuki gyári rádiójára akarom kötni az erősítőt. A csomagtartóban van is két kivezetése a rádiónak amire ha rákötöm a hanszórókat szól is, csak a rádióvan nem lehet elég hangerőt produkálni. Ezért bekötöttem az erősítőt. Most még csak a szivargyújtóról kapja a 12v-t és hátulról meg a bemenő jelet. Ha csak a jobb oldali kivezetést kötöm be akkor szól is szépen, de így csak az egyik hangszóró. Ha már a ball is be van kötve meg már csak magas hangok jönnek ki és a közép meg a mély helyett csak csetteg. Ha kihúzom a jobb felét akkor a ball ugyan úgy folytatja. Még valami, ha elindítom a motort akkor a generátor úgy áthallatszik hogy majd kiszakad a membrán. De csak ha be van kötve az erősítő. Mi lehet a probléma megoldása? Előre is köszi.
Az erősítőről ezek az adatok vannak:
2x50W AN17830A IC-vel Kimenő telj. : 2X50W Kimenő imp. :2x4Ohm Max be, jel:350mV Torz. 4Ohm: 1% Tápfesz : 1x12-25V DC 10A puff.ról ,ha ez segít valamit.
Üdv. jól elmaradtunk.A kérdést értettem,nem vagyok se figyelmetlen se feledékeny. Azért volt ez a válasz mert a moderátoroktól a dá-dá nem hiányzik.Viszont azok az erősítők két márkát képviseltek , és mind a kettőnél számtalan kiégett autó volt a végeredmény.
Üdv.Az AN 17830A a hqvideo-szerint2x30W. A hangszórókat meg polaritás helytelenül kötötted be. Nézd át, vagy az egyiket forditsd meg.Az erősítő szűrése gyenge, ill.mivel hangszóró jelet erősítel igy a zaj /generátor/ is jobban bejuthat. Ha kevés az infó irj privát ,segítek. Öreg Tom.
Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy beépítettem az automba egy erősitőt és a rádio vonalkimenetéről adok neki forrást, ha nem megy a motor nincs gond viszont ha be van inditva akkor összeszedi a szervo és a generátor zaját! Probáltam, lehuztam róla a bemenetet ugy nem volt zaj, viszont probáltam ugy is, hogy a jelvezetéket az autorádiórol huztam le akkor viszont megvolt a zaj! Ja a jelkábel valamilyen interconnect kábel elég drága volt amikor vettem A kérdésem az lenne hogyan lehetne megoldani ugy a problémát, hogy ne kelljen a kábelezést bántanom mert elég bonyolult lenne megoldani!
Hi
Vettem azt a jelszint átalakított az erősítő s magno közé, mükszik(visszáb olvastam hogy igy meglehet oldani, igaz) Most már csak az a "gond" hogy ha meglövöm a mélyládát akkor kivillan a ECU controll lámpa (hiba) leszívja a kocsit upsz, de nagyon szól Tom kéne rá gondi de annyít má nem ér. Szóval tsak azért írtam hogy tényleg jó azok a jelszínt átalakítok s nem zug nem recseg, faca :yes:
Kedves Uraim...............
Bízom benne valaki itt biztosan tud segíteni rajtam...... Kaptam a tulajszerint ROSSZ RaodMAster 200W végfokot de (szét össze takarítás) után arra jutottam, hogy mükszik. 8-as lapos késes csatlakozó szín sorrendet leírom : narancs piros fekete szürke/zöld zöld szürke/barna barna kérdésem mia fene az a narancs? ha valakinek vola egy kapcs, rajza vagy ötlete hol találhatok rolla valami leírást nagyon hálás lennék ezen az oldalakon kersztül!!!!! minden aproság érdekel ezzel kapcsolatban.......................kaszönöm.............
Sziasztok
Lenne egy kérdésem vettem egy magnat erősítőt az autómba, és olyan problémám van hogy a kocsimagnómnak nincs rca kimenete. Az erősítőn viszont van "high input" bemenet is , erre rá lehet kötni a hangszóró két szálát és leveszi a jelet? Egy kép az erősítőről: A válaszokat előre is köszönöm üdv Ottó.
Hali!
Igen, az a bemenet pontosan arra való.
Szia!
Először is köszönöm, lenne még egy kérdésem, hogy a képen amit feltöltöttem az elébb, egy csatlakozás jelölésénél, a szöveg le van kopva a high input csatlakozásnál az szerinted mi lehet? már ezt is nagyon köszönöm Üdv: Ottó.
Sajnos nem tudom.
Esetleg a írd be a google-be a típust, és keresgélj a képtalálatok között, hátha találsz róla olyan képet, amin látszik.
Azzal próbálkozok, Köszi mindent .
Üdv: Ottó
Szia! Lenne még egy kérdésem a high inputtal kapcsolatban.
Hogy a pólusokat hogy kell belekötni, mert van ahol - - t ír oda gondolom negatív ahova +- az a pozitív vagy hogy lehet. Előre is köszönöm.
A rádió hangszóró kimeneteit kötöd be az erősítő már említett bemenetére.
Ha megnézed a rádió hangszórókimeneteit, ott ugye van bal, ill. jobb oldal, és mindegyiknél van egy + és egy -, nos ezeket kell az erősítő +, ill. - bemeneteivel összekötni. De ha még mindíg nem tiszta, akkor esetleg rakj fel egy képet a rádió hátuljáról, ahol látszanak a kimenetek, és berajzoljuk. Vagy keress a közeledben egy szakit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |